Παρατηρήσατε ότι όλοι οι γίγαντες της τεχνολογίας έχουν ανανεώσει την πολιτική ασφαλείας-απορρήτου και πως αυτά τα updates έχουν σταλεί στους χρήστες μέσω υπολογιστή ή κινητού τηλεφώνου; Αναρωτηθήκατε για ποιον λόγο;
Facebook, GDPR, διαρροή προσωπικών δεδομένων. Θεέ μου! Η νέα εποχή της προστασίας των δεδομένων των καταναλωτών είναι εδώ.
Ενώ η χρήση των δεδομένων έχει οδηγήσει τον κόσμο σε συναρπαστικές και θετικές εξελίξεις όπως η τεχνητή νοημοσύνη (AI), η μηχανική μάθηση, και το ψηφιακό στοχευμένο εμπόριο, με την έλλειψη μιας νομοθεσίας που να προστατεύει τα προσωπικά στοιχεία, ήταν θέμα χρόνου τα πράγματα να σοβαρέψουν.
Χάρη στο σκάνδαλο διαρροής προσωπικών δεδομένων που εμπλέκει το Facebook και την εταιρεία Cambridge Analytica, το ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων είναι ένα καθοριστικό κεφάλαιο για το 2018 και τα επόμενα χρόνια. Ο Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ή αλλιώς GDPR, έδωσε πίσω στους χρήστες τον έλεγχο των προσωπικών δεδομένων τους.
Πολλές εταιρείες και επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου, οι οποίες είναι γνωστό ότι συγκεντρώνουν τεράστιο όγκο δεδομένων, είναι μπερδεμένες για το τι πρέπει να κάνουν. Οι περισσότερες από αυτές συνέλεγαν δεδομένα με σκοπό να αναβαθμίσουν την εμπειρία και την εξυπηρέτηση του πελάτη. Και οι καταναλωτές ανταποκρίνονταν στη στρατηγική των εταιρειών, αυξάνοντας τις αγορές τους.
Αλλά η προσοχή στην προστασία των προσωπικών δεδομένων έχει αλλάξει τη συμπεριφορά των χρηστών. Είναι πολλοί εκείνοι που βρίσκονται σε δίλημμα, για το εάν πρέπει να "θυσιάσουν" τα προσωπικά τους δεδομένα για καλύτερες αγορές ή όχι. Αν και όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα προς το παρόν στο Facebook και στον GDPR, οι επιχειρήσεις του λιανικού εμπορίου πρέπει να είναι έτοιμες να ανταποκριθούν στις νέες προσδοκίες των καταναλωτών.
Αυτό δεν είναι απαραιτήτως κακό. Όπως συμβαίνει συνήθως, σε όλες τις προκλήσεις πάντοτε υπάρχουν και ευκαιρίες - όπως η ενδυνάμωση της σχέσης εταιρείας-καταναλωτή.
Στις πρόσφατες επαφές μου με ανθρώπους της αγοράς, αντιλήφθηκα πως η πραγματική πρόκληση για τις επιχειρήσεις είναι πώς θα διαχειριστούν τα δεδομένα των χρηστών με σκοπό να ξαναχτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης με τους αυτούς. Μια σχέση που θα είναι ξεκάθαρη και τίμια.
"Όσο πιο σαφής είναι μια επιχείρηση με τους πελάτες της, βάσει των προσωπικών δεδομένων τους, τόσο πιο αξιόπιστη είναι. Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα με έναν τρόπο τέτοιο ώστε να ανταποκρίνεστε στις ανάγκες τους. Δώστε τους πληροφόρηση και εμπειρίες που εκτιμούν", επισημαίνει η Κάρολιν Μαζούρο, επικεφαλής του τμήματος ψηφιακής ανάπτυξης των TGI Friday's.
Ο σκοπός των επιχειρήσεων πρέπει να είναι η καινοτόμα, προηγμένη εμπειρία του πελάτη, η οποία να εγγυάται ταυτόχρονα την προστασία των προσωπικών του δεδομένων.
Χάρη στον GDPR, ρίχνουμε μια ματιά στο μέλλον. Οι λιανέμποροι και οι εταιρείες που διασφαλίζουν ότι χρησιμοποιούν τα δεδομένα των καταναλωτών δεοντολογικά με ασφαλή τρόπο και γνωστοποιούν τη χρήση τους με διαφάνεια, θα ωφεληθούν από τις μεγαλύτερες πωλήσεις και έναν περισσότερο αφοσιωμένο πελάτη.
Του Greg Petro
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου