medlabnews.gr iatrikanea
Ολόκληρη η παιδαγωγική μέθοδος Γνωσιακού Συμπεριφορικού Δράματος (CBD) που εξήρε ο διεθνούς κύρους ψυχολόγος με ειδίκευση στον αυτισμό, Prof. Tony Attwood, σε μια μοναδική συνάντηση στις 2 Απριλίου 2022.
Πρόκειται για μια
διαδραστική παράσταση μυστηρίου αφιερωμένη στον αυτισμό, που ενώ δεν
κάνει καμία αναφορά στον αυτισμό, χαρτογραφεί μέσα από ένα παιχνίδι μυστηρίου
διαδρομές συνάντησης δυο φαινομενικά ασύμβατων κόσμων. Παιχνίδια του φωτός και
της σκιάς λειτουργούν καταλυτικά, καθώς μεταμορφώνουν τον σκηνικό χώρο, έμψυχα
και άψυχα αντικείμενα, δημιουργώντας μια
νέα πραγματικότητα που καταδεικνύει την υποκειμενικότητα της αλήθειας.
Το κουβάρι της
ιστορίας αρχίζει να ξετυλίγεται με την ενεργή συμμετοχή του κοινού στη δράση.
Μέσα από μια αλληλουχία δράσεων και εικόνων, το κοινό οδηγείται να κατανοήσει
βιωματικά την πολυπλοκότητα των άγραφων κοινωνικών κανόνων συμπεριφοράς που
πολλοί από εμάς θεωρούν δεδομένους και να αντιληφθεί την απόσταση και τη
διαδρομή που πρέπει κάποιος να διανύσει για να τους αποκωδικοποιήσει.
Η παράσταση αποτελεί
μέρος ενός 4ωρου masterclass για θεραπευτές και γονείς, που στόχο έχει την
καλύτερη κατανόηση των αναγκών και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν παιδιά και
έφηβοι στο φάσμα του αυτισμού, αλλά και του τρόπου αντιμετώπισης αυτών των
δυσκολιών με την καινοτόμο μέθοδο του Γνωσιακού Συμπεριφορικού Δράματος
(ΓΣΔ).
Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης .
Aναλυτικές
πληροφορίες για το Masterclass:
Σάββατο 2/4/22 18.00
- 22.00
Τόπος: Χώρος Τέχνης Art 63, 3ης Σεπτεμβρίου 63
18.00 - 19.00 ΟΜΙΛΙΑ της δρος Καρνέζη αναφορικά με τις
δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο φάσμα του αυτισμού, την προέλευση
αυτών των δυσκολιών, την εκπαιδευτική ύλη που πρέπει να καλυφθεί και τον τρόπο
παρέμβασης της μεθόδου ΓΣΔ μέσα από πρακτικά παραδείγματα.
19.00 - 19.30
ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ
19.30 - 20.45
ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ "ΕΚΕΙΝΗ" - υπόδειγμα παρέμβασης από την
ομάδα CBD με την συμμετοχή του κοινού. Στην παράσταση το κοινό θα έχει την
ευκαιρία να κατανοήσει βιωματικά πώς η εκπαιδευτική ύλη για τον αυτισμό μπορεί
να ενταχθεί σε μια διαδραστική ιστορία που θα κερδίσει το ενδιαφέρον των
παιδιών.
Ταυτότητα
Παράστασης
Σύλληψη / Σχεδιασμός Παράστασης: Δρ Χάρις Καρνέζη
Παίζουν: Ομάδα CBD
Εύη Ανδριανού - ηθοποιός / παιδαγωγός με εξειδίκευση στην ειδική αγωγή
Μανόλης Δραγάτσης - ηθοποιός / εκπαιδευτικός
Χάρις Καρνέζη - ηθοποιός / δημιουργός μεθόδου CBD
Γιάννης Φιλίππου - ηθοποιός /θεατροπαιδαγωγός
Άννα Χανιώτη - ηθοποιός / εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας
Αθηνά Σταμούλη - ειδική παιδαγωγός
Κωνσταντίνα Ψωμαδέλλη - ειδική γυμνάστρια
Mουσική επιμέλεια: Γιάννης Φιλίππου
Φωτογραφίες: Εύη Ανδριανού
Κατασκευή κούκλας: Χάρις Καρνέζη
21.00 - 22.00
ΑΠΟΔΟΜΗΣΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ / ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Εδώ η Δρ. Καρνέζη θα
εξηγήσει βήμα, βήμα τον σχεδιασμό της παράστασης/παρέμβασης και το κοινό θα
έχει την ευκαιρία να κρατήσει σημειώσεις και να κάνει ερωτήσεις αναφορικά με τη
δομή και τη στοχοθεσία των δραστηριοτήτων, έτσι ώστε να αποσαφηνιστεί το
πρωτόκολλο της παρέμβασης ΓΣΔ.
Πληροφορίες/κρατήσεις: www.cbdmethod.com 2106996442 /6944171522
Λίγα λόγια για το Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα (ΓΣΔ)
Τι είναι το (ΓΣΔ); Πρόκειται για ένα νέο ψυχοπαιδαγωγικό
μοντέλο βασισμένο σε επιστημονική μελέτη που πραγματοποιήθηκε στο πανεπιστήμιο
Trinity της Ιρλανδίας και είναι ειδικά σχεδιασμένο για την αντιμετώπιση των
κοινωνικών και επικοινωνιακών δυσκολιών που συχνά αντιμετωπίζουν παιδιά με
χαμηλή αυτοεκτίμηση, υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό (ΥΛΑ) και σύνδρομο
Asperger. Το ΓΣΔ συνδυάζει για πρώτη φορά την τέχνη του θεάτρου με αρχές και
τεχνικές από θεραπευτικές μεθόδους της ψυχολογίας, όπως η γνωσιακή και η
συμπεριφορική.
Πώς λειτουργεί στην
πράξη; Τα παιδιά καλούνται να συμμετέχουν βιωματικά σε συναρπαστικές ιστορίες
και να ξεπεράσουν μια σειρά δοκιμασίες, όπως να ανακαλύψουν τον χαμένο θησαυρό,
να βρουν τον μαγικό τόπο με τα σοκολατένια ρυάκια, τα βουνά από παγωτό, τα
ποτάμια της τσίχλας και τα δέντρα με τις καραμέλες, να πετάξουν με τα μαγικά
χαλιά, να λύσουν τον γρίφο της εξαφάνισης του μικρού μάγου, να φτιάξουν τη δική
τους επιχείρηση. Οι δοκιμασίες αυτές στοχεύουν να βοηθήσουν τα παιδιά να
αναπτύξουν κοινωνικές και επικοινωνιακές δεξιότητες αλλά και να ξεπεράσουν
προσωπικές δυσκολίες όπως φοβίες, άγχη, στερεοτυπίες, αντίσταση στην αλλαγή και
έλλειψη αυτοπεποίθησης.
Ποια είναι η
δημιουργός της μεθόδου
Η Δρ. Χάρις Καρνέζη
γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε υποκριτική στη Δραματική Σχολή
Αθηνών του Γιώργου Θεοδοσιάδη και δούλεψε επαγγελματικά ως ηθοποιός για δέκα
χρόνια. Πήρε Μάστερ (MA) στο «Θέατρο στην Eκπαίδευση» από το University of
Central England στο Birmingham και έκανε διδακτορικό με υποτροφία στο τμήμα
ψυχολογίας του πανεπιστήμιο του Δουβλίνου, Trinity College Dublin.
Κατά τη διατριβή της
μελέτησε τις ανάγκες παιδιών με υψηλής λειτουργικότητας αυτισμό και σύνδρομο
Άσπεργκερ και σχεδίασε ένα νέο εκπαιδευτικό μοντέλο για τα παιδιά αυτά, το
«Γνωσιακό Συμπεριφορικό Δράμα» (ΓΣΔ) που συνδυάζει την τέχνη του θεάτρου με
αρχές από γνωσιακές και συμπεριφορικές θεραπείες. Για τη μελέτη της αυτή
χρηματοδοτήθηκε από το Ιρλανδικό Κρατικό Συμβούλιο Ειδικής Εκπαίδευσης ενώ
παράλληλα της απονεμήθηκε και το μεταπτυχιακό βραβείο έρευνας του πανεπιστημίου
του Δουβλίνου. Στην Ελλάδα τιμήθηκε με το βραβείο Γυναίκα Επιστήμων της
Χρονιάς, από τον όμιλο Λυμπέρη το 2009. Έχει παρουσιάσει τα αποτελέσματα της
μελέτης της σε διεθνή συνέδρια σε Ιρλανδία, Ισπανία, Αυστραλία, Ηνωμένες
Πολιτείες Αμερικής και Μεξικό. Έχει
διδάξει τη μέθοδο ΓΣΔ σε πάνω από 500 επαγγελματίες ψυχικής υγείας (ψυχολόγους,
εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές και δασκάλους ειδικής αγωγής) σε Ιρλανδία,
Αυστραλία, Αμερική και Ελλάδα, ενώ το πρόγραμμα ΓΣΔ έχει εφαρμοστεί σε ειδικά
σχολεία και κλινικές σε Αυστραλία και Ιρλανδία και εφαρμόζεται ευρέως στην
Ελλάδα από πολλά κέντρα ειδικής διαπαιδαγώγησης. Πρόσφατα κυκλοφόρησε από τις
εκδόσεις της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρίας (APA Journals) η μελέτη της
αναφορικά με την προσέγγιση του Γνωσιακού Συμπεριφορικού Δράματος, ως μεθόδου
εξάλειψης παιδικών φοβιών. Είναι μέλος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών και του
Autism Theatre Research Network.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου