Επιμέλεια medlabnews.gr iatrikanea
Είναι μια κλειστοφοβική, τρομακτική προοπτική - να είσαι
παγιδευμένος σε ένα μικροσκοπικό υποβρύχιο, ενδεχομένως χιλιάδες μέτρα κάτω από
το νερό, με το οξυγόνο να τελειώνει.
Η ακριβής τοποθεσία του υποβρύχιου σκάφους του Τιτανικού και
η κατάσταση των πέντε μελών του πληρώματος που επέβαιναν σε αυτό είναι άγνωστη.
Πιστεύεται ότι το σκάφος μπορεί να έχει λιγότερο από 10 ώρες οξυγόνου,
δημιουργώντας έναν αγώνα δρόμου ενάντια στον χρόνο για να βρεθεί το υποβρύχιο
πριν να είναι πολύ αργά.
Κίνδυνος από
συσσώρευση διοξειδίου του άνθρακα
Όπως δήλωσε στο BBC News ο Dr Ken Ledez, ειδικός στην
Υπερβαρική Ιατρική στο Πανεπιστήμιο Memorial στο St John's του Newfoundland, η
έλλειψη αέρα δεν είναι ο μόνος κίνδυνος που αντιμετωπίζουν οι επιβαίνοντες στο
υποβρύχιο.
Το σκάφος μπορεί να έχει χάσει ηλεκτρική ενέργεια, η οποία
είναι πιθανό να παίζει ρόλο στον έλεγχο της ποσότητας οξυγόνου και διοξειδίου
του άνθρακα στο εσωτερικό του.
Καθώς το επίπεδο του οξυγόνου πέφτει, το ποσοστό του
διοξειδίου του άνθρακα που αναπνέει το πλήρωμα θα αυξάνεται, με δυνητικά
θανατηφόρες συνέπειες.
"Καθώς τα επίπεδα του διοξειδίου του άνθρακα
αυξάνονται, τότε γίνεται ηρεμιστικό, γίνεται σαν αναισθητικό αέριο, και
προκαλεί ύπνο".
Η υπερβολική ποσότητα του αερίου στην κυκλοφορία του αίματος
ενός ατόμου, γνωστή ως υπερκαπνία, μπορεί να οδηγήσει στον θάνατό εάν δεν
αντιμετωπιστεί.
Ο πρώην πλοίαρχος υποβρυχίου του Βασιλικού Ναυτικού Ryan
Ramsey αναφέρει ότι παρακολούθησε βίντεο στο διαδίκτυο από το εσωτερικό του
Τιτάνα και δεν μπόρεσε να εντοπίσει κάποιο σύστημα απομάκρυνσης του διοξειδίου
του άνθρακα, γνωστό ως "scrubbers".
"Αυτό για μένα είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα από
όλα", τονίζει.
Κίνδυνος υποθερμίας
Ενώ η ανησυχία για την ασφάλεια του υποβρύχιου σκάφους που
αγνοείται παραμένει, ταυτόχρονα, το πλήρωμα κινδυνεύει από υποθερμία. Σύμφωνα
με τον καπετάνιο Ramsey, αν το υποβρύχιο βρίσκεται στο βυθό της θάλασσας, η
θερμοκρασία του νερού θα είναι περίπου 0C. Εάν έχει χάσει και την ηλεκτρική
ενέργεια, δεν θα παράγει ενέργεια και επομένως ούτε και θερμότητα.
Η υποθερμία, η
έλλειψη οξυγόνου και η συσσώρευση διοξειδίου του άνθρακα στο εσωτερικό του
υποβρυχίου σημαίνουν ότι η ικανότητα του πληρώματος να έρθει σε επαφή με την
αποστολή έρευνας και διάσωσης, όπως με το χτύπημα του κύτους σε τακτά χρονικά
διαστήματα για να προσπαθήσει να προσελκύσει την προσοχή, θα μειωθεί.
"Αν είναι αναίσθητοι, δεν θα μπορούν να κάνουν πολλά
για να βοηθήσουν τον εαυτό τους", επισημαίνει ο δρ Ledez.
Ενώ η ακτοφυλακή έχει προειδοποιήσει ότι πιθανώς έχει
απομείνει ελάχιστο οξυγόνο, το πλήρωμα μπορεί να μπορέσει να διατηρήσει τις
προμήθειές του - τουλάχιστον για λίγο.
Ο κ. Ramsey αναφέρει ότι η επιβράδυνση της αναπνοής τους θα
βοηθούσε επίσης, αλλά παραδέχεται ότι αυτό θα μπορούσε να είναι δύσκολο,
λαμβάνοντας υπόψη το άγχος που θα υφίστανται.
Ο Δρ Ledez επισημαίνει ότι θα μπορούσαν επίσης να απλώσουν
κόκκους που απορροφούν το διοξείδιο του άνθρακα ή να μειώσουν τη χρήση
ενέργειας, αν έχουν ακόμη ηλεκτρικό ρεύμα.
Όσον αφορά την τροφή και το νερό, η ακτοφυλακή δήλωσε ότι το
πλήρωμα είχε κάποιες "περιορισμένες μερίδες" στο πλοίο, αλλά δεν
μπορούσε να πει πόσο.
Παρά όλες αυτές τις προκλήσεις, ο Δρ Ledez προτρέπει να μην
ακυρωθεί η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης πολύ σύντομα, λέγοντας ότι μπορεί να
είναι σε θέση να επιβιώσουν ακόμη και όταν τα επίπεδα οξυγόνου είναι πολύ
χαμηλά.
"Αν κάποιος μπορεί να επιβιώσει μέσα σε αυτό, ξέρετε,
είναι αυτά τα άτομα", λέει ο δρ Λέντεζ. "Εξαρτάται μόνο από το αν
έχουν ενέργεια και αν έχουν φως για να μπορούν να εντοπίζουν πράγματα και να
κάνουν αυτούς τους ελέγχους, αλλά σίγουρα θα μπορούσαν να είναι ακόμα
ζωντανοί".
Πηγή: BBC news
Υποθερμία.
Χαμηλή θερμοκρασία σώματος. Αιτίες, συμπτώματα ανάλογα με την θερμοκρασία.
Υποθερμία από
έκθεση στο κρύο. Πρώτες βοήθειες για να προλάβετε τις βλάβες. Όχι
οινοπνευματώδη.
Τα
αυξημένα επίπεδα διοξειδίου σε κλειστούς χώρους συνδέονται με στρες, βλάβες στα
νεφρά, στα αγγεία
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου