medlabnews.gr iatrikanea
Ο ιδρυτής και πρόεδρος της Yanolja, Lee Su-jin, ξεκίνησε την
κερδοφόρα καριέρα του στην ταξιδιωτική βιομηχανία ως επιστάτης ξενοδοχείων ημιδιαμονής.
Η εμπειρία τον ενέπνευσε να λανσάρει το 2007 τον ιστότοπο ξενοδοχειακών
κρατήσεων Yanolja, το οποίο σημαίνει στα κορεατικά «Γεια, ας παίξουμε». Πλέον,
διαθέτοντας και εφαρμογή, η δημοφιλής ταξιδιωτική εταιρεία θεωρείται παγκόσμιο
φαινόμενο με πάνω από 57 εκατ. downloads, σύμφωνα με τον ιστότοπό της.
Η επιτυχία βοήθησε τον Lee να χτίσει και τη δική του περιουσία. Αυτή
τη στιγμή διαθέτει 1,2 δισ. δολάρια, τα οποία προέρχονται από την ιδιοκτησία
σχεδόν του ενός τρίτου της Yanolja μαζί με τη σύζυγο και τις δύο κόρες του.
Μάλιστα μπήκε στη λίστα με τους 50 πλουσιότερους ανθρώπους της Κορέας αυτή την
άνοιξη.
Ωστόσο το Yanolja γεννήθηκε από ανάγκη και όχι από αγάπη για
τα ταξίδια. Ο Lee έμεινε ορφανός σε μικρή ηλικία και ζούσε με άλλα μέλη της οικογένειας
για το μεγαλύτερο μέρος των παιδικών του χρόνων. Όταν ήταν 23 ετών καθάριζε
δωμάτια σε ένα φθηνό ξενοδοχείο ημιδιαμονής, εξασφαλίζοντας έναν σταθερό μισθό
και ένα μέρος για να μείνει.
«Μέρα με τη μέρα ένιωθα άθλια, αλλά κρατιόμουν», δήλωσε ο Lee, 45 ετών πλέον, το 2017.
«Είναι σαν να ζω σε όνειρο τώρα».
Αποταμίευσε τα χρήματά του, επένδυσε σε μετοχές και ξεκίνησε
ακόμη και μια επιχείρηση με σαλάτες. Όταν αυτή η εταιρεία απέτυχε, επέστρεψε
στη φιλοξενία και μάλιστα την κατάλληλη στιγμή.
Δεδομένων των χαμηλών τιμών τους, τα ξενοδοχεία σαν αυτό που
εργαζόταν είχαν χαρακτηριστεί ασφαλή καταφύγια για τους εργαζομένους του σεξ
στις αρχές της δεκαετίας του 2000, αλλά οι επιχειρήσεις στιγματίζονταν ως
κακόφημες. Όταν η Νότια Κορέα ψήφισε νόμο κατά της πορνείας στο 2004, ο Lee ανησυχούσε ότι το μοτέλ
που δούλευε θα έκλεινε.
Έτσι αποφάσισε να κάνει rebranding σε αυτού του είδους τα
ξενοδοχεία. Δημιούργησε μια πλατφόρμα κριτικών ξενοδοχείων πριν περίπου 20
χρόνια, η οποία εξελίχθηκε στη Yanolja δύο χρόνια αργότερα.
Στόχος του ήταν να εκσυγχρονίσει τα ξενοδοχεία και να πείσει
τα νεαρά ζευγάρια και τους ταξιδιώτες ότι ήταν ασφαλή, άνετα και οικονομικά.
«Αν τα ξενοδοχεία ημιδιαμονής βασίζονταν στο έρωτα θα
λιμοκτονούσαν», δήλωσε ο Lee.
Τον Ιούνιο του 2019 το Yanolja έγινε η όγδοη startup
«μονόκερος» της Νότιας Κορέας, επιτυγχάνοντας αποτίμηση άνω του 1 δισ. δολ.
κατά τη διάρκεια ενός γύρου χρηματοδότησης.
Δύο χρόνια αργότερα, η επενδυτική εταιρεία SoftBank Vision
Fund 2 αγόρασε ένα μειοψηφικό μερίδιο στο Yanolja για 1,7 δισ. δολ. αποτιμώντας
τη στα 6,7 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία έχει επεκταθεί πολύ πέρα από τις ταξιδιωτικές
κρατήσεις, λανσάροντας το Yanolja Cloud, το δικό της λογισμικό τεχνητής
νοημοσύνης για άλλες πλατφόρμες φιλοξενίας και αναψυχής, το 2021. Πλέον, 19
εκατ. συνδυασμένοι χρήστες χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες λογισμικού του Yanolja
για κρατήσεις, ταξίδια και λειτουργίες διαχείρισης ακινήτων.
Αυτή η εμβέλεια είναι κάτι για το οποίο πρέπει να είμαστε
υπερήφανοι, δήλωσε ο Kim
στο Reuters το 2019,
αλλά η εταιρεία πέτυχε επίσης τον στόχο του να αλλάξει την κουλτούρα και την
αντίληψη για τα ξενοδοχεία ημιδιαμονής.
Πηγή: cnbc.com
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου