Τα αυτοκίνητα δεν θα παίρνουν μπροστά αν ο οδηγός είναι μεθυσμένος | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Τα αυτοκίνητα δεν θα παίρνουν μπροστά αν ο οδηγός είναι μεθυσμένος

Νέοι κανόνες της ΕΕ βάζουν τέλος στην οδήγηση για τους μεθυσμένους

medlabnews.gr iatrikanea

Τέλος στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, επιχειρεί να θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι τεχνολογίες βοήθειας του οδηγού στα μηχανοκίνητα οχήματα συνεισφέρουν στη διάσωση ζωών και στην πρόληψη τραυματισμών.

Ορισμένα από τα σημερινά νέα μηχανοκίνητα οχήματα διαθέτουν τεχνολογία με έναν συνδυασμό υλικών (αισθητήρες, κάμερες και ραντάρ) και λογισμικού για να υποστηρίξουν τα οχήματα να εντοπίσουν ορισμένους κινδύνους ασφαλείας, ώστε να μπορούν να προειδοποιήσουν τον οδηγό να ενεργήσει για να αποφύγει τη σύγκρουση.

Η συνεχής εξέλιξη της τεχνολογίας της αυτοκινητοβιομηχανίας στοχεύει να προσφέρει ακόμη μεγαλύτερα οφέλη για την ασφάλεια και να παρέχει αυτοματοποιημένα συστήματα οδήγησης (ADS) που μπορούν να χειριστούν ολόκληρη την εργασία οδήγησης όταν δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας.

Υποχρεωτικό θα είναι το σύστημα ανίχνευσης αλκοόλ στον οδηγό για όλα τα καινούρια οχήματα στην ΕΕ από το 2022.
Μόνο με προηγμένα συστήματα ασφαλείας θα μπορούν να διατίθενται τα νέα αυτοκίνητα στην αγορά της ΕΕ από τα μέσα του 2022 όπως αποφασίστηκε από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Δυστυχώς, μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων οφείλεται σε υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Στην Ευρώπη κατά μέσο όρο το 25% των οδηγών που εμπλέκονται σε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, έχει καταναλώσει αλκοόλ

Από το 2022 θα είναι υποχρεωτικό  το σύστημα ανίχνευσης αλκοόλ στον οδηγό για όλα τα καινούρια οχήματα.
Το συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποφάσισε ότι τα νέα αυτοκίνητα, από τα μέσα του 2022, θα μπορούν να διατίθενται στην αγορά της ΕΕ, μόνο αν έχουν προηγμένα συστήματα ασφαλείας.
Οι νέοι κανόνες εκτιμάται ότι θα βοηθήσουν στη μείωση του αριθμού των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους της ΕΕ, ενώ ενισχύουν και την ανταγωνιστικότητα των Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην παγκόσμια αγορά.

Νέος Ποινικός Κώδικας

Ένα από τα σημαντικότερα συστήματα που θα πρέπει να έχουν όλα τα καινούρια οχήματα αφορά σε εκείνο που ελέγχει και παρεμποδίζει την εκκίνηση και οδήγηση του οχήματος σε περίπτωση που ανιχνεύσει πως ο οδηγός βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ!
Επίσης η τοποθέτηση των λεγόμενων «μαύρων κουτιών» και τα οχήματα θα αποτελεί γεγονός καθώς η νέα νομοθεσία προβλέπει την ύπαρξη συστημάτων καταγραφής δεδομένων συμβάντος!

Ποια είναι τα υποχρεωτικά συστήματα

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα (συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, λεωφορείων, ημιφορτηγών και οχημάτων τύπου SUV) θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ασφαλείας:
* ευφυής έλεγχος ταχύτητας,
* εγκατάσταση συστήματος για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος,
* σήματα επείγουσας στάθμευσης,
* συστήματα ανίχνευσης οπισθοπορείας,
* συστήματα καταγραφής δεδομένων συμβάντος,
* ακριβής παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών,
* συστήματα προειδοποίησης της υπνηλίας και της προσοχής του οδηγού,
* προηγμένα συστήματα προειδοποίησης διάσπασης της προσοχής του οδηγού.
* προηγμένα συστήματα πέδησης έκτακτης ανάγκης,
* συστήματα παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας σε έκτακτη ανάγκη,
* διευρυμένες περιοχές προστασίας πρόσκρουσης της κεφαλής ικανές να μετριάζουν τους τραυματισμούς σε συγκρούσεις με ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες.
Επίσης πέραν των παραπάνω οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένοι να κατασκευάζουν με τέτοιο τρόπο τα οχήματά τους ώστε να μειώνονται σημαντικά τα τυφλά σημεία γύρω από αυτά.
Επίσης θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με συστήματα ανίχνευσης πεζών, ποδηλατών αλλά και άλλων οχημάτων.
Επόμενο βήμα για την Επιτροπή αποτελεί η ομαλή μετάβαση στα αυτοκίνητα με αυτόνομα συστήματα οδήγησης.

Οφέλη του αυτοματισμού

Τα οφέλη ασφάλειας των αυτοματοποιημένων οχημάτων είναι υψίστης σημασίας. Η δυνατότητα των αυτοματοποιημένων οχημάτων να σώσουν ζωές και να μειώσει τους τραυματισμούς βασίζεται σε ένα κρίσιμο και τραγικό γεγονός: το 94% των σοβαρών συγκρούσεων οφείλονται σε ανθρώπινα λάθη. Τα αυτοματοποιημένα οχήματα έχουν τη δυνατότητα να απομακρύνουν τα ανθρώπινα λάθη από την εξίσωση σύγκρουσης, τα οποία θα βοηθήσουν στην προστασία των οδηγών και των επιβατών, καθώς και των ποδηλατών και των πεζών. Όταν θεωρείτε ότι περισσότεροι από 36.560 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους σε ατυχήματα που σχετίζονται με τα αυτοκίνητα στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2018, γίνονται κατανοητά τα οφέλη των τεχνολογιών βοήθειας οδηγού.

Οικονομικά και κοινωνικά οφέλη

Τα αυτοματοποιημένα οχήματα θα μπορούσαν να προσφέρουν επιπλέον οικονομικά και πρόσθετα κοινωνικά οφέλη. Μια μελέτη του NHTSA έδειξε ότι τα αυτοκίνητα που συγκρουστήκαν το 2010 κόστισαν 242 δισεκατομμύρια δολάρια σε οικονομική δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων 57,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε χαμένη παραγωγικότητα στο χώρο εργασίας και 594 δισεκατομμύρια δολάρια λόγω απώλειας ζωής και μειωμένης ποιότητας ζωής λόγω τραυματισμών. Η εξάλειψη της συντριπτικής πλειονότητας των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων θα μπορούσε να εξαλείψει αυτό το κόστος.

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων