Ο Στράτος και ο Μπρούνο διασχίζουν, το αφιλόξενο για τα ΑμΕΑ κέντρο της Θεσσαλονίκης | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Ο Στράτος και ο Μπρούνο διασχίζουν, το αφιλόξενο για τα ΑμΕΑ κέντρο της Θεσσαλονίκης

Ο Μπρούνο είναι τριών ετών, ράτσας «Γκόλντεν Ριτρίβερ», με κυρίαρχα χαρακτηριστικά την ευγένεια, την καλοσύνη και τη φιλικότητά.
Ο Μπρούνο είναι τριών ετών, ράτσας «Γκόλντεν Ριτρίβερ», με κυρίαρχα χαρακτηριστικά την ευγένεια, την καλοσύνη και τη φιλικότητά. Αυτό όμως, που είναι ίσως το πιο σημαντικό από όλα, είναι ότι έχει καταφέρει εδώ και δύο χρόνια να αλλάξει ριζικά προς το καλύτερο τη ζωή του νεαρού ποδοσφαιριστή της εθνικής ομάδας τυφλών, Στράτου Εγγλέζου. Ο Μπρούνο έχει την ιδιότητα του μοναδικού «Γκόλντεν Ριτρίβερ» σκύλου οδηγού στην Ελλάδα.

O Στράτος και ο Μπρούνο είναι αχώριστοι. Οι δυό τους, με έναν ξεχωριστό τρόπο, μοιράζονται την καθημερινότητα τους. Ο ένας φροντίζει τον άλλον και έχουν δημιουργήσει έναν πολύ δυνατό συνδυασμό. Το Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ακολούθησε τις καθημερινές διαδρομές τους στο αφιλόξενο, για Άτομα με Αναπηρία, κέντρο της Θεσσαλονίκης.
«Είμαστε μαζί 24 ώρες το 24ωρο, καθώς επιτρέπεται να είναι συνέχεια δίπλα μου και παντού. Μαζί κάνουμε ακόμα και ταξίδια», εκμυστηρεύεται ο Στράτος μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και εξηγεί πως «ο Μπρούνο είναι ένα εκπαιδευμένο σκυλί, πολύ υπάκουο, εργατικό και πολύ φιλικό ταυτόχρονα. Τις ώρες που δεν εργάζεται, είναι πραγματικός σύντροφος, είναι ήσυχος και έχει βοηθήσει πολύ στο να γίνει η καθημερινότητα μου πιο εύκολη, πιο ευχάριστη. Όλα γίνονται πλέον ταχύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια».
Οι δυό τους, μαζί με τον εκπαιδευτή σκύλων οδηγών του Κέντρου, "Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος", Λευτέρη Κίταντζη, τις τελευταίες ημέρες μαθαίνουν μια νέα διαδρομή. Ο Στράτος έπιασε δουλειά στο τηλεφωνικό κέντρο του νοσοκομείου «Άγιος Δημήτριος» και πρέπει να μάθουν και να ακολουθούν με ασφάλεια, τη νέα διαδρομή.
«Η εκπαίδευση δεν σταματάει ποτέ, όταν υπάρχει μια καινούργια διαδρομή ο σκύλος δεν μπορεί να οδηγήσει, εγώ σε συνεργασία με τον εκπαιδευτή, δείχνουμε τη διαδρομή και του βάζουμε σημάδια για να μπορεί να την ακολουθεί και να ξέρει τι πρέπει να κάνει. Είναι εκπαιδευμένος στο περνάει τους δρόμους, να σταματάει σε ράμπες, να βρίσκει τα φανάρια. Σε κάθε νέα διαδρομή, πρέπει να προσαρμόζεται στις νέες μυρωδιές του δρόμου, έτσι ώστε και εγώ να μπορώ να τον κατευθύνω σωστά», αναφέρει ο Στράτος.
«Για τον σκύλο αυτή η διαδικασία είναι ένα σπορ», διευκρινίζει ο εκπαιδευτής σκύλων οδηγών και τονίζει πως «μαθαίνει όσο πιο σωστά και ισορροπημένα γίνεται να περνάει τα εμπόδια και να βρίσκει λύσεις, ευχαριστεί τον χειριστή του και αυτός με τη σειρά του τον επιβραβεύει».
Τα πιο δύσκολα εμπόδια όπως αναφέρει ο Λευτέρης Κίταντζης, για έναν σκύλο «είναι τα ψηλά, που καλείται ο σκύλος να κοιτάζει ψηλά για να αποφεύγει ταμπέλες, δέντρα, τέντες και μπαλκόνια χαμηλά. Είναι τα πιο επικίνδυνα εμπόδια και η άσκηση, η εκπαίδευση χειριστή και σκύλου, πιο δύσκολη».
Ο Στράτος Εγγλέζος υπογραμμίζει πως «στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν πολλά προβλήματα και πολλές δυσκολίες. Πολλά εμπόδια, πολλά αυτοκίνητα σταθμευμένα, πολλές κολώνες και δέντρα. Υπάρχουν πολλά αδέσποτα και γενικά σκύλοι που εμποδίζουν τον σκύλο οδηγό, να δουλέψει. Μπορούν να συμβούν πολλά στην καθημερινότητα, ακόμα και η διάθεση κάποιου να χαϊδέψει τον Μπρούνο όταν με οδηγεί, είναι ζήτημα. Θεωρώ ότι όχι μόνο η Θεσσαλονίκη, αλλά καμία πόλη στην Ελλάδα δεν είναι φιλόξενη για άτομα με ειδικές ανάγκες, δυστυχώς, αλλά με τη βοήθεια του σκύλου και την εκπαίδευση, καλυτερεύουν οι συνθήκες».
«Εκπαίδευση χρειάζεται όχι μόνον ο σκύλος αλλά και ο χειριστής. Σκεφθείτε ότι κάποιοι δεν είχαν ποτέ σκύλο και όταν απέκτησαν σκύλο οδηγό, έπρεπε να μάθουν να ζουν με τον σκύλο. Η εκπαίδευση δεν σταματά διότι ο χειριστής, πρέπει συνέχεια να εκπαιδεύει τον σκύλο ενισχύοντας τις ασκήσεις που του έχουμε μάθει» συμπληρώνει ο Λευτέρης Κίταντζης.
«Ο Μπρούνο είναι 3,5 ετών και ο μοναδικός σκύλος οδηγός ράτσας «γκόλντεν ριτρίβερ» στην Ελλάδα, είναι εξαιρετικός, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για τον Στράτο. Οι δυο τους έχουν ταιριάξει απίστευτα, είναι ήρεμοι και ισορροπημένοι» λέει ο κ. Κίταντζης και διευκρινίζει πως «δεν κάνουν όλα τα σκυλιά για όλους, υπάρχει ειδική αξιολόγηση που περνάει ο χειριστής και με βάση την οποία επιλέγουμε το σκυλί που μπορεί να ταιριάξει. Είναι πολύ δύσκολο να ταιριάξουν δύο ζωντανοί οργανισμοί».
Τόνισε, δε, ότι «στη χώρα έχουμε συνολικά 33 σκύλους οδηγούς. Σήμερα υπάρχει λίστα αναμονής 25 ατόμων. Αυτός που είναι πρώτος στη λίστα όμως, δεν σημαίνει ότι θα αποκτήσει πρώτος σκύλο, διότι πρέπει να ταιριάξουν, χειριστής και σκύλος».
Ο εκπαιδευτής σκύλων οδηγών του Κέντρου «Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος», εξηγεί πως «ο σκύλος οδηγός, δουλεύει πολλά πράγματα μαζί, δεν είναι μόνο οδηγός αλλά και σύντροφος, είναι το κατοικίδιο του, φροντίζει ο ένας τον άλλον, λειτουργούν σαν ομάδα και αυτό είναι εξαιρετικό σε μια χώρα που θεωρείται η πιο δύσκολη χώρα στην Ευρώπη, σε προσβασιμότητα».


ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων