Aπό το ναυάγιο στην Σικελία ανέρχονται στους 6 οι νεκροί. Γιατί επέζησε το πλήρωμα; | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Aπό το ναυάγιο στην Σικελία ανέρχονται στους 6 οι νεκροί. Γιατί επέζησε το πλήρωμα;

Το ναυαγισμένο σούπερ γιοτ βρίσκεται στον πυθμένα της θάλασσας, σε βάθος 50 μέτρων κάτι που δυσχεραίνει πολύ τις έρευνες

 medlabnews.gr

Άλλα τρία πτώματα βρέθηκαν από Ιταλούς διασώστες μέσα στη θαλαμηγό Bayesian που βυθίστηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας στα ανοιχτά της Σικελίας, μετέδωσε το πρακτορείο Reuters επικαλούμενο πηγές προσκείμενες στις έρευνες.

Νωρίτερα οι δύτες είχαν εντοπίσει άλλα δύο πτώματα μέσα στο βυθισμένο σκάφος. Μαζί με τον σεφ του Bayesian, που βρέθηκε νεκρός λίγες ώρες μετά το ναυάγιο, οι νεκροί ανέρχονται πλέον στους έξι.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Daily Telegraph που επικαλείται τον επικεφαλής της υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας της Σικελίας, δύο από τα πτώματα που βρέθηκαν σήμερα ανήκουν στον Βρετανό μεγιστάνα Μάικ Λιντς και τη 18χρονη κόρη του.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό των υπολοίπων αγνοουμένων συνεχίζονται, με πολλές δυσκολίες στην πρόσβαση στο κότερο από τους δύτες, εφόσον οι χώροι είναι στενοί και γεμάτοι συντρίμμια και έπιπλα.

Δύτες που σαρώνουν το ναυάγιο του σούπερ γιοτ 56 μέτρων που βυθίστηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας έπειτα από εκδήλωση σφοδρής καταιγίδας, εντόπισαν τα πτώματα δύο από τους έξι επιβάτες που αγνοούνταν, ενώ δύο ώρες αργότερα έγινε γνωστό ότι εντοπίστηκαν άλλες δύο σοροί και λίγο αργότερα άλλη μία.

Το ναυαγισμένο σούπερ γιοτ βρίσκεται στον πυθμένα της θάλασσας, σε βάθος 50 μέτρων κάτι που δυσχεραίνει πολύ τις έρευνες καθώς οι εξαιτίας του μεγάλου βάθους, οι δύτες έχουν ένα μικρό παράθυρο περίπου 10 λεπτών σε κάθε κατάδυση για να μπορέσουν να κάνουν τις έρευνές τους.

Ο εντοπισμός των σορών κατέστη δυνατός όταν δύτες έσπασαν με ένα αυτοσχέδιο σφυρί δεμένο με καλώδια το τζάμι καμπίνας πάχους 3 εκατοστών. Τα δύο πτώματα εντοπίστηκαν πίσω από στρώματα ενώ η συγκεκριμένη καμπίνα βρίσκεται κοντά στο σημείο όπου υπάρχει το μεγαλύτερο ρήγμα στο ιστιοφόρο.

"Ένας γεροδεμένος άνδρας"

Σύμφωνα με πηγές του πρακτορείου, η μία από τις σορούς ανήκει σε έναν "γεροδεμένο άνδρα".

Το σκάφος, που ανήκε στη σύζυγο του Βρετανού επιχειρηματία τεχνολογίας Μάικ Λιντς, επέβαιναν 22 άνρθωποι, 12 επιβάτες και 10μελές πλήρωμα και ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι Πορτιτσέλο, κοντά στο Παλέρμο.

Τα σωστικά συνεργεία δεν έδωσαν πληροφορίες για την ταυτότητα των νεκρών.

Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ των ανθρώπων που ήταν αγνοούμενοι είναι ο 59χρονος Μάικ Λιντς, η 18χρονη κόρη του Χάνα, ο μη εκτελεστικός προέδρος της Morgan Stanley International, Τζόναθαν Μπλούμερ και η σύζυγός του, Τζούντι, ο δικηγόρος Κρις Μορβίλο και η σύζυγός του Νέδα.

Ο πρώτος νεκρός ήταν ο σεφ του σούπερ γιοτ, Ρεκάλντο Τόμας.

Η σορός του εντοπίστηκε λίγο μετά τη βύθιση του ιστιοφόρου.

Γιατί επέζησε το πλήρωμα;

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το πλήρωμα του σούπερ γιοτ επέζησε, εκτός από τον σεφ του πλοίου, επειδή ήταν όλοι ξύπνιοι και στο κατάστρωμα, ενώ οι επιβάτες τους κοιμούνταν, στις καμπίνες κάτω. Ο σεφ του πλοίου, Ρεκάλντο Τόμας, ήταν το πρώτο θύμα που βρέθηκε νωρίς το πρωί της Δευτέρας. Τα άλλα εννέα μέλη του πληρώματός επέζησαν.

Πώς σώθηκε το πλήρωμα

Ο Stephen Askins, συνεργάτης της Tatham & Co, δικηγορικής εταιρείας του Λονδίνου με ειδίκευση στο ναυτικό δίκαιο, ο οποίος έχει περάσει πάνω από τριάντα χρόνια εργασίας στον ναυτιλιακό τομέα, συμπεριλαμβανομένων των ατυχημάτων, δήλωσε στη MailOnline ότι η πρόβλεψη κακών καιρικών συνθηκών σήμαινε πιθανότατα ότι το πλήρωμα ήταν ήδη όρθιο και εργαζόταν όταν ο καιρός χτύπησε το Bayesian. Αυτό τους επέτρεψε να πέσουν γρήγορα στην θάλασσα και να διαφύγουν με σωσίβια λέμβο.

Η αντίστοιχη διαδικασία θα ήταν πολύ πιο δύσκολη για τους επιβάτες κάτω από το κατάστρωμα. Θα έπρεπε να ανέβουν στο κατάστρωμα στα 60 δευτερόλεπτα που φέρεται να χρειάστηκε το σκάφος για να βυθιστεί. Αλλά εκείνη την ώρα, το σούπερ γιοτ ήταν φτερό στον άνεμο, από τον υδροσίφωνα που το είχε τυλίξει. Οι άνθρωποι κοιμούνταν και όταν ξύπνησαν έπρεπε να βγουν στο κατάστρωμα υπερπηδώντας οτιδήποτε είχε πέσει και έκλεινε τις μικρές σκάλες του σκάφους.

Ο Στήβεν Άσκινς δήλωσε στη MailOnline: «Όλο το πλήρωμα, εκτός από τον σεφ, επέζησε, γεγονός που μου λέει ότι ήταν όλοι ξύπνιοι. Οι άνθρωποι που επιβιώνουν από αυτά τα πράγματα είναι ξύπνιοι και στο κατάστρωμα, πράγμα που σημαίνει ότι είναι σε θέση να ρίξουν μια σωσίβια λέμβο στην θάλασσα», εκτίμησε

«Είμαι σίγουρος ότι θα είχαν κοιτάξει τα δελτία καιρού και μπορείτε να φανταστείτε μια συζήτηση μεταξύ του καπετάνιου και του ιδιοκτήτη για το πώς θα το αντιμετώπιζαν, γι’ αυτό και το πλήρωμα ήταν ξύπνιο. Το πλήρωμα ήταν όλο ξύπνιο και όταν όλα ξεκίνησαν μπόρεσαν να μπουν σε μια από τις σωσίβιες λέμβους. Αλλά οι άλλοι άνθρωποι παγιδεύτηκαν κάτω. Τα πράγματα συνέβησαν τόσο γρήγορα που θα ήταν δύσκολο να φτάσουν οι ναυτικοί στους επιβάτες», είπε. Σύμφωνα με τους ειδικούς πρόκειται για περίπτωση κατηγορίας «μαύρου κύκνου».

Οι ευθύνες

Οι ιταλικές εισαγγελικές αρχές ερευνούν την υπόθεση. Η βρετανική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (MAIB) θα διερευνήσει επίσης το περιστατικό, αν και η έκθεσή της δεν θα επιδιώξει να αποδώσει ευθύνες, ανέφερε η MailOnline.

Ο Άσκινς δήλωσε ότι οι Ιταλοί αξιωματούχοι θα υποβάλουν λεπτομερείς ερωτήσεις σχετικά με τα γεγονότα των ωρών πριν από την τραγωδία. «Θα θελήσουν να μάθουν αν ο καπετάνιος έφταιγε για οτιδήποτε», είπε. ‘Θα είναι μια πραγματικά δυσάρεστη διαδικασία για το πλήρωμα, καθώς θα τους κάνουν τις ίδιες ερωτήσεις ξανά και ξανά. ‘Αν το έβλεπα εγώ αυτό, θα με ενδιέφερε πολύ το δελτίο καιρού, όπως και να μάθω τι έλεγε ο καπετάνιος στο πλήρωμα, αλλά και τι έλεγε στον πλοιοκτήτη. Πρέπει να εξετάσουμε τι συνέβη και στη συνέχεια να αναρωτηθούμε αν υπό όλες τις περιστάσεις αυτό που έκανε ήταν λογικό», είπε.

Ο καπετάνιος

Ο Τζέιμς Κάτφιλντ, ένας 51χρονος Νεοζηλανδός, ήταν ο καπετάνιος. Ο ίδιος μίλησε μίλησε για πρώτη φορά για την τραγωδία από το κρεβάτι του νοσοκομείου στο Παλέρμο, λέγοντας σε ιταλική εφημερίδα: «Δεν το περιμέναμε να έρθει». Αυτό θεωρητικά παραπέμπει στο ότι δεν περίμεναν τέτοια κακοκαιρία, αν όχι κακοκαιρία γενικώς.

Ο αδελφός του καπετάνιου, Μαρκ Κάτφιλντ, δήλωσε ότι ήταν “πολύ καλός ναυτικός” και “πολύ σεβαστός” στη Μεσόγειο. Δήλωσε στη NZ Herald ότι ο James βρίσκεται στο νοσοκομείο αλλά είναι “καλά” και δεν έχει τραύματα που να είναι “πολύ δραματικά”.

Το σενάριο για τις ανοιχτές καταπακτές

Οι αξιωματούχοι ερευνούν κατα πόσον οι καταπακτές και τα φινιστρίνια που ενδεχομένως άφησε ανοιχτές το πλήρωμα, λόγω ζέστης, προκάλεσαν την αστραπιαία βύθιση του σκάφους.

Ο Andrea Ratti, καθηγητής ναυτικού σχεδιασμού στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου, δήλωσε ότι ένα σκάφος στο μέγεθος του Bayesian θα βυθιζόταν τόσο γρήγορα μόνο αν έπαιρνε τεράστια ποσότητα νερού. Όπως είπε, φινιστρίνια, παράθυρα ή άλλα ανοίγματα μπορεί να είχαν μείνει ανοιχτά, αφήνοντας να μπει νερό.

Ως το βράδυ της Τετάρτης είχαν ανασυρθεί τέσσερις σοροί από το κουφάρι του πλοίου, ενώ τα drone και οι δύτες είχαν εντοπίσει και 5η σορό και επιχειρούσαν να την ανασύρουν. Αυτοί που εξακολουθούν να μην έχουν αναγνωριστεί επισήμως είναι το αφεντικό της Morgan Stanley, Jonathan Bloomer, η σύζυγός του Judy και οι Αμερικανοί πολίτες, Chris Morvillo (δικηγόρος) και η σύζυγός του Neda Morvillo, σχεδιάστρια κοσμημάτων.

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων