MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Η Αλκηστις Πρωτοψάλτη "ταξιδεύει" με την "Ελπίδα"

Μία ξεχωριστή συναυλία, αφιερωμένη στα παιδιά της «ΕΛΠΙΔΑΣ», θα δώσει η σπουδαία ερμηνεύτρια Άλκηστις Πρωτοψάλτη στο Θέατρο Ηρώδου Αττικού, στις 5 Οκτωβρίου 2018 και ώρα 20.30.
Η καταξιωμένη Ελληνίδα καλλιτέχνις ενώνει για πρώτη φορά την φωνη της με το Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Καρκίνο «ΕΛΠΙΔΑ», μετά την ανακήρυξη της σε «Καλλιτέχνη για την ΕΛΠΙΔΑ» από την Πρόεδρο του Συλλόγου κυρία Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη.  
Σύμμαχος και πολύτιμος αρωγός στην μεγάλη αυτή προσπάθεια της «ΕΛΠΙΔΑΣ» είναι, για ακόμα μία φορά, η Πανελλαδική Οργάνωση Γυναικών «Παναθηναϊκή», η οποία συνδιοργανώνει τη συναυλία.
Στη συναυλία με τίτλο «Ταξιδεύοντας με την ΕΛΠΙΔΑ», η αγαπημένη μας Άλκηστις  θα μας ταξιδέψει, με τη φωνή και τις μουσικές της, σε ολόκληρο τον κόσμο, αφού εκτός από τον προσωπικό της μουσικό θησαυρό θα μας χαρίσει και  κάποια απο τα τραγούδια που έχει ερμηνεύσει «τιμής ένεκεν» στη γλώσσα των χωρών που την έχουν φιλοξενήσει ανά τον κόσμο. Θα την ακούσουμε να ερμηνεύει στα Αγγλικά, Γαλλικα, Ισπανικά, Αρμένικα αλλά και στα Κινέζικα και τα Σουαχίλι!
Έχοντας πάντοτε το Ελληνικό φως στην καρδιά της, η Άλκηστις Πρωτοψάλτη έχει εμφανιστεί στα μεγαλύτερα θέατρα του πλανήτη μεταφέροντας, με κάθε της εμφάνιση, την Ελληνική μουσική και τον Πολιτισμό.  Αμερική?, Αυστραλία, Κίνα, Κούβα, Αίγυπτο, Βέλγιο, Γερμανία, Δανία, Ελβετία, Ισπανία, Ισραήλ, Καναδά?, Κύπρο, Λίβανο, Μεγάλη Βρετανία, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σουηδία , Νότια Αφρική είναι μερικοί  από τους μουσικούς προορισμούς της, όπου η διάσημη ερμηνεύτρια έχει πραγματοποιήσει επιτυχημένες συναυλίες.
Μαζί της σε αυτή την περιήγηση χωρίς σύνορα για να στηρίξει τα παιδιά της «ΕΛΠΙΔΑΣ» θα βρίσκεται μία ομάδα επίλεκτων μουσικών, υπό τη διεύθυνση του καταξιωμένου Θωμά Κοντογεώργη,  μία ορχήστρα που  περιέχει όλα τα μουσικά χρώματα αυτής της ξενάγησης και μουσικές που  συμπνέουν με την τόσο μοναδική και χαρακτηριστική φωνή της.
Η προπώληση των εισιτηρίων θα γίνει από το viva.gr.

ΟΗΕ: Επικίνδυνος ο εφησυχασμός για το AIDS

Ένας "επικίνδυνος εφησυχασμός" αναφορικά με την αντιμετώπιση της παγκόσμιας πανδημίας του ιού του AIDS, του HIV, κινδυνεύει να προκαλέσει αναζωπύρωση της νόσου, σύμφωνα με μια νέα έκθεση.
Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η καθυστέρηση στη χρηματοδότηση της αντιμετώπισης του HIV τα τελευταία χρόνια θέτει σε κίνδυνο της προσπάθειες για τον έλεγχο της νόσου.
Όπως είναι σήμερα η κατάσταση, ο κόσμος δεν είναι ακόμη σε θέση να δώσει τέλος στην πανδημία ως το 2030, ένας στόχος ο οποίος έχει συμφωνηθεί από τις χώρες μέλη του ΟΗΕ, γράφουν οι επιστήμονες σε έκθεσή τους που δημοσιεύεται στην ιατρική επιθεώρηση Lancet.
Οι ίδιοι κάνουν έκκληση για επείγουσες αλλαγές στον τρόπο αντιμετώπισης και ελέγχου της νόσου.
Περίπου 37 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως είναι οροθετικοί ή πάσχουν από τη νόσο και εκτιμάται ότι κάθε χρόνο υπάρχουν 1,8 εκατομμύρια νέα κρούσματα, τα οποία τα τελευταία χρόνια παρουσιάζουν μείωση.
Ωστόσο, η Επιτροπή Lancet ανακοίνωσε ότι η μείωση σημειώνεται με πολύ αργούς ρυθμούς ώστε να ικανοποιήσει τον στόχο της UNAids (του ειδικού προγράμματος του ΟΗΕ για το HIV και το AIDS).
Ενώ τα ποσοστά του HIV μειώνονται συνολικά, ωστόσο παραμένουν σε περιθωριοποιημένες ομάδες --στους νεότερους ανθρώπους και κυρίως στις γυναίκες-- καθώς και στις αναπτυσσόμενες χώρες, που είναι λιγότερο πιθανό να έχουν πρόσβαση στη θεραπεία, είπε η επιτροπή.
Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι η χρηματοδότηση για την αντιμετώπιση του HIV είναι περιορισμένη τα τελευταία χρόνια κα ανέρχεται σε περίπου 14,7 δισ. λίρες, δηλαδή σχεδόν 5,4 δισ. λίρες λιγότερες σε σχέση με τον ποσό που εκτιμάται ότι απαιτείται για να ικανοποιηθούν οι στόχοι του UNAids.
ΑΠΕ

Οδηγίες του Υπουργείου Υγείας για την θερμοπληξία


Εν όψει των υψηλών θερμοκρασιών που προβλέπει η ΕΜΥ για τις επόμενες ημέρες, η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας επισημαίνει βασικούς κανόνες για πρόληψη της θερμοπληξίας. Λεπτομερώς οι οδηγίες αναφέρονται στη σχετική εγκύκλιο Δ1α/Γ.Π. οικ. 43354, 6/6/2018.
Τα αρχικά συμπτώματα μπορεί να είναι: δυνατός πονοκέφαλος, ατονία, αίσθημα καταβολής, τάση για λιποθυμία, πτώση της αρτηριακής πίεσης, ναυτία, έμετοι και ταχυπαλμία. Το σύνδρομο της θερμοπληξίας, εκδηλώνεται με: αυξημένη θερμοκρασία του σώματος, σπασμούς, εμέτους, διάρροια, διαταραχή της πηκτικότητας του αίματος, απουσία εφίδρωσης. Μπορεί ακόμη να επέλθει έμφραγμα του μυοκαρδίου. Επακολουθεί κωματώδης κατάσταση και θάνατος.
Οι πρώτες βοήθειες μέχρι τη διακομιδή τους σε νοσηλευτικά ιδρύματα, πρέπει να εφαρμοστούν άμεσα με μέτρα ελάττωσης της θερμοκρασίας του σώματος: πλήρης έκδυση από τα ρούχα, τοποθέτηση παγοκύστεων ή κρύων επιθεμάτων στον τράχηλο, τις μασχάλες και τη βουβωνική περιοχή, εμβάπτιση σε μπανιέρα με κρύο νερό κ.λ.π.
Τα μέτρα για την πρόληψη της εμφάνισης συμπτωμάτων κατά τον καύσωνα είναι τα εξής:
1. Αποφυγή έκθεσης στο ηλιακό φως,
2. Αποφυγή βαριάς σωματικής εργασίας,,
3. Πρόσληψη άφθονων υγρών,
4. Αποφυγή των οινοπνευματωδών ποτών,
5. Ολιγοθερμιδική δίαιτα,
6. Συχνά λουτρά
Προσοχή να δοθεί στις καλούμενες ομάδες υψηλού κινδύνου του καύσωνα, δηλαδή:
• Όλα τα άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών
• Όλα τα άτομα που πάσχουν από χρόνια νοσήματα, όπως καρδιοπάθειες, νεφροπάθειες, πνευμονοπάθειες, ηπατοπάθειες, σακχαρώδη διαβήτη κ.λ.π
• Όλα τα άτομα που για καθαρά ιατρικούς λόγους παίρνουν φάρμακα για τα χρόνια νοσήματά τους,
Δεν εγκαταλείπουμε ευάλωτους συνανθρώπους μας, μόνους στην τύχη τους, τις ώρες του καύσωνα.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Υγείας
Γιάννης Μπασκόζος


Οι 24 παραλίες της Σαλαμίνας με μόλυνση COD ως και 77 φορές πάνω από το όριο! (Πίνακας)

Σε 24 παραλίες της Σαλαμίνας η ποιότητα των νερών δείχνει ότι είναι ακατάλληλες για κολύμβηση, σύμφωνα με το ΠΑΚΟΕ.
Οι παραλίες ειναι οι εξής: 
 Πέραμα. Παραλία δίπλα στο Φέρρυ - μπωτ, 
- Παραλία Γυάλα, 
- Παραλία Λιμνιώνας
- Παραλία Δημήτρανι. 
- Λιμάνι Περάνι. 
- Παραλία Μαρούδι.
- Κολώνες (ταφικό Μνημείο 4ου Π. Χ. )
- Αιάντειο 
- Αιάντειο. Παραλία. 
- Παραλία Κανάκια.
- Παραλία Κανάκια. Παραλία
- Ορμός Σαλαμίνας
- Ξένο 
- Παραλία Βασιλικά 
- Παραλία Μπατσί
Η ρύπανση των παραλιών αυτών αφορά τη συγκέντρωση σε Χημικά Απαιτούμενο Οξυγόνο (COD). Το Χημικά Απαιτούμενο Οξυγόνο (ΧΑΟ ή COD) είναι η ποσότητα του οξυγόνου η οποία απαιτείται για την ολική χημική οξείδωση των οργανικών συστατικών μιας ουσίας.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Υγείας για τις ενέργειες του ΥΥ για τα κουνούπια

Σε συνέχεια των διαρκών συντονιστικών συσκέψεων με θέμα τα μέτρα πρόληψης των μεταδιδομένων νοσημάτων μέσω διαβιβαστών, πραγματοποιήθηκε διατομεακή συνάντηση μετά από πρόσκληση του Γενικού Γραμματέα Δημόσιας Υγείας Γιάννη Μπασκόζου, όλων των αρμοδίων επιστημονικών και υπηρεσιακών φορέων (Υπουργείο Υγείας, Αγροτικής Ανάπτυξης, του ΚΕΕΛΠΝΟ, της Ε.Σ.Δ.Υ. και του Μπενάκειου Φυτοπαθολογικού Ινστιτούτου).
Στη συνάντηση αναλύθηκαν και αξιολογήθηκαν τα τρέχοντα επιδημιολογικά δεδομένα, ενώ παράλληλα επικαιροποιήθηκαν οι δράσεις των φορέων Δημόσιας Υγείας, τόσο από την πλευρά του Υπουργείου Υγείας, όσο και από τις ανάλογες υπηρεσίες των Περιφερειών.
Σημαντικά στοιχεία των δράσεων παραμένουν και ενισχύονται, η έγκαιρη αναγνώριση των περιστατικών σε ανθρώπους και ζώα, η εντατικοποίηση των ψεκασμών σε επικίνδυνες περιοχές, η τακτική και άμεση εργαστηριακή ανάλυση των σημείων ελέγχου.
Επισημάνθηκε η σκοπιμότητα της διατήρησης των δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, προς τον πληθυσμό, με αναφορά στις εγκύκλιους και αποφάσεις που έχουν κοινοποιηθεί από τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Υγείας και το ΚΕΕΛΠΝΟ.
Η ΓΓΔΥ επισημαίνει την ανάγκη άμεσης αντίδρασης Δήμων και Περιφερειών στον τομέα της εντομοκτονίας και την ανάγκη λήψης ατομικών μέτρων προστασίας των πολιτών από τα κουνούπια.

Ο Γενικός Γραμματέας Δημόσιας Υγείας
Γιάννης Μπασκόζος.



Πώς να μειώσετε ή ακόμα και να διαγράψετε οφειλές στον ΕΦΚΑ


Πέντε δυνατότητες έχουν στη διάθεσή τους οι παράλληλα ασφαλισμένοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι προκειμένου να μειώσουν ή ακόμα και να διαγράψουν πλήρως τις οφειλές τους προς τα ασφαλιστικά ταμεία. 
Η εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου αναμένεται να φορτώσει με ακόμα περισσότερες ασφαλιστικές οφειλές τους επαγγελματίες (π.χ., εισφορές για επικουρικό-εφάπαξ, για αμοιβές με απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης), δημοσιεύει έναν συνοπτικό οδηγό διαχείρισης των χρεών, ο οποίος προβλέπει νέες αλλά και παλιές δυνατότητες ρύθμισής τους, με ή χωρίς διαγραφή τους.
Οι δυνατότητες ρύθμισης χρεών έχουν ως εξής:
1. Πλήρης διαγραφή οφειλών παράλληλα ασφαλισμένων 
Η δυνατότητα αυτή ισχύει εφόσον υπάρχει "εύλογη αμφιβολία" ως προς την υποχρέωση υπαγωγής ή μη στην παράλληλη ασφάλιση δύο ή περισσότερων πρώην φορέων ασφάλισης. Σύμφωνα με τη σχετική διάταξη, βεβαιωμένες ή μη οφειλές προς πρώην φορείς κοινωνικής ασφάλισης, οι οποίες δημιουργήθηκαν λόγω εύλογης αμφιβολίας ως προς την υποχρέωση υπαγωγής ή μη στην παράλληλη ασφάλιση δύο ή περισσότερων πρώην φορέων ασφάλισης ή του Δημοσίου, μπορούν να διαγράφονται ή να απαλλάσσονται από τυχόν επιβληθέντα τέλη, τόκους, προσαυξήσεις και επιβαρύνσεις.
Η σχετική δυνατότητα αφορά οφειλές που δημιουργήθηκαν έως την 31η Δεκεμβρίου 2016. 
Η εύλογη αμφιβολία μπορεί να αποδεικνύεται ενδεικτικά από τα ακόλουθα κριτήρια:
-Την ύπαρξη δικαστικής απόφασης υπέρ του ασφαλισμένου οφειλέτη.
-Την ύπαρξη αντίθετων δικαστικών αποφάσεων επί του ίδιου δυσχερώς ερμηνευόμενου νομικού θέματος.
-Την προηγούμενη μακρόχρονη πρακτική της διοίκησης συνεπεία της οποίας είχε δημιουργηθεί στα υπόχρεα πρόσωπα η πεποίθηση περί μη υπαγωγής στην ασφάλιση.
-Την ύπαρξη διαφορετικών οδηγιών επί του ίδιου θέματος από τη διοίκηση.
-Την πλήρη ασφάλιση από μισθωτή ή μη μισθωτή απασχόληση κατά την ίδια χρονική περίοδο για την οποία έχουν καταλογιστεί εισφορές από φορέα ασφάλισης μισθωτών ή μη μισθωτών.
Για την επίλυση των παραπάνω ασφαλιστικών αμφισβητήσεων εκδίδεται, για κάθε εξεταζόμενη κατηγορία ασφαλισμένων, απόφαση του υπουργού Εργασίας, ύστερα από σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης, με την οποία καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις εξαίρεσης από την υποχρεωτική ασφάλιση των παραπάνω εξεταζόμενων ασφαλιστικών περιπτώσεων και κάθε άλλο σχετικό αναγκαίο ζήτημα.
2. Πλήρης διαγραφή ασφαλιστικών οφειλών "ανεπίδεκτων είσπραξης" 
Βασικός όρος γι' αυτό είναι οι οφειλές αυτές να έχουν κριθεί ως ανεπίδεκτες είσπραξης μετά την παρέλευση δέκα χρόνων.
Προβλέπονται οι ακόλουθες περιπτώσεις διαγραφής οφειλών:
* Πλήρες "κούρεμα" αφού περάσουν 10 χρόνια 
Κάθε οφειλή που έχει χαρακτηριστεί ως ανεπίδεκτη είσπραξης διαγράφεται αφού περάσουν 10 χρόνια από τη λήξη του έτους μέσα στο οποίο έγινε η καταχώριση της οφειλής στο ειδικό βιβλίο ανεπίδεκτων είσπραξης.
Για να χαρακτηριστεί μια οφειλή ως ανεπίδεκτη είσπραξης –και, έτσι, να διαγραφεί– πρέπει να συντρέχουν οι εξής τρεις προϋποθέσεις:
- Να έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες για τον εντοπισμό περιουσιακών στοιχείων χωρίς αποτέλεσμα.
- Να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία αναγκαστικής εκτέλεσης.
- Να έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βάρος των υπεύθυνων φυσικών προσώπων κατά τις ισχύουσες διατάξεις ή να μην είναι δυνατή η άσκησή της.
* Πλήρες "κούρεμα" πριν περάσουν 10 χρόνια 
Πριν περάσουν 10 χρόνια, οφειλές μπορούν να κριθούν διαγραπτέες και να διαγραφούν πριν από την παρέλευση της δεκαετίας εάν:
- Έχουν ολοκληρωθεί οι προβλεπόμενες ενέργειες για τον χαρακτηρισμό τους ως ανεπίδεκτων είσπραξης.
- Έχουν ολοκληρωθεί οι έρευνες στην αλλοδαπή μετά την αξιοποίηση πληροφοριών και δεν διαπιστώθηκε η ύπαρξη περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη ή απαιτήσεων αυτού έναντι τρίτων.
- Έχει ολοκληρωθεί η ποινική διαδικασία σε βάρος των οφειλετών (εφόσον προβλέπεται) με την έκδοση αμετάκλητης δικαστικής απόφασης.
* Πλήρες "κούρεμα" οφειλών μη ανεπίδεκτων είσπραξης 
Τέτοιες είναι:
- Οι οφειλές αποβιωσάντων που δεν καταλείπουν οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο και των οποίων οι κληρονόμοι αποποιήθηκαν την επαχθείσα κληρονομιά.
- Κύριες οφειλές που δεν υπερβαίνουν τα 50 ευρώ και δεν έχει επιτευχθεί η είσπραξή τους μέσα σε 10 χρόνια από τη λήξη του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο βεβαιώθηκαν.
- Συνολικές οφειλές από οποιαδήποτε αιτία που δεν υπερβαίνουν τα 100 ευρώ και δεν έχει επιτευχθεί η είσπραξή τους μέσα σε 10 χρόνια από τη λήξη του οικονομικού έτους μέσα στο οποίο βεβαιώθηκαν.
3. Διαγραφή του 85% των προσαυξήσεων και των προστίμων
Η δυνατότητα αφορά χρέη πάνω από 20.000 ευρώ ευρώ, τα οποία έχουν γεννηθεί έως 31/12/2016 ή έως 31/12/2017 (κατά περίπτωση), εφόσον ο οφειλέτης ενταχθεί στη ρύθμιση των 120 δόσεων στο πλαίσιο του εξωδικαστικού συμβιβασμού. Πιο αναλυτικά: 
- Οφειλές από 20.001 έως 50.000 ευρώ μπορούν να ρυθμιστούν σε έως 120 δόσεις. 
Σε αυτή την περίπτωση, διαγράφεται το 85% των προσαυξήσεων και των προστίμων. Η ρύθμιση αυτή αφορά χρέη που έχουν γεννηθεί έως 31 Δεκεμβρίου 2016. Για να ρυθμίσει κάποιος έτσι τις οφειλές του, θα πρέπει να είναι κερδοφόρος έστω για έναν χρόνο κατά την τελευταία 3ετία. Αιτήσεις μπορούν να γίνουν έως 31 Δεκεμβρίου 2018. 
Αποκλείεται η υπαγωγή στη ρύθμιση εφόσον η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη είναι κατά 25 φορές μεγαλύτερη της προς ρύθμιση οφειλής. Ο λόγος του χρέους (αφού αφαιρεθούν οι προς διαγραφή προσαυξήσεις και τόκοι) προς το εισόδημα πρέπει να είναι μικρότερος ή ίσος του 8. Επίσης, για να ενταχθεί ένας αυτοαπασχολούμενος στη ρύθμιση, θα πρέπει οι συνολικές οφειλές του προς όλους τους πιστωτές του να μην ξεπερνούν τα 20.000 ευρώ και –ταυτόχρονα– τα χρέη προς τα Ταμεία να μην ξεπερνούν το 85% των συνολικών χρεών του.
- Οφειλές από 50.001 ευρώ και πάνω μπορούν να ρυθμιστούν σε έως 120 δόσεις.
Σε αυτή την περίπτωση διαγράφεται το 85% των προσαυξήσεων και προστίμων. Η ρύθμιση αφορά οφειλές γεννημένες έως και την 31η Δεκέμβρη 2017. 
Για την ένταξη ενός οφειλέτη με χρέη άνω των 125.000 ευρώ στη ρύθμιση θα πρέπει να εγκριθεί από το ΚΕΑΟ μια έκθεση βιωσιμότητας και ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης της επιχειρήσής του. Αποκλείονται από τη δυνατότητα ρύθμισης όσοι χρωστάνε πάνω από 50.000 ευρώ και η αξία της ακίνητης περιουσίας ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ, αλλά και όσοι οφείλουν πάνω από 200.000 ευρώ και η αξία της ακίνητης περιουσίας τους ξεπερνά τα 3 εκατ. ευρώ.
Δεν προτείνονται ρυθμίσεις στην περίπτωση που: 
- Η προς ρύθμιση συνολική ασφαλιστική οφειλή ξεπερνά τα 50.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη υπερβαίνει το ανώτατο ποσό που προκύπτει το 20πλάσιο αυτής.
- Η προς ρύθμιση συνολική οφειλή ξεπερνά τα 200.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη ανέρχεται πάνω από το 15πλάσιο αυτής.
4. Ρύθμιση οφειλών έως 12 δόσεις
Αφορά όλες τις οφειλές ανεξαρτήτως ύψους ή παλαιότητας, προς όλους τους κλάδους ασφάλισης (π.χ., μισθωτών, τέως ΙΚΑ, αυτοαπασχολούμενων, τέως ΟΑΕΕ) σε έως 12 δόσεις. Δεν προβλέπεται καμία διαγραφή κύριας οφειλής ή έστω των προστίμων και των προσαυξήσεων.
Δικαιούχοι υπαγωγής είναι όλοι οι ασφαλισμένοι πλην των προαιρετικά ασφαλισμένων.
Οφειλές που εντάσσονται μέχρι την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών οι οποίες:
* Δεν έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής ή έχουν προκύψει έπειτα από απώλεια των δικαιωμάτων αυτών. 
* Τελούν σε αναστολή είσπραξης έπειτα από επιλογή του οφειλέτη. 
* Δεν εντάσσονται οφειλές από αναγνωρίσεις και οφειλές χρόνου προαιρετικής ασφάλισης (αυτασφάλιση).
Ως βασικοί όροι ρύθμισης προβλέπονται: 
- Ρύθμιση των οφειλόμενων μέχρι την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής στη ρύθμιση ασφαλιστικών εισφορών κατ’ ανώτατο όριο σε 12 ισόποσες μηνιαίες δόσεις.
- Δεν προβλέπεται ελάχιστο κεφαλαιοποιημένο ποσό ούτε ελάχιστο ποσό δόσης.
- Η επιβάρυνση της κύριας οφειλής από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης και μέχρι την εξόφληση αυτής με επιτόκιο 8,05%.
5. Ρύθμιση οφειλών σε έως 40 δόσεις χωρίς "κούρεμα"
Η δυνατότητα αυτή αφορά χρέη έως 20.000 ευρώ προς τον κλάδο ασφάλισης αυτοαπασχολουμένων (τ. ΟΑΕΕ), έως 15.000 ευρώ για τον κλάδο των επιστημόνων (τ. ΕΤΑΑ) και έως 4.000 ευρώ για τον κλάδο των αγροτών.
Αφορά όσους έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα, αλλά δεν μπορούν να βγουν στη σύνταξη λόγω οφειλών.
Μπορούν να εξοφληθούν σε έως 40 δόσεις. Οι δόσεις αυτές εξοφλούνται έμμεσα από τους οφειλέτες μέσω παρακρατήσεων στις συντάξεις τους
Του Δημήτρη Κατσαγάνη 

Καταργείται το χάρτινο ηλεκτρονικό εισιτήριο μειωμένου κομίστρου του ΟΑΣΑ από την 1η Οκτωβρίου

Καταργείται το χάρτινο ηλεκτρονικό εισιτήριο μειωμένου κομίστρου του ΟΑΣΑ, από την 1η Οκτωβρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση του Οργανισμού.
 Αυτό σημαίνει ότι οι δικαιούχοι μειωμένου κομίστρου, όπως άτομα ηλικίας άνω των 65 ετών, φοιτητές, σπουδαστές, πολύτεκνοι, νέοι έως 18 ετών, κ.α., καλούνται να εκδώσουν προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα.
Ο Οργανισμός έχει εκδώσει περισσότερες από 800.000 προσωποποιημένες κάρτες ATH.ENA Card και 350.000 ανώνυμες κάρτες, κάτι το οποίο σημαίνει ότι περισσότεροι από 1,15 εκατ. επιβάτες μετακινούνται με κάρτα.
Όπως είναι γνωστό, η προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα συνοδεύεται από σειρά προνομίων, όπως η προμήθεια προϊόντων κομίστρου, μέσω κινητού τηλεφώνου με τεχνολογία NFC, χωρίς την μετάβαση σε εκδοτήρια ή αυτόματα μηχανήματα (περισσότερες πληροφορίες στο σύνδεσμο: http://www.oasa.gr/news.php?id=funk1581).  
Επίσης, ο ΟΑΣΑ γνωστοποίησε ότι οι εγκεκριμένες κάρτες για το μηνιαίο δικαίωμα της ανεργίας έχουν ξεπεράσει τις 190.000 και οι αντίστοιχες για το δικαίωμα των ΑμεΑ τρίμηνης διάρκειας τις 33.000 και ότι παρατηρείται διαρκής άνοδος των εσόδων μετά το κλείσιμο των πυλών σε μετρό και ηλεκτρικό, αλλά και μετά την εφαρμογή του μέτρου της εισόδου από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Ξεκινάει σήμερα το 7ο μουσικό φεστιβάλ Πόζαρ

Στην Αριδαία και σε υψόμετρο 390 μέτρων στους πρόποδες του Καϊμακτσαλάν θα ξεκινήσει σήμερα και θα ολοκληρωθεί την Κυριακή το 7ο μουσικό φεστιβάλ Πόζαρ που διοργανώνει ο σύλλογος νέων Λουτρακίου.
Σήμερα το φεστιβάλ θα ξεκινήσει με την αισθαντική φωνή της Μαρίας Παπαγεωργίου και θα την παραδώσει στον Θανάση Παπακωνσταντίνου και ο Σωκράτη Μάλαμα. Αύριο η Ματούλα Ζαμάνη καταλαμβάνει την σκηνή και ξεκινάει το φεστιβάλ, δίνοντας την σκυτάλη στον Γιάννη Χαρούλη που αναμένεται να ξεσηκώσει όλους με την λύρα του και τα γεμάτα συναίσθημα τραγούδια. Η τρίτη και τελευταία ημέρα του φεστιβάλ ανοίγει με την συναισθηματική Παυλίνα Βουλγαράκη για να δώσει την σκυτάλη στους ΠΥΞ - ΛΑΞ.
Οι εκδηλώσεις ξεκινούν στις 21:00. Η τιμή του εισιτηρίου είναι 15 ευρώ.

Η αγωνία των γονιών για το πόσο θα ψηλώσει το παιδί τους

«Πόσο ψηλό θα γίνει το παιδί μας»; ή «Γιατί το παιδί μου είναι πιο κοντό από τους συμμαθητές του»; «Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να ψηλώσει»; Αυτές είναι μόνο κάποιες από τις ερωτήσεις που απασχολούν τους γονείς και όλο και πιο συχνά απευθύνουν στον παιδίατρο, εκφράζοντας την αγωνία τους, καθώς όπως αναφέρει η Κουλουφάκου- Γρατσία Καλλιόπη, ΜD, MSc Παιδίατρος «ζούμε στην εποχή της εικόνας».
   Επισημαίνει ότι «το ψηλό ανάστημα είναι συνυφασμένο με την επιτυχία και την κοινωνική υπεροχή, ενώ συχνά ταυτίζεται με τη δύναμη και τη σωματική ευρωστία. Ο ανταγωνισμός είναι συνηθισμένο φαινόμενο ανάμεσα στα παιδιά και τους εφήβους, ενώ η περιθωριοποίηση τους από τους συνομήλικους μπορεί να πλήξει σοβαρά την ψυχική τους υγεία».
   Ο παιδίατρος καλείται να ξεχωρίσει αν το παιδί είναι «φυσιολογικά» και αναμενόμενα χαμηλό ή εάν υποκρύπτεται κάποια παθολογία την οποία και πρέπει να διερευνήσει και να αντιμετωπίσει. Επίσης, να πείσει τον γονιό (αφορά την πρώτη περίπτωση) ότι το παιδί του δεν χρειάζεται θεραπεία, απλά δεν θα γίνει όσο ψηλό ο ίδιος θα ήθελε...
   Σύμφωνα με την κ. Κουλουφάκου- Γρατσία Καλλιόπη, το ύψος είναι πολυπαραγοντικό, είναι η συνισταμένη πληθώρας παραγόντων και η αύξησή του είναι μια συνεχής, αλλά όχι γραμμική διαδικασία. 
   Παράγοντες που επηρεάζουν το ύψος είναι:
   * Το ύψος που μέλει να αποκτήσει ένα παιδί με βάση το «ύψος-στόχο» του, δηλαδή το προβλεπόμενο ύψος με βάση το ύψος των γονέων.
   * Tο ύψος που τείνει να έχει το παιδί ιδιοσυστασιακά.
   * Η ενδομήτρια ζωή.
   * H ύπαρξη χρωμοσωμικών ανωμαλιών.
   * Η παρουσία χρόνιων νοσημάτων.
   * Ενδοκρινοπάθειες.
   * Η λήψη φαρμάκων.
   'Αλλοι παράγοντες είναι περιβαλλοντικοί, όπως η διατροφή, η άσκηση, ο ύπνος και το ισορροπημένο οικογενειακό περιβάλλον.
   Ευτυχώς, υπογραμμίζει, ο συνηθέστερος λόγος χαμηλού αναστήματος είναι μη παθολογικός, είναι το λεγόμενο ιδιοπαθές χαμηλό ανάστημα και περιλαμβάνει το οικογενές χαμηλό ανάστημα και την ιδιοσυστασιακή καθυστέρηση της ανάπτυξης και της εφηβείας.
   Οικογενές χαμηλό ανάστημα
   Πρόκειται για παιδιά των οποίων οι γονείς ή και οι στενοί συγγενείς έχουν χαμηλό ανάστημα. Στα παιδιά αυτά ο ρυθμός αύξησης είναι στα κατώτερα φυσιολογικά όρια και μπαίνουν στην εφηβεία κανονικά. Το τελικό τους ανάστημα είναι χαμηλό, αλλά σύμφωνο με το ύψος - στόχο τους.
   Ιδιοσυστασιακή καθυστέρηση της ανάπτυξης και της εφηβείας
   Πρόκειται για παιδιά που παρουσιάζουν επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης. Επειδή συχνά αργούν να μπουν στην εφηβεία, η αύξηση τους διαρκεί περισσότερο από τα υπόλοιπα παιδιά με αποτέλεσμα να έχουν τελικά φυσιολογικό ύψος ως ενήλικες. Ωστόσο, οποιοδήποτε σοβαρό, χρόνιο πρόβλημα υγείας αντιμετωπίζει ένα παιδί μπορεί να έχει αντίκτυπο στο τελικό του ανάστημα.
   Καθημερινές πρακτικές
   Η κ. Κουλουφάκου- Γρατσία Καλλιόπη τονίζει επίσης ότι υπάρχουν καθημερινές συνήθεις πρακτικές, οι οποίες μπορούν να δράσουν συνεργικά με τη φύση και να αξιοποιήσουν το υπόβαθρο που δίνει ο γονέας με το ύψος του ώστε, να έχουμε το βέλτιστο πιθανό αποτέλεσμα για το συγκεκριμένο παιδί.
   Έτσι, μια σωστή, ισορροπημένη και χωρίς υπερβολές διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και βιταμίνες, όπως σε ασβέστιο, βιταμίνη D, και πρωτεΐνες υψηλής βιοδιαθεσιμότητας είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη των οστών των παιδικών αναπτυσσόμενων οργανισμών.
   Η φυσική δραστηριότητα επηρεάζει την ομαλή σκελετική επιμήκυνση και ωρίμανση, ενώ ο ποσοτικά και ποιοτικά επαρκής ύπνος είναι απαραίτητος για την έκκριση της γνωστής σε όλους μας αυξητικής ορμόνης.
   Η αυξητική ορμόνη -όπως λέει και το όνομά της- είναι μια ουσία που εκκρίνεται από τον εγκέφαλο και στην οποία οφείλεται η σωματική αύξηση. Δεν εκκρίνεται με τον ίδιο ρυθμό όλο το 24ωρο, αλλά κατά ώσεις (κύματα) και κυρίως εκκρίνεται στον νυχτερινό ύπνο.
   Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που οι γιατροί παροτρύνουν τους γονείς να κοιμίζουν νωρίς τα παιδιά τους.
   Πότε πρέπει να χορηγείται αυξητική ορμόνη
   Η γιατρός εξηγεί ότι με την συστηματική παρακολούθηση και καταγραφή της ανάπτυξης ενός παιδιού από τον παιδίατρό του αναγνωρίζονται τα παιδιά που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης. Λαμβάνεται ο απαιτούμενος εργαστηριακός έλεγχος, ο οποίος αποτελείται αρχικά από αιματολογικές εξετάσεις, ακτινογραφία άκρας χειρός για υπολογισμό της οστικής ηλικίας και επί ενδείξεων λαμβάνεται εκτεταμένος ορμονολογικός έλεγχος και εξειδικευμένα αιματολογικά τεστ, μαγνητική τομογραφία υποθαλάμου-υπόφυσης, προκειμένου να ανιχνευτούν τα παιδιά που πληρούν τις προϋποθέσεις έναρξης θεραπείας με αυξητική ορμόνη. Στη συνέχεια, γίνεται αίτηση έγκρισής της και εφόσον εγκριθεί το αίτημα από την αρμόδια επιτροπή, ξεκινάει η χορήγησή της αυξητικής ορμόνης. Κατά τη διάρκεια χορήγησής της το παιδί υποβάλλεται σε τακτικούς αιματολογικούς ελέγχους και συνεχή παρακολούθηση της ανάπτυξης του, προκειμένου να τεκμηριωθεί ότι η χορήγηση της αυξητικής ορμόνης έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα για το συγκεκριμένο παιδί, ελέγχεται η δόση της και οι πιθανές παρενέργειες της. Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως πρόκειται για καθημερινή ένεση, γεγονός που αποτελεί ψυχική επιβάρυνση για το παιδί και τους οικείους του.
   «Η αυξητική ορμόνη είναι ένα φάρμακο και σαν τέτοιο πρέπει να την αντιμετωπίσουμε. Ωφέλιμο και αποτελεσματικό στην περίπτωση πραγματικής ανάγκης της, με μηδενικό όφελος έως και επικίνδυνο στην περίπτωση που χρησιμοποιείται άκριτα. Η λήψη αυξητικής ορμόνης δεν είναι απλή υπόθεση. Είναι ιδιαίτερα δαπανηρή, εξατομικευμένη και μακροχρόνια προκειμένου να επιτύχουμε το βέλτιστο αποτέλεσμα».
   Η κ. Κουλουφάκου- Γρατσία Καλλιόπη, υπογραμμίζει ότι υπάρχουν συγκεκριμένες, αυστηρά καθοριζόμενες, περιπτώσεις, στις οποίες έχει ένδειξη η χορήγηση της αυξητικής ορμόνης, προκειμένου να βελτιωθεί ο ρυθμός αύξησης του παιδιού και να πετύχουμε καλύτερο τελικό ανάστημα. Αυτές είναι η ανεπάρκεια αυξητικής ορμόνης, η χρόνια νεφρική ανεπάρκεια, κάποια σύνδρομα όπως το σύνδρομο Turner, Prader-Willi και τα SGA νεογνά, αυτά που είναι δηλαδή μικρά για την ηλικία κύησης υπό προϋποθέσεις.
   «Η αυξητική ορμόνη δεν είναι πανάκεια για όλα τα παιδιά που έχουν χαμηλό ανάστημα. Πρέπει να ξεχωρίσουμε αυτά που αποδεδειγμένα επιστημονικά θα ωφεληθούν από τη λήψη της από εκείνα που είναι υγιέστατα, απλώς έτυχε ή καθορίστηκε βάσει γονιδίων τους να είναι λίγα εκατοστά κοντύτερα. Το σημαντικότερο είναι να εμφυσήσουμε στα παιδιά μας την πεποίθηση ότι η αξία και η ποιότητα τους ως άνθρωποι σε καμία περίπτωση δεν καθορίζεται από το πόσο ψηλοί είναι».
ΑΠΕ

Ο Ιατρικός κόσμος ενώνει τις δυνάμεις του με τους ασθενείς και όλοι μαζί θα διεκδικήσουμε το σύστημα υγείας που μας αξίζει


Σύμφωνα με την απόφαση του ΔΣ του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών ο πρόεδρος του ΙΣΑ κ. Γεώργιος Πατούλης συγκάλεσε στα γραφεία του ΙΣΑ σύσκεψη της Διαρκούς Κοινής Επιτροπής, με τους  εκπροσώπους των Συλλόγων Ασθενών για  το νέο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που προβλέπει μεταξύ άλλων την υποχρεωτική παραπομπή από τον οικογενειακό στον ειδικό γιατρό (gatekeeping). Στην επιτροπή εκ μέρους του ΔΣ του ΙΣΑ μετέχουν τα μέλη του ΔΣ κ. Ευριπίδης Μπιλιράκης, Φώτιος Πατσουράκος και Παναγιώτης Ψυχάρης.
Η επιτροπή έχει ως σκοπό τη διεκδίκηση ενός  βιώσιμου και υψηλού επιπέδου Συστήματος Υγείας που θα αξιοποιεί το επιστημονικό δυναμικό της χώρας προς όφελος των ασθενών. Ο Στόχος αυτός θα επιτευχθεί με τη διαρκή παρέμβαση της επιτροπής για την εξυγίανση του Συστήματος Υγείας της χώρας μας. 
Αξίζει να τονισθεί ότι η χώρα μας διαθέτει αξιόλογο δυναμικό ιατρών όλων των ειδικοτήτων κάτι που στερούνται άλλες χώρες και για το λόγο αυτό οι Έλληνες ειδικοί ιατροί μεταναστεύουν και πλαισιώνουν με ευτυχία τα συστήματα υγείας αυτών των χωρών. 
Στην πρώτη σύσκεψη της επιτροπής οι εκπρόσωποι των Συλλόγων Ασθενών αναφέρθηκαν στις σοβαρές παραλείψεις και αδυναμίες που παρουσιάζει το νέο σύστημα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, καθώς δεν καλύπτει βασικές ανάγκες των χρονίως πασχόντων και  θέτει ανυπέρβλητα εμπόδια στην περίθαλψή τους.
Τονίστηκε ο κίνδυνος οι ασθενείς να εγκλωβίζονται σε ένα δαίδαλο γραφειοκρατίας και τελικά να εξαναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους την επίσκεψη στο γιατρό που έχουν ανάγκη.
Οι βασικές αρχές που προέκυψαν από τις δυο πρώτες συναντήσεις και οι οποίες έγιναν δεκτές ήταν οι εξής:
Α) Ελεύθερη επιλογή γιατρού και ελεύθερη πρόσβαση στον ειδικό 
Β) Κάθε φραγή του ασθενούς σε ελεύθερη επιλογή ιατρού είναι αρνητική και έχει αντίκτυπο στην υγεία τους.
Γ) ΝΑΙ στον οικογενειακό ιατρό, όμως ως δικαίωμα του ασθενούς και όχι ως υποχρέωση, στον οποίο μπορούν να απευθύνονται ελεύθερα οι ασθενείς για τα θέματα που τους απασχολούν. 
Δ) Τήρηση από τον οικογενειακό ιατρό ηλεκτρονικού φακέλου όπου θα καταγράφονται ηλεκτρονικά οι παντός είδους έλεγχοι και θεραπείες από τους ιατρούς όλων των ειδικοτήτων.
Ε) Πάταξη της γραφειοκρατίας
Τα μέλη της Διαρκούς Κοινής Επιτροπής Συλλόγων και ασθενών είναι τα κάτωθι: 
1. Πανελλήνιος Σύλλογος Γυναικών με Καρκίνο Μαστού Άλμα Ζωής
2. Ελληνική Ομοσπονδία Καρκίνου
3. Σύλλογος Εθελοντών Φίλων Ιατρών «ΚΕΦΙ»
4. Ελληνική Εταιρεία Αντιρευματικού Αγώνα
5. Πανελλήνιος Σύλλογος Οικογενειών για την ψυχική Υγεία
6. Σύλλογος Σκελετικής Υγείας «Πεταλούδα»
7. Πανελλήνιος Σύλλογος Πασχόντων από Μεσογειακή Αναιμία ΠΑΣΠΑΜΑ
8. Ελληνική Ομοσπονδία Θαλασαιμίας
9. «Συνεχίζω» Πανελλήνιος Σύλλογος Μεταμοσχευμένων Καρδιάς Πνεύμονα
10. Σύλλογος Ατόμων με σκλήρυνση κατά πλάκας
11. Ελληνική Ομοσπονδία Διαβήτη (ΕΛΟΔΙ) 
12. Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων – Συλλόγων ατόμων με σακχαρώδη διαβήτη (ΠΟΣΣΑΔΙΑ)
13. Πανελλήνιος Σύλλογος Προστασίας Ενημέρωσης και βοήθειας Καρδιοπαθών παιδιών «Η καρδιά του Παιδιού»
14. Όμιλος εθελοντών κατά του καρκίνου « Αγκαλιάζω»
15. Πανελλήνια ένωση σπανίων παθήσεων
16. Σύλλογος γονιών παιδιών με νεοπλασματική ασθένεια «ΦΛΟΓΑ» 
17. Κέντρο Ζωής για την υποστήριξη ανθρώπων που ζουν με HIV/AIDS
18. Ελληνική εταιρεία νόσου ALTHEIMER και συναφών διαταραχών. 


Στον ΕΦΚΑ το μεγάλο βάρος για το πλεόνασμα

Εγκύκλιος: Προβλέπει κάλυψη του 50% του πλεονάσματος από τα Ταμεία - Βέβαιο το «ψαλίδι» στις συντάξεις

Αρχίζει και επισήμως η διαδικασία κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2019. Με κατεπείγουσα εγκύκλιο που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης, όλοι οι φορείς της γενικής κυβέρνησης καλούνται να αποστείλουν, μέχρι το τέλος του μήνα, τις προβλέψεις για την πορεία των οικονομικών τους μεγεθών κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς. Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι το πρωτογενές πλεόνασμα σε επίπεδο γενικής κυβέρνησης να αγγίξει ή ακόμη και να ξεπεράσει το 4% του ΑΕΠ.

Να παράξουν το μισό πλεόνασμα της νέας χρονιάς ζητεί από τα ασφαλιστικά ταμεία εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών με την υπογραφή Χουλιαράκη. Το γεγονός αυτό δεν εμποδίζει την υπουργό Εργασίας να προαναγγέλλει ανατροπή των περικοπών «στον κατάλληλο χρόνο».

Και αυτό προκειμένου να προκύψει επαρκής δημοσιονομικός χώρος ώστε να χρηματοδοτηθούν οι φορολογικές ελαφρύνσεις που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός για την επόμενη χρονιά, συνολικού ύψους 700 εκατ. ευρώ. Από την εγκύκλιο Χουλιαράκη προκύπτει ότι μεγάλο βάρος στην παραγωγή των πλεονασμάτων της επόμενης χρονιάς θα πέσει στα ασφαλιστικά ταμεία και ειδικά στον ΕΦΚΑ. Από αυτόν «ζητείται», όπως προβλέπεται από τους αναλυτικούς πίνακες της εγκυκλίου, να υπάρξει θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα της τάξεως των 3,278 δισ. ευρώ. Δεδομένου ότι ο «πήχης» του 3,5% του ΑΕΠ αντιστοιχεί σε 6,65 δισ. ευρώ, ουσιαστικά προκύπτει ότι ζητείται από τα ασφαλιστικά ταμεία να παράξουν το μισό πλεόνασμα της νέας χρονιάς.

Με την εγκύκλιο δίδονται στους φορείς της γενικής κυβέρνησης οι κατευθύνσεις, ενώ καθορίζονται τα όρια δαπανών και οι στόχοι για την κατάρτιση του κρατικού προϋπολογισμού της επόμενης χρονιάς. Οι εποπτευόμενοι φορείς που περιλαμβάνονται στο μητρώο της γενικής κυβέρνησης θα καταρτίσουν το συνοπτικό σχέδιο προϋπολογισμού για την επόμενη χρονιά, το οποίο και θα πρέπει να υποβάλουν στις γενικές διευθύνσεις οικονομικών υπηρεσιών των αρμόδιων υπουργείων μέχρι το τέλος Ιουλίου. Στόχος είναι όλη η πληροφορία να συγκεντρωθεί από την αρμόδια γενική διεύθυνση προϋπολογισμού του υπουργείου Οικονομικών μέχρι το τέλος Αυγούστου, ώστε η κατάρτιση του προϋπολογισμού να μπει στην τελική ευθεία εν όψει και της κατάθεσης του προσχεδίου στη Βουλή μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου.

Από τους επιμέρους στόχους, όπως περιγράφονται στην εγκύκλιο Χουλιαράκη, προκύπτουν τα εξής:
Μεγάλο βάρος αναμένεται να πέσει το 2019 στον κοινωνικό προϋπολογισμό, καθώς, όπως προβλέπεται από την εγκύκλιο Χουλιαράκη, από την εκτέλεση του κοινωνικού προϋπολογισμού και των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης θα προέλθει μεγάλο μέρος του πλεονάσματος. Από τα ασφαλιστικά ταμεία προβλέπεται ότι θα πρέπει να υπάρξει θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα της τάξεως των 3,278 δισ. ευρώ. Τα έσοδα εκτιμώνται στα 41,437 δισ. ευρώ -εκ των οποίων τα 13,585 δισ. ευρώ θα πρέπει να προέλθουν από τις ασφαλιστικές εισφορές και περίπου 1,074 δισ. ευρώ από τη ρύθμιση οφειλών-, ενώ τα έξοδα περιορίζονται στα 38,159 δισ. ευρώ. Η δαπάνη για τις συντάξεις εκτιμάται στα 25,48 δισ. ευρώ (22,252 δισ. ευρώ για τις κύριες συντάξεις και 3,228 δισ. ευρώ για τις επικουρικές). Δεδομένου ότι οι περικοπές στις συντάξεις μέσα από τη διαδικασία κατάργησης της προσωπικής διαφοράς έχουν ήδη ψηφιστεί, στα συγκεκριμένα νούμερα έχει προβλεφθεί η περικοπή η οποία αναμένεται να αποδώσει περί τα 2,7 δισ. ευρώ. Είναι προφανές ότι πιθανή αλλαγή όσον αφορά την ενεργοποίηση των μέτρων θα οδηγήσει και σε τροποποίηση των συγκεκριμένων προβλέψεων (εν προκειμένω αύξηση) όσον αφορά την εξέλιξη της δαπάνης για τις συντάξεις.
Σημαντικό πλεόνασμα της τάξεως των 509 εκατ. προβλέπεται να παράξει και ο ΟΑΕΔ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 3,027 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 2,518 δισ. ευρώ. Ο ΕΟΠΥΥ, από την άλλη, έχει ως βασικό ζητούμενο την εκτέλεση ισοσκελισμένου προϋπολογισμού, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 4,932 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να ανέρχονται στα 4,853 δισ. ευρώ. Ισοσκελισμένος αναμένεται ο προϋπολογισμός και του ΟΠΕΚΑ αλλά και του ΝΑΤ, των δύο φορέων που δεν έχουν πλέον ασφαλιστικές αρμοδιότητες. Τα έσοδα και οι δαπάνες τους εκτιμώνται στα 2,688 δισ. ευρώ.
Στα νοσοκομεία, τα έσοδα εκτιμώνται στα 3,006 δισ. ευρώ και οι δαπάνες στα 3,182 δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το ταμειακό ισοζύγιο εκτιμάται ότι θα είναι αρνητικό κατά 176 εκατ. ευρώ. Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα όμως προβλέπεται να είναι θετικό μετά και τις απαιτούμενες δημοσιονομικές προσαρμογές, οι οποίες ανέρχονται στα 292 εκατ. ευρώ.
Στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προβλέπεται θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα 259 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 7,102 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 6,878 δισ. ευρώ.

Τα ποσά που αναφέρονται είναι τα ελάχιστα επιτρεπόμενα που πρέπει να παρουσιάσουν οι φορείς της γενικής κυβέρνησης.

Επίσης, όπως αναφέρεται και στην εγκύκλιο, κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού της νέας χρονιάς αναμένονται αλλαγές και σε οργανωτικό επίπεδο, καθώς «σχεδιάζεται και πρόκειται να υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα νέο ενιαίο σχέδιο λογαριασμών».

Από πού θα προέλθει το πλεόνασμα

3,278 ΔΙΣ. - ΕΦΚΑ

Από τα ασφαλιστικά ταμεία θα πρέπει να υπάρξει θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα της τάξεως των 3,278 δισ. ευρώ. Τα έσοδα εκτιμώνται στα 41,437 δισ. ευρώ -τα 13,585 δισ. ευρώ από τις ασφαλιστικές εισφορές και περίπου 1,074 δισ. από τη ρύθμιση οφειλών. Τα έξοδα περιορίζονται στα 38,159 δισ. ευρώ. Η δαπάνη για τις συντάξεις εκτιμάται στα 25,48 δισ. ευρώ (22,252 δισ. ευρώ για τις κύριες συντάξεις και 3,228 δισ. ευρώ για τις επικουρικές). Στα συγκεκριμένα νούμερα έχουν προβλεφθεί οι περικοπές από την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς που έχει ήδη ψηφιστεί και η οποία αναμένεται να αποδώσει περί τα 2,7 δισ. ευρώ. Πιθανή αλλαγή θα οδηγήσει και σε τροποποίηση των συγκεκριμένων προβλέψεων όσον αφορά την εξέλιξη της δαπάνης για τις συντάξεις.

509 ΕΚΑΤ. - ΟΑΕΔ
Σημαντικό πλεόνασμα της τάξεως των 509 εκατ. προβλέπεται να παράξει και ο ΟΑΕΔ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 3,027 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 2,518 δισ. ευρώ.

259 ΕΚΑΤ. - ΟΤΑ
Στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης προβλέπεται θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα 259 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 7,102 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 6,878 δισ. ευρώ.

116 ΕΚΑΤ. - ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα στα νοσοκομεία προβλέπεται να είναι θετικό μόνο μετά τις απαιτούμενες δημοσιονομικές προσαρμογές που ανέρχονται στα 292 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα των νοσοκομείων εκτιμώνται στα 3,006 δισ. ευρώ και οι δαπάνες στα 3,182 δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το ταμειακό ισοζύγιο θα είναι αρνητικό κατά 176 εκατ. ευρώ.

ΕΟΠΥΥ - ΟΠΕΚΑ - ΝΑΤ
Ο ΕΟΠΥΥ, από την άλλη, έχει ως βασικό ζητούμενο την εκτέλεση ισοσκελισμένου προϋπολογισμού με τα έσοδα να ανέρχονται στα 4,932 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να ανέρχονται στα 4,853 δισ. ευρώ. Ισοσκελισμένος αναμένεται ο προϋπολογισμός και του ΟΠΕΚΑ αλλά και του ΝΑΤ, των δύο φορέων που δεν έχουν πλέον ασφαλιστικές αρμοδιότητες. Τα έσοδα και οι δαπάνες τους εκτιμώνται στα 2,688 δισ. ευρώ.

Έφη Αχτσιόγλου: «Υπάρχει περιθώριο να μη μειώσουμε τις συντάξεις»

Του Στέλιου Παπαπέτρου
spapap@naftemporiki.gr

«Καθώς πλησιάζουμε στην έξοδο από το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής καθίσταται σαφές πως δημοσιονομικά μπορούμε να είμαστε εντός στόχων, άρα ανάλογα με τον χώρο και το περιθώριο που θα έχουμε θα δούμε τις κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε. Θεωρώ ότι έχουμε το περιθώριο για να κάνουμε κινήσεις τέτοιες οι οποίες δεν θα επιβαρύνουν περαιτέρω τους συνταξιούχους» είπε χθες η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, αναφερόμενη στο θέμα των παρεμβάσεων ώστε να μην υπάρξουν νέες απώλειες στα εισοδήματα των συνταξιούχων από τον νόμο 4387 του 2016 που αφορά σε περικοπές έως και 18% σε όσους έχουν αρνητική προσωπική διαφορά στις συντάξεις τους ανάμεσα στον παλαιό τρόπο υπολογισμού των συντάξεων και στον νέο τρόπο που εισήγαγε ο νόμος Κατρούγκαλου.

«Ήδη το εισόδημα των συνταξιούχων είναι αρκετά συμπιεσμένο στη χώρα μας» τόνισε η υπουργός Εργασίας μιλώντας στην ΕΡΤ. Όπως ανέφερε όλες οι συντάξεις έχουν ήδη επανυπολογιστεί: «Το μέτρο που ψηφίστηκε αφορά το 2019 και τις περιπτώσεις εκείνες των συνταξιούχων που έχουν αρνητική προσωπική διαφορά. Δηλαδή όσοι ήταν συνταξιούχοι πριν από τον Μάιο του 2016 και οι οποίοι με τον νέο τρόπο υπολογισμού θα έπρεπε κανονικά να λαμβάνουν μια σύνταξη σχετικά χαμηλότερη. Μέχρι στιγμής διατηρούν αυτή τη διαφορά ανάμεσα στον παλαιό και νέο τρόπο υπολογισμού. Αυτή είναι η αρνητική προσωπική διαφορά». Απαντώντας σε ερώτηση που αφορούσε τη χρονική στιγμή των παρεμβάσεων, η υπουργός Εργασίας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «το ζήτημα των παρεμβάσεων θα το δούμε στον κατάλληλο χρόνο και ο κατάλληλος χρόνος είναι μετά την έξοδο από το πρόγραμμα. Δεν είναι αυτή τη στιγμή ο κατάλληλος χρόνος. Δημοσιονομικά μπορούμε να κάνουμε παρεμβάσεις ώστε να μην επιβαρυνθούν οι συνταξιούχοι. Αποδεικνύεται και από το πλεόνασμα του ΕΦΚΑ ότι αυτό το μέτρο δεν είναι αναγκαίο».

Για τα ποσοστά της ανεργίας ανέφερε ότι «ενώ εκτινάχθηκαν από το 2010 -2014, τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε μεγάλη μείωση, από το 26% στο 20%».

Η υπουργός αναφέρθηκε επίσης στους τρεις πυλώνες ενίσχυσης του εισοδήματος των εργαζομένων: «Πρώτος πυλώνας η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων. Από τον Αύγουστο θα επεκτείνονται οι κλαδικές συβάσεις. Δεύτερος πυλώνας ο κατώτατος μισθός. Θα προχωρήσουμε στην αύξηση με την έξοδο από το πρόγραμμα με νομοθετική διαδικασία. Τρίτος πυλώνας η καταπολέμηση της παραβατικότητας και της επισφάλειας στην αγορά εργασίας. Θα ενισχυθεί το ΣΕΠΕ».

Από την έντυπη έκδοση
- naftemporiki.gr

Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων