«Οινόραμα 2018»: το "success story" του ελληνικού κρασιού | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

«Οινόραμα 2018»: το "success story" του ελληνικού κρασιού

το Οινόραμα θα διεξαχθεί 10 με 12 Μαρτίου στο Ζάππειο Μέγαρο, με τη Δευτέρα αφιερωμένη στους επαγγελματίες.
Προ των πυλών βρίσκεται η μεγαλύτερη έκθεση κρασιών στον κόσμο «Οινόραμα 2018» που αποτελεί το πιο σημαντικό ραντεβού του αμπελοοινικού κλάδου και μία μοναδική ευκαιρία για κάθε ενδιαφερόμενο να γνωρίσει από κοντά τους Έλληνες οινοποιούς και να δοκιμάσει τα κρασιά τους. Εφέτος το Οινόραμα θα διεξαχθεί 10 με 12 Μαρτίου στο Ζάππειο Μέγαρο, με τη Δευτέρα αφιερωμένη στους επαγγελματίες.
«Δεν υπάρχει άνθρωπος σε όλη τη χώρα που να μην έχει παρατηρήσει την επιτυχημένη πορεία του ελληνικού κρασιού τα τελευταία χρόνια ενώ ταυτόχρονα δεν υπάρχουν πολλοί άλλοι κλάδοι της ελληνικής οικονομίας που να εμφανίζουν αντίστοιχο "success story" με εκείνο που εμφανίζει το ελληνικό κρασί» ανέφερε ατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο πρόεδρος της έκθεσης Ντίνος Στεργίδης και συνέχισε: «Πού οφείλεται αυτή η επιτυχία; Πώς κατόρθωσε το ελληνικό κρασί να φτάσει στα υψηλά ποιοτικά επίπεδα που έχει φτάσει, σε σημείο που να έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες και τις ανάγκες του μέσου Έλληνα καταναλωτή; Η απάντηση είναι ότι το ελληνικό κρασί, και για την ακρίβεια οι παραγωγοί του, στάθηκαν εξ αρχής απέναντι στο διεθνή και όχι στον εγχώριο ανταγωνισμό. Σε αντίθεση δηλαδή με τους παραγωγούς άλλων αγροτοδιατροφικών προϊόντων, οι Έλληνες οινοποιοί δεν κοίταζαν και δεν κοιτάζουν τι κάνει ο γείτονας, αλλά τι κάνει ο οινοπαραγωγός του Μπορντό, της Βουργουνδίας, της Αυστραλίας και της Καλιφόρνιας. Υιοθέτησαν διεθνή πρότυπα αριστείας και στόχευσαν από πολύ νωρίς στην παγκόσμια αγορά κρασιού. Το αποτέλεσμα είναι πως σήμερα το ελληνικό κρασί είναι το μοναδικό επώνυμο ελληνικό προϊόν ―με ετικέτα, δηλαδή, που λέει "Made in Greece"― που μπαίνει στα σπίτια των καταναλωτών, στην κουζίνα και στην τραπεζαρία, στα πέρατα της γης».  
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου & Οίνου, Βαγγέλης Αργύρης ανέφερε ότι «παρά την κρίση και τις αντιξοότητες ο κλάδος εξακολουθεί με αίσθημα ευθύνης να δίνει τη μάχη  της συνέχειας και της προόδου παράγοντας υψηλής ποιότητας κρασί που διεκδικεί με αξιώσεις μια καλύτερη θέση στις ξένες αγορές». Σύμφωνα με τον κ. Αργύρη, είναι εντυπωσιακή η εξαγωγική πρόοδος που έχει συντελεστεί από το 2009 οπότε άρχισε να εφαρμόζεται το στρατηγικό σχέδιο για τη διείσδυση του ελληνικού κρασιού στις ξένες αγορές.  Συγκεκριμένα στις ΗΠΑ σημειώθηκε αύξηση 81,6% σε αξία και 28,4% σε ποσότητα. Αντίστοιχα στον Καναδά η αύξηση της αξίας ήταν 90,7% και σε ποσότητα 31,2% ενώ στην Αυστραλία η αύξηση της αξίας είναι 104,9% και  της ποσότητας 14,2%. Όλα αυτά συνηγορούν στο συμπέρασμα ότι η ποιοτική αναβάθμιση του ελληνικού κρασιού αρχίζει να αναγνωρίζεται πλέον από ξένες αγορές και το διεθνές καταναλωτικό κοινό. Βέβαια έχουμε πολύ δρόμο ακόμα για να κερδίσουμε μια ακόμα καλύτερη θέση και σε αγορές όπου η παρουσία του ελληνικού κρασιού είναι ακόμα μικρή». Παράλληλα, ο κ. Αργύρης υποστήριξε ότι «χρειάζεται περαιτέρω ενίσχυση της ελληνικής κουλτούρας ώστε να μπει ένα τέλος στην παθητική αποδοχή από τον καταναλωτή του ανώνυμου χύμα κρασιού».
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Γιώργος Σκούρας αναφέρθηκε στις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον κλάδο του κρασιού. «Από την  δεκαετία του '80 όπου περίπου 70 επιχειρήσεις επιχειρούσαν στο κρασί, σήμερα μετράμε 1.170. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2008 που περίπου 500 επιχειρήσεις και μέσα στην κρίση αναπτύχθηκαν με αποτέλεσμα να φτάσουν σήμερα τις 1.170 και αυτό είναι ένα ελπιδοφόρο μήνυμα». Ο κ. Σκούρας αναφέρθηκε και στα προβλήματα που βασανίζουν τον κλάδο επισημαίνοντας ότι μια επιχείρηση κρασιού έχει κόστος φόρων ξεπερνά το 63%. Παράλληλα, τόνισε ότι η επιβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, σε ορισμένες περιπτώσεις, αύξησε την τιμή του κρασιού κατά 70%. Παρά τις αντιξοότητες, σύμφωνα με τον κ. Σκούρα, ο κλάδος άντεξε και δεν έχασε στις πωλήσεις. «Αυτό που έχασε ο κλάδος ήταν αξία. Συγκεκριμένα το 2008 στα σούπερ μάρκετ η αξία του κρασιού ήταν 95.000 ευρώ και επτά χρόνια αργότερα η αξία αυτή έπεσε στα 69.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι χάσαμε αξία χωρίς να χάσουμε όγκο. Καταλαβαίνει κανείς πόσο τρομακτική ήταν η πίση που δέχθηκε ο κλάδος, ωστόσο ελπίζουμε σε καλύτερες μέρες».
Στην υλοποίηση στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της ελληνικής αμπελουργίας αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Κεντρικής Συνεταιριστικής Ένωσης Αμπελουργικών Προϊόντων, Χρίστος Μάρκου και τόνισε ότι στοχεύει στην αναβάθμιση της εικόνας του ελληνικού κρασιού μέσα από αμπελουργικές εκμεταλλεύσεις βιώσιμες και ανταγωνιστικές.  Ο κ. Μάρκου ανέφερε ότι μέσα από τέτοιου είδους πρωτοβουλίες ενισχύεται η εικόνα του κρασιού τόσο στη Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Στο «Οινόραμα 2018» οινοπαραγωγοί από κάθε γωνιά της χώρας έχουν εξασφαλίσει τη θέση τους. Περισσότερα από 260 οινοποιεία, από την Ελλάδα και το εξωτερικό, θα βρίσκονται στο Ζάππειο. Σκοπός τους ο δειγματισμός καθιερωμένων και νέων κρασιών καθώς και της εσοδείας 2017, που θεωρείται ιδιαίτερα επιτυχημένη. Οι οργανωτές περιμένουν πάνω από 10.000 επισκέπτες, που καλούνται να δοκιμάσουν ανάμεσα στα περίπου 2.000 διαφορετικά κρασιά της έκθεσης. 
Εφέτος, το Οινόραμα επαναλαμβάνει το εγχείρημα «Οινικές Αποκαλύψεις». Μία αίθουσα του Ζαππείου Μεγάρου αφιερωμένη σε μικρά και εν γένει άγνωστα οινοποιεία, σε συνδυασμό με ένα ειδικό χώρο που λειτουργεί ως «Wine Βar». Εκεί δειγματίζονται κρασιά από αφανείς ποικιλίες αμπέλου, κρασιά ελάχιστης οινολογικής παρέμβασης και κρασιά από μη-συμβατικές μεθόδους οινοποίησης και παλαίωσης, όπως για παράδειγμα κρασιά αμφορέα ή παλαιωμένα στο βυθό της θάλασσας. Ανάμεσά τους θα βρίσκονται εφέτος και κάποια πολύ σπάνια κρασιά τα οποία θα παρουσιάσουν οι ίδιοι οι οινοποιοί τους.
Στην «Πλατεία Γευσιγνωσίας» του Οινοράματος, με θέμα «Discover Greek Wines», θα παρουσιαστούν τα πιο αντιπροσωπευτικά κρασιά του ελληνικού αμπελώνα με σύστημα αυτοεξυπηρέτησης («self-pour»), όπου οι επαγγελματίες επισκέπτες μπορούν να δοκιμάσουν κάποια από 250 κρασιά της «Πλατείας», κάνοντας μια προεπιλογή προτού περιπλανηθούν ανάμεσα στα περίπτερα των εκθετών.
Το Οινόραμα συνοδεύεται από την εβδομάδα κρασιού «Athens Wine Week», που ακολουθεί χρονικά την έκθεση, από Δευτέρα 12/03 μέχρι Κυριακή 18/03. Στο Οινόραμα, οι επαγγελματίες κρασιού και εστίασης έχουν δικαίωμα δωρεάν εισόδου, αφού κάνουν την προεγγραφή τους στο www.oenorama.com. Το συνολικό κόστος για την είσοδο όλων των άλλων επισκεπτών στην έκθεση είναι 12 ευρώ και περιλαμβάνει τον αναλυτικό οδηγό και το ειδικό ποτήρι γευσιγνωσίας του Οινοράματος. 
ΑΠΕ

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων