Εγκύκλιος: Προβλέπει κάλυψη του 50% του πλεονάσματος από τα Ταμεία - Βέβαιο το «ψαλίδι» στις συντάξεις
Αρχίζει και επισήμως η διαδικασία κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2019. Με κατεπείγουσα εγκύκλιο που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης, όλοι οι φορείς της γενικής κυβέρνησης καλούνται να αποστείλουν, μέχρι το τέλος του μήνα, τις προβλέψεις για την πορεία των οικονομικών τους μεγεθών κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς. Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι το πρωτογενές πλεόνασμα σε επίπεδο γενικής κυβέρνησης να αγγίξει ή ακόμη και να ξεπεράσει το 4% του ΑΕΠ.
Να παράξουν το μισό πλεόνασμα της νέας χρονιάς ζητεί από τα ασφαλιστικά ταμεία εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών με την υπογραφή Χουλιαράκη. Το γεγονός αυτό δεν εμποδίζει την υπουργό Εργασίας να προαναγγέλλει ανατροπή των περικοπών «στον κατάλληλο χρόνο».
Και αυτό προκειμένου να προκύψει επαρκής δημοσιονομικός χώρος ώστε να χρηματοδοτηθούν οι φορολογικές ελαφρύνσεις που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός για την επόμενη χρονιά, συνολικού ύψους 700 εκατ. ευρώ. Από την εγκύκλιο Χουλιαράκη προκύπτει ότι μεγάλο βάρος στην παραγωγή των πλεονασμάτων της επόμενης χρονιάς θα πέσει στα ασφαλιστικά ταμεία και ειδικά στον ΕΦΚΑ. Από αυτόν «ζητείται», όπως προβλέπεται από τους αναλυτικούς πίνακες της εγκυκλίου, να υπάρξει θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα της τάξεως των 3,278 δισ. ευρώ. Δεδομένου ότι ο «πήχης» του 3,5% του ΑΕΠ αντιστοιχεί σε 6,65 δισ. ευρώ, ουσιαστικά προκύπτει ότι ζητείται από τα ασφαλιστικά ταμεία να παράξουν το μισό πλεόνασμα της νέας χρονιάς.
Με την εγκύκλιο δίδονται στους φορείς της γενικής κυβέρνησης οι κατευθύνσεις, ενώ καθορίζονται τα όρια δαπανών και οι στόχοι για την κατάρτιση του κρατικού προϋπολογισμού της επόμενης χρονιάς. Οι εποπτευόμενοι φορείς που περιλαμβάνονται στο μητρώο της γενικής κυβέρνησης θα καταρτίσουν το συνοπτικό σχέδιο προϋπολογισμού για την επόμενη χρονιά, το οποίο και θα πρέπει να υποβάλουν στις γενικές διευθύνσεις οικονομικών υπηρεσιών των αρμόδιων υπουργείων μέχρι το τέλος Ιουλίου. Στόχος είναι όλη η πληροφορία να συγκεντρωθεί από την αρμόδια γενική διεύθυνση προϋπολογισμού του υπουργείου Οικονομικών μέχρι το τέλος Αυγούστου, ώστε η κατάρτιση του προϋπολογισμού να μπει στην τελική ευθεία εν όψει και της κατάθεσης του προσχεδίου στη Βουλή μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου.
Από τους επιμέρους στόχους, όπως περιγράφονται στην εγκύκλιο Χουλιαράκη, προκύπτουν τα εξής:
Μεγάλο βάρος αναμένεται να πέσει το 2019 στον κοινωνικό προϋπολογισμό, καθώς, όπως προβλέπεται από την εγκύκλιο Χουλιαράκη, από την εκτέλεση του κοινωνικού προϋπολογισμού και των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης θα προέλθει μεγάλο μέρος του πλεονάσματος. Από τα ασφαλιστικά ταμεία προβλέπεται ότι θα πρέπει να υπάρξει θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα της τάξεως των 3,278 δισ. ευρώ. Τα έσοδα εκτιμώνται στα 41,437 δισ. ευρώ -εκ των οποίων τα 13,585 δισ. ευρώ θα πρέπει να προέλθουν από τις ασφαλιστικές εισφορές και περίπου 1,074 δισ. ευρώ από τη ρύθμιση οφειλών-, ενώ τα έξοδα περιορίζονται στα 38,159 δισ. ευρώ. Η δαπάνη για τις συντάξεις εκτιμάται στα 25,48 δισ. ευρώ (22,252 δισ. ευρώ για τις κύριες συντάξεις και 3,228 δισ. ευρώ για τις επικουρικές). Δεδομένου ότι οι περικοπές στις συντάξεις μέσα από τη διαδικασία κατάργησης της προσωπικής διαφοράς έχουν ήδη ψηφιστεί, στα συγκεκριμένα νούμερα έχει προβλεφθεί η περικοπή η οποία αναμένεται να αποδώσει περί τα 2,7 δισ. ευρώ. Είναι προφανές ότι πιθανή αλλαγή όσον αφορά την ενεργοποίηση των μέτρων θα οδηγήσει και σε τροποποίηση των συγκεκριμένων προβλέψεων (εν προκειμένω αύξηση) όσον αφορά την εξέλιξη της δαπάνης για τις συντάξεις.
Σημαντικό πλεόνασμα της τάξεως των 509 εκατ. προβλέπεται να παράξει και ο ΟΑΕΔ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 3,027 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 2,518 δισ. ευρώ. Ο ΕΟΠΥΥ, από την άλλη, έχει ως βασικό ζητούμενο την εκτέλεση ισοσκελισμένου προϋπολογισμού, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 4,932 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να ανέρχονται στα 4,853 δισ. ευρώ. Ισοσκελισμένος αναμένεται ο προϋπολογισμός και του ΟΠΕΚΑ αλλά και του ΝΑΤ, των δύο φορέων που δεν έχουν πλέον ασφαλιστικές αρμοδιότητες. Τα έσοδα και οι δαπάνες τους εκτιμώνται στα 2,688 δισ. ευρώ.
Στα νοσοκομεία, τα έσοδα εκτιμώνται στα 3,006 δισ. ευρώ και οι δαπάνες στα 3,182 δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το ταμειακό ισοζύγιο εκτιμάται ότι θα είναι αρνητικό κατά 176 εκατ. ευρώ. Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα όμως προβλέπεται να είναι θετικό μετά και τις απαιτούμενες δημοσιονομικές προσαρμογές, οι οποίες ανέρχονται στα 292 εκατ. ευρώ.
Στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προβλέπεται θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα 259 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 7,102 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 6,878 δισ. ευρώ.
Τα ποσά που αναφέρονται είναι τα ελάχιστα επιτρεπόμενα που πρέπει να παρουσιάσουν οι φορείς της γενικής κυβέρνησης.
Επίσης, όπως αναφέρεται και στην εγκύκλιο, κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού της νέας χρονιάς αναμένονται αλλαγές και σε οργανωτικό επίπεδο, καθώς «σχεδιάζεται και πρόκειται να υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα νέο ενιαίο σχέδιο λογαριασμών».
Από πού θα προέλθει το πλεόνασμα
3,278 ΔΙΣ. - ΕΦΚΑ
Από τα ασφαλιστικά ταμεία θα πρέπει να υπάρξει θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα της τάξεως των 3,278 δισ. ευρώ. Τα έσοδα εκτιμώνται στα 41,437 δισ. ευρώ -τα 13,585 δισ. ευρώ από τις ασφαλιστικές εισφορές και περίπου 1,074 δισ. από τη ρύθμιση οφειλών. Τα έξοδα περιορίζονται στα 38,159 δισ. ευρώ. Η δαπάνη για τις συντάξεις εκτιμάται στα 25,48 δισ. ευρώ (22,252 δισ. ευρώ για τις κύριες συντάξεις και 3,228 δισ. ευρώ για τις επικουρικές). Στα συγκεκριμένα νούμερα έχουν προβλεφθεί οι περικοπές από την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς που έχει ήδη ψηφιστεί και η οποία αναμένεται να αποδώσει περί τα 2,7 δισ. ευρώ. Πιθανή αλλαγή θα οδηγήσει και σε τροποποίηση των συγκεκριμένων προβλέψεων όσον αφορά την εξέλιξη της δαπάνης για τις συντάξεις.
509 ΕΚΑΤ. - ΟΑΕΔ
Σημαντικό πλεόνασμα της τάξεως των 509 εκατ. προβλέπεται να παράξει και ο ΟΑΕΔ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 3,027 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 2,518 δισ. ευρώ.
259 ΕΚΑΤ. - ΟΤΑ
Στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης προβλέπεται θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα 259 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 7,102 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 6,878 δισ. ευρώ.
116 ΕΚΑΤ. - ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα στα νοσοκομεία προβλέπεται να είναι θετικό μόνο μετά τις απαιτούμενες δημοσιονομικές προσαρμογές που ανέρχονται στα 292 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα των νοσοκομείων εκτιμώνται στα 3,006 δισ. ευρώ και οι δαπάνες στα 3,182 δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το ταμειακό ισοζύγιο θα είναι αρνητικό κατά 176 εκατ. ευρώ.
ΕΟΠΥΥ - ΟΠΕΚΑ - ΝΑΤ
Ο ΕΟΠΥΥ, από την άλλη, έχει ως βασικό ζητούμενο την εκτέλεση ισοσκελισμένου προϋπολογισμού με τα έσοδα να ανέρχονται στα 4,932 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να ανέρχονται στα 4,853 δισ. ευρώ. Ισοσκελισμένος αναμένεται ο προϋπολογισμός και του ΟΠΕΚΑ αλλά και του ΝΑΤ, των δύο φορέων που δεν έχουν πλέον ασφαλιστικές αρμοδιότητες. Τα έσοδα και οι δαπάνες τους εκτιμώνται στα 2,688 δισ. ευρώ.
Έφη Αχτσιόγλου: «Υπάρχει περιθώριο να μη μειώσουμε τις συντάξεις»
Του Στέλιου Παπαπέτρου
spapap@naftemporiki.gr
«Καθώς πλησιάζουμε στην έξοδο από το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής καθίσταται σαφές πως δημοσιονομικά μπορούμε να είμαστε εντός στόχων, άρα ανάλογα με τον χώρο και το περιθώριο που θα έχουμε θα δούμε τις κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε. Θεωρώ ότι έχουμε το περιθώριο για να κάνουμε κινήσεις τέτοιες οι οποίες δεν θα επιβαρύνουν περαιτέρω τους συνταξιούχους» είπε χθες η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, αναφερόμενη στο θέμα των παρεμβάσεων ώστε να μην υπάρξουν νέες απώλειες στα εισοδήματα των συνταξιούχων από τον νόμο 4387 του 2016 που αφορά σε περικοπές έως και 18% σε όσους έχουν αρνητική προσωπική διαφορά στις συντάξεις τους ανάμεσα στον παλαιό τρόπο υπολογισμού των συντάξεων και στον νέο τρόπο που εισήγαγε ο νόμος Κατρούγκαλου.
«Ήδη το εισόδημα των συνταξιούχων είναι αρκετά συμπιεσμένο στη χώρα μας» τόνισε η υπουργός Εργασίας μιλώντας στην ΕΡΤ. Όπως ανέφερε όλες οι συντάξεις έχουν ήδη επανυπολογιστεί: «Το μέτρο που ψηφίστηκε αφορά το 2019 και τις περιπτώσεις εκείνες των συνταξιούχων που έχουν αρνητική προσωπική διαφορά. Δηλαδή όσοι ήταν συνταξιούχοι πριν από τον Μάιο του 2016 και οι οποίοι με τον νέο τρόπο υπολογισμού θα έπρεπε κανονικά να λαμβάνουν μια σύνταξη σχετικά χαμηλότερη. Μέχρι στιγμής διατηρούν αυτή τη διαφορά ανάμεσα στον παλαιό και νέο τρόπο υπολογισμού. Αυτή είναι η αρνητική προσωπική διαφορά». Απαντώντας σε ερώτηση που αφορούσε τη χρονική στιγμή των παρεμβάσεων, η υπουργός Εργασίας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «το ζήτημα των παρεμβάσεων θα το δούμε στον κατάλληλο χρόνο και ο κατάλληλος χρόνος είναι μετά την έξοδο από το πρόγραμμα. Δεν είναι αυτή τη στιγμή ο κατάλληλος χρόνος. Δημοσιονομικά μπορούμε να κάνουμε παρεμβάσεις ώστε να μην επιβαρυνθούν οι συνταξιούχοι. Αποδεικνύεται και από το πλεόνασμα του ΕΦΚΑ ότι αυτό το μέτρο δεν είναι αναγκαίο».
Για τα ποσοστά της ανεργίας ανέφερε ότι «ενώ εκτινάχθηκαν από το 2010 -2014, τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε μεγάλη μείωση, από το 26% στο 20%».
Η υπουργός αναφέρθηκε επίσης στους τρεις πυλώνες ενίσχυσης του εισοδήματος των εργαζομένων: «Πρώτος πυλώνας η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων. Από τον Αύγουστο θα επεκτείνονται οι κλαδικές συβάσεις. Δεύτερος πυλώνας ο κατώτατος μισθός. Θα προχωρήσουμε στην αύξηση με την έξοδο από το πρόγραμμα με νομοθετική διαδικασία. Τρίτος πυλώνας η καταπολέμηση της παραβατικότητας και της επισφάλειας στην αγορά εργασίας. Θα ενισχυθεί το ΣΕΠΕ».
Από την έντυπη έκδοση
- naftemporiki.gr
Αρχίζει και επισήμως η διαδικασία κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2019. Με κατεπείγουσα εγκύκλιο που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης, όλοι οι φορείς της γενικής κυβέρνησης καλούνται να αποστείλουν, μέχρι το τέλος του μήνα, τις προβλέψεις για την πορεία των οικονομικών τους μεγεθών κατά τη διάρκεια της επόμενης χρονιάς. Στόχος του οικονομικού επιτελείου είναι το πρωτογενές πλεόνασμα σε επίπεδο γενικής κυβέρνησης να αγγίξει ή ακόμη και να ξεπεράσει το 4% του ΑΕΠ.
Να παράξουν το μισό πλεόνασμα της νέας χρονιάς ζητεί από τα ασφαλιστικά ταμεία εγκύκλιος του υπουργείου Οικονομικών με την υπογραφή Χουλιαράκη. Το γεγονός αυτό δεν εμποδίζει την υπουργό Εργασίας να προαναγγέλλει ανατροπή των περικοπών «στον κατάλληλο χρόνο».
Και αυτό προκειμένου να προκύψει επαρκής δημοσιονομικός χώρος ώστε να χρηματοδοτηθούν οι φορολογικές ελαφρύνσεις που έχει εξαγγείλει ο πρωθυπουργός για την επόμενη χρονιά, συνολικού ύψους 700 εκατ. ευρώ. Από την εγκύκλιο Χουλιαράκη προκύπτει ότι μεγάλο βάρος στην παραγωγή των πλεονασμάτων της επόμενης χρονιάς θα πέσει στα ασφαλιστικά ταμεία και ειδικά στον ΕΦΚΑ. Από αυτόν «ζητείται», όπως προβλέπεται από τους αναλυτικούς πίνακες της εγκυκλίου, να υπάρξει θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα της τάξεως των 3,278 δισ. ευρώ. Δεδομένου ότι ο «πήχης» του 3,5% του ΑΕΠ αντιστοιχεί σε 6,65 δισ. ευρώ, ουσιαστικά προκύπτει ότι ζητείται από τα ασφαλιστικά ταμεία να παράξουν το μισό πλεόνασμα της νέας χρονιάς.
Με την εγκύκλιο δίδονται στους φορείς της γενικής κυβέρνησης οι κατευθύνσεις, ενώ καθορίζονται τα όρια δαπανών και οι στόχοι για την κατάρτιση του κρατικού προϋπολογισμού της επόμενης χρονιάς. Οι εποπτευόμενοι φορείς που περιλαμβάνονται στο μητρώο της γενικής κυβέρνησης θα καταρτίσουν το συνοπτικό σχέδιο προϋπολογισμού για την επόμενη χρονιά, το οποίο και θα πρέπει να υποβάλουν στις γενικές διευθύνσεις οικονομικών υπηρεσιών των αρμόδιων υπουργείων μέχρι το τέλος Ιουλίου. Στόχος είναι όλη η πληροφορία να συγκεντρωθεί από την αρμόδια γενική διεύθυνση προϋπολογισμού του υπουργείου Οικονομικών μέχρι το τέλος Αυγούστου, ώστε η κατάρτιση του προϋπολογισμού να μπει στην τελική ευθεία εν όψει και της κατάθεσης του προσχεδίου στη Βουλή μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου.
Από τους επιμέρους στόχους, όπως περιγράφονται στην εγκύκλιο Χουλιαράκη, προκύπτουν τα εξής:
Μεγάλο βάρος αναμένεται να πέσει το 2019 στον κοινωνικό προϋπολογισμό, καθώς, όπως προβλέπεται από την εγκύκλιο Χουλιαράκη, από την εκτέλεση του κοινωνικού προϋπολογισμού και των οργανισμών κοινωνικής ασφάλισης θα προέλθει μεγάλο μέρος του πλεονάσματος. Από τα ασφαλιστικά ταμεία προβλέπεται ότι θα πρέπει να υπάρξει θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα της τάξεως των 3,278 δισ. ευρώ. Τα έσοδα εκτιμώνται στα 41,437 δισ. ευρώ -εκ των οποίων τα 13,585 δισ. ευρώ θα πρέπει να προέλθουν από τις ασφαλιστικές εισφορές και περίπου 1,074 δισ. ευρώ από τη ρύθμιση οφειλών-, ενώ τα έξοδα περιορίζονται στα 38,159 δισ. ευρώ. Η δαπάνη για τις συντάξεις εκτιμάται στα 25,48 δισ. ευρώ (22,252 δισ. ευρώ για τις κύριες συντάξεις και 3,228 δισ. ευρώ για τις επικουρικές). Δεδομένου ότι οι περικοπές στις συντάξεις μέσα από τη διαδικασία κατάργησης της προσωπικής διαφοράς έχουν ήδη ψηφιστεί, στα συγκεκριμένα νούμερα έχει προβλεφθεί η περικοπή η οποία αναμένεται να αποδώσει περί τα 2,7 δισ. ευρώ. Είναι προφανές ότι πιθανή αλλαγή όσον αφορά την ενεργοποίηση των μέτρων θα οδηγήσει και σε τροποποίηση των συγκεκριμένων προβλέψεων (εν προκειμένω αύξηση) όσον αφορά την εξέλιξη της δαπάνης για τις συντάξεις.
Σημαντικό πλεόνασμα της τάξεως των 509 εκατ. προβλέπεται να παράξει και ο ΟΑΕΔ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 3,027 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 2,518 δισ. ευρώ. Ο ΕΟΠΥΥ, από την άλλη, έχει ως βασικό ζητούμενο την εκτέλεση ισοσκελισμένου προϋπολογισμού, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 4,932 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να ανέρχονται στα 4,853 δισ. ευρώ. Ισοσκελισμένος αναμένεται ο προϋπολογισμός και του ΟΠΕΚΑ αλλά και του ΝΑΤ, των δύο φορέων που δεν έχουν πλέον ασφαλιστικές αρμοδιότητες. Τα έσοδα και οι δαπάνες τους εκτιμώνται στα 2,688 δισ. ευρώ.
Στα νοσοκομεία, τα έσοδα εκτιμώνται στα 3,006 δισ. ευρώ και οι δαπάνες στα 3,182 δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το ταμειακό ισοζύγιο εκτιμάται ότι θα είναι αρνητικό κατά 176 εκατ. ευρώ. Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα όμως προβλέπεται να είναι θετικό μετά και τις απαιτούμενες δημοσιονομικές προσαρμογές, οι οποίες ανέρχονται στα 292 εκατ. ευρώ.
Στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προβλέπεται θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα 259 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 7,102 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 6,878 δισ. ευρώ.
Τα ποσά που αναφέρονται είναι τα ελάχιστα επιτρεπόμενα που πρέπει να παρουσιάσουν οι φορείς της γενικής κυβέρνησης.
Επίσης, όπως αναφέρεται και στην εγκύκλιο, κατά την κατάρτιση του προϋπολογισμού της νέας χρονιάς αναμένονται αλλαγές και σε οργανωτικό επίπεδο, καθώς «σχεδιάζεται και πρόκειται να υλοποιηθεί το επόμενο διάστημα νέο ενιαίο σχέδιο λογαριασμών».
Από πού θα προέλθει το πλεόνασμα
3,278 ΔΙΣ. - ΕΦΚΑ
Από τα ασφαλιστικά ταμεία θα πρέπει να υπάρξει θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα της τάξεως των 3,278 δισ. ευρώ. Τα έσοδα εκτιμώνται στα 41,437 δισ. ευρώ -τα 13,585 δισ. ευρώ από τις ασφαλιστικές εισφορές και περίπου 1,074 δισ. από τη ρύθμιση οφειλών. Τα έξοδα περιορίζονται στα 38,159 δισ. ευρώ. Η δαπάνη για τις συντάξεις εκτιμάται στα 25,48 δισ. ευρώ (22,252 δισ. ευρώ για τις κύριες συντάξεις και 3,228 δισ. ευρώ για τις επικουρικές). Στα συγκεκριμένα νούμερα έχουν προβλεφθεί οι περικοπές από την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς που έχει ήδη ψηφιστεί και η οποία αναμένεται να αποδώσει περί τα 2,7 δισ. ευρώ. Πιθανή αλλαγή θα οδηγήσει και σε τροποποίηση των συγκεκριμένων προβλέψεων όσον αφορά την εξέλιξη της δαπάνης για τις συντάξεις.
509 ΕΚΑΤ. - ΟΑΕΔ
Σημαντικό πλεόνασμα της τάξεως των 509 εκατ. προβλέπεται να παράξει και ο ΟΑΕΔ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 3,027 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 2,518 δισ. ευρώ.
259 ΕΚΑΤ. - ΟΤΑ
Στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης προβλέπεται θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα 259 εκατ. ευρώ, με τα έσοδα να ανέρχονται στα 7,102 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να διαμορφώνονται στα 6,878 δισ. ευρώ.
116 ΕΚΑΤ. - ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
Το δημοσιονομικό αποτέλεσμα στα νοσοκομεία προβλέπεται να είναι θετικό μόνο μετά τις απαιτούμενες δημοσιονομικές προσαρμογές που ανέρχονται στα 292 εκατ. ευρώ. Τα έσοδα των νοσοκομείων εκτιμώνται στα 3,006 δισ. ευρώ και οι δαπάνες στα 3,182 δισ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι το ταμειακό ισοζύγιο θα είναι αρνητικό κατά 176 εκατ. ευρώ.
ΕΟΠΥΥ - ΟΠΕΚΑ - ΝΑΤ
Ο ΕΟΠΥΥ, από την άλλη, έχει ως βασικό ζητούμενο την εκτέλεση ισοσκελισμένου προϋπολογισμού με τα έσοδα να ανέρχονται στα 4,932 δισ. ευρώ και τις δαπάνες να ανέρχονται στα 4,853 δισ. ευρώ. Ισοσκελισμένος αναμένεται ο προϋπολογισμός και του ΟΠΕΚΑ αλλά και του ΝΑΤ, των δύο φορέων που δεν έχουν πλέον ασφαλιστικές αρμοδιότητες. Τα έσοδα και οι δαπάνες τους εκτιμώνται στα 2,688 δισ. ευρώ.
Έφη Αχτσιόγλου: «Υπάρχει περιθώριο να μη μειώσουμε τις συντάξεις»
Του Στέλιου Παπαπέτρου
spapap@naftemporiki.gr
«Καθώς πλησιάζουμε στην έξοδο από το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής καθίσταται σαφές πως δημοσιονομικά μπορούμε να είμαστε εντός στόχων, άρα ανάλογα με τον χώρο και το περιθώριο που θα έχουμε θα δούμε τις κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε. Θεωρώ ότι έχουμε το περιθώριο για να κάνουμε κινήσεις τέτοιες οι οποίες δεν θα επιβαρύνουν περαιτέρω τους συνταξιούχους» είπε χθες η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, αναφερόμενη στο θέμα των παρεμβάσεων ώστε να μην υπάρξουν νέες απώλειες στα εισοδήματα των συνταξιούχων από τον νόμο 4387 του 2016 που αφορά σε περικοπές έως και 18% σε όσους έχουν αρνητική προσωπική διαφορά στις συντάξεις τους ανάμεσα στον παλαιό τρόπο υπολογισμού των συντάξεων και στον νέο τρόπο που εισήγαγε ο νόμος Κατρούγκαλου.
«Ήδη το εισόδημα των συνταξιούχων είναι αρκετά συμπιεσμένο στη χώρα μας» τόνισε η υπουργός Εργασίας μιλώντας στην ΕΡΤ. Όπως ανέφερε όλες οι συντάξεις έχουν ήδη επανυπολογιστεί: «Το μέτρο που ψηφίστηκε αφορά το 2019 και τις περιπτώσεις εκείνες των συνταξιούχων που έχουν αρνητική προσωπική διαφορά. Δηλαδή όσοι ήταν συνταξιούχοι πριν από τον Μάιο του 2016 και οι οποίοι με τον νέο τρόπο υπολογισμού θα έπρεπε κανονικά να λαμβάνουν μια σύνταξη σχετικά χαμηλότερη. Μέχρι στιγμής διατηρούν αυτή τη διαφορά ανάμεσα στον παλαιό και νέο τρόπο υπολογισμού. Αυτή είναι η αρνητική προσωπική διαφορά». Απαντώντας σε ερώτηση που αφορούσε τη χρονική στιγμή των παρεμβάσεων, η υπουργός Εργασίας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «το ζήτημα των παρεμβάσεων θα το δούμε στον κατάλληλο χρόνο και ο κατάλληλος χρόνος είναι μετά την έξοδο από το πρόγραμμα. Δεν είναι αυτή τη στιγμή ο κατάλληλος χρόνος. Δημοσιονομικά μπορούμε να κάνουμε παρεμβάσεις ώστε να μην επιβαρυνθούν οι συνταξιούχοι. Αποδεικνύεται και από το πλεόνασμα του ΕΦΚΑ ότι αυτό το μέτρο δεν είναι αναγκαίο».
Για τα ποσοστά της ανεργίας ανέφερε ότι «ενώ εκτινάχθηκαν από το 2010 -2014, τα τελευταία τρία χρόνια έχουμε μεγάλη μείωση, από το 26% στο 20%».
Η υπουργός αναφέρθηκε επίσης στους τρεις πυλώνες ενίσχυσης του εισοδήματος των εργαζομένων: «Πρώτος πυλώνας η επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων. Από τον Αύγουστο θα επεκτείνονται οι κλαδικές συβάσεις. Δεύτερος πυλώνας ο κατώτατος μισθός. Θα προχωρήσουμε στην αύξηση με την έξοδο από το πρόγραμμα με νομοθετική διαδικασία. Τρίτος πυλώνας η καταπολέμηση της παραβατικότητας και της επισφάλειας στην αγορά εργασίας. Θα ενισχυθεί το ΣΕΠΕ».
Από την έντυπη έκδοση
- naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου