Ο Γιώργος έχει το καφενείο της πλατείας, σαν να λέμε το παρατηρητήριο του χωριού. Η μεγάλη του αγάπη, όμως, είναι το ελαιόλαδο και δη το λακωνικό. Κάθε προσβολή προς το ελληνικό ελαιόλαδο είναι μια προσβολή προς τον ίδιο. Ο Φατούρος είναι ένας αυστηρός και περήφανος Καλαματιανός, που αν για κάτι «κόβει το χέρι του» είναι για την παρθενιά του ΠΟΠ ελαιολάδου της περιοχής του. Ο Μανωλιός, όπως όλοι οι Κρητικοί, πιστεύει ότι το δικό του λάδι είναι το καλύτερο του κόσμου – και κυρίως καλύτερο από αυτό που βγάζει το διπλανό χωράφι. Οι τρεις τους, μαζί με τις οικογένειες, τους γείτονες και τον αντίστοιχο παπά του χωριού, θα κονταροχτυπηθούν μέχρι τελικής πτώσης για τη θέση του παραγωγού του καλύτερου ελληνικού ελαιολάδου, σε ζωντανή σύνδεση, σε ένα Survivor διαφορετικό από τα άλλα.
Οι παραπάνω είναι βέβαια φανταστικοί ήρωες –από τη ζωή βγαλμένοι πάντως– και τα Olive Oil Battles (Οι Μάχες του Ελαιολάδου), μια εικονική μάχη με στόχο απλώς την ανάδειξη πτυχών του συναρπαστικού κόσμου του ελληνικού λαδιού. Ηταν μια ιδέα του foodz.gr, της διαδικτυακής πλατφόρμας που έχει στήσει η foodstandard, σε συνεργασία με ορισμένους από τους μεγαλύτερους συνεταιρισμούς και ενώσεις του αγροδιατροφικού τομέα. Στόχος, η δημιουργία ενός πολυθεματικού χώρου συνάντησης όλων εκείνων που παράγουν, δημιουργούν και προωθούν το ελληνικό προϊόν, σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενός κόμβου επικοινωνίας μεταξύ εκπροσώπων της αγροδιατροφικής αλυσίδας και καταναλωτών. Στην ουσία, οι παραγωγοί ανέλαβαν να δημιουργήσουν οι ίδιοι ένα πεδίο καμπάνιας για τα προϊόντα που παράγουν.
Η έναρξη έγινε με τον ελαιοπαραγωγικό τομέα, ενώ θα ακολουθήσουν σταδιακά και οι υπόλοιποι. Δημιουργήθηκαν κατ’ αρχάς μία σειρά χιουμοριστικών βίντεο, με ήρωες παραγωγούς από τις κύριες ελαιοπαραγωγικές περιοχές της χώρας (τους ενσαρκώνουν γνωστοί ηθοποιοί), τα οποία αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά του κάθε τόπου και την αγάπη των καλλιεργητών για το προϊόν τους, σατιρίζοντας παράλληλα και το μεταξύ τους... «φάγωμα». Σύμφωνα με το «κόνσεπτ», τον ανταγωνισμό πυροδότησε ένας Βρετανός δημοσιογράφος, ο οποίος είναι προκατειλημμένος με την Ελλάδα και εντοπίζει πρόβλημα σε καθετί ελληνικό. Ομως ο Γιώργος, ο Φατούρος, ο Μανωλιός και οι υπόλοιποι θα του δείξουν. (Η σειρά των βίντεο είναι εδώ: foodz.gr/olive-oil-battles).
Μολονότι ο κλάδος παραγωγής του ελαιολάδου είναι από τους πλέον δυναμικούς της ελληνικής οικονομίας (ένας από τους ελάχιστους που στην περίοδο κρίσης διατηρεί τα μεγέθη του), παραμένει σε σημαντικό βαθμό άγνωστος για μεγάλη μερίδα των καταναλωτών που αναγνωρίζουν ως καλό ελαιόλαδο το συνήθως αμφιβόλου ποιότητας λάδι «από το χωριό». Στον κλάδο δραστηριοποιούνται (κατά κύρια ή συμπληρωματική απασχόληση) περισσότερες από 450.000 αγροτικές οικογένειες, κυρίως σε μειονεκτικές περιοχές, ενώ τα 157 εκατ. ελαιόδεντρα σε ολόκληρη τη χώρα, καλύπτουν έκταση περίπου 8 εκατ. στρεμμάτων. Η χώρα μας κατέχει διεθνώς την τρίτη θέση στην παραγωγή ελαιόλαδου (355,3 χιλ. τόνοι), μετά την Ισπανία και την Ιταλία, με την Κρήτη και την Πελοπόννησο να μοιράζονται το 75% της συνολικής ελληνικής παραγωγής. Η ποιότητα του ελληνικού ελαιόλαδου είναι υψηλή, με το 75-80% της παραγωγής να είναι εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο έναντι του 50% της Ιταλίας και του 35% της Ισπανίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου