PRAKSIS στο Κέντρο Αλληλεγγύης του SOLIDARITY NOW Θεσσαλονίκης | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

PRAKSIS στο Κέντρο Αλληλεγγύης του SOLIDARITY NOW Θεσσαλονίκης


Η PRAKSIS, ως συνεργάτης της πρωτοβουλίας SOLIDARITY NOW  στο Κέντρο Αλληλεγγύης Θεσσαλονίκης, παρέχει χωρίς διακρίσεις σε κάθε ανασφάλιστο άτομο ιατρικές υπηρεσίες (λειτουργία γενικού και ψυχιατρικού ιατρείου, λήψη φαρμάκων) και κοινωνική υποστήριξη. Κατά τους έξι (6) πρώτους μήνες λειτουργίας του Κέντρου Αλληλεγγύης στη Θεσσαλονίκη έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά χίλιες εκατόν πενήντα τρεις (1.153) επισκέψεις στις ιατρικές υπηρεσίες και την κοινωνική υπηρεσία της PRAKSIS.  Το 63% των εξυπηρετουμένων έλαβαν ολοκληρωμένες υπηρεσίες ιατρικής φροντίδας. Πιο συγκεκριμένα, έγιναν πεντακόσιες εξήντα επτά (567) επισκέψεις στο γενικό ιατρείο και εκατόν πενήντα εννιά (159) στο ψυχιατρικό ιατρείο.

Το μεγαλύτερο ποσοστό ατόμων που εξυπηρετήθηκαν από το γενικό ιατρείο είναι Έλληνες υπήκοοι με ποσοστό 43,5%, ακολουθούν οι Πακιστανοί υπήκοοι με ποσοστό 11,5% και οι Αλβανοί υπήκοοι με 9,9%.  Από το σύνολο των επισκέψεων στη δομή, τριακόσια πενήντα τρεις (353) περιστατικά έλαβαν δωρεάν φαρμακευτική αγωγή από το φαρμακείο της PRAKSIS, ενώ ογδόντα τρεις (83) περιπτώσεις παραπέμφθηκαν σε εξειδικευμένες υπηρεσίες.

Οι εξυπηρετούμενοι του Κέντρου Αλληλεγγύης είναι: Έλληνες άποροι, άστεγοι, ανασφάλιστοι, οικονομικοί μετανάστες, αιτούντες άσυλο / πρόσφυγες, ασυνόδευτα παιδιά, θύματα διεθνικής σωματεμπορίας (trafficking), εκδιδόμενες, παιδιά του δρόμου,  ROMA, άνθρωποι που ζουν με HIV/AIDS/ PLWA, πάσχοντες από ηπατίτιδα Β, C, MSM (men having sex with men). Οι κοινωνικοί επιστήμονες της PRAKSIS, στα αιτήματα που δέχεται καθημερινά η κοινωνική υπηρεσία, θα αναζητήσουν την κατάλληλη λύση στο αίτημα, ανάμεσα στους διαθέσιμους κοινωνικούς πόρους, κρατικούς, δημοτικούς, άλλες ΜΚΟ. Η κοινωνική στήριξη σε αυτό το πλαίσιο μπορεί να επεκτείνεται από την κατάλληλη παροχή πληροφόρησης, έως και την κατά περίπτωση παρέμβαση (τηλεφωνικές επικοινωνίες, συνοδείες κτλ).

Το Κέντρο Αλληλεγγύης στη Θεσσαλονίκη το επισκέπτονται καθημερινά συνάνθρωποι μας ανεξαρτήτου φύλου, ηλικίας, καταγωγής, θρησκείας κ.α.
Η κα Β. 35 ετών είναι μια από τις ωφελούμενους του προγράμματος, η οποία μας διηγείται την δική της ιστορία :  
«Δεν έχω πολλά χρόνια που ήρθα στην Ελλάδα, αλλά δυστυχώς γνώρισα τη σκληρή πλευρά αυτής της χώρας: αρχικά μένοντας  άνεργη και έπειτα  όταν πέθανε ο σύζυγος μου λόγω χρόνιων και σοβαρών προβλημάτων υγείας. Εκεί διαπίστωσα το πόσο μόνη και ανήμπορη ήμουν. Βρέθηκα στο Solidarity Center  ζητώντας βοήθεια για κάθε τι που έπρεπε να γίνει αναφορικά με το θάνατο του συζύγου μου και έπειτα για να συνεχίσω αξιοπρεπώς την ζωή μου με την ανήλικη κόρη μου. Η κοινωνική υπηρεσία με ενημέρωσε και μου έδωσε καθοδήγηση για τις υπηρεσίες που θα μπορούσαν να με βοηθήσουν ενώ παράλληλα οι νομικοί του προγράμματος με βοήθησαν στην διεκπεραίωση των ασφαλιστικών θεμάτων που αφορούσαν τον αποθανόντα σύζυγο μου. Δεν σταμάτησαν όμως εκεί. Μετά τη διαμεσολάβηση της κοινωνικής υπηρεσίας  έλαβα το επίδομα που δεν γνώριζα ότι δικαιούμουν, με  βοήθησαν για τις απαραίτητες διαδικασίες για την εγγραφή της κόρης μου σε βρεφονηπιοκομείο με την απαλλαγή από την υποχρέωση πληρωμής των τροφείων και τέλος με την επαγγελματική συμβουλευτική και συγκεκριμένα με τη σύνταξη βιογραφικού σημειώματος μου έδωσαν την ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο όχι μόνο για μένα αλλά και για την κόρη μου».
Επίσης ο κος Σ. 40 ετών, ελληνικής καταγωγής μας περιέγραψε τη δική του δύσκολη πραγματικότητα :
«Έχοντας συνεχή βήχα το τελευταίο διάστημα ανησύχησα. Λαμβάνοντας υπόψη μου το ιστορικό χρήσης ναρκωτικών ουσιών  η κατάσταση γινόταν όλο και χειρότερη. Ήμουν ανασφάλιστος και έτσι επισκέφτηκα το ιατρείο της PRAKSIS στο solidarity center. Η διάγνωση του ιατρού ήταν λοίμωξη του κατώτερου αναπνευστικού. Μου δόθηκε φαρμακευτική αγωγή και σύστησε επανεξέταση του προβλήματος. Όταν ξαναπήγα με παρέπεμψαν αμέσως στο εφημερεύον νοσοκομείο καθώς δεν έδειχνε βελτίωση η κατάσταση μου και ο ιατρός είχε σοβαρές υπόνοιες για πνευμονία. Οι υποψίες του ιατρού επιβεβαιώθηκαν. Στο νοσοκομείο εντοπίστηκα με εμπύημα δεξιού πνεύμονα. Η κατάσταση μου ήταν ιδιαιτέρως σοβαρή και επείγουσα και υποβλήθηκα σε χειρουργείο άμεσα, όπου μου αφαιρέθηκε ο δεξιός πνεύμονας. Τα αποτελέσματα της βιοψίας κατέδειξαν ότι η νόσος ήταν φυματιογενούς αιτιολογίας, σε μεταδοτικό στάδιο. Στη συνέχεια, η Κοινωνική Υπηρεσία της PRAKSIS στο Solidarity Center παρέπεμψε τους συγγενείς μου  στην Πρόνοια προκειμένου να διεκπεραιώσουν τις διαδικασίες για να καλυφθεί το κόστος των νοσηλίων. Πιστεύω ότι η άμεση παρέμβαση του ιατρού έπαιξε σημαντικό ρόλο στη έγκαιρη διάγνωση μου».

Το Κέντρο Αλληλεγγύης στη Θεσσαλονίκη αποτελεί το πρώτο τέτοιου είδους Κέντρο του Solidarity Now στην Ελλάδα, και συνεχίζει να είναι δίπλα σε κάθε άνθρωπο που βρίσκεται σε ανάγκη.


Επιπλέον στοιχεία για το Κέντρο Αλληλεγγύης στη Θεσσαλονίκη:
Το Κέντρο Αλληλεγγύης βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, στην περιοχή Βαλαωρίτου, Λέοντος Σοφού 26 και Εγνατία, 1ος όροφος.
Λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή, 9:00-17:00 και παρέχει υποστήριξη κατόπιν ραντεβού.
Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερες πληροφορίες για το Κέντρο Αλληλεγγύης στον ιστότοπο www.solidaritynow.gr και τηλεφωνώντας στο 2310-50 10 30 & 50 10 40


ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων