Το Σκάνδαλο με τα αχρησιμοποίητα αεροπλάνα του ΕΚΑΒ και τα Δύο νέα αεροπλάνα που αγοράζει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Το Σκάνδαλο με τα αχρησιμοποίητα αεροπλάνα του ΕΚΑΒ και τα Δύο νέα αεροπλάνα που αγοράζει το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Το συνολικό ύψος της δωρεάς ανέρχεται σε 25 εκατομμύρια ευρώ και τα εναέρια μέσα θα διατεθούν στο ΕΚΑΒ βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, την ευθύνη του οποίου έχει το Ίδρυμα.

του Αλέξανδρου Γιατζίδη, διευθυντή σύνταξης, medlabnews.gr

Ένα από τα σκάνδαλα των προηγουμένων δεκαετιών είναι το σκάνδαλο των α/φ διακομιδής ασθενών Piaggio.


Το Piaggio P.180 Avanti ήταν (και είναι) ένα εξαιρετικό αεροσκάφος για την κατηγορία του, με πολύ καλές επιδόσεις (οικονομία, αυτονομία, ταχύτητα), με «φουτουριστικό» σχεδιασμό (πτερύγια canard, πτέρυγα τοποθετημένη πίσω από το κέντρο βάρους, turboprop κινητήρες Pratt & Whitney PT6A-45 σε διαμόρφωση ώσης κλπ).

Το 1998, παραγγέλθηκαν 2 τέτοια για λογαριασμό του ΕΚΑΒ, σαν «αεροσκάφη αεροδιακομιδών ασθενών» (μαζί παραγγέλθηκαν και 5 ελικόπτερα Αgusta A-109 Power). Η ιδέα ήταν απλή: Τα 5 ελικόπτερα Α-109 θα αναλάμβαναν τις αεροδιακομιδές από τα κοντινά νησιά και όποια άλλα σημεία δεν διέθεταν αεροδρόμιο, ενώ τα 2 Piaggio Avanti θα έκαναν τις αεροδιακομιδές μεγάλων αποστάσεων, από αεροδρόμια.

Tα Piaggio P.180 Avanti ήρθαν στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά ΔΕΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ποτέ !!!. Η Επιτροπή Παραλαβής έκρινε ότι ήταν ακατάλληλα λόγω μικρής θύρας, δηλαδή επειδή το φορείο με τον ασθενή δεν χώραγε να περάσει από τη θύρα φόρτωσης του αεροπλάνου (!)


Όμως, τα α/φ που παραλήφθηκαν ήταν έτσι όπως είχαν παραγγελθεί. Δεν ήταν λάθος της Piaggio. Και γι’ αυτό πληρώθηκαν κανονικά. Και έμειναν αποθηκευμένα στο ΒΑ υπόστεγο του πάλαι ποτέ αεροδρομίου του Ελληνικού.

Άραγε, αυτοί που τα επέλεξαν, δεν ήξεραν για τις πόρτες; Και είναι πράγματι αυτό το πρόβλημα; Μάλλον απίθανο, αφού ίδια αεροσκάφη χρησιμοποιούνται από το Πολωνικό «ΕΚΑΒ», την Ομάδα Διάσωσης της Καναδικής Αστυνομίας, αλλά και από ιδιωτικές εταιρείες αεροδιακομιδών στις ΗΠΑ και αλλού.

Οι γιατροί του EKAB (μέλη της επιτροπής αποδοχής) δώσανε ως λόγω απόρριψης ότι «δεν χωράει φορείο για παραπληγικούς ή για εύσωμους ασθενείς» !!! Αν ήταν αυτός ο λόγος (και ιδίως αν αυτό ήταν ευθύνη της Piaggio), ας ζητούσαν μείωση τιμής και ας έστελνε η ΠΑ για τις περιπτώσεις αυτές C-130. Πόσα τέτοια περιστατικά θα τύχαιναν; Ο πραγματικός λόγος λέγεται ότι ήταν άλλος: Οι γιατροί του ΕΚΑΒ πληρώνονται έξτρα τα πτητικά, ανάλογα με τις ώρες που πετούν. Και σε μία διαδρομή π.χ. Αθήνα – Ρόδο, οι ώρες πτήσης με ελικόπτερο «γράφουν» διπλές (αφού το ε/π είναι πολύ πιο αργό).
Δεν ξέρω αν ήταν αυτός ο λόγος, όπως έχει γραφεί, τα συμπεράσματα δικά σας. Ομως τα χρυσοπληρώσαμε και έμειναν αχρησιμοποίητα, και απέμειναν τα 5 ελικόπτερα για να σηκώσουν ολόκληρο το βάρος των αεροδιακομιδών, σε όλη την επικράτεια, ημέρα και νύχτα και με κάθε καιρό, και με ό, τι συνεπαγόταν αυτός ο επί πλέον φόρτος, σε σχέση και με την καταπόνησή τους αλλά και τα 3 τραγικά δυστυχήματα που σημειώθηκαν, με τελικό αποτέλεσμα να παροπλισθούν και αυτά από το ΕΚΑΒ.

Η αγορά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Στην αγορά δύο καινούργιων αεροσκαφών για το ΕΚΑΒ και στην επισκευή δύο υφιστάμενων ελικοπτέρων για αεροδιακομιδές, προχωρεί το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Το συνολικό ύψος της δωρεάς ανέρχεται σε 25 εκατομμύρια ευρώ και τα εναέρια μέσα θα διατεθούν στο ΕΚΑΒ βάσει συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος, την ευθύνη του οποίου έχει το Ίδρυμα.
Τα παραπάνω προβλέπονται, μεταξύ άλλων, στη σύμβαση μεταξύ του υπουργείου Υγείας και του Ιδρύματος, η οποία κατατέθηκε την Τρίτη για κύρωση στη Βουλή.
Όπως αναφέρεται στη σύμβαση, τα προς προμήθεια και επισκευή εναέρια μέσα έχουν προσδιοριστεί ως προς το είδος, την ποσότητα και τις τεχνικές προδιαγραφές από το ΕΚΑΒ (περιλαμβάνονται στη σύμβαση).
Η εκτέλεση των αεροδιακομιδών θα γίνεται σε συνεργασία με το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με βάση μνημόνιο συνεργασίας που θα υπογραφεί.
Το ελληνικό Δημόσιο έχει την ευθύνη για τη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών (προσβάσεις, προετοιμασία χώρων, χρονικός προγραμματισμός, επάρκεια προσωπικού) για την παραλαβή και λειτουργία των αεροπλάνων και ελικοπτέρων.
Το Δημόσιο και το ΕΚΑΒ οφείλουν να διασφαλίζουν την τεχνική υποστήριξη και συντήρηση των εναέριων μέσων, μέσω της συνεχούς εξασφάλισης ανταλλακτικών και αναλώσιμων. Η συντήρηση θα πραγματοποιείται σύμφωνα με τους όρους που θα συμφωνηθούν στη σύμβαση προμήθειας.
Τα εναέρια μέσα θα φιλοξενούνται σε βάσεις αεροδιακομιδών, τις οποίες λειτουργεί το ΕΚΑΒ σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία. Θα βρίσκονται στην πλήρη κυριότητα και χρήση του ΕΚΑΒ, αποκλειστικά για τη διακομιδή βαριά ασθενών σε νοσοκομεία ή τη μεταφορά γιατρών για παροχή πρώτων βοηθειών σε βαριά ασθενείς.
Η διάθεσή τους προς τρίτους ή η αντικατάστασή τους αποκλείεται ρητά στη σύμβαση, πλην της περίπτωσης φθοράς ή απαξίωσής τους και εφόσον έχει προηγηθεί έγγραφη συναίνεση του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων