Χρήσιμο εργαλείο για τους μαθητές ή ανεξέλεγκτη ζούγκλα; Το τι πραγματικά αποτελεί το διαδίκτυο για τα παιδιά εξαρτάται από την καθοδήγηση ή μη των γονέων. Τα όρια ηλικίας των παιδιών που σερφάρουν συνεχώς μειώνονται. Αυτό σημαίνει ότι κάποια από τα παιδιά δεν είναι κατάλληλα προετοιμασμένα γι αυτό που είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν και χρειάζονται επίβλεψη και καθοδήγηση.
«Αν οποιοδήποτε παιδί πλοηγηθεί στο διαδίκτυο δίχως σύνεση και δίχως κριτική σκέψη, μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπο με δυνάμενους κινδύνους, που δεν διαφοροποιούνται από ηλικία σε ηλικία. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι οι κίνδυνοι που εγκυμονούν στο διαδίκτυο (όπως πχ η παιδεραστία ή οι οικονομικές απάτες) προϋπήρχαν του μέσου, απλά μέσω διαδικτύου οι επιτήδειοι μπορούν πολύ πιο εύκολα να μας προσεγγίσουν», επισημαίνει η Δρ. Βερόνικα Σαμαρά, Συντονίστρια της Δράσης Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης Saferinternet.gr.
Η εξοικείωση με το ίντερνετ έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε προαπαιτούμενο για την εύρεση εργασίας, οπότε κάθε νέος υποψήφιος εργαζόμενος πρέπει να γνωρίζει πώς να κινείται μέσα στο διαδίκτυο. Εκτός όμως από αυτό το ίντερνετ αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας και γι? αυτό δεν γίνεται τα παιδιά να αποκλείονται από αυτό ή να αποθαρρύνονται από το να το χρησιμοποιούν.
«Οι γονείς θα πρέπει να μιλήσουν με τα παιδιά τους και να τους εξηγήσουν ότι θα υπάρχει επίβλεψη των δραστηριοτήτων τους στο διαδίκτυο, με μοναδικό στόχο την προστασία τους από δυνάμενους κινδύνους. Ειδικά για τα μικρότερα παιδιά, μια τέτοια επίβλεψη είναι πολύ σημαντική, και κάθε γονέας μπορεί να αποφασίσει αν θα υποστηριχθεί από κάποιο φίλτρο που διατίθεται στην αγορά. Για μεγαλύτερα παιδιά, η επίβλεψη θα είναι πιο ελαστική, υπό την προϋπόθεση ότι τα παιδιά έχουν αποκτήσει την απαραίτητη κριτική σκέψη και την υπευθυνότητα για την ορθή πλοήγησή τους στο διαδίκτυο», υποστηρίζει η κ. Σαμαρά.
AΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου