Αναγκαίος ο δημόσιος διάλογος με όλους τους θεσμικούς φορείς, επισημαίνει ο ΣΕΙΒ για την επίλυση των προβλημάτων του κλάδου
Σε μια παρατεταμένα αβέβαιη περίοδο βρίσκεται το σύνολο του κλάδου των Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων, επισημαίνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ιατρικών & Βιοτεχνολογικών προϊόντων (ΣΕΙΒ) κατά την οποία διαιωνίζονται προβλήματα τόσο λόγω εσφαλμένων πεποιθήσεων, σε πολλές περιπτώσεις, εκ μέρους της Πολιτείας όσο και λόγω απουσίας εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων. Clawback, Παρατηρητήριο Τιμών, διαγωνισμοί στα Νοσοκομεία, αποτελούν το τρίπτυχο των ανοιχτών θεμάτων που αφορούν τον κλάδο, στο οποίο έρχεται να προστεθεί ένα ακόμα που αφορά την επίκαιρη εφαρμογή του Νόμου για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων.
Το Clawback όπως σημειώνει ο ΣΕΙΒ θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα πολλών εταιρειών με βιοτεχνολογικά προϊόντα και κυρίως την κάλυψη των αναγκών συγκεκριμένων ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων, αφού ο ΕΟΠΥΥ, βασιζόμενος στην αύξηση των δαπανών Υγείας τωντελευταίων χρόνων, επιχειρεί με ανορθόδοξους τρόπους να συγκρατήσει τις δαπάνες μέσω τόσο της μείωσης των τιμών αποζημίωσης όσο και κυρίως του Clawback. Όπως τονίζει ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΙΒ, Γεράσιμος Λειβαδάς, «Η συγκράτηση των δαπανών Υγείας σε λογικά πλαίσια είναι αίτημα και του Συνδέσμου μας καθώς αντιλαμβανόμαστε και βιώνουμε οι ίδιοι τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύει η χώρα. Όμως σήμερα βρισκόμαστε ‘όμηροι’ του Clawbackκαθώς οι εταιρείες μας θα έπρεπε να γνωρίζουν εδώ και 6 μήνες το ύψος που αναλογεί για κάθε κατηγορία προϊόντων ώστε να προβούν σε κάθε απαραίτητη επιχειρηματική ρύθμιση η οποία θα διασφαλίσει τόσο τη βιωσιμότητα των εταιρειών όσο και την απρόσκοπτη πρόσβαση των ασθενών σε απαραίτητα προϊόντα για την υγεία τους» και συμπλήρωσε ότι «έχουμε προβεί θεσμικά, σε κάθε προσπάθεια προσέγγισης του ΕΟΠΥΥ και του Υπουργείου Υγείας, μέσω επιστολών, συναντήσεων, προτάσεων, όμως δυστυχώς μέχρι σήμερα κάθε προσπάθεια έχει πέσει στο κενό».
Ένα ακόμα φλέγον ζήτημα που απασχολεί τον κλάδο είναι η συνεργασία με τα Δημόσια Νοσοκομεία και η αποτελεσματική και διαφανής διενέργεια διαγωνισμών καθώς και το Παρατηρητήριο Τιμών, που όπως σημειώνει ο κ. Λειβαδάς «πριν 15 ημέρες, χωρίς καμία σχετική ενημέρωση από την Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας, ενεργοποιήθηκε, μετά από 1 χρόνο απραξίας, το Παρατηρητήριο Τιμών το οποίο ήταν κυρίως υπεύθυνο για τις στρεβλώσεις στην αγορά, επηρεάζοντας άμεσα την ποιότητα των παρεχομένων ιατρικών υλικών. Σήμερα,όπως φαίνεται, η λογική, δυστυχώς, παραμένει ίδια με του παρελθόντος, μειώνοντας τις τιμές των προϊόντων αδιακρίτως, χωρίς θεσπισμένα κριτήρια και χωρίς να έχει προηγηθεί μιαουσιαστική συνεργασία της ΕΚΑΠΥ με τον ΣΕΙΒ, η οποία θα έδινε πραγματικές και ουσιαστικές λύσεις στην ορθή και δίκαιη τιμολόγηση των προϊόντων». Ο κ. Λειβαδάς τονίζει δε ότι «είναι άμεσα επιβεβλημένη η διεξαγωγή διαγωνιστικών διαδικασιών από τα Νοσοκομεία για να είναι δυνατή η προμήθεια των καλύτερων ποιοτικώς υλικών στη βέλτιστη δυνατή τιμή. Βρισκόμαστε στη δύσκολη θέση να απαιτούν τα Νοσοκομεία από τα Μέλη μας την παράδοση απολύτως απαραίτητων προϊόντων και υλικών, χωρίς την έκδοση τιμολογίων! Τα Νοσοκομεία θέλοντας να ξεπεράσουν τους περιορισμούς στην εξασφάλιση κονδυλίων, προβαίνουν σε παραγγελίες χωρίς τον μοναδικό Αριθμό Διαδικτυακής Ανάρτησης που πιστοποιεί την έγκριση ποσού, και αυτό κυρίως συναντάται σε μεγάλα νοσηλευτικά Ιδρύματα για ειδικά υλικά που χρησιμοποιούνται επ’ ονόματι ασθενούς». Αναφορικά με τα υλικά που απευθύνονται ονομαστικά στους ασθενείς σημειώνεται ότι λόγω του Ευρωπαϊκού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων είναι απαραίτητη η διασφάλιση της ανωνυμίας των ασθενών και δεν επιτρέπει στα Νοσοκομεία να αποστέλλουν στις εταιρείες παραγγελίες με το όνομα του ασθενούς. Ο κ. Λειβαδάς τονίζεισχετικά ότι «O Νόμος για την προστασία των δεδομένων δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα καθολικάαπό τα Νοσοκομεία. Ενώ σε όλον τον κόσμο ο κάθε ασθενής συνοδεύεται από έναν μοναδικό αριθμό που τον ακολουθεί, στην Ελλάδα δυστυχώς δεν έχει εφαρμοστεί ένα ανάλογο σύστημα, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα το όνομα του ασθενούς. Ο ΣΕΙΒ ως ένθερμος υποστηρικτής της διαφάνειας και της ορθής επιχειρηματικής πρακτικής θα κάνει ότι απαιτείται για να διαφυλάξει τα προσωπικά δεδομένα των ασθενών σύμφωνα με τον Νόμο».
Ο ΣΕΙΒ αναγνωρίζοντας τα οφέλη που προσφέρει το σύνολο των Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων για την καλύτερη ποιότητα ζωής των ασθενών, δεσμεύεται σε κάθε δημόσια συζήτηση, με όλους τους θεσμικούς φορείς, προσβλέποντας στην άμεση διευθέτηση όλων των προβλημάτων που δυσκολεύουν την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος Υγείας αλλά και διακυβεύουν την παροχή του υπέρτατου αγαθού της Υγείας, ισότιμα σε όλους τους πολίτες.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου