728x90 AdSpace

Σήμερα

Πρόληψη

Διατροφή

Επιλογές

25/2/16

260.000 ελληνόπουλα αντιμέτωπα με το «τέρας» της πείνας

Ένας στους πέντε μαθητές νηστικό αρκούδι στο σχολείο!

Η φράση «μάθε παιδί μου-νηστικό-γράμματα» αποτυπώνει με σκληρότητα την ωμή αλήθεια την οποία βιώνουν 260.000 αθώα ελληνόπουλα που ζουν σε συνθήκες επισιτιστικής ανασφάλειας, καθώς η οικονομική κρίση βύθισε στη φτώχεια τις οικογένειές τους. Ο σοκαριστικός αριθμός αντιστοιχεί σε ένα εκατομμύριο νοικοκυριά, στα οποία η κρίση έδειξε το πιο απάνθρωπο πρόσωπο της. Το συγκλονιστικό εύρημα προκύπτει από τα απολογιστικά στοιχεία του προγράμματος σίτισης μαθητών «Διατροφή» του Ινστιτούτου Prolepsis, που υλοποιείται με τη στήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και-προσφάτως-τη συνδρομή  του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και που δυστυχώς δεν αφήνουν κανένα περιθώριο αισιοδοξίας για την δεινή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει πολλά ελληνικά νοικοκυριά.  Συνολικά, από 1.385.443 μαθητές που φοιτούν στα Δημόσια σχολεία της Ελλάδας, ο ένας στους πέντε (20%) φοιτά σε σχολείο το οποίο έχει υποβάλλει αίτημα συμμετοχής στο πρόγραμμα σίτισης μαθητών «Διατροφή» του Ινστιτούτου Prolepsis, αφού οι δάσκαλοί βλέπουν πως το φαγητό στο τραπέζι της οικογένειας των παιδιών δεν φτάνει πια για όλους. Έτσι τα αθώα θύματα της οικονομικής κρίσης, οι μικροί μαθητές πηγαίνουν «νηστικά αρκούδια» στο σχολείο, προσπαθώντας με άδειο στομάχι να μάθουν γράμματα, ελέω των μνημονίων….

Πανελλαδικά υπάρχουν 13.177 Δημόσια σχολεία και μέχρι στιγμής το 16% αυτών έχει υποβάλλει αίτημα για συμμετοχή στο πρόγραμμα που μοιράζει καθημερινά υγιεινά γεύματα στους μαθητές. Ωστόσο όπως εξηγεί η καθηγήτρια κ. Αθηνά Λινού πρόεδρος του  Ινστιτούτου Προληπτικής Περιβαλλοντικής  και εργασιακής Ιατρικής Prolepsis, με τον ρυθμό που καταφτάνουν-σαν την βροχή- τα αιτήματα για συμμετοχή από τα σχολεία της επικρατείας, το ποσοστό αυτό  καθημερινά αυξάνεται. Σε όλη την επικράτεια υπάρχουν περιοχές της περιφέρειας που έχουν πληγεί πολύ από την κρίση εδώ και μια 5ετία-καθώς η ανεργία εκτοξεύτηκε στα ύψη- και που δήλωσαν πρώτες συμμετοχή από το 2011, όπως είναι η Ημαθία. Στην πρωτεύουσα πρόβλημα επισιτιστικής  αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες στη Ανατολική Αττική όπου από τα 250 δημόσια σχολεία, τα 30 έχουν υποβάλλει αίτημα συμμετοχής για το μοίρασμα των καθημερινών γευμάτων  ενώ ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση στον Δήμο Αχαρνών. Εκεί, από τα 85 Δημόσια σχολεία τα 46 στα οποία φοιτούν  8.300 μαθητές  έχουν υποβάλλει αίτημα συμμετοχής. Δηλαδή οι μαθητές του  54% των σχολείων από τις Αχαρνές δεν βρίσκουν αρκετό φαγητό για να χορτάσουν στο σπίτι τους. Σύμφωνα με τα ευρήματα του προγράμματος σχεδόν μισό εκατομμύριο μαθητές (452.000) εκτιμάται ότι ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας-με τα επίσημα δεδομένα του 2014!). Από τους 260.000 μαθητές των σχολείων που έχουν υποβάλλει αίτημα σίτισης, μόλις οι 11.600 καλύπτονται από το πρόγραμμα. Ας δούμε όμως αναλυτικά σε τι αντιστοιχούν αυτές οι αιτήσεις συμμετοχής στο πρόγραμμα. Ουσιαστικά πρόκειται για κραυγή αγωνίας από 2070 σχολεία της χώρας, τα οποία βρίσκονται στις 71 από τις 74 Περιφερειακές ενότητες στης επικράτειας, προέρχονται από 276 από τους 324 Δήμους της Ελλάδας και αντιστοιχούν σε ένα εκατομμύριο οικογένειες. Για τη τρέχουσα  σχολική χρονιά, 30 σχολεία (όπου φοιτούν 5048 μαθητές) υπέβαλλαν ήδη αίτημα για σίτιση. Τα σχολεία αυτά ανήκουν στους Δήμους Κρωπίας, Λαυρεωτικής, Μαραθώνος,  Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Παιανίας, Παλλήνης Ραφήνας-Πικερμίου, Σαρωνικού και Σπατών –Αρτέμιδος. Στα 30 αυτά σχολεία το ποσοστό επισιτιστικής ανασφάλειας ξεπερνά το 52%, ενώ από τις ίδιους Δήμους, τα προηγούμενα χρόνια συμμετείχαν 6 σχολεία με 1200 μαθητές-γεγονός που καταδεικνύει την αλματώδη αύξηση της φτώχεια στην πατρίδα μας.
Πηγή 
  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Item Reviewed: 260.000 ελληνόπουλα αντιμέτωπα με το «τέρας» της πείνας Rating: 5 Reviewed By: Alex Yiatzides

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ 

 ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ. 

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr και κάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη