Είναι τρομακτικό ποια ύλη προωθεί η Google στα news της. Ό,τι πιο κίτρινο, πιο clickbait, πιο φτηνό. Κανένα πρόσχημα ποιότητας ή πρωτογένειας.
Το γεγονός ότι αγαπημένα της παιδιά είναι το Μακελειό, ή σάιτ που έχουν τερματίσει τα πανούργα κόλπα προκειμένου να ερεθιστεί ο αλγόριθμος, αφενός έχει στρέψει όλα τα καιροσκοπικά ή μυωπικά σάιτ σε μια ομογενοιημένη ύλη του χαμηλότερου παρονομαστή, αφετέρου καταβαραθρώνει κάθε προσπάθεια ποιότητας. Όλοι νοιάζονται ποια είναι τα εύφλεκτα κλειδιά ενός ποστ, κανείς δεν νοιάζεται αν το ποστ είναι μια ψευτοείδηση με ληγμένα κουτσομπολιά.
Ζούνε όλοι για τον κούφιο θρίαμβο των Google Analytics. Αν αυτό είναι το ομογενοποιημένο μέλλον των ψηφιακών μέσων, που ψωμίζονται με αισθησιασμό και ολίγη από Google Ads (ποιο σοβαρό brand δέχεται να διαφημιστεί στο κιτς περιβάλλον των ελληνικών ειδησεογραφικών σάιτ;), όσοι προσπαθούν να κάνουν κάτι στοιχειωδώς ανώτερο, θα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο. Έτσι όπως το κοινό θα καταναλώνει την προτηγανισμένη δημοσιογραφία της πλατφόρμας που του σερβίρεται, άβουλο πια και απρόθυμο να επιλέξει συνειδητά το Καλό, η δημοσιογραφία θα επιζήσει στους λίγους, ελάχιστους θύλακες που έχουν κατορθώσει να αυτοχρημοτοδοτούνται, πέρα απ’ την Google και το Facebook. Όλα τα υπόλοιπα, θα τα σαρώσει μια τρομακτική φτήνια περιεχομένου –ό,τι πάρετε ένα ευρώ– στην οποία καμιά δεκαριά θα πλουτίσουν κάπως (ως οι άρχοντες της λιανικής πώλησης) και όλοι οι υπόλοιποι θα φυτοζωούν, προσπαθώντας από τα Google Ads και τα native να βγάλουν το νοίκι τους και τα λεφτά του hosting.
Δεν αποκλείεται οι ελάχιστοι ποιοτικοί παίκτες που θα απομείνουν να αποζημιωθούν με τρόπους απροσδόκητους. Π.χ. τη συνδρομή πλουσίων φαν (όρα, Atlantic και χήρα του Στιβ Τζομπς). Αλλά αυτό μοιάζει μάλλον με ευχή προσώρας, στην Ελλάδα του χυδαίου πλούτου.
Πηγή: www.lifo.gr
Το γεγονός ότι αγαπημένα της παιδιά είναι το Μακελειό, ή σάιτ που έχουν τερματίσει τα πανούργα κόλπα προκειμένου να ερεθιστεί ο αλγόριθμος, αφενός έχει στρέψει όλα τα καιροσκοπικά ή μυωπικά σάιτ σε μια ομογενοιημένη ύλη του χαμηλότερου παρονομαστή, αφετέρου καταβαραθρώνει κάθε προσπάθεια ποιότητας. Όλοι νοιάζονται ποια είναι τα εύφλεκτα κλειδιά ενός ποστ, κανείς δεν νοιάζεται αν το ποστ είναι μια ψευτοείδηση με ληγμένα κουτσομπολιά.
Ζούνε όλοι για τον κούφιο θρίαμβο των Google Analytics. Αν αυτό είναι το ομογενοποιημένο μέλλον των ψηφιακών μέσων, που ψωμίζονται με αισθησιασμό και ολίγη από Google Ads (ποιο σοβαρό brand δέχεται να διαφημιστεί στο κιτς περιβάλλον των ελληνικών ειδησεογραφικών σάιτ;), όσοι προσπαθούν να κάνουν κάτι στοιχειωδώς ανώτερο, θα δυσκολεύονται όλο και περισσότερο. Έτσι όπως το κοινό θα καταναλώνει την προτηγανισμένη δημοσιογραφία της πλατφόρμας που του σερβίρεται, άβουλο πια και απρόθυμο να επιλέξει συνειδητά το Καλό, η δημοσιογραφία θα επιζήσει στους λίγους, ελάχιστους θύλακες που έχουν κατορθώσει να αυτοχρημοτοδοτούνται, πέρα απ’ την Google και το Facebook. Όλα τα υπόλοιπα, θα τα σαρώσει μια τρομακτική φτήνια περιεχομένου –ό,τι πάρετε ένα ευρώ– στην οποία καμιά δεκαριά θα πλουτίσουν κάπως (ως οι άρχοντες της λιανικής πώλησης) και όλοι οι υπόλοιποι θα φυτοζωούν, προσπαθώντας από τα Google Ads και τα native να βγάλουν το νοίκι τους και τα λεφτά του hosting.
Δεν αποκλείεται οι ελάχιστοι ποιοτικοί παίκτες που θα απομείνουν να αποζημιωθούν με τρόπους απροσδόκητους. Π.χ. τη συνδρομή πλουσίων φαν (όρα, Atlantic και χήρα του Στιβ Τζομπς). Αλλά αυτό μοιάζει μάλλον με ευχή προσώρας, στην Ελλάδα του χυδαίου πλούτου.
Πηγή: www.lifo.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου