Επιμέλεια Κλεοπάτρα Ζουμπουρλή, medlabnews.gr
Σήμερα, 13 Ιουνίου 2013, στο ξενοδοχείο METROPOLITAN πραγματοποιήθηκε η Πρώτη Επίσημη Παρουσίαση της Διεθνούς Προδιαγραφής «MTFH» (Medical Tourism Friendly Hotels) για την Πιστοποίηση Τουριστικών Καταλυμάτων, από τους Οργανισμούς Επιθεώρησης και Πιστοποίησης TEMOS International & TÜV Rheinland.
Στην εκδήλωση επίσης απονεμήθηκαν:
- Το πρώτο Διεθνώς «MTFH» πιστοποιητικό στο Ξενοδοχείο Metropolitan του Ομίλου Χανδρή.
- Το πιστοποιητικό σεισμικής επάρκειας EQ-FAST για τα κτίρια του Ξενοδοχείου σύμφωνα με τον Ευρωκώδικα 8.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν η Βουλευτής Επικρατείας Ντόρα Μπακογιάννη η οποία συμμετείχε στην απονομή, ο Δήμαρχος Π. Φαλήρου κ. Διονύσης Χατζηδάκης, εκ μέρους της Υπουργού Τουρισμού κας Ολγας Κεφαλογιάννη, η επ. σύμβουλος κα Ηλέκρα Παπαζάχου, από το ΞΕΕ η κα Αγνή Χρηστίδου και ο πρόεδρος ΣΕΚ κ. Ανδρεας Καρταπάνης
Οι εισηγητές (Claudia Mika – Managing Director, TEMOS International, Olaf Seiche – Υπεύθυνος Τουρισμού και Ελεύθερου Χρόνου TÜV Rheinland Group, Αγγελική Κατσάπη – Διευθύντρια TEMOS HELLAS και Γιώργος Μυλωνάκης, Διευθύνων Σύμβουλος TÜV Rheinland Hellas) αναφέρθηκαν μεταξύ άλλων στη σημασία της ανάπτυξης του ιατρικού τουρισμού για την εθνική οικονομία και στη σημαντικότητα της πιστοποίησης των τουριστικών καταλυμάτων ως φιλικά προς τον ιατρικό τουρίστα.
Η πιστοποίηση των τουριστικών καταλυμάτων θα διασφαλίσει την εμπιστοσύνη του επισκέπτη συμβάλλοντας στην καθιέρωση του προφίλ της χώρας μας ως ασφαλής προορισμός για τον ιατρικό τουρίστα.
Ο ιατρικός τουρισμός αφορά υγιή άτομα που θέλουν να αισθάνονται ασφάλεια κατά την επίσκεψή τους, σε χρόνιους ασθενείς που χρήζουν ειδικής αντιμετώπισης και ιατρικής παρακολούθησης κατά τις διακοπές τους, ή για επισκέπτες που επιλέγουν να ταξιδέψουν για να πραγματοποιήσουν κάποια ιατρική πράξη (ιατρικός τουρισμός επιλογής).
Πάνω από 40 δισ. δολάρια εκτιμάται το μέγεθος της παγκόσμιας αγοράς του ιατρικού τουρισμού παγκοσμίως, με την τάση να είναι συνεχώς αυξανόμενη, αφού ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της παγκόσμιας αγοράς αγγίζει το 25-35%.
Αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία του 2009 - 2010, ότι η αξία της συγκεκριμένης αγοράς ανερχόταν στα 30 δισεκατομμύρια USD, βασιζόμενο σε περίπου 5 εκατομμύρια ασθενείς που ξοδεύουν, κατά μέσο όρο 6.000 δολάρια ανά περίπτωση, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών μετακίνησης και διαμονής. Η εσωτερική σχέση δαπανών ιατρικών υπηρεσιών έναντι υπηρεσιών ταξιδίου και φιλοξενίας συμπεριλαμβανομένων και των συνοδών, προσδιορίζεται κατά μέσο όρο στο 1:1.
Την ίδια ώρα μόνο το 2011 τουλάχιστον 3 εκατομμύρια ταξίδια πραγματοποιήθηκαν από ευρωπαίους πολίτες για λόγους ιατρικούς/ ευεξίας σε συνδυασμό με τις διακοπές τους. Από αυτά, 2 εκατομμύρια ταξίδια φαίνεται να πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά για ιατρικούς λόγους. Επίσης υπολογίζεται ότι περίπου 650.000 Αμερικανοί ταξίδεψαν εκτός ΗΠΑ για να λάβουν υπηρεσίες ιατρικής φροντίδας. Στον αριθμό αυτό δεν περιλαμβάνονται και οι ταξιδιώτες σε προορισμούς ευεξίας- spa ή αυτοί που ταξιδεύουν για διαγνωστικούς προληπτικούς ελέγχους.
Αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι σύμφωνα με στοιχεία του 2009 - 2010, ότι η αξία της συγκεκριμένης αγοράς ανερχόταν στα 30 δισεκατομμύρια USD, βασιζόμενο σε περίπου 5 εκατομμύρια ασθενείς που ξοδεύουν, κατά μέσο όρο 6.000 δολάρια ανά περίπτωση, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών μετακίνησης και διαμονής. Η εσωτερική σχέση δαπανών ιατρικών υπηρεσιών έναντι υπηρεσιών ταξιδίου και φιλοξενίας συμπεριλαμβανομένων και των συνοδών, προσδιορίζεται κατά μέσο όρο στο 1:1.
Την ίδια ώρα μόνο το 2011 τουλάχιστον 3 εκατομμύρια ταξίδια πραγματοποιήθηκαν από ευρωπαίους πολίτες για λόγους ιατρικούς/ ευεξίας σε συνδυασμό με τις διακοπές τους. Από αυτά, 2 εκατομμύρια ταξίδια φαίνεται να πραγματοποιήθηκαν αποκλειστικά για ιατρικούς λόγους. Επίσης υπολογίζεται ότι περίπου 650.000 Αμερικανοί ταξίδεψαν εκτός ΗΠΑ για να λάβουν υπηρεσίες ιατρικής φροντίδας. Στον αριθμό αυτό δεν περιλαμβάνονται και οι ταξιδιώτες σε προορισμούς ευεξίας- spa ή αυτοί που ταξιδεύουν για διαγνωστικούς προληπτικούς ελέγχους.
Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η διαμόρφωση διεθνούς προφίλ των υπηρεσιών Τουρισμού και Υγείας, είναι σε θέση να αναπτύξει εναλλακτικές αγορές- στόχους, με αποτέλεσμα την οικονομική ανέλιξη και για τους δυο αυτούς κλάδους. Η ανάδειξη ενός ισχυρού και αναγνωρισμένου δικτύου Ξενοδοχειακών Μονάδων φιλικών προς τον Διεθνή Ασθενή – Medical Tourism Friendly Hotels, όπως αναφέρουν οι ίδιοι πρέπει να αποτελεί τη βασική προτεραιότητα της βιομηχανίας του τουρισμού τα επόμενα χρόνια. Σημειώνεται ότι για την ανάπτυξη του δικτύου Medical Tourism Friendly Hotels, απαιτείται η σύμπραξη με πιστοποιημένες δομές Υγείας και αναγνωρισμένους επαγγελματίες του κλάδου.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου