Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση 61654/2019 η οποία τροποποιεί την 130060/ 2017 και αυξάνεται το όριο για την εφαρμογή της απλοποιημένης διαδικασίας ρύθμισης οφειλών των επιχειρήσεων από τις 50.000 ευρώ στις 300.000 ευρώ, αντικαθιστά το άρθρο 3 για τον τυποποιημένο τρόπο αξιολόγησης βιωσιμότητας κ.ά.
Υπενθυμίζεται ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (Αρ. Φύλλου 2324/14-6-2019) καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς αιτήσεις από το στάδιο, στο οποίο αυτές βρίσκονται.
Αναλυτικά η απόφαση ορίζει τα εξής σχετικά με τον τυποποιημένο τρόπο αξιολόγησης βιωσιμότητας:
Η υπ' αριθμ. 130060/27.11.2017 (ΦΕΚ 4158 Β') απόφαση τροποποιείται ως ακολούθως προκειμένου να ενταχθούν στο πεδίο εφαρμογής της οφειλές έως τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ:
1. Στον τίτλο της απόφασης, οι λέξεις «δεν ξεπερνούν συνολικά το ποσό των πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000 ευρώ)» αντικαθίσταται από τις λέξεις «δεν ξεπερνούν συνολικά το ποσό των τριακοσίων χιλιάδων ευρώ (300.000 ευρώ)»
2. Στο άρθρο 1 οι λέξεις «το ύψος των οποίων δεν ξεπερνά συνολικά το ποσό των πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000,00 ευρώ)» αντικαθίσταται από τις λέξεις «το ύψος των οποίων δεν ξεπερνά συνολικά το ποσό των τριακοσίων χιλιάδων ευρώ (300.000,00 ευρώ)».
3. Το άρθρο 3 αντικαθίσταται ως εξής :
«'Αρθρο 3
Τυποποιημένος τρόπος αξιολόγησης βιωσιμότητας
1. Για τους σκοπούς της εφαρμογής της παρούσας απόφασης, προκειμένου ένας οφειλέτης να κριθεί βιώσιμος για την τυποποιημένη πρόταση ρύθμισης, πρέπει να πληροί σωρευτικά τα παρακάτω κριτήρια:
α) Θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά την τελευταία χρήση ή σε δύο (2) από τις τρεις (3) τελευταίες χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στο ν. 4469/2017, και
β) Ο λόγος του συνόλου των οφειλών, μετά την αφαίρεση των ποσών της περίπτ. α ́ της παρ. 1 του άρθρου 4, προς το καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων να είναι ίσος ή μικρότερος από δέκα (10). Για την εφαρμογή της παρούσας προϋπόθεσης λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο ποσό που προκύπτει από τη σύγκριση των εξής ποσών:
αα) του καθαρού αποτελέσματος προ φόρων τόκων και αποσβέσεων της τελευταίας χρήσης και
ββ) του μέσου όρου των δύο (2) πλέον θετικών καθαρών αποτελεσμάτων προ φόρων τόκων και αποσβέσεων από τις τρεις (3) τελευταίες χρήσεις.
2. Αν η αίτηση έχει υποβληθεί από ομόρρυθμο εταίρο, ο οποίος δεν έχει παράλληλα και ατομική επιχείρηση ή την ιδιότητα του επιτηδευματία, προκειμένου αυτός να κριθεί βιώσιμος για την τυποποιημένη πρόταση ρύθμισης, πρέπει να πληροί σωρευτικά τα παρακάτω κριτήρια:
α) Θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά την τελευταία χρήση ή σε δύο (2) από τις τρεις (3) τελευταίες χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στο ν.4469/17 στο πρόσωπο της εταιρείας και
β) Ο λόγος του συνόλου των οφειλών της αίτησης, μετά την αφαίρεση των ποσών της περίπτ. α ́ της παρ. 1 του άρθρου 4, προς το μέσο όρο των πραγματικών ατομικών του εισοδημάτων των τριών (3) τελευταίων ετών πριν την υποβολή της αίτησης να είναι ίσος ή μικρότερος από δέκα (10).
3. Οι πιστωτές του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα διατηρούν σε κάθε περίπτωση το δικαίωμα να προβούν σε εξατομικευμένη αξιολόγηση βιωσιμότητας, σύμφωνα με τις εσωτερικές διαδικασίες οργάνωσής τους, προκειμένου να εκτιμήσουν την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη. Εάν πιστωτής, ο οποίος κατέχει την πλειοψηφία επί του συνόλου των απαιτήσεων, εκτιμήσει τον οφειλέτη ως μη βιώσιμο, δεν προτείνεται καμία ρύθμιση των οφειλών στο πλαίσιο της απλοποιημένης διαδικασίας.»
1. Το πρώτο εδάφιο της περίπτ. γ ́ της παρ. 1 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής: «Ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων στην περίπτωση των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις εκατόν είκοσι (120)».
2. Στην περίπτ. δ ́ της παρ. 1 του άρθρου 4 οι λέξεις «σε όλους τους θεσμικούς πιστωτές», αντικαθίστανται με τις λέξεις «σε όλους τους πιστωτές, πλην των πιστωτών που προέρχονται από συμβάσεις παροχής εργασίας οποιουδήποτε τύπου».
3. Στο τελευταίο εδάφιο της περίπτ. ε ́ της παρ. 1 του άρθρου 4 οι λέξεις «για όλους τους θεσμικούς πιστωτές» αντικαθίστανται με τις λέξεις «για όλους τους πιστωτές».
4. Στο δεύτερο εδάφιο της περίπτ. στ ́ της παρ. 1 του άρθρου 4 οι λέξεις «στους θεσμικούς πιστωτές» αντικαθίστανται με τις λέξεις «σε όλους τους πιστωτές».
5. Η παρ. 3 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής: «3. Το Δημόσιο και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης δεν επιτρέπεται να υποβάλλουν προτάσεις αναδιάρθρωσης οφειλών ή να ψηφίζουν υπέρ προτάσεων αναδιάρθρωσης οφειλών που έχουν συνταχθεί σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 1 εφόσον:
α) η προς ρύθμιση οφειλή είναι έως 50.000 ευρώ και η συνολική περιουσία του οφειλέτη υπερβαίνει το εικοσαπενταπλάσιο αυτής,
β) η προς ρύθμιση συνολική οφειλή υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ αλλά όχι τις 200.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη υπερβαίνει τόσο το εικοσαπλάσιο αυτής όσο και τα 1.250.000 ευρώ, ή
γ) η προς ρύθμιση συνολική οφειλή υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη υπερβαίνει τόσο το δεκαπενταπλάσιο αυτής όσο και τα 4.000.000 ευρώ».
Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς αιτήσεις από το στάδιο, στο οποίο αυτές βρίσκονται.
*Διαβάστε αναλυτικά την απόφαση στη δεξιά στήλη Συνοδευτικό Υλικό
https://air.euro2day.gr/media/files/1472272-2324.pdf
Υπενθυμίζεται ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (Αρ. Φύλλου 2324/14-6-2019) καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς αιτήσεις από το στάδιο, στο οποίο αυτές βρίσκονται.
Αναλυτικά η απόφαση ορίζει τα εξής σχετικά με τον τυποποιημένο τρόπο αξιολόγησης βιωσιμότητας:
Η υπ' αριθμ. 130060/27.11.2017 (ΦΕΚ 4158 Β') απόφαση τροποποιείται ως ακολούθως προκειμένου να ενταχθούν στο πεδίο εφαρμογής της οφειλές έως τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ:
1. Στον τίτλο της απόφασης, οι λέξεις «δεν ξεπερνούν συνολικά το ποσό των πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000 ευρώ)» αντικαθίσταται από τις λέξεις «δεν ξεπερνούν συνολικά το ποσό των τριακοσίων χιλιάδων ευρώ (300.000 ευρώ)»
2. Στο άρθρο 1 οι λέξεις «το ύψος των οποίων δεν ξεπερνά συνολικά το ποσό των πενήντα χιλιάδων ευρώ (50.000,00 ευρώ)» αντικαθίσταται από τις λέξεις «το ύψος των οποίων δεν ξεπερνά συνολικά το ποσό των τριακοσίων χιλιάδων ευρώ (300.000,00 ευρώ)».
3. Το άρθρο 3 αντικαθίσταται ως εξής :
«'Αρθρο 3
Τυποποιημένος τρόπος αξιολόγησης βιωσιμότητας
1. Για τους σκοπούς της εφαρμογής της παρούσας απόφασης, προκειμένου ένας οφειλέτης να κριθεί βιώσιμος για την τυποποιημένη πρόταση ρύθμισης, πρέπει να πληροί σωρευτικά τα παρακάτω κριτήρια:
α) Θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά την τελευταία χρήση ή σε δύο (2) από τις τρεις (3) τελευταίες χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στο ν. 4469/2017, και
β) Ο λόγος του συνόλου των οφειλών, μετά την αφαίρεση των ποσών της περίπτ. α ́ της παρ. 1 του άρθρου 4, προς το καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων να είναι ίσος ή μικρότερος από δέκα (10). Για την εφαρμογή της παρούσας προϋπόθεσης λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο ποσό που προκύπτει από τη σύγκριση των εξής ποσών:
αα) του καθαρού αποτελέσματος προ φόρων τόκων και αποσβέσεων της τελευταίας χρήσης και
ββ) του μέσου όρου των δύο (2) πλέον θετικών καθαρών αποτελεσμάτων προ φόρων τόκων και αποσβέσεων από τις τρεις (3) τελευταίες χρήσεις.
2. Αν η αίτηση έχει υποβληθεί από ομόρρυθμο εταίρο, ο οποίος δεν έχει παράλληλα και ατομική επιχείρηση ή την ιδιότητα του επιτηδευματία, προκειμένου αυτός να κριθεί βιώσιμος για την τυποποιημένη πρόταση ρύθμισης, πρέπει να πληροί σωρευτικά τα παρακάτω κριτήρια:
α) Θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά την τελευταία χρήση ή σε δύο (2) από τις τρεις (3) τελευταίες χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης υπαγωγής στο ν.4469/17 στο πρόσωπο της εταιρείας και
β) Ο λόγος του συνόλου των οφειλών της αίτησης, μετά την αφαίρεση των ποσών της περίπτ. α ́ της παρ. 1 του άρθρου 4, προς το μέσο όρο των πραγματικών ατομικών του εισοδημάτων των τριών (3) τελευταίων ετών πριν την υποβολή της αίτησης να είναι ίσος ή μικρότερος από δέκα (10).
3. Οι πιστωτές του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα διατηρούν σε κάθε περίπτωση το δικαίωμα να προβούν σε εξατομικευμένη αξιολόγηση βιωσιμότητας, σύμφωνα με τις εσωτερικές διαδικασίες οργάνωσής τους, προκειμένου να εκτιμήσουν την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη. Εάν πιστωτής, ο οποίος κατέχει την πλειοψηφία επί του συνόλου των απαιτήσεων, εκτιμήσει τον οφειλέτη ως μη βιώσιμο, δεν προτείνεται καμία ρύθμιση των οφειλών στο πλαίσιο της απλοποιημένης διαδικασίας.»
1. Το πρώτο εδάφιο της περίπτ. γ ́ της παρ. 1 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής: «Ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων στην περίπτωση των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα, του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις εκατόν είκοσι (120)».
2. Στην περίπτ. δ ́ της παρ. 1 του άρθρου 4 οι λέξεις «σε όλους τους θεσμικούς πιστωτές», αντικαθίστανται με τις λέξεις «σε όλους τους πιστωτές, πλην των πιστωτών που προέρχονται από συμβάσεις παροχής εργασίας οποιουδήποτε τύπου».
3. Στο τελευταίο εδάφιο της περίπτ. ε ́ της παρ. 1 του άρθρου 4 οι λέξεις «για όλους τους θεσμικούς πιστωτές» αντικαθίστανται με τις λέξεις «για όλους τους πιστωτές».
4. Στο δεύτερο εδάφιο της περίπτ. στ ́ της παρ. 1 του άρθρου 4 οι λέξεις «στους θεσμικούς πιστωτές» αντικαθίστανται με τις λέξεις «σε όλους τους πιστωτές».
5. Η παρ. 3 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής: «3. Το Δημόσιο και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης δεν επιτρέπεται να υποβάλλουν προτάσεις αναδιάρθρωσης οφειλών ή να ψηφίζουν υπέρ προτάσεων αναδιάρθρωσης οφειλών που έχουν συνταχθεί σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παρ. 1 εφόσον:
α) η προς ρύθμιση οφειλή είναι έως 50.000 ευρώ και η συνολική περιουσία του οφειλέτη υπερβαίνει το εικοσαπενταπλάσιο αυτής,
β) η προς ρύθμιση συνολική οφειλή υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ αλλά όχι τις 200.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη υπερβαίνει τόσο το εικοσαπλάσιο αυτής όσο και τα 1.250.000 ευρώ, ή
γ) η προς ρύθμιση συνολική οφειλή υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ και η συνολική αξία των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη υπερβαίνει τόσο το δεκαπενταπλάσιο αυτής όσο και τα 4.000.000 ευρώ».
Η παρούσα απόφαση ισχύει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και καταλαμβάνει και τις εκκρεμείς αιτήσεις από το στάδιο, στο οποίο αυτές βρίσκονται.
*Διαβάστε αναλυτικά την απόφαση στη δεξιά στήλη Συνοδευτικό Υλικό
https://air.euro2day.gr/media/files/1472272-2324.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου