MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Πρωτοποριακή Ρομποτική Θεραπεία για την Καλοήθη Υπερπλασία του Προστάτη στον Λευκό Σταυρό -The Athens Clinic

Πρωτοποριακή Ρομποτική Θεραπεία για την Καλοήθη Υπερπλασία του Προστάτη στον Λευκό Σταυρό -The Athens Clinic
medlabnews.gr iatrikanea

Ο ΛΕΥΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ – The Athens Clinic, επιβεβαιώνει τη δέσμευσή του στην καινοτομία και την παροχή κορυφαίων ιατρικών υπηρεσιών, φέρνοντας πρώτος στην Ελλάδα το νέο Ρομποτικό Σύστημα AQUABEAM για τη διενέργεια της παγκοσμίως αναγνωρισμένης Θεραπείας Υδροβολής – Aquablation, για την αντιμετώπιση της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη.

Η Aquablation, αποτελεί το νέο standard of care της Ουρολογίας και εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία στις ΗΠΑ, την Αγγλία, την Ιταλία, την Ισπανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προσφέροντας στους ασθενείς μία αποτελεσματική κι εξατομικευμένη θεραπεία, με άμεση αποκατάσταση, διασφαλίζοντας τις φυσικές τους λειτουργίες: εγκράτεια ούρων, στυτική λειτουργία κι εκσπερμάτιση.

Πρόκειται για μία νέα πρωτοποριακή ρομποτική μέθοδο που εφαρμόζεται σε προστάτες οποιουδήποτε σχήματος και μεγέθους, χρησιμοποιώντας τη δύναμη του νερού. Απευθύνεται στους άνδρες με Καλοήθη Υπερπλασία Προστάτη που αναζητούν άμεση και μακροχρόνια ανακούφιση από τα βασανιστικά συμπτώματα της πάθησης, χωρίς συμβιβασμούς, διατηρώντας μια φυσιολογική ζωή.

Η Θεραπεία Υδροβολής – Aquablation εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα

από την ειδικά εκπαιδευμένη κι έμπειρη ιατρική ομάδα του υπερσύγχρονου Ουρολογικού Κέντρου του ΛΕΥΚΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ – The Athens Clinic, με εξαιρετικά χειρουργικά αποτελέσματα, κατατάσσοντας την κλινική στην αιχμή της ιατρικής καινοτομίας και επιβεβαιώνοντας την υψηλή της εξειδίκευση στην προηγμένη Ρομποτική Χειρουργική.

Ο καθηγητής Ουρολογίας και επιστημονικός συντονιστής της Α’ Ουρολογικής κλινικής του ΛΕΥΚΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ - The Athens Clinic, κ. Ευάγγελος Λιάτσικος, τονίζει: «Η πρόσφατη προσθήκη του πρώτου πανελλαδικά Ρομποτικού Συστήματος AQUABEAM στο Ουρολογικό Κέντρο του ΛΕΥΚΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ – The Athens Clinic θέτει νέα δεδομένα στη θεραπεία της Καλοήθους Υπερπλασίας του Προστάτη στην Ελλάδα. Με τη θεραπεία Aquablation μπορούμε να προσφέρουμε στους ασθενείς μια ασφαλέστερη, ακριβέστερη και ταχύτερη λύση, με εξαιρετικά αποτελέσματα και ελάχιστες επιπλοκές. Η επέμβαση διαρκεί λιγότερο από 50 λεπτά και οι ασθενείς επιστρέφουν άμεσα στην καθημερινότητά τους, χωρίς να θυσιάζουν τη φυσιολογική λειτουργικότητα του οργανισμού τους».

Με την απόκτηση του νέου Ρομποτικού Συστήματος AQUABEAM ενισχύεται σημαντικά το προηγμένο Κέντρο Ρομποτικής Χειρουργικής του ΛΕΥΚΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ – The Athens Clinic, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευσή του για συνεχή επένδυση σε πρωτοποριακές τεχνολογίες και υπηρεσίες υψηλής ιατρικής αξίας.

Ποιά είναι η Ρομποτική Θεραπεία Υδροβολής – Aquablation

Η Aquablation είναι μία ελάχιστα επεμβατική μέθοδος που χρησιμοποιεί πίδακα νερού χωρίς θερμότητα για την ακριβή εκτομή του ιστού. Η διαδικασία διενεργείται από εξειδικευμένη στην ρομποτική τεχνική ουρολογική ομάδα που καθοδηγείται με εξαιρετική ακρίβεια από το ρομποτικό σύστημα AQUABEAM, σε συνδυασμό με ενδοσκοπική και υπερηχογραφική απεικόνιση.

Αυτή η μοναδική μέθοδος προσφέρει στον χειρουργό τη δυνατότητα να εξατομικεύσει προεγχειρητικά το σχέδιο θεραπείας βασισμένο στη μοναδική ανατομία του κάθε ασθενούς και στη συνέχεια να πραγματοποιήσει εκτομή του προβληματικού ιστού με ρομποτική ακρίβεια, προστατεύοντας όμως τον σημαντικό ιστό για τη διατήρηση των φυσιολογικών λειτουργιών.

Η αποτελεσματικότητα της θεραπείας Aquablation

Την αποτελεσματικότητα της θεραπείας Aquablation κατέδειξαν διεθνείς κλινικές μελέτες, καθώς σύμφωνα με αυτές:

· διατηρεί την εγκράτεια σε ποσοστό άνω του 99%

· διατηρεί τη στυτική λειτουργία στο 100%

· διατηρεί την εκσπερμάτιση κατά 89%

· αποτρέπει την ανάγκη επανεπέμβασης στην πενταετία κατά 94%

Περισσότερες πληροφορίες για τη θεραπεία Υδροβολής – Aquablation εδώ.

«ΜΑΡΙΚΑ ΝΙΝΟΥ – Σαν άστρο» στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν

medlabnews.gr iatrikanea

Μια θεατρική παράσταση με ζωντανά ρεμπέτικα τραγούδια αλλά και χορό-ακροβασία, που ξετυλίγει το νήμα της σύντομης και πολυτάραχης ζωής της ακροβάτισσας που έγινε μεγάλη λαϊκή τραγουδίστρια: της Μαρίκας Νίνου αλλά και ίδιας της εποχής της, κατά τη διάρκεια της οποίας πρόλαβε να αναπτυχθεί , να εδραιωθεί αλλά και να ξεκινήσει να παρακμάζει το αυθεντικό ρεμπέτικο τραγούδι. 

Η αρμένικης καταγωγής Μαρίκα Νίνου γεννήθηκε εκατό χρόνια πριν, το 1922, πάνω σε ένα καράβι με το οποίο φυγαδεύτηκαν πρόσφυγες από την καιόμενη Σμύρνη. Πέθανε μόλις το 1957. Μετά τον Εμφύλιο, σε μια Ελλάδα που αναζητούσε ταυτότητα αλλά και εκτόνωση, η Μαρίκα Νίνου υπήρξε  μια από τις λίγες γυναίκες που διεκδίκησαν και κατέκτησαν τη θέση τους στο ανδροκρατούμενο ρεμπέτικο πάλκο.

Μέσα στα επτά χρόνια της καριέρας της ως λαϊκής τραγουδίστριας, η Νίνου πρόλαβε όχι μόνο να συνεργαστεί με σπουδαίους συνθέτες και να πει αξέχαστα τραγούδια -από τα «Καβουράκια» και την «Ταμπακιέρα» μέχρι το «Τί σήμερα τί αύριο τί τώρα» - αλλά και να δημιουργήσει έναν ολόκληρο μύθο γύρω από την ερμηνευτική ικανότητα και τη μνημειώδη σκηνική της παρουσία, που ήταν πρωτόγνωρη για τα δεδομένα του ελληνικού λαϊκού τραγουδιού της εποχής. Όμως και η συνεργασία της με τον Βασίλη Τσιτσάνη μυθοποιήθηκε όσο καμμιά άλλη, συμβάλλοντας στη γέννηση ενός  πρώιμου “star system” που χτίστηκε σιγά-σιγά μέσα από τις ρεκλάμες, τις ειδήσεις και τις φήμες στις «κοσμικές» στήλες των εφημερίδων, τις μαρκίζες έξω από τις κοσμικές ταβέρνες. Η ελληνική κοινωνία άλλαζε και μαζί άλλαζαν και οι κανόνες του παιχνιδιού στο πάλκο, στη δισκογραφία, στο ίδιο το λαϊκό τραγούδι. 

Σήμερα το ρεμπέτικο και τα ήθη του ανήκουν πιά στο παρελθόν. Όμως τραγούδια του Τσιτσάνη, του Παπαϊωάννου, του Χιώτη και άλλων σημαντικών συνθετών της εποχής παραμένουν ζωντανά μέσα από τις ανεπανάληπτες ερωτικές και μόρτικες ερμηνείες της Μαρίκας Νίνου, που ξεσηκώνουν μέσα μας τον αιώνιο ελληνικό καημό, εκείνη τη βαθιά νοσταλγία για όσα ζήσαμε ή όσα θα θέλαμε να είχαμε ζήσει. 

«Η Μαρίκα Νίνου, με την περιπετειώδη της ζωή, τους εραστές της, με τις βαθιές, προσωπικές καταστροφές της, σηματοδοτεί τη μετάβαση της ελληνικής λαϊκής μουσικής σε μια νέα φάση. Ατμοσφαιρική, μυθώδης, ερωτική, ερμηνεύτρια τραγουδιών που σημαδεύουν για πάντα τη νεοελληνική εποποιΐα, στην ταβέρνα του Τζίμυ, δεκαετίες πριν, διαμορφώνει ένα ολόκληρο μουσικό ρεύμα που αργότερα θα αναγνωριστεί ως μια συνιστώσα της γνήσιας, σχεδόν καταφατικής φύσης που χαρακτηρίζει αυτόν τον μεσογειακό, ανατολίτικο κόσμο»   

Μάνος Χατζιδάκις

Η παράσταση χρησιμοποιεί μια πρωτότυπη φόρμα που συνδυάζει τη ζωντανή μουσική και το τραγούδι με τη δραματοποιημένη αφήγηση και το χορό-ακροβασία.                 

Η δραματουργία, με άξονα γνωστά και λιγότερο γνωστά ρεμπέτικα τραγούδια που ερμηνεύονται επί σκηνής, ζωντανεύει μια εποχή που χάθηκε μαζί με τα ήθη και τους πρωταγωνιστές της, μέσα από  πρωτότυπα κείμενα αλλά και αυθεντικές γραπτές ή προφορικές μαρτυρίες, συνεντεύξεις, επιστολές της ίδιας της Μαρίκας, των οικείων της, των συνεργατών της αλλά και προσφύγων από τη Σμύρνη, γνωστών και λιγότερο γνωστών καλλιτεχνών, συναδέλφων, φίλων και «εχθρών» της Μαρίκας Νίνου και όλου εκείνου του κόσμου που σήμερα συνηθίζουμε να αποκαλούμε ρεμπέτικο. 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ 

Δραματουργία- Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη

Συνεργάτης στη Δραματουργία-Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας

Πρωτότυπα κείμενα: Μαριάννα Κάλμπαρη

Μουσική Επιμέλεια: Γιάννος Περλέγκας

Σκηνικά – Κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα

Χορογραφία: Χριστίνα Σουγιουλτζή

Σχεδιασμός φωτισμών: Τάσος Παλαιορούτας

Μουσική Διδασκαλία: Αυγερινή Γάτση, Στράτος Γκρίτζαλης

Ενορχήστρωση: Αυγερινή Γάτση, Στράτος Γκρίτζαλης, Γιάννος Περλέγκας,  Μπάμπης Παπαδημητρίου

Βοηθοί Σκηνοθέτη: Πίνα Κούλογλου, Μαριλένα Μόσχου

Εκτέλεση Παραγωγής: Μαριλένα Μόσχου 

Βοηθός Σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Τζίνα Ηλιοπούλου

Κατασκευή κοστουμιών: Σάλι Αλάραμπι, Ευαγγελία Τσιούνη

Σχεδιασμός κομμώσεων: Θωμάς Γαλαζούλας

Κατασκευή σκηνικού: Νίκος Δεντάκης 

Φωτογραφίες: Alex Kat

Video-trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος 

Με την υποστήριξη του Onassis Culture 

Παίζουν (αλφαβητικά):

Ευγενία Αποστόλου, Βερόνικα Δαβάκη, Δημήτρης Μαγγίνας, Γιάννος Περλέγκας, Μάνος Στεφανάκης 

Μουσικοί επί σκηνής:

Αυγερινή Γάτση (πιάνο, ακορντεόν)

Στράτος Γκρίτζαλης (μπουζούκι)

Μπάμπης Παπαδημητρίου (κιθάρα, μπουζούκι, μπαγλαμάς)

Γιάννος Περλέγκας (κιθάρα, πιάνο, μπουζούκι, μπαγλαμάς) 

Χορός-ακροβασία: Χριστίνα Σουγιουλτζή 

Χώρος:  Θέατρο Τέχνης-Φρυνίχου 14, Πλάκα.

Τηλεφωνικές κρατήσεις-πληροφορίες:

πρωΐ:  Δευτέρα-Παρασκευή (10-1μμ) :210-3228706

απόγευμα: Δευτέρα-Κυριακή (5-10μμ): 2103222464

Τι είχε προβλέψει ο Στίβεν Χόκινγκ για το 2025 τριάντα χρόνια πριν;

 medlabnews.gr iatrikanea 

Ο Στίβεν Χόκινγκ (1942-2018) ήταν Βρετανός φυσικός του οποίου η έρευνα επικεντρώθηκε στη θεωρητική κοσμολογία και την κβαντική βαρύτητα. Έγραψε πολλά επιστημονικά άρθρα και βιβλία επιστημονικής διασκέδασης, συμμετείχε σε ντοκιμαντέρ και σειρές, ενώ η καριέρα του αποτυπώθηκε και σε ταινία.

Ο Στίβεν Χόκινγκ (1942–2018) ήταν Βρετανός θεωρητικός φυσικός, κοσμολόγος και συγγραφέας, γνωστός για τη συμβολή του στην επιστήμη.

Υπέφερε από μια νευροκινητική νόσο, την αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση (ALS), που τον ανάγκασε να ζει σε αναπηρικό καροτσάκι και να χρησιμοποιεί ένα εξελιγμένο σύστημα επικοινωνίας από την ηλικία των 21 ετών. Αλλά αυτό δεν αποτέλεσε εμπόδιο για την επιστημονική του καριέρα.

Μεταξύ των εμφανίσεών του στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, το 1995 συμμετείχε, μαζί με άλλους επιστήμονες, στην τηλεοπτική εκπομπή Tomorrow's World του βρετανικού δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα BBC, στην οποία προέβλεψε πώς θα ήταν ο κόσμος στο μέλλον, 30 χρόνια αργότερα, δηλαδή το 2025. Και εδώ είμαστε... Ας δούμε ποιες προβλέψεις έκανε στους τομείς της τεχνολογίας και της αστρονομίας, και αν είχε δίκιο.

Οι προβλέψεις του Χόκινγκ για το 2025

Οι προβλέψεις του Στίβεν Χόκινγκ, που καλύπτουν τις εξελίξεις στην εξερεύνηση του διαστήματος, τις ψηφιακές μεταμορφώσεις και την άνοδο της ρομποτικής, αντικατοπτρίζουν το όραμα ενός χαρισματικού επιστήμονα που, ακόμη και τότε, είχε όραμα πέρα από τον ορίζοντα.

Στον τομέα της αστροφυσικής, προβλέπει ότι η τεχνολογία θα επιτρέψει την εξόρυξη αστεροειδών και ότι ιδιωτικές εταιρείες θα πραγματοποιήσουν αποστολές αναζήτησης σπάνιων μετάλλων. Αυτό το όραμα προλαμβάνει ένα σενάριο στο οποίο η εξερεύνηση του διαστήματος δεν θα είναι πλέον προνόμιο των κυβερνήσεων, αλλά και ιδιωτικών πρωτοβουλιών.

Μια άλλη πρόβλεψη του Χόκινγκ ήταν ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των υπερβολικών διαστημικών απορριμμάτων λόγω των διάφορων προγραμματισμένων αποστολών, η οποία αποδείχθηκε σωστή. Το πρόβλημα αυτό έχει ενταθεί με την αύξηση του αριθμού των δορυφόρων, και τα διαστημικά απορρίμματα συνεχίζουν να αποτελούν πρόκληση για την ασφάλεια των διαστημικών επιχειρήσεων.

Έχει εν μέρει δίκιο: η εξόρυξη αστεροειδών δεν είναι ακόμη πραγματικότητα, αλλά βρίσκεται σε φάση ανάπτυξης και θεωρείται ήδη μια πραγματική πιθανότητα, με αρκετές εταιρείες να διερευνούν τεχνολογίες για να την καταστήσουν βιώσιμη. Ωστόσο, το μέρος που αφορούσε την είσοδο ιδιωτικών εταιρειών στον κόσμο της εξερεύνησης του διαστήματος, το οποίο είχε καταλάβει σωστά, είναι ήδη πραγματικότητα σήμερα.

Το 1995, ο Χόκινγκ προέβλεψε την πανταχού παρουσία του παγκόσμιου διαδικτύου και τον αντίκτυπό του στην επικοινωνία και την πρόσβαση στην πληροφορία. Πράγματι, η ψηφιακή εποχή έχει φτάσει και το διαδίκτυο έχει γίνει ένας από τους πυλώνες της σύγχρονης κοινωνίας.

Προέβλεψε επίσης την ύπαρξη τεχνητής νοημοσύνης σε συσκευές, η οποία θα βοηθούσε στην αυτοματοποίηση εργασιών. Σήμερα, εικονικοί βοηθοί όπως η Alexa και ο Google Assistant είναι παρόντες σε εκατομμύρια σπίτια. Και για άλλη μια φορά, είχε δίκιο.

Ο φυσικός προέβλεψε επίσης την παρουσία της ρομποτικής (τη χρήση ρομπότ) στη βιομηχανία, την ιατρική και τις δημόσιες υπηρεσίες. Σήμερα, πολλά ρομπότ χρησιμοποιούνται σε εργοστάσια, νοσοκομεία και ακόμη και καταστήματα, εκτελώντας λειτουργίες που κυμαίνονται από τη συναρμολόγηση προϊόντων έως πολύπλοκες χειρουργικές επεμβάσεις.

Η χρήση ρομπότ έχει καταστεί σημαντικό μέρος της παγκόσμιας οικονομίας, αυξάνοντας την αποδοτικότητα και μετασχηματίζοντας τις διαδικασίες σε διάφορους τομείς. Ποιος έχει δει ποτέ ρομπότ να σερβίρουν παγωτά, ποτά ή ακόμα και να καθαρίζουν;

Αυτές οι προβλέψεις του Stephen Hawking δείχνουν μόνο ότι ήταν σε θέση να δει πέρα από την εποχή του, προβλέποντας τις τεχνολογικές και κοινωνικές αλλαγές που θα διαμόρφωναν το μέλλον. 

Δύο πράγματα που προέβλεψε για το 2025 δεν έχουν (ακόμα!) πραγματοποιηθεί, καθώς δεν τα έχουμε ακόμα: είπε ότι θα ήταν δυνατή η υπερταχεία μετακίνηση και η εισαγωγή μικρών ενδοδερμικών τσιπ για την πραγματοποίηση τραπεζικών συναλλαγών, για παράδειγμα.

Ο Stephen Hawking πέθανε στο σπίτι του στο Κέιμπριτζ στις 14 Μαρτίου 2018, σε ηλικία 76 ετών, από επιπλοκές που σχετίζονταν με την εκφυλιστική ασθένειά του.

Μυστήριο με το βρέφος στον Αλιμο. Αναζητείται ο άνδρας που πήρε το βρέφος από τη γιαγιά στην Ομόνοια

medlabnews.gr iatrikanea  

Σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα του τμήματος Προστασίας Ανηλίκων της Ασφάλειας Αττικής για την υπόθεση με το βρέφος που εντοπίστηκε να κλαίει, δίπλα σε κάδο απορριμμάτων, στην περιοχή του Αλίμου, το απόγευμα της Τετάρτης (14/05). Οι Αρχές έχουν στοιχεία από το βιντεοληπτικό υλικό που εξετάζουν, ενώ εντοπίστηκε και η μητέρα του παιδιού.

«Όλα τα αποτελέσματα των εξετάσεων είναι καλά», τόνισε μιλώντας στο enikos.gr, o διοικητής του νοσοκομείου «Αγλαΐα Κυριακού», στο οποίο μεταφέρθηκε το κοριτσάκι.

Το βρέφος βρέθηκε μετά από 2 ώρες από την Ομόνοια στον Άλιμο - Στην Ασφάλεια η μητέρα και η γιαγιά εξετάζονται από αξιωματικούς της Διεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων

Το υλικό από τις κάμερες ασφαλείας του σούπερ μάρκετ στην οδό Αιόλου και από παρακείμενα καταστήματα στην Ομόνοια εξετάζει η Αστυνομία προκειμένου να αναγνωρίσει τον άνδρα που φέρεται να άρπαξε το μωρό από την 43χρονη γιαγιά του, όπως ισχυρίζεται η ίδια.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Αστυνομία μέσα από τις κάμερες του σούπερ μάρκετ στην οδό Αιόλου έχει επιβεβαιώσει ότι ένας άνδρας πλησιάζει τη γυναίκα που επαιτούσε με το μωρό αγκαλιά έξω από το κατάστημα. Ο άγνωστος έχει μια σύντομη συνομιλία με την 43χρονη, αυτή του δίνει το μωρό και στη συνέχεια εκείνος απομακρύνεται με το μικρό κορίτσι στην αγκαλιά του.

Τυχαία ή προγραμματισμένη η συνάντηση

Αυτό που εξετάζουν τώρα οι αστυνομικοί του Τμήματος Προστασίας Ανηλίκων της Ασφάλειας Αττικής είναι αν πρόκειται για τυχαία ή προγραμματισμένη συνάντηση και αν γνώριζε τον δράστη η 43χρονη ή όχι.

Μέσα από άλλες κάμερες ασφαλείας η αστυνομία προσπαθεί να χαρτογραφήσει το δρομολόγιο που ακολούθησε ο άγνωστος άνδρας, αν μπήκε σε κάποιο αυτοκίνητο και αν σε κοντινή απόσταση τον περίμενε κάποιο άλλο άτομο.

Αντίστοιχη έρευνα για βιντεοληπτικό υλικό γίνεται και στην περιοχή του Αλίμου που βρέθηκε το βρέφος. Σύμφωνα με το ERTNews από το ακριβές σημείο που εγκατέλειψαν το μωρό δεν υπάρχει κάμερα.

Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα

Ωστόσο έχουν βρεθεί σε σχετική κοντινή απόσταση και θα αναλυθούν εκείνες, για να διαπιστωθεί αν το ίδιο άτομο που φαίνεται στην Ομόνοια προσεγγίζει το σημείο με το μωρό ή κάποιος άλλος.

Για την ώρα η Αστυνομία αφήνει ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το τι ακριβώς συνέβη και το μωρό βρέθηκε εγκαταλελειμμένο δίπλα στους κάδους σκουπιδιών στο Συμμαχικό Κοιμητήριο, σε μια απόσταση περίπου 10χλμ από την Ομόνοια.

Μεταξύ άλλων εξετάζεται αν πίσω από αυτή την υπόθεση βρίσκεται κάποιο κύκλωμα αγοραπωλησίας βρεφών.

Η περίεργη αυτή υπόθεση ξεκίνησε περίπου μισή ώρα μετά τις δύο το μεσημέρι, όταν η 43χρονη Ρομά κάλεσε την Άμεση Δράση και ανέφερε πως ενώ βρισκόταν σε σούπερμάρκετ επί της οδού Αιόλου στην Ομόνοια, ένας άντρας την πλησίασε και της πρότεινε να της κρατήσει εκείνος την εγγονή της μόλις 6 μηνών και να κάνει τα ψώνια της, τα οποία επίσης της πρότεινε να πληρώσει εκείνος. Εκείνη το δέχτηκε όπως είπε, όμως όταν γύρισε πίσω ήταν άφαντος μαζί με το μωρό.

Δύο ώρες μετά, στις 16:30 ένας πολίτης κάλεσε την Άμεση Δράση και το ΕΚΑΒ και ανέφερε πως βρήκε δίπλα από κάδο μπρούμυτα σε σωρό με κλαδιά, ένα ζωντανό μωρό, επί της οδού Εθνάρχου Μακαρίου 8, στον Άλιμο.

Στην Ασφάλεια μητέρα και γιαγιά

Το μωράκι που ήταν το αγνοούμενο κοριτσάκι, μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία» όπου διαπιστώθηκε πως είναι καλά στην υγεία του.

Η γιαγιά του παιδιού έχει μεταφερθεί στο Τμήμα Προστασίας Ανηλίκων και εξετάζεται από την πρώτη στιγμή.

Μετά από αναζητήσεις εντοπίστηκε και η μητέρα του βρέφους κάτω από την γέφυρα της οδού Πέτρου Ράλλη. Και αυτή έχει οδηγηθεί στην Ασφάλεια και εξετάζεται.

Τι δήλωσε η γυναίκα που το εντόπισε

Η γυναίκα που ειδοποίησε την αστυνομία και το ΕΚΑΒ, όταν βρήκε το βρέφος δίπλα σε κάδο απορριμμάτων στον Άλιμο, ανέφερε ότι το κοριτσάκι ήταν αφυδατωμένο, έκλαιγε, ενώ όπως ακόμη είπε έβγαζε αφρούς από το στόμα.

Όπως η ίδια ανέφερε σε δηλώσεις της: «Δεν άκουσα τα κλάματα. Περνούσα την λεωφόρο και ξαφνικά έρχεται ένας κύριος και με σταμάτησε όπως ήμουν με το αυτοκίνητό μου, λέγοντάς μου: ”Ελάτε γρήγορα, ακούω κλάματα μωρού”. Γυρνάω, μπαίνω στο στενό μέσα και σταματάω το αυτοκίνητό μου λίγο πιο πέρα. Το μωρό ήταν ακριβώς κάτω από αυτά τα φυτά, τα οποία έχουν και αιχμηρά φύλλα μπρούμητα πεσμένο, ντυμένο με το φορμάκι του κανονικά και έκλαιγε πάρα πολύ. Ο κύριος φοβήθηκε να το σηκώσει και αμέσως πήγα και το σήκωσα το παιδάκι».

«Ήταν εδώ κάτι καρέκλες, τις μετακινήσαμε αναλόγως και και ακουμπήσαμε πάνω το μωράκι. Προσπάθησα να το συνεφέρω, του ρίξαμε λίγο νερό πάνω του γιατί έβγαζε αφρούς από το στόμα και μετά πήρα εγώ τηλέφωνο την αστυνομία, ήρθαν μετά από 10 λεπτά. Ήρθαν πολλοί αστυνομικοί με τις μηχανές και μετά ήρθε η μηχανή και όχημα του ΕΚΑΒ» πρόσθεσε.

«Βρισκόμουν σε κατάσταση πανικού»

Όσον αφορά την κατάσταση στην οποία εντόπισε το βρέφος, η γυναίκα τόνισε ότι: «Πρέπει να ήταν αφυδατωμένο και έκλαιγε πάρα πολύ. Εκείνη τη στιγμή δεν ήταν κανείς εδώ και εγώ βρισκόμουν σε κατάσταση πανικού και σε απόγνωση και προσπαθούσα να φωνάξω κόσμο.

Ήταν μόνο αυτός ο κύριος που ήταν εκεί στη γωνία. Δεν ήταν κανένας ούτε στις πολυκατοικίες ούτε στα μπαλκόνια, μόνο εμείς οι δύο. Φροντίσαμε λίγο το παιδάκι και ήρθε μετά η αστυνομία και το πήραν».

Ιατρικό επίτευγμα. Διαχώρισαν σιαμαία δίδυμα μετά από 15ωρη χειρουργική επέμβαση

 medlabnews.gr iatrikanea 


Σιαμαία δίδυμα από τη Βραζιλία διαχωρίστηκαν με επιτυχία μετά από μία 15ωρη επέμβαση στην οποία συμμετείχαν σχεδόν 60 γιατροί.

Οι δύο αδελφές, η Κιράζ και η Αρούνα, γεννήθηκαν με κοινό θώρακα και στομάχι. Μοιράζονταν αρκετά ζωτικά όργανα, γεγονός που καθιστούσε τον χειρουργικό διαχωρισμό τους εξαιρετικά περίπλοκη διαδικασία. Επίσης, ήταν ενωμένες στη λεκάνη και διέθεταν συνολικά τρία πόδια. Η συγκεκριμένη κατάσταση, γνωστή ως tripus ischiopagus, είναι εξαιρετικά σπάνια, ακόμη και μεταξύ των σιαμαίων διδύμων, και αντιστοιχεί σε μόλις περίπου 6% όλων των περιπτώσεων.

Οι αδερφές, που έγιναν ενός τον περασμένο Νοέμβριο, υποβλήθηκαν σε χειρουργική επέμβαση στις 10 Μαΐου, σε μια επέμβαση που, σύμφωνα με έναν από τους χειρουργούς που συμμετείχαν σε αυτή, ήταν από τις πιο περίπλοκες που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ στην πολιτεία Goiás, όπου ζουν.

Αξιωματούχοι του νοσοκομείου ανέφεραν ότι μια ομάδα 16 χειρουργών εργάστηκε σε βάρδιες τεσσάρων ωρών για να ολοκληρώσει την επέμβαση όσο το δυνατόν γρηγορότερα, μειώνοντας τον κίνδυνο σοβαρών επιπλοκών. Σύμφωνα με τον επικεφαλής χειρουργό, Δρ. Ζαχαρίας Καλίλ, συμμετείχαν περίπου 16 χειρουργοί, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων αναισθησιολόγων, ειδικευόμενων, τριών ουρολόγων, παιδιάτρων και ορθοπεδικών.

Ωστόσο, τα δίδυμα θα χρειαστεί να υποβληθούν σε μία σειρά από επεμβάσεις για την ανακατασκευή ιστών και οργάνων που επηρεάστηκαν από τον διαχωρισμό. Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι προηγήθηκε η απαραίτητη προετοιμασία προκειμένου να γίνει η επέμβαση διαχωρισμού για έξι μήνες πριν την επέμβαση, τα κορίτσια υπεβλήθησαν σε τοποθέτηση διατατήρων δέρματος ώστε να δημιουργηθεί περισσότερος ιστός.

Οι αδελφές αναρρώνουν στη μονάδα εντατικής θεραπείας του παιδιατρικού νοσοκομείου, και η κατάστασή τους χαρακτηρίζεται σταθερή.

Οι περιπτώσεις σιαμαίων διδύμων είναι εξαιρετικά σπάνιες, εμφανίζονται σε μία στις 200.000 γεννήσεις, σύμφωνα με εκτιμήσεις. Ωστόσο, παρά τις πρόσφατες ιατρικές εξελίξεις, η χειρουργική επέμβαση για τον διαχωρισμό σιαμαίων διδύμων εξακολουθεί να θεωρείται μια λεπτή και επικίνδυνη διαδικασία που απαιτεί εξαιρετική ακρίβεια και φροντίδα.

Για την ιστορία η πιο δύσκολη επέμβαση σιαμαίων ήταν πριν μερικά χρόνια στην Βραζιλία Εκπληκτικό Θαύμα στην Βραζιλία. 100 υγειονομικοί αφού προσευχήθηκαν χώρισαν δύο κρανιοπαγή σιαμαία σε 27ωρη επέμβαση (video)


Πηγή: medlabnews.gr iatrikanea 

Στο Ερρίκος Ντυνάν η έκθεση Phytobiosomes του Costas Picadas

Στο Ερρίκος Ντυνάν η έκθεση Phytobiosomes του Costas Picadas
medlabnews.gr iatrikanea

Με την πρώτη μεγάλη θεματική έκθεση στην Ελλάδα του φημισμένου ελληνοαμερικανού καλλιτέχνη Costas Picadas, που εγκαινιάζεται τη Δευτέρα, 19 Μαΐου, το Ερρίκος Ντυνάν δεν φιλοδοξεί μόνον να φέρει πιο κοντά την τέχνη με την υγεία, αλλά να βάλει τη δική του σφραγίδα σε ένα σημαντικό εικαστικό γεγονός, ανοίγοντας κι ένα ιδιαίτερο κεφάλαιο στη διαδρομή του.

Η έκθεση της συλλογής Phytobiosomes (Φυτοβιοσώματα) του επιδραστικού Costas Picadas, ο οποίος συγκαταλέγεται στους βασικούς ανανεωτές της εικαστικής σκηνής της Νέας Υόρκης, αποτελείται από έργα μοναδικά στην ιστορία της τέχνης, ιδιαίτερης έμπνευσης και πρωτότυπης εκτέλεσης που συνδέουν αρμονικά τη φύση, τον άνθρωπο και το εσωτερικό ενός οργανισμού που αναγεννάται. Ο μαγικός αυτός κόσμος που προσεγγίζει την ιατρική επιστήμη με ευγένεια και διεισδυτικότητα, θα μετατρέψει έως το τέλος Σεπτεμβρίου τους χώρους υποδοχής του Ερρίκος Ντυνάν σε μια αίθουσα τέχνης που «ανθίζει», προβάλλοντας μια νέα, πρωτότυπη εικόνα σε κάθε ασθενή και επισκέπτη.

Τα έργα του Costas Picadas εστιάζουν σε βασικά όργανα του σώματος, όπως η καρδιά, οι πνεύμονες και ο εγκέφαλος, και παρουσιάζουν τις μεθόδους θεραπείας της ίδιας της φύσης. Ο ρεαλισμός και η ποιητική διάθεση του καλλιτέχνη, αναδεικνύουν μια νέα οπτική για την ανατομία και τους θεραπευτικούς δρόμους. Μέσα από την αποσύνθεση των οργάνων του σώματος, στις εικόνες του Costas Picadas αναδύονται φυτά που η θεραπευτική φαρμακευτική αξία τους ήταν γνωστή από την αρχαιότητα. Αυτή η φυσική διαδικασία ανακύκλωσης αναπαρίσταται μέσω ενός συνδυασμού ασώματων οργάνων και φυτών. Με έναν μοναδικό τρόπο, ο Costas Picadas προτείνει τη δική του καλλιτεχνική μετάφραση για τις θεραπευτικές ικανότητες της φύσης, δημιουργώντας μια πρωτόγνωρη εμπειρία, οπτικά́ και γνωστικά́.

Το Ερρίκος Ντυνάν επιλέχθηκε από τον ίδιο ως ο πλέον κατάλληλος χώρος για να φιλοξενήσει και να αναδείξει τη μεγάλη συλλογή (συνολικά με 24 έργα και δύο ειδικές δημιουργίες video-art), η οποία έχει ήδη εκτεθεί στις ΗΠΑ. Κεντρικό ρόλο στην οργάνωση της έκθεσης έχει ο εκδότης Νίκος Κομν. Χατζηγεωργίου (Hellenic Facsimile Editions), ενώ την επιμέλεια έχει αναλάβει η διακεκριμένη καθηγήτρια Εικαστικών Τεχνών στο John Jay College of Criminal Justice της Νέας Υόρκης, Θάλεια Βραχοπούλου. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν τη Δευτέρα, 19 Μαΐου, στις 08.00 μ.μ. στο Αμφιθέατρο του Ερρίκος Ντυνάν, ενώ τα έργα της συλλογής Phytobiosomes θα φιλοξενηθούν -με ελεύθερη είσοδο για το κοινό- έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2025 στους χώρους υποδοχής του νοσοκομείου.

Με αφορμή τη σημαντική έκθεση, ο Εκτελεστικός Πρόεδρος του Ομίλου Ημιθέα (Ερρίκος Ντυνάν), Θέμος Χαραμής, δήλωσε: «Δεν είναι η πρώτη φορά που η επιστήμη, η ιατρική και η τέχνη συναντώνται στο Ερρίκος Ντυνάν. Ωστόσο, με τη θεματική έκθεση της συλλογής Phytobiosomes του Costas Picadas, ο οποίος με ευαισθησία και πρωτοτυπία μετατρέπει τον ρεαλισμό σε ποίηση, το Ερρίκος Ντυνάν προχωρεί σε μια αλλαγή παραδείγματος για τη λειτουργία και τη συμβολή ενός νοσοκομείου στο ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Και γι΄ αυτό το νέο παράδειγμα είμαστε υπερήφανοι».

Ο Costas Picadas και η πορεία του

Ο Costas Picadas γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Σπούδασε Καλές Τέχνες στην École des Beaux-Arts και Ιστορία της Τέχνης στη Σχολή του Λούβρου στο Παρίσι. Έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 90 εκθέσεις διεθνώς. Από το 1994 ζει και εργάζεται στη Νέα Υόρκη, επιδιώκοντας να ενώσει την τέχνη με την επιστήμη. Έχει ειδικευθεί στην εικαστική φωτογραφία και στη video-art, εστιάζοντας περισσότερο το ενδιαφέρον του στη γεφύρωση των σχέσεων Επιστήμης και Τέχνης, ιδιαιτέρως της επιστήμης που αφορά τον ανθρώπινο οργανισμό και τις ζωτικές του βιολογικές λειτουργίες, όπως είναι π.χ. το καρδιοαναπνευστικό, το κυτταρολογικό και το ανοσοποιητικό σύστημα.

Σύμφωνα με τον Costas Picadas, «ζούμε σε μια εποχή στην οποία πολλοί άνθρωποι έχουν απομακρυνθεί από το φυσικό περιβάλλον και τις ευεργετικές του ιδιότητες που κάποτε βοηθούσαν στη ρύθμιση του νευρικού μας συστήματος. Ωστόσο, στη διάρκεια της εξέλιξής μας, όταν επιστρέφουμε στη φύση, η συμβίωση που αναπτύσσουμε μαζί της επανέρχεται στη μνήμη μας και λειτουργεί αυτόματα».

«Τα τραγούδια της θάλασσας»: Μία ξεχωριστή συναυλία στον Πειραιά για τον Νίκο Καββαδία

«Τα τραγούδια της θάλασσας»: Μία ξεχωριστή συναυλία στον Πειραιά για τον Νίκο Καββαδία

Ο Πειραιάς τιμά τον ποιητή των θαλασσών, Νίκο Καββαδία, με μια μοναδική μουσική βραδιά στο Βεάκειο Θέατρο στις 22 Ιουνίου.

Σε αυτή τη συναυλία ενώνονται οι στίχοι, τα κύματα και οι μεγάλες μελωδίες που γεννήθηκαν από τη θάλασσα.

Από το «Μια θάλασσα μικρή» του Διονύση Σαββόπουλου ως την «Πιο Όμορφη Θάλασσα» και τον «Σεβάχ» του Μάνου Λοΐζου, από τον «Σταυρό του Νότου» του Θάνου Μικρούτσικου, τη «Θάλασσα, πικροθάλασσα» του Γιάννη Σπανού, και τόσα ακόμη τραγούδια που μύρισαν αλμύρα, χάιδεψαν καρδιές και ταξίδεψαν γενιές.

Το πρόγραμμα διατρέχει όλη τη στιχουργική και συνθετική παρακαταθήκη που αφιέρωσε η ελληνική μουσική στην απεραντοσύνη του πελάγους, στον ναυτικό, στο λιμάνι και στον έρωτα που βουλιάζει ή σαλπάρει.

Τραγουδούν οι: Ρίτα Αντωνοπούλου, Γλυκερία, Παντελής Θαλασσινός, Βιολέτα Ίκαρη, Γιώργος Ρους και άλλοι αγαπημένοι καλλιτέχνες, οι οποίοι θα συναντηθούν επί σκηνής για να δημιουργήσουν ένα μουσικό ταξίδι γεμάτο αλάτι, νοσταλγία, περιπέτεια και συγκίνηση.

Ο επίλογος της βραδιάς επιφυλάσσει μια αναπάντεχη έκπληξη: νησιώτικα τραγούδια θα σημάνουν την κορύφωση του μουσικού ταξιδιού, μετατρέποντας τις εξέδρες του Βεάκειου σε ένα αυθεντικό θαλασσινό πανηγύρι. Το κοινό θα σηκωθεί όρθιο, θα χορέψει, θα τραγουδήσει και θα γίνει ένα με το καλοκαίρι, τη θάλασσα και τη μουσική. Ένα γλέντι που δεν θα θέλει κανείς να τελειώσει.

Επικοινωνία: Μαρίκα Αρβανιτοπούλου | Art Ensemble

Παραγωγή: Κόσμος Πολιτισμού

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Βεάκειο Θέατρο

Ηρακλείου 13, Πειραιάς 185 33

Κυριακή 22 Ιουνίου 2025

Ώρα έναρξης: 21:00 | Διάρκεια: 150′

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Ticketservices.gr | 210 723 45 67

ΕΚΔΟΤΗΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ

Λεωφ. Ηρώων Πολυτεχνείου, Πειραιάς (εντός του θεάτρου)

Δευτέρα – Παρασκευή, ώρες 10:00 - 14:00

Τηλέφωνα ταμείου: 210 4143310
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων