Επιβράδυνση της κατανάλωσης δείχνουν τα στοιχεία της IRI (σ.σ. η εταιρεία μετρά την πορεία των πωλήσεών προϊόντων σταθερού κωδικού στα σούπερ μάρκετ). Σύμφωνα με αυτά, η αξία των πωλήσεων τον Σεπτέμβριο ενισχύθηκε οριακά κατά 1,7% σε σχέση τον αντίστοιχο μήνα ένα χρόνο πριν, όταν το δίκτυο της Μαρινόπουλος υπό τη Σκλαβενίτης δεν είχε επαναδραστηριοποιηθεί πλήρως στην αγορά.
Η πορεία αυτή επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς ότι η οποία σημαντική αύξηση των περασμένων μηνών προήλθε αφ ενός από την επαναδραστηριοποίηση των καταστημάτων της Μαρινόπουλος και αφ ετέρου από τη συμβολή κυρίως του τουρισμού και δευτερευόντως της εσωτερικής κατανάλωσης.
Με βάση τα στοιχεία της IRI, το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων ενισχύθηκαν κατά 3,2% με τον όγκο των πωλήσεών να έχει καταγράψει άνοδο 3,4%, ως απόρροια των εκτεταμένων προσφορών.
Σε ό,τι αφορά τις επιμέρους κατηγορίες η μεγαλύτερη αύξηση 10,2% σε όγκο και 8% σε αξία εμφάνισαν τα κατεψυγμένα τρόφιμα, ακολουθούν τα σνακ με άνοδο 6,5% σε αξία και 6,7% σε όγκο, τα είδη νοικοκυριού οι πωλήσεις των οποίων ενισχύθηκαν κατά 6,5% σε αξία και 5,8% σε όγκο πωλήσεων και τα αλκοολούχα ποτά οι πωλήσεις των οποίων αυξήθηκαν 5,1% σε αξία και 2,5% σε όγκο. Στον αντίποδα, οι πωλήσεις των υλικών μαγειρικής υποχώρησαν 4,1% σε αξία και 3,8% σε όγκο.
Σήμερα η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, υπολογίζεται στα 49 ευρώ, με την μηνιαία δαπάνη να διαμορφώνεται στα 278 ευρώ.
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα 4 στους 10 καταναλωτές αγοράζει φθηνότερα προϊόντα και πάνω από 1 στα 2 νοικοκυριά λιγότερα προϊόντα, με αντίστοιχο ποσοστό να ψωνίζει τα απολύτως απαραίτητα.
της Αλεξάνδρας Γκίτση
capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου