Η πληρωμή των συνταγών ιατροτεχνολογικών προϊόντων προς τους φαρμακοποιούς, παρόχους του ΕΟΠΥΥ, ξεκίνησε σήμερα και ήδη έχουν πληρωθεί το 10-15% των φαρμακείων, τόνισε ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Σωτήρης Μπερσίμης, απαντώντας σε καταγγελίες του αντιπροέδρου του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Αργύρη Αργυρόπουλου, περί "πεντάμηνης" καθυστέρησης εξόφλησης από τον οργανισμό αναλωσίμων και άλλων προϊόντων που παρέχουν σε ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ, με συνταγή, τα φαρμακεία.
Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, μιλώντας στο Πρακτορείο 104,9 fm, έδωσε εξηγήσεις τόσο για τον χρόνο εξόφλησης, τονίζοντας ότι με βάση τη σύμβαση που υπέγραψαν στις αρχές του χρόνου οι φαρμακοποιοί με τον οργανισμό για να εντάξουν αυτές τις συνταγές στο νέο σύστημα ελέγχου «ουσιαστικά μιλάμε για καθυστέρηση ενός μήνα», την οποία και απέδωσε στην μεταβατική περίοδο προσαρμογής στο νέο σύστημα και πρόσθεσε ότι από τον Σεπτέμβριο και μετά, οι πληρωμές σε όλους τους παρόχους θα γίνονται εντός του προβλεπομένου τριμήνου. Έδωσε, επίσης, διευκρινήσεις για την λειτουργία του νέου συστήματος, λέγοντας ότι ενοποιεί τις δαπάνες, εισάγει «για πρώτη φορά» τον έλεγχο και στοχεύει στην τελική εκκαθάριση, αντί της πρόχειρης προπληρωμής μέχρι τον έλεγχο, στο σύνολο του εγκεκριμένου ποσού.
Ο κ. Μπερσίμης διευκρίνισε ότι οι καταγγελίες για καθυστερήσεις αφορούν μόνο στην εξόφληση της παροχής αναλωσίμων (όχι των φαρμάκων), με βάση τη σύμβαση που υπογράφηκε με τους φαρμακοποιούς στις αρχές του χρόνου, ώστε να μπορούν να παρέχουν μαζί με το φάρμακο και απαραίτητο ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό (επιθέματα, κ.α.). «Αυτά πλέον έχουν μπει στο σύστημα τελικής εκκαθάρισης, έως πρότινος ο οργανισμός πλήρωνε με το λεγόμενο πρόχειρο λογιστικό, δηλαδή πλήρωνε προκαταβολικά τα χρήματα μέχρι να γίνει ο έλεγχος. Αυτό δε μπορεί να συνεχιστεί και στις αρχές του 2016 έχει δημιουργηθεί ένα καινούργιο σύστημα τελικής εκκαθάρισης το οποίο ελέγχει όλους τους παρόχους. Σε αυτό εντάχθηκαν για πρώτη φορά και τα φαρμακεία στο κομμάτι των αναλωσίμων» είπε ο κ. Μπερσίμης και πρόσθεσε: «Αυτές οι δαπάνες, λοιπόν, εντάχθηκαν μέσα στο νέο σύστημα, είναι η πρώτη φορά που γίνεται έλεγχος σε αυτό το επίπεδο. Είναι πάρα πολύ σοβαρό έργο και είναι μονόδρομος στην προσπάθεια του οργανισμού να εξορθολογήσει και δεύτερον να εξοικονομήσει πόρους και να τους αναδιανείμει εκεί που υπάρχει ανάγκη».
Ο κ. Μπερσίμης τόνισε ότι μιλούμε για παραστατικά εκτελεσμένων συνταγών του Ιανουαρίου του 2017, που όμως υποβλήθηκαν ως τις 20 Φεβρουαρίου του 2017 και σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράφηκε με τους φαρμακοποιούς αρχές του χρόνου που ενέταξαν αυτά τα υλικά στο ενιαίο σύστημα και με βάση το ελληνικό δίκαιο, για κάθε ληξιπρόθεσμη οφειλή υπάρχει υποχρέωση εξόφλησης εντός τριών μηνών.
«'Αρα, εδώ ουσιαστικά μιλάμε για μια καθυστέρηση ενός μήνα γιατί , σήμερα έχουν ξεκινήσει οι πληρωμές. Σήμερα έχει πληρωθεί ένα ποσοστό που ξεπερνά το 10-15% των φαρμακείων».
«Είναι διαδικαστικό, όχι γιατί κάτι δε συμβαίνει σωστά, αλλά γιατί πάμε μπροστά. Ερχόμαστε και εντάσσουμε άλλον έναν επιπλέον πάροχο σε κάτι που ξεκινήσαμε αρχές του 2016 και όλες οι δαπάνες πλέον υγείας, που αποπληρώνονται από τον ΕΟΠΥΥ και αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ, ελέγχονται διεξοδικά και οι πάροχοι εξοφλούνται στο 100% της υποβολής μετά από τελική εκκαθάριση, το οποίο κάτι πρωτόγνωρο προφανώς για τον Οργανισμό ΕΟΠΥΥ και γενικότερα τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης».
«Δεν είναι λόγω του συστήματος (η καθυστέρηση), είναι ότι για πρώτη φορά πραγματοποιείται έλεγχος, καταρχήν (πριν) δεν υπήρχε σύμβαση με τα φαρμακεία» συνέχισε ο κ. Μπερσίμης.
Ο κ. Μπερσίμης επεσήμανε, επίσης, ότι δεν τίθεται κανένα θέμα πρόθεσης «κουρέματος» σε κατατεθειμένες εκτελεσθείσες δαπάνες, όπως ανέφερε ο αντιπρόεδρος του ΦΣΘ, απλώς σε όποιες περιπτώσεις αυτό συμβαίνει πρόκειται για μη εγκρίσεις δαπανών, μετά από έλεγχο, λόγω παραλείψεων, ή παρατυπιών στα αποδεικτικά των δαπανών.
«'Αρα, δε μιλάμε για «κούρεμα», μιλάμε για περικοπές αιτιολογημένες και φυσικά και ο φαρμακοποιός και ο οποιοσδήποτε πάροχος έχει τη δυνατότητα να κάνει την ένσταση να προσκομίσει συμπληρωματικά δικαιολογητικά και εφόσον η ένσταση του τελεσφορήσει φυσικά και θα πληρωθεί».
Αναφέρθηκε, επίσης, στο γνωστό φαινόμενο «κούτες του ΕΟΠΥΥ» στις τοπικές διευθύνσεις, που εξαλείφεται πλέον, καθώς όλοι οι πάροχοι (κλινικές διαγνωστικά κέντρα) απευθύνονται πλέον σε ένα ενιαίο κέντρο παραλαβής στον Ασπρόπυργο, όπου τα αιτήματά τους ψηφιοποιοιούνται και στη συνέχεια αναδιανείμονται σε όλη τη χώρα και ελέγχονται ηλεκτρονικά για να βγει το φύλλο τελικής εκκαθάρισης.
Με αυτόν τον τρόπο, όπως είπε ο κ. Μπερσίμης προκύπτει «ενοποίηση στο σύστημα και ίση αντιμετώπιση για όλους τους παρόχους» και πρόσθεσε ότι τους επόμενους μήνες θα σταθεροποιηθεί το σύστημα σε ότι αφορά τους χρόνους εξόφλησης: «Θεωρούμε ότι τον Σεπτέμβριο θα είναι στο τρίμηνο για όλους τους παρόχους».
Ο κ. Μπερσίμης, τέλος, διευκρίνισε ότι η καθυστέρηση, που καταγγέλλεται από τον εκπρόσωπο των φαρμακοποιών, αφορά μόνο τον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και όχι τα φάρμακα, για τα οποία «από τις αρχές του 2016 υπάρχει μια εξαιρετικά σημαντική βελτίωση», σε ότι αφορά τους χρόνους αποπληρωμής τους από τον οργανισμό προς τα φαρμακεία. «Από 2015 που οι χρόνοι εξόφλησης των φαρμάκων έφταναν τις περίπου εκατό ημέρες, σήμερα βρισκόμαστε σε λιγότερο από εξήντα μέρες, δηλαδή δύο μήνες και λιγότερο» είπε ο κ. Μπερσίμης.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου