Τι μπορεί να προκάλεσε την πρώση του αεροσκάφους στην Ινδία; (video) | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Τι μπορεί να προκάλεσε την πρώση του αεροσκάφους στην Ινδία; (video)

Δεν αποκλείεται να πρόκειται για σκόπιμη ενέργεια ή να υπήρξε κρίσιμο πρόβλημα αμέσως μετά την απογείωση

medlabnews.gr  

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διερεύνηση της αεροπορικής τραγωδίας στην Ινδία, όπου αεροσκάφος της Air India συνετρίβη λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Αχμενταμπάντ με προορισμό το Λονδίνο. Το Boeing 787 Dreamliner κατέπεσε με 242 επιβαίνοντες, αφήνοντας πίσω του εκατοντάδες νεκρούς και βαθιά ερωτήματα για τα αίτια της συντριβής.

Τι δείχνει το βίντεο της τραγωδίας

Ένα βίντεο που κυκλοφόρησε ευρέως στα social media δείχνει το αεροσκάφος να κατεβαίνει με τη μύτη στραμμένη προς τα πάνω – μια ασυνήθιστη στάση για φάση απογείωσης. Όπως εξηγεί ο ειδικός αεροπορικής ασφάλειας και πρώην πιλότος John Cox, το αεροπλάνο “έμοιαζε σαν να έπρεπε να ανεβαίνει, όμως στην πραγματικότητα κατέβαινε”.

Η ακριβής αιτία παραμένει αδιευκρίνιστη, ωστόσο οι ειδικοί σημειώνουν πως τέτοια δυστυχήματα οφείλονται συνήθως σε συνδυασμό παραγόντων: μηχανικές βλάβες, λάθη συντήρησης, απώλεια ώσης, ανθρώπινο λάθος ή ακόμη και χτύπημα από πουλιά.

Κρίσιμα ερωτήματα και τεχνικές υποθέσεις

Ο πρώην ερευνητής του Εθνικού Συμβουλίου Ασφαλείας Μεταφορών των ΗΠΑ, Greg Feith, επισημαίνει ότι οι ερευνητές θα εξετάσουν αν το αεροσκάφος ήταν σωστά ρυθμισμένο κατά την απογείωση:

Ήταν οι μηχανές πλήρως λειτουργικές;

Υπήρχε πρόβλημα καυσίμων ή επιμόλυνση;

Ήταν οι πτέρυγες και τα πτερύγια (flaps/slats) στη σωστή θέση;

Ειδικοί σημειώνουν επίσης ότι η θερμοκρασία στην Αχμενταμπάντ ξεπερνούσε τους 38°C, κάτι που ενδέχεται να επηρέασε την ώση και την άνωση του αεροσκάφους, κάνοντάς το πιο ευάλωτο σε δυσλειτουργίες κατά την απογείωση.

Τα μαύρα κουτιά και η σημασία τους

Τα δεδομένα από τον καταγραφέα πτήσης και τον καταγραφέα συνομιλιών πιλοτηρίου (black boxes) αναμένεται να ρίξουν φως στα κρίσιμα δευτερόλεπτα πριν την πτώση. Ο Ben Berman, σύμβουλος ασφάλειας και πρώην ερευνητής, επισημαίνει ότι οι καταγραφείς του Boeing 787 καταγράφουν χιλιάδες παραμέτρους, όπως ύψος, ταχύτητα, στροφές κινητήρων και φωνητικές ενδείξεις.

Η ανάλυση των δεδομένων αυτών μπορεί να δώσει προκαταρκτικά ευρήματα μέσα σε λίγες ημέρες.

Ενδείξεις για λάθος διαμόρφωση κατά την απογείωση

Στο βίντεο φαίνεται το σύστημα προσγείωσης να παραμένει κατεβασμένο, ενώ τα flaps φαίνονται ανεπαρκώς ανεπτυγμένα – κάτι που εγείρει ανησυχίες για ελλιπή προετοιμασία ή τεχνικό πρόβλημα. Ορισμένοι πιλότοι, ωστόσο, διατηρούν το σύστημα προσγείωσης για λίγη ώρα μετά την απογείωση ώστε να ψυχθούν τα φρένα, ειδικά σε βαρέα αεροσκάφη.

Δεν αποκλείεται να πρόκειται για σκόπιμη ενέργεια ή να υπήρξε κρίσιμο πρόβλημα αμέσως μετά την απογείωση που απέτρεψε την κανονική ανάσυρση του συστήματος.

Στοιχεία που θυμίζουν προηγούμενες τραγωδίες

Η περίπτωση παρουσιάζει ομοιότητες με το δυστύχημα της πτήσης 255 της Northwest Airlines το 1987 στο Μίσιγκαν, όταν οι πιλότοι ξέχασαν να αναπτύξουν τα flaps, προκαλώντας τραγική απώλεια.

Ωστόσο, οι ειδικοί προειδοποιούν να μη γίνονται πρόωρες συγκρίσεις, καθώς τα αίτια ενδέχεται να είναι πολλαπλά και διαφορετικά.

Ο πιλότος εμπορικών αερογραμμών και YouTuber Captain Steve, ο οποίος αναλύει αεροπορικά δυστυχήματα και παρ' ολίγον ατυχήματα, έδωσε τη θεωρία του για το τραγικό περιστατικό που στοίχισε τη ζωή σε 241 ανθρώπους.

Το αεροσκάφος 787 Dreamliner με προορισμό το Λονδίνο άρχισε να χάνει ύψος λίγα λεπτά μετά την απογείωση και συνετρίβη μέσα σε μια πύρινη σφαίρα πάνω από μια κατοικημένη περιοχή στο Αχμενταμπάντ του Γκουτζαράτ.

Ο Steve είπε ότι υποψιάζεται ότι είχε γίνει ένα εξαιρετικά απλό λάθος στο πιλοτήριο, όταν ζητήθηκε από τον συγκυβερνήτη να τραβήξει το σύστημα προσγείωσης, με καταστροφικές συνέπειες.

«Ακούστε τι νομίζω ότι συνέβη, και πάλι είναι απλώς η γνώμη μου. Νομίζω ότι ο πιλότος που πετούσε είπε στον συγκυβερνήτη «ανεβάστε τους τροχούς» (gear up). Νομίζω ότι ο συγκυβερνήτης έπιασε τη λαβή των πτερυγίων και σήκωσε τα πτερύγια, αντί για το σύστημα προσγείωσης. Αν συνέβη αυτό, αυτό εξηγεί πολλά από τα αίτια αεροπορικό δυστύχημα».

Ο Steve είπε ότι το σήκωμα των πτερυγίων θα προκαλούσε γρήγορη απώλεια ταχύτητας και ύψους, κάτι που πιστεύει ότι ο πιλότος θα δυσκολευόταν να ελέγξει.

Εξήγησε τη θεωρία του λέγοντας ότι τα πτερύγια του 787 κανονικά θα λύγιζαν κατά την απογείωση καθώς οι δυνάμεις ανύψωσης το ανεβάζουν στον αέρα.

Αλλά το αεροπλάνο της Air India δεν φαίνεται να παρουσιάζει τέτοια κάμψη και ότι τα πτερύγια που βοηθούν στην απογείωση του αεροπλάνου είχαν κατά λάθος ανασυρθεί.

Μόνο ένας από τους 242 επιβαίνοντες επέζησε, ενώ 38 άνθρωποι στο έδαφος σκοτώθηκαν σε μια από τις φονικότερες αεροπορικές τραγωδίες την τελευταία δεκαετία.

Παραμένει ασαφές τι προκάλεσε την τραγωδία της Πέμπτης, με τη μηχανική βλάβη ή το λάθος του πιλότου να συγκαταλέγονται στις πιθανές αιτίες που οι ερευνητές θα προσπαθήσουν να εντοπίσουν.

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων