ΝΔ: Νομοσχέδιο πρόχειρο που εξυπηρετεί κυρίως πελατειακά συμφέροντα | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

ΝΔ: Νομοσχέδιο πρόχειρο που εξυπηρετεί κυρίως πελατειακά συμφέροντα

Ο κ. Φωτήλας αναφέρθηκε αρχικά στην ενότητα του νομοσχεδίου για τις ιδιωτικές κλινικές όπου τόνισε πως, παρά την υπαρκτή αναγκαιότητα ενοποίησης της διάσπαρτης σχετικής νομοθεσίας λειτουργίας των, ο τρόπος που προωθείται και τα κριτήρια που θέτει μπορεί να οδηγήσει σε κλείσιμο αρκετών από αυτές.

Είναι ένα τεράστιας έκτασης νομοσχέδιο, προχειρογραμμένο, που σε βασικές του διατάξεις εξυπηρετεί μικροκομματικά-πελατειακά συμφέροντα τόνισε ο κ. Ιάσονας Φωτήλας, βουλευτής Αχαΐας και Αναπληρωτής Τομεάρχης Υγείας της Νέας Δημοκρατίας, κατά τη συζήτηση επί της αρχής του πολυνομοσχεδίου για την υγεία στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής. 

Ο κ. Φωτήλας αναφέρθηκε αρχικά στην ενότητα του νομοσχεδίου για τις ιδιωτικές κλινικές όπου τόνισε πως, παρά την υπαρκτή αναγκαιότητα ενοποίησης της διάσπαρτης σχετικής νομοθεσίας λειτουργίας των, ο τρόπος που προωθείται και τα κριτήρια που θέτει μπορεί να οδηγήσει σε κλείσιμο αρκετών από αυτές. Δείγμα της προχειρότητας των σχετικών ρυθμίσεων είναι η απλή, και μόνο, αντιγραφή των ιατρικών μηχανημάτων που απαιτούνται για τη λειτουργία των από νόμους περασμένων δεκαετιών. Για το νέο οργανισμό της δημόσιας υγείας σε αντικατάσταση του ΚΕΕΛΠΝΟ, ο κ. Φωτήλας επισήμανε πως ο τρόπος που γίνεται δεν εξασφαλίζει τα εργασιακά δικαιώματα των ιατρών του Οργανισμού ενώ και το Ινστιτούτο Νεοπλασιών που δημιουργείται έρχεται μετά από χρόνια συνειδητής αδράνεια ενίσχυσης της ήδη υπάρχουσας διεύθυνσης στο ΚΕΕΛΠΝΟ.
Ο κ. Φωτήλας δεν παρέλειψε να τονίσει πως υπάρχουν διατάξεις που είναι θετικές στο νομοσχέδιο, όπως η δημιουργία Μητρώων Ασθενών ή ο Ηλεκτρονικός Φάκελος ή η περαιτέρω προώθηση της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης των τιμών των φαρμάκων αλλά έρχονται με μεγάλη καθυστέρηση. Υπάρχουν τέλος θέματα που πρέπει να συζητηθούν περαιτέρω όπως η θεσμοθέτηση των Χώρων Εποπτευόμενης Χρήσης Ναρκωτικών όπου παρά τη θετική διάθεση που υπάρχει εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας πρέπει να διευκρινιστούν περαιτέρω τα σχετικά ζητήματα του νομοσχεδίου.

Δείτε το βίντεο της ομιλίας:
https://www.youtube.com/watch?v=w0RkbLDPfzQ&feature=youtu.be

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ομιλίας:
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,
Επιτρέψτε μου, καταρχάς, μια μικρή εισαγωγή για τη χρονική συγκυρία που κατατίθεται αυτό το νομοσχέδιο για την υγεία, γιατί νομίζω ότι έχει τη σημασία της. Έχει περάσει πάνω από ενάμιση χρόνος από την τελευταία νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την υγεία. Νομίζω ότι ψηφίστηκε τον Αύγουστο του 2017 με «διθυράμβους» η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας.
Σήμερα, ενάμιση χρόνο μετά, προκύπτουν τα πρώτα αποτελέσματα της πολιτικής αυτής, τα οποία ολοφάνερα πια είναι αποτυχημένα. Είναι αποτυχημένα, γιατί δεν κατάφεραν οι νυν κυβερνώντες, να επιτύχουν τους στόχους που είχαν θέσει, γιατί δεν είναι μόνο οι κρατικίστικης λογικής ΤΟΜΥ, που λειτουργούν περίπου οι μισές και υποστελεχωμένες σήμερα, από αυτές που είχαν τάξει οι ΣΥ.ΡΙΖ.Α.-ΑΝ.ΕΛ., είναι η ποιότητα της φροντίδας για τους ασθενείς, που παρέχεται, η οποία είναι υποβαθμισμένη έως σε πολλές των περιπτώσεων ανύπαρκτη.
Σήμερα η κυβέρνηση, για να έρθω στο προκείμενο νομοσχέδιο, αφού πέρασε δεκάδες τροπολογίες και ρυθμίσεις σε άσχετους νόμους, φέρνει αυτό το απίστευτα μεγάλης έκτασης νομοσχέδιο με 147 άρθρα και εκατοντάδες σελίδες, περίπου 500, που κινείται στη λογική των προηγούμενων ρυθμίσεων. Προσπαθεί, δηλαδή, να τακτοποιήσει με μικρές και μεγάλες χαριστικές διατάξεις, διάφορα θέματα με άρθρα που, φοβάμαι, πως μεγαλύτερα θέματα θα προκαλέσουν από αυτά που θα λύσουν.
Δεν θα υποτιμήσω αρκετές διατάξεις που είναι σε θετική κατεύθυνση και έπρεπε να προχωρήσουν οι σχετικές μεταρρυθμίσεις, όπως τα Μητρώα Ασθενών, ο Ηλεκτρονικός Φάκελος, οι ρυθμίσεις που προωθούν τη λειτουργία της Επιτροπής Αξιολόγησης Ιατρικής Τεχνολογίας, καθώς και της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης. Αλλά, έρχονται με μεγάλη καθυστέρηση και όπως είδα, τον τόνο δίνει, όπως συνήθως, η προχειρότητα και η πελατειακή λογική. Θα μιλήσω αναλυτικά στην κατ' άρθρο συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση, την Πέμπτη, δηλαδή.
Ενδεικτικά, θα αναφερθώ σε μερικές διατάξεις του νομοσχεδίου που αποδεικνύουν τα όσα είπα παραπάνω.
Στο πρώτο μέρος, λοιπόν, και στα άρθρα 1 έως 47, φέρνετε ρυθμίσεις για το πλαίσιο λειτουργίας των ιδιωτικών κλινικών που πραγματικά υπήρχε μια διάσπαρτη νομοθεσία από τη δεκαετία του ‘90 κυρίως και έπρεπε να αλλάξει. Δημιουργείτε, όμως, ζητήματα καθώς με τον τρόπο που αυστηροποιείτε τα κριτήρια για τη λειτουργία των εν θέματι κλινικών ουσιαστικά θα οδηγήσετε σε κλείσιμο τις 30 από τις 90 που λειτουργούν, δηλαδή, το 1/3. Αυτά τα λένε οι ίδιοι.
Δείγμα, δε, της προχειρότητας με την οποία φτιάξατε το εν θέματι μέρος του νομοσχεδίου, είναι πως τα μηχανήματα - ακούστε αυτό - που αναφέρονται στο παράρτημα ότι πρέπει να υπάρχουν στις ιδιωτικές κλινικές, αποτελούν απλή αντιγραφή - δεν είναι εδώ ο κ. Πολάκης, «κόπι πάστε», δηλαδή, όπως το έλεγε - των παραρτημάτων των προηγούμενων προεδρικών διαταγμάτων προ εικοσαετίας, προ τριακονταετίας, που σήμερα συνέπεια της συνεχούς εξέλιξης της ιατρικής τεχνολογίας, είτε δεν κυκλοφορούν είτε έχουν συγχωνευθεί σε ένα μηχάνημα είτε, τέλος, έχουν κυκλοφορήσει νέα πλέον, εξελιγμένα μηχανήματα, που δεν αναφέρονται στο παράρτημα.
Στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, δημιουργείτε τον νέο Οργανισμό για τη δημόσια υγεία που θα αντικαταστήσει το ΚΕΛΠΝΟ, και δημιουργείτε ένα χωριστό Οργανισμό για τις νεοπλασίες, που πριν ήταν Διεύθυνση στο ΚΕΛΠΝΟ. Θα εξηγήσω γιατί και εδώ κυριαρχεί η μικροκομματική τακτοποίηση και όχι η στρατηγική για την αντιμετώπιση των νεοπλασιών.
Η κυβέρνηση, όχι μόνο δεν προσπάθησε να «εξυγιάνει» τον χώρο του ΚΕΛΠΝΟ, όπως διατεινόταν, αλλά τουναντίον, αφού «πέταξε λάσπη» σε διάφορους πολιτικούς της αντιπάλους, μετέτρεψε τον χώρο της δημόσιας υγείας σε χώρο εξυπηρέτησης ρουσφετολογικών εξυπηρετήσεων προς ημετέρους της. Το επιχείρημα που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για την κατάργηση του ΚΕΛΠΝΟ σήμερα, είναι ότι έχει δυσλειτουργίες λόγω πολυνομίας σε συνδυασμό με την μη έκδοση μέχρι σήμερα, του προεδρικού διατάγματος με τον αναγκαίο εσωτερικό κανονισμό του κέντρου.
Αναρωτιέμαι: Αλήθεια, είμαστε σοβαροί; Τι σας εμπόδισε τόσα χρόνια να φτιάξετε το απαραίτητο προεδρικό διάταγμα για τη λειτουργία του κέντρου; Τίποτα δε σας εμποδίζει, εάν θέλατε να το είχατε κάνει, αλλά δεν σας ενδιέφερε αυτό. Η πραγματική πρόθεση ήταν να κρύψετε «κάτω από το χαλί» μέσω της κατάργησης και εκκαθάρισης του ΚΕΛΠΝΟ, τα πεπραγμένα σας στον Οργανισμό, όπως τις απευθείας αναθέσεις σε ιδιωτική εταιρεία security για πάνω από 8 εκατομμύρια ευρώ, τις προσλήψεις προσωπικού έξω από κάθε έλεγχο του ΑΣΕΠ…
Συνεχίζω λέγοντας, ότι υπάρχει και μια δεύτερη επιδίωξη με το παρόν νομοσχέδιο και είναι αυτή του απόλυτου ελέγχου των εργαζομένων στον νέο φορέα, και αφήστε αυτά τα δήθεν ότι δεν κινδυνεύει η θέση κανενός εργαζόμενου στον νέο φορέα από αυτούς που ήδη εργάζονται στο ΚΕΛΠΝΟ, γιατί, είναι εξόφθαλμη η κομματική διαδικασία επιλογής που θα γίνεται στο νέο φορέα.
Ενώ, δηλαδή, στο Εθνικό Αρχείο Νεοπλασιών συστήνετε μόνιμες θέσεις απασχόλησης και με δυνατότητα απόσπασης, στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας δεν κάνετε το ίδιο. Αντιθέτως, με το άρθρο 61, εξηγείτε πολύ καλά τις πραγματικές προθέσεις. Νομοθετείτε λέγοντας ότι θα προηγηθεί απόφαση του Υπουργού Υγείας, αντί του προεδρικού διατάγματος που θα έπρεπε να προηγηθεί, καθώς συν τοις άλλοις θα τεθεί και ζήτημα από το Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά από γνώμη του Δ.Σ. του ΕΟΔΥ με την οποία θα καθορίζονται ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, ο τρόπος διοίκησης, οργάνωσης, διαχείρισης και τα θέματα που αφορούν το προσωπικό του ΕΟΔΥ.
Πλήρης, δηλαδή, κομματικός έλεγχος χωρίς ίχνος αξιοκρατίας και μετά, τοποθέτηση των κομματικών αρεστών, πιο ξεκάθαρο δεν γίνεται. Σε κάθε περίπτωση, εμείς ζητάμε να μας δώσετε την επικαιροποιημένη Έκθεση της Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής σχετικά με τον νέο Οργανισμό που δημιουργείται.
Δύο λόγια τώρα για το Εθνικό Ινστιτούτο Νεοπλασιών, που δημιουργείται. Ουσιαστικά τη διεύθυνση του Εθνικού Αρχείου Νεοπλασιών (ΕΑΝ) τη μετατρέπετε σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Αλήθεια, γιατί δεν το κάνετε και αυτό Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου;
Το Εθνικό Αρχείο Νεοπλασιών (ΕΑΝ), ξέρετε, λειτουργούσε στο ΚΕΛΠΝΟ και αποτελούσε τον επίσημο μηχανισμό για τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων που σχετίζονται με τις νεοπλασίες. Και λέω λειτουργούσε, γιατί τα τελευταία χρόνια καταφέρατε να τον κάνετε, πράγματι, εντελώς ανενεργό. Παραλάβατε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της κυβέρνησης, το 2015 έναν Οργανισμό που από το τέλος του 2011 και κατόπιν επανειλημμένων εκκλήσεων από πλευράς Ε.Ε., εγκρίθηκε η χρηματοδότησή του με πόρους του ΕΣΠΑ. Στο χρονικό διάστημα μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου του 2016 καταγράφηκαν στο ΕΑΝ πάνω από 54.000 ασθενείς, ενώ δημιουργήθηκε για πρώτη φορά αξιόπιστη εθνική βάση δεδομένων για τις νεοπλασίες. Μετά την παρέλευση, όμως, της χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ στο τέλος του 2015, αφήσατε το ΕΑΝ συνειδητά στη τύχη του να υπολειτουργεί με υποστελέχωση και προσωπικό χωρίς την απαραίτητη εκπαίδευση και τεχνογνωσία. Ακόμα και η πιστοποίηση που έλαβε το ΕΑΝ κατά ISO για την ασφάλεια των πληροφοριών τον Ιούλιο του 2015, δεν έχει ανανεωθεί και με τα τωρινά δεδομένα με την εισαγωγή του GDPR, πολύ αμφιβάλλω αν είναι δυνατόν να ανανεωθεί. Τι κάνετε, λοιπόν, συνειδητά;
Απαξιώσατε ένα Κέντρο που λειτουργούσε ομαλά, με εξαιρετική δουλειά στο ευαίσθητο ζήτημα των νεοπλασιών, το οδηγήσατε σε μαρασμό και τώρα φτιάχνετε ένα νέο, πλήρως ελεγχόμενο για να εξυπηρετήσετε και εκεί στενές κομματικές επιδιώξεις.
Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι πώς θα χτίσετε το δικό σας κομματικό κράτος και ας αφεθούν κρίσιμες πλευρές της λειτουργίας της υγείας σε υποστελέχωση και κακή λειτουργία. Εκεί οδηγούν οι απόψεις που κατά καιρούς έχει εκφράσει ο κ. Πολάκης, περί μη κατάληψης ακόμα όλων των εξουσιών.
Στα υπόλοιπα κεφάλια υπάρχουν σειρά διατάξεων που αφορούν σε θέματα, όπως για παράδειγμα, αυτό με τη δημιουργία χώρων εποπτευόμενης χρήσης των ναρκωτικών.
Εγώ προσωπικά δεν είμαι αντίθετος, αλλά θέλω να καταλάβω κάτι, διότι εδώ, όπως και στο θέμα της φαρμακευτικής κάνναβης, κληθήκαμε να ψηφίσουμε, δεν ξέραμε τι ψηφίζουμε, ρωτούσαμε από πριν, ποιο είναι τελικά το τελικό προϊόν, θα είναι η «φούντα», θα είναι το λάδι, θα είναι το παρασκεύασμα; Κανείς δεν ήξερε να μας πει, θα το δούμε αργότερα με ΚΥΑ, λέει. Ναι, αλλά μας καλεί σήμερα να ψηφίσουμε. Το ίδιο πάνω - κάτω γίνεται και εδώ, κύριε Υπουργέ και το ρωτώ και σαν νομικός.
Θα υπάρχει πρόβλημα. Δεν μπορεί σε ένα χώρο που θα τον πούμε εποπτευόμενης χρήσης, να έρχεται ο καθένας με την «πρέζα» του, την οποία, την έχει πάρει στον κάθε έμπορο και να του λέμε εμείς «έλα εδώ να κάνεις χρήση». Στην Ευρώπη και στον κόσμο, όπου υπάρχουν εποπτευόμενοι χώροι χρήσης, την ουσία τη δίνει το κράτος, γιατί έτσι θα προλάβουμε και το να μην είναι νοθευμένη και να μην πεθάνει και το να μην τρέχει να πάει να το αγοράσει από τους εμπόρους, αλλά να μπορεί να δουλεύει, γιατί θα ξέρει ότι το κράτος θα του τη δώσει. Αυτό γίνεται σε όλα τα κράτη που υπάρχει εποπτευόμενη χρήση ναρκωτικών. Δεν μπορείς να λες ότι «εγώ θα κάνω ένα χώρο, όπου ο καθένας έρχεται να πιεί το προϊόν, το οποίο έχει παράνομα από τους εμπόρους ναρκωτικών» και να του λέμε ότι «εδώ μπορείς να το κάνεις». Δεν γίνεται. Το ίδιο πρόβλημα είχε δημιουργηθεί και στην αρχή - αν θυμάστε - με το πρόγραμμα «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» και είχαν βγει εισαγγελείς και έλεγαν ότι χρειάζεται νομοθέτηση για να προβείτε σε αυτό το εγχείρημα.
Επίσης, υπάρχουν διατάξεις που έχουν να κάνουν με τα φάρμακα και τους φαρμακοποιούς, που είναι προβληματικές για την επιστημονική αυτονομία του κλάδου και δυσχεραίνουν την απρόσκοπτη παροχή των φαρμάκων στους πολίτες.
Οι προτεινόμενες διατάξεις λειτουργούν στα όρια της τιμωρίας για φαρμακοποιούς για τις συνταγογραφικές επιλογές του ιατρού ακόμα και στην περίπτωση που ο ασφαλισμένος δικαίως θέλει να συνεχίσει την ίδια φαρμακευτική αγωγή για τη χρόνια ασθένεια του. Βέβαια, ερωτήματα προκύπτουν και θέλουμε ξεκάθαρες απαντήσεις για το άρθρο 107, όπου και εσείς στο Υπουργείο Υγείας, όπως και σε άλλα Υπουργεία στο πρόσφατο παρελθόν, όπως π.χ. στο Άμυνας νομιμοποιείτε εκ των υστέρων δαπάνες.
Εδώ πρόκειται για παράδειγμα και για δαπάνες 15.000 € του Υπουργείου Υγείας στη ΔΕΘ 2018. Εμείς επιφυλασσόμαστε για όλα αυτά διότι όταν έρχεστε σήμερα να νομιμοποιήσετε μια δαπάνη που κάνατε πέρυσι και πρόπερσι προφανώς όταν την κάνατε, δεν την κάνατε νόμιμα και τώρα έρχεστε εκ των υστέρων να τη νομιμοποίησε και μετά να κλείσετε το μαγαζί. Να τελειώνουμε με αυτά.
Εμείς επιφυλάσσομαστε, λοιπόν, επί της αρχής για το νομοσχέδιο μέχρι να ολοκληρωθούν οι συζητήσεις και να έρθει στην Ολομέλεια.
Σας ευχαριστώ./div>

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων