728x90 AdSpace

Σήμερα

Πρόληψη

Διατροφή

Επιλογές

29/5/14

Απλές πρακτικές για διαχείριση του άγχους των εξετάσεων. Πότε θα πρέπει να σας ανησυχήσει;

Επιμέλεια Κική Τσεκούρα, medlabnews.gr 

Όταν φτάνει η περίοδος των εξετάσεων αρχίζουν να αγχώνονται όλα τα παιδιά, είτε είναι καλοί μαθητές είτε όχι. Έχουν πολύ διάβασμα, σκέφτονται αν θα καταφέρουν να πετύχουν και όλο αυτό τα πανικοβάλει.
Το άγχος πριν τις εξετάσεις είναι φυσιολογικό! Οι περισσότεροι μαθητές έχουν άγχος πριν τις εξετάσεις. Aλλοι μαθητές έχουν περισσότερο άγχος και άλλοι λιγότερο και ο κάθε ένας το εκδηλώνει διαφορετικά. 

Το άγχος πριν τις εξετάσεις πηγάζει από το φόβο που έχουμε μήπως αποτύχουμε και για να το αντιμετωπίσουμε είναι πολύ σημαντικό να το συνειδητοποιήσουμε. Αν μάθουμε να αναγνωρίζουμε το άγχος και τα συμπτώματα του θα μπορέσουμε να το ξεπεράσουμε.


Υπάρχουν μια σειρά από βήματα για να νιώσουν οι εξεταζόμενοι καλύτερα και να διαχειριστούν το άγχος τους

1. Ο εγκέφαλός τους θα λειτουργήσει σωστά και αποδοτικά, αν η γλυκόζη δηλαδή το ζάχαρο στο αίμα διατηρείται σε σταθερά επίπεδα.

2. Για να επιτευχθεί αυτό θα πρέπει να τρώει 5 γεύματα ημερησίως. Δηλαδή 3 βασικά (πρωινό, μεσημεριανό, βραδινό) και 2 σνακ (δεκατιανό, απογευματινό). Το κάθε γεύμα θα πρέπει να απέχει από το άλλο τουλάχιστον 3 ώρες.

3. Να τρώει το πρωί σαν βασιλιάς, το μεσημέρι σαν πρίγκιπας και το βράδυ σαν ζητιάνος. Δηλαδή το βράδυ ελαφρύ φαγητό και τουλάχιστον 2 ώρες πριν τον βραδινό ύπνο για να μην έχει διαταραχές κατά την διάρκεια του ύπνου.

4. Λίγη μαύρη σοκολάτα. Μία ή δύο φορές την ημέρα ενισχύει την μνήμη και επειδή περιέχει ουσίες που διεγείρουν την ευφορία συμβάλλει στην μείωση του άγχους.

5. Τα φρούτα να συνοδεύονται πάντοτε με λίγους ξηρούς καρπούς.

6. Να πίνει 2 λίτρα νερό την ημέρα. Βοηθάει στην παραγωγή ενέργειας.

7. Όχι στους καφέδες και το τσάι. Η καφεΐνη που περιέχουν προκαλεί πολύ διούρηση και έτσι το παιδί αφυδατώνεται. Επιπλέον η καφεΐνη δημιουργεί αϋπνίες, διέγερση και εκνευρισμό.

8. Να κοιμάται 6 έως 7 ώρες το 24ωρο.

9. Να περπατάει μία ώρα την ημέρα.

10. Κάθε 1 ώρα διαβάσματος να ξεκουράζεται 10 λεπτά.

Αν ο μαθητής έχει παθολογικό άγχος το καταλαβαίνουμε διότι μπορεί να έχει:
  • ταχυκαρδίες,
  • ταχυπαλμίες,
  • εφιδρώσεις,
  • κοκκίνισμα προσώπου,
  • συχνοουρία,
  • διάρροια ή δυσκοιλιότητα,
  • καούρες,
  • φουσκώματα,
  • πόνο στο στομάχι,
  • λιποθυμικές τάσεις,
  • αϋπνία,
  • σπασμωδικό βήχα,
  • τικ όπως ανοιγόκλεισμα των ματιών
Αν συμβαίνει κάποιο από αυτά δεν δίνουμε φάρμακα, αλλά απευθυνόμαστε σε ειδικό παιδίατρο ή ψυχολόγο.

Η ζωή συνεχίζεται και μετά τις εξετάσεις. Μια αποτυχία, μικρή ή μεγάλη, δεν είναι το τέλος του κόσμου, ακόμα κι αν φαίνεται έτσι. Θα υπάρξουν πολλές ευκαιρίες για να δοκιμαστείτε και να πετύχετε στους μελλοντικούς σας στόχους. 




Ο κύριος σκοπός της εκπαίδευσης είναι να βοηθήσει τους νέους ανθρώπους να μαθαίνουν να ανταποκρίνονται με επιτυχία στις συνεχώς μεταβαλλόμενες κοινωνικο-πολιτικές και οικονομικές συνθήκες.

Διαβάστε επίσης

Διάβασμα, εξετάσεις και διατροφή. Τα κεράσια απαραίτητα στους μαθητές για τις εξετάσεις.


Τι πρέπει να τρώτε σε περίοδο εξετάσεων; Η σωστή διατροφή στο διάβασμα είναι σημαντική


  • Blogger Comments
  • Facebook Comments

0 σχόλια:

Item Reviewed: Απλές πρακτικές για διαχείριση του άγχους των εξετάσεων. Πότε θα πρέπει να σας ανησυχήσει; Rating: 5 Reviewed By: Alex Yiatzides

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ 

 ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ. 

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr και κάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη