Την αντίθεσή του εκφράζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών στις ρυθμίσεις του μεσοπρόθεσμου για τη παροχή υπηρεσιών υγείας στους ασφαλισμένους δικαιούχους ειδικής αγωγής
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ (Α΄109 /14-6-2018) ο Νόμος που ψηφίστηκε στη Βουλή για το μεσοπρόθεσμο, στο οποίο περιέχονται και νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Υγείας.
Σημαντικότερη ρύθμιση μεταξύ τους είναι αυτή που αφορά την εισαγωγή αποζημίωσης με voucher στους επαγγελματίες υγείας που προσφέρουν υπηρεσίες υγείας σε ασφαλισμένους δικαιούχους ειδικής αγωγής.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 27, όπου εισάγεται η διαδικασία αποζημίωσης υλικού (γυαλιά οράσεως) με voucher (κουπόνι), αναφέρεται ότι : ‘’Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται αναλογικά και στις περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών υγείας προς τους δικαιούχους περίθαλψης από μη συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιδιώτες παρόχους ειδικής αγωγής’’.
Είναι κατ αρχήν λυπηρό να αντιμετωπίζεται όλο το φάσμα της παροχής των υπηρεσιών υγείας σε ένα τόσο ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνίας – αυτό των δικαιούχων της ειδικής αγωγής - με δυο σειρές στο Νομοσχέδιο, εξισώνοντας τις υπηρεσίες υγείας που προσφέρονται σε άτομα με σοβαρά προβλήματα υγείας, με το κουπόνι που θα εφαρμοστεί για την αγορά ενός – σημαντικού κατά τα άλλα – κοινού υγειονομικού υλικού.
Μάλιστα, στην υπουργική απόφαση που εκδόθηκε από τον αρμόδιο υπουργό, γίνεται αναφορά για εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 100 του Ν. 4172/2013 (Α’ 167), που προβλέπουν ότι σε περίπτωση υπέρβασης των πιστωτικών ορίων που τίθενται καθ’ έτος για την ειδική αγωγή, εισάγονται οι ρυθμίσεις για το μηχανισμό αυτόματης επιστροφής (claw back & rebate) σε μη συμβεβλημένους ιδιώτες επαγγελματίες υγείας.
Ο Π.Σ.Φ διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τις σχετικές ρυθμίσεις και εκφράζει την αντίθεσή του.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι υπάρχουν σοβαρότατα ζητήματα στο όλο εγχείρημα που θέλει να εισαγάγει το Υπουργείο Υγείας στην ειδική αγωγή σε ιδιώτες επαγγελματίες υγείας που προσφέρουν υπηρεσίες σε αυτές τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Επίσης υπάρχουν σοβαρότατα ζητήματα στον τρόπο εφαρμογής του όλου αυτού σχεδίου σε ένα πλήθος υπηρεσιών, με εμπλεκόμενες πολλές κατηγορίες επαγγελματιών υγείας.
Ήδη ο Π.Σ.Φ έχει ζητήσει από την αρμόδια διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ στοιχεία για την σχετική δαπάνη ειδικής αγωγής και συγκεκριμένα για την παρεχόμενη φυσικοθεραπεία, που σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο του ΕΟΠΥΥ και τα σχετικά στοιχεία, το 2016 εκδόθηκαν 103.000 παραπεμπτικά για φυσικοθεραπεία, άρα η δαπάνη φυσικοθεραπείας για την συγκεκριμένη κατηγορία ανέρχεται για το εν λόγω έτος στο ποσό των 15.450.000 ευρώ.
Καλούμε το Υπουργείο Υγείας να επανεξετάσει τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις και να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των ασθενών μέσα από ένα αυστηρά ελεγχόμενο ηλεκτρονικό σύστημα συνταγογράφησης, τόσο για τις φυσικοθεραπείες στην ειδική αγωγή, όσο και για τις φυσικοθεραπείες του υπόλοιπου πληθυσμού.
Δεν μπορεί να ασκείται κοινωνική πολιτική στις ‘’πλάτες’’ των ιδιωτών επαγγελματιών υπηρεσιών υγείας και μάλιστα τα συγκεκριμένα μέτρα των μηχανισμών αυτόματης επιστροφής που επιβλήθηκαν το 2013, να επεκτείνονται έως το έτος 2022, με το Νόμο 4549/2018.
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ (Α΄109 /14-6-2018) ο Νόμος που ψηφίστηκε στη Βουλή για το μεσοπρόθεσμο, στο οποίο περιέχονται και νομοθετικές ρυθμίσεις του Υπουργείου Υγείας.
Σημαντικότερη ρύθμιση μεταξύ τους είναι αυτή που αφορά την εισαγωγή αποζημίωσης με voucher στους επαγγελματίες υγείας που προσφέρουν υπηρεσίες υγείας σε ασφαλισμένους δικαιούχους ειδικής αγωγής.
Συγκεκριμένα, στο άρθρο 27, όπου εισάγεται η διαδικασία αποζημίωσης υλικού (γυαλιά οράσεως) με voucher (κουπόνι), αναφέρεται ότι : ‘’Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται αναλογικά και στις περιπτώσεις παροχής υπηρεσιών υγείας προς τους δικαιούχους περίθαλψης από μη συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιδιώτες παρόχους ειδικής αγωγής’’.
Είναι κατ αρχήν λυπηρό να αντιμετωπίζεται όλο το φάσμα της παροχής των υπηρεσιών υγείας σε ένα τόσο ευαίσθητο κομμάτι της κοινωνίας – αυτό των δικαιούχων της ειδικής αγωγής - με δυο σειρές στο Νομοσχέδιο, εξισώνοντας τις υπηρεσίες υγείας που προσφέρονται σε άτομα με σοβαρά προβλήματα υγείας, με το κουπόνι που θα εφαρμοστεί για την αγορά ενός – σημαντικού κατά τα άλλα – κοινού υγειονομικού υλικού.
Μάλιστα, στην υπουργική απόφαση που εκδόθηκε από τον αρμόδιο υπουργό, γίνεται αναφορά για εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 100 του Ν. 4172/2013 (Α’ 167), που προβλέπουν ότι σε περίπτωση υπέρβασης των πιστωτικών ορίων που τίθενται καθ’ έτος για την ειδική αγωγή, εισάγονται οι ρυθμίσεις για το μηχανισμό αυτόματης επιστροφής (claw back & rebate) σε μη συμβεβλημένους ιδιώτες επαγγελματίες υγείας.
Ο Π.Σ.Φ διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τις σχετικές ρυθμίσεις και εκφράζει την αντίθεσή του.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι υπάρχουν σοβαρότατα ζητήματα στο όλο εγχείρημα που θέλει να εισαγάγει το Υπουργείο Υγείας στην ειδική αγωγή σε ιδιώτες επαγγελματίες υγείας που προσφέρουν υπηρεσίες σε αυτές τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Επίσης υπάρχουν σοβαρότατα ζητήματα στον τρόπο εφαρμογής του όλου αυτού σχεδίου σε ένα πλήθος υπηρεσιών, με εμπλεκόμενες πολλές κατηγορίες επαγγελματιών υγείας.
Ήδη ο Π.Σ.Φ έχει ζητήσει από την αρμόδια διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ στοιχεία για την σχετική δαπάνη ειδικής αγωγής και συγκεκριμένα για την παρεχόμενη φυσικοθεραπεία, που σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο του ΕΟΠΥΥ και τα σχετικά στοιχεία, το 2016 εκδόθηκαν 103.000 παραπεμπτικά για φυσικοθεραπεία, άρα η δαπάνη φυσικοθεραπείας για την συγκεκριμένη κατηγορία ανέρχεται για το εν λόγω έτος στο ποσό των 15.450.000 ευρώ.
Καλούμε το Υπουργείο Υγείας να επανεξετάσει τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις και να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες των ασθενών μέσα από ένα αυστηρά ελεγχόμενο ηλεκτρονικό σύστημα συνταγογράφησης, τόσο για τις φυσικοθεραπείες στην ειδική αγωγή, όσο και για τις φυσικοθεραπείες του υπόλοιπου πληθυσμού.
Δεν μπορεί να ασκείται κοινωνική πολιτική στις ‘’πλάτες’’ των ιδιωτών επαγγελματιών υπηρεσιών υγείας και μάλιστα τα συγκεκριμένα μέτρα των μηχανισμών αυτόματης επιστροφής που επιβλήθηκαν το 2013, να επεκτείνονται έως το έτος 2022, με το Νόμο 4549/2018.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου