Τα στοιχεία της έκθεσης σοκ της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από την οποία προκύπτει ότι οι μισοί μαθητές των Λυκείων έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι σχολίασε στον ΘΕΜΑ 104,6 ο ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας, Γιώργος Μπαμπινιώτης.
Ο πρώην υπουργός Παιδείας αρχικά τόνισε ότι «αυτό συμβαίνει γιατί έχει απαξιωθεί πλήρως το Λύκειο από τη στιγμή που η επίδοση των μαθητών εκεί δεν μετράει πουθενά».
«Είναι πολύ εύκολο να περάσεις από τη μια τάξη στην άλλή και επειδή δεν μετράει στην είσοδο στο Πανεπιστήμιο δεν το λογαριάζει κανείς» πρόσθεσε ο κ. Μπαμπινιώτης.
Όπως είπε, μάλιστα, «στην τελευταία τάξη του Γυμνασίου και του Δημοτικού υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να διαβάσουν ένα κείμενο. Τα παιδιά θα έπρεπε να έχουν δυνατότητα ανάγνωσης κειμένου όταν τελειώνουν το δημοτικό».
Ως αιτία των φαινομένων αυτών σημείωσε ότι «ουδέποτε ελέγχουμε αν οι στόχοι έχουν επιτευχθεί στο τέλος του δημοτικού ή του Γυμνασίου με αποτέλεσμα στο Λύκειο να συσσωρεύονται τα προβλήματα».
Σχολίαζοντας, δε, τις πολύ χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στη Φυσική είπε ότι «δεν μπορείς να μάθεις ποτέ φυσική σωστά αν δεν περάσεις από εργαστήριο».
Σύμφωνα με τον καθηγητή Μπαμπινιώτη «θα πρέπει η βαθμολογία και στις τρεις τάξεις του Λυκείου να μετράει για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και για να γίνεται αντικειμενικά θα πρέπει μια φορά το χρόνο και στις τρεις τάξεις περιφερειακά εξετάσεις».
Παραδέχθηκε, τέλος, ότι «έχουν ευθύνη οι εκπαιδευτικοί στο ότι δεν είναι σωστά καταρτισμένοι αλλά η ευθύνη είναι στο μικρότερο βαθμό επειδή δεν υπάρχει αξιολόγηση ή υποστήριξη ή επιμόρφωση συσσωρεύονται κάποια προβλήματα».
protothema.gr
Ο πρώην υπουργός Παιδείας αρχικά τόνισε ότι «αυτό συμβαίνει γιατί έχει απαξιωθεί πλήρως το Λύκειο από τη στιγμή που η επίδοση των μαθητών εκεί δεν μετράει πουθενά».
«Είναι πολύ εύκολο να περάσεις από τη μια τάξη στην άλλή και επειδή δεν μετράει στην είσοδο στο Πανεπιστήμιο δεν το λογαριάζει κανείς» πρόσθεσε ο κ. Μπαμπινιώτης.
Όπως είπε, μάλιστα, «στην τελευταία τάξη του Γυμνασίου και του Δημοτικού υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να διαβάσουν ένα κείμενο. Τα παιδιά θα έπρεπε να έχουν δυνατότητα ανάγνωσης κειμένου όταν τελειώνουν το δημοτικό».
Ως αιτία των φαινομένων αυτών σημείωσε ότι «ουδέποτε ελέγχουμε αν οι στόχοι έχουν επιτευχθεί στο τέλος του δημοτικού ή του Γυμνασίου με αποτέλεσμα στο Λύκειο να συσσωρεύονται τα προβλήματα».
Σχολίαζοντας, δε, τις πολύ χαμηλές επιδόσεις των μαθητών στη Φυσική είπε ότι «δεν μπορείς να μάθεις ποτέ φυσική σωστά αν δεν περάσεις από εργαστήριο».
Σύμφωνα με τον καθηγητή Μπαμπινιώτη «θα πρέπει η βαθμολογία και στις τρεις τάξεις του Λυκείου να μετράει για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και για να γίνεται αντικειμενικά θα πρέπει μια φορά το χρόνο και στις τρεις τάξεις περιφερειακά εξετάσεις».
Παραδέχθηκε, τέλος, ότι «έχουν ευθύνη οι εκπαιδευτικοί στο ότι δεν είναι σωστά καταρτισμένοι αλλά η ευθύνη είναι στο μικρότερο βαθμό επειδή δεν υπάρχει αξιολόγηση ή υποστήριξη ή επιμόρφωση συσσωρεύονται κάποια προβλήματα».
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου