Ενημερωτική δράση για τα δικαιώματα των επιβατών στις ακτοπλοϊκές μεταφορές, αλλά και, γενικότερα στις διακοπές τους, και για τη δυνατότητα της φιλικής, εξωδικαστικής επίλυσης των καταναλωτικών διαφορών τους, είτε εγχώριων είτε διασυνοριακών διοργανώνει αύριο Τρίτη 10 Ιουλίου 2018, στο λιμάνι του Πειραιά το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας.
Η δράση θα πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Πειραιά, με την υποστήριξη του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος και με τη συνδρομή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Στελέχη του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας και του «Συνηγόρου του Καταναλωτή» θα ενημερώνουν τους επιβάτες για τα δικαιώματά τους, αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να τα διεκδικούν, διανέμοντας πληροφοριακό υλικό στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.
Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αναπληρώτρια Συνήγορος Καταναλωτή και διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας Δρ. Αθηνά Κοντογιάννη: «Βρισκόμαστε ήδη στο μέσο του καλοκαιριού και κάποιοι καταναλωτές ξεκινούν τις διακοπές τους, ενώ άλλοι αναζητούν ευκαιρίες για αποδράσεις της τελευταίας στιγμής. Επειδή, όμως, μπορεί να υπάρξουν προβλήματα, θα πρέπει να γνωρίζουμε τί δικαιώματα έχουμε όταν π.χ. καθυστερήσει το πλοίο ή το αεροπλάνο μας, όταν χαθούν οι αποσκευές μας σε μέσο μεταφοράς, μέσα σε ποια προθεσμία μπορούμε να ακυρώσουμε την κράτηση που έχουμε κάνει σε ξενοδοχείο ή κατάλυμα, ώστε να μη ζημιωθούμε, ή αν ηλεκτρονική κράτηση διακοπών που διαφημίζεται απείχε τελικά από την τιμή της προσφοράς.
Η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, με επίκεντρο τις δύο ενημερωτικές εκστρατείες που διοργανώνουν και φέτος για τα δικαιώματα των επιβατών που ταξιδεύουν αεροπορικώς, με σχετική δράση στο Διεθνή Αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος», καθώς και των επιβατών που ταξιδεύουν με πλοίο, με δράση που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 10 Ιουλίου 2018 στο Λιμάνι του Πειραιά, ενημερώνουν τους καταναλωτές, με πληροφοριακό υλικό στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα, για τα δικαιώματά τους και το πώς μπορούν να τα διεκδικήσουν εξωδικαστικά, γρήγορα και χωρίς οικονομική επιβάρυνση».
Η ίδια επεσήμανε ακόμη ότι η μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση των διασυνοριακών καταγγελιών που έχουν υποβληθεί στην Αρχή κατά τον τελευταίο χρόνο, σε ποσοστό 43,4% ,τόσο από Έλληνες καταναλωτές που συναλλάσσονται με προμηθευτές οι οποίοι εδρεύουν εκτός Ελλάδος και εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσο και από τουρίστες που επισκέπτονται τη Χώρα. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι από το σύνολο των διασυνοριακών παραπόνων, ποσοστό 60,2% αφορά καταγγελίες Ελλήνων καταναλωτών που συναλλάσσονται, ιδίως ηλεκτρονικά, με ευρωπαίους προμηθευτές και ποσοστό 39,8% προήλθε από άλλους ευρωπαίους καταναλωτές. Και στις δύο περιπτώσεις η επίλυση των διαφορών ανήλθε περίπου στο 81,5%. Στο πολύ καλό αυτό ποσοστό επίλυσης συνέβαλε και η θετική ανταπόκριση των ελληνικών επιχειρήσεων του τουριστικού κλάδου στη διαδικασία της εξωδικαστικής, φιλικής διευθέτησης των διαφορών, την οποία όλοι αναγνωρίζουν πλέον ως παράγοντα ανάπτυξης της αγοράς.
Το πληροφοριακό υλικό θα είναι διαθέσιμο σε ηλεκτρονική μορφή στην ιστοσελίδα του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας (www.eccgreece.gr) και του Συνηγόρου του Καταναλωτή (www.synigoroskatanaloti.gr), όπου οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν χρήσιμες συμβουλές για το τί πρέπει να προσέχουν όταν ταξιδεύουν και ποιά είναι τα δικαιώματά τους έναντι των προμηθευτών (ακτοπλοϊκών εταιρειών, ταξιδιωτικών πρακτορείων, εταιρειών ενοικίασης οχημάτων, τουριστικών καταλυμάτων και ξενοδοχείων, καταστημάτων λιανικού εμπορίου ιδίως κατά την περίοδο των εκπτώσεων κλπ).
Οι επιβάτες θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για την Ψηφιακή Εφαρμογή «ECC-Net: Travel app» που δημιούργησε το Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτή και παρέχει στους ταξιδιώτες πληροφορίες και ενημέρωση, σε 24 επίσημες γλώσσες της Ευρωπαϊκής 'Ένωσης καθώς επίσης και στα Νορβηγικά και Ισλανδικά, για τα δικαιώματά τους σχετικά με τα πιθανά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Περισσότερες πληροφορίες για την εφαρμογή υπάρχουν στον ιστότοπο του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας www.eccgreece.gr . Οι καταναλωτές μπορούν να βρουν την εφαρμογή και να την "κατεβάσουν" στο Google play store.
Επίσης, καθ' όλη τη διάρκεια της δράσης, στα γραφεία του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας και της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» (Λεωφ. Αλεξάνδρας 144, Αθήνα), οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται από το επιστημονικό προσωπικό σχετικά με την αποτελεσματικότερη προστασία των δικαιωμάτων τους κατά τις διακοπές τους, καθώς και σχετικά με τη δυνατότητα επίλυσης εγχώριων καταναλωτικών διαφορών ή διαφορών με προμηθευτές εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων της Ισλανδίας και της Νορβηγίας, με απλές διαδικασίες και χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση.
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου