medlabnews.g
Το τελευταίο διάστημα, ιδιαίτερα από τις εορτές των Χριστουγέννων και μετά, τα κοινωνικά δίκτυα γέμισαν από απατεώνες που με έξυπνο τρόπο και καλοφτιαγμένες διαφημίσεις προσπαθούν να βρουν θύματα που θα ανταποκριθούν και είτε θα πληρώσουν την πραγματικά ιδιαίτερα καλή προσφορά που κάνουν είτε ακόμα χειρότερα θα υποκλέψουν κωδικούς κλπ καρτών και λογαριασμού οπότε και μπορούν στη συνέχεια να αδειάσουν λογαριασμούς. Δυστυχώς παρά τις καταγγελίες στις πλατφόρμες αυτές ΔΕΝ ανταποκρίνονται όπως συνήθως διαδίδουν αλλά προτιμούν να πληρώνονται από τους διαφημιζόμενους,
Η απάτη με την κάρτα του ΟΑΣΑ
Μια ακόμα απάτη κάνει καριέρα στο διαδίκτυο προσφέροντας την ετήσια ΑΤΗ ΕΝΑ card απεριορίστων διαδρομών με μόλις 2 ευρώ. Το Facebook της Meta αρνείται να την κατεβάσει, παρά τα report και τα θύματα.
Μια εμφανής, αλλά όχι για όλους, απάτη κάνει τον γύρο του διαδικτύου σε μια διαδικασία που μπορεί να αδειάσει τον τραπεζικό σας λογαριασμό. Μια ηλεκτρονική απάτη, η οποία παρότι έχει γίνει ήδη ζήτημα από τον ΟΑΣΑ που έχει εκδώσει σχετική ανακοίνωση σε έτερη παραπλανητική διαφήμιση και χρήστες των κοινωνικών δικτύων, οι διαφημίσεις-απάτες συνεχίζονται.
Πρόκειται για την ATH.ENA Card διάρκειας 12 μηνών η οποία σύμφωνα με την απάτη «σας γίνεται δώρο με μόλις 2 ευρώ!». Καταγγελίες έχουν γίνει από ιδιώτες και μάλιστα αν πατήσεις Report, δηλαδή την επιλογή καταγγελιών η «υπέροχη» πλατφόρμα της Meta, απλά κρύβει την διαφήμιση από τις αναρτήσεις που εμφανίζονται στο προφίλ του χρήστη.
Δεν είναι η πρώτη φορά που το Facebook και η Meta εν γένει διαφημίζουν απάτες, όμως το πρόβλημα δεν έγκειται στον μη επαρκή έλεγχο των διαφημίσεων, αλλά στο γεγονός πως αυτές αποκρύπτονται από αυτούς που κάνουν καταγγελία, αντί να πέσουν μόνιμα. Αντίστοιχες απάτες κυκλοφορούν με κρυπτονομίσματα και χρηματηστηριακές εταιρείες-μαϊμού. Χρειάζεται προσοχή λοιπόν που δίνετε τα στοιχεία της κάρτας σας. Μην εμπιστεύεστε, μην αγοράζετε, ρωτήστε κάποιον «που ξέρει από κομπιούτερς».
Αυτοί που βρίσκονται πίσω από την απάτη έχουν οργανώσει αρκετά πρόχειρα το εγχείρημα για πολλούς λόγους. Αν εξαιρέσει κανεί το λογότυπο, οι διαχειριστές της απάτης δεν έχουν στήσει φωτογραφία προφίλ, ενώ έχει μόλις τέσσερις διαφημίσεις τις τελευταίες ημέρες. Ύστερα έχει τόνους σε κεφαλαία γράμματα, κάτι που σημαίνει πως δεν μπήκαν καν στον κόπο να πάρουν επίσημη κάρτα, αλλά έγραψαν ένα μήνυμα σε εφαρμογή αυτόματης μετάφρασης.
Παρότι στα ποστ δεν μπορεί να γίνει καταγγελία, μπορεί να γίνει στην σελίδα όπως και έκανε το in, όμως αυτή παρέμεινε στον αέρα για όλους τους χρήστες.
Το θέμα είναι πως στην μετά covid εποχή, τα κοινωνικά δίκτυα κατακλύστηκαν από άτομα που μέχρι τότε δεν είχαν επαφή με τα κοινωνικά δίκτυα και τις σύγχρονες διαδικτυακές απάτες. Που έχουν μείνει στον «Νιγηριανό πρίγκιπα που χρειάζεται χρήματα για την κληρονομιά» ή «την κληρονόμο εταιρείας που δεν έχει παιδιά και θέλει να δώσει την περιουσία της στο κράτος».
Είναι βέβαιο πως δεκάδες διαδικτυακά άπειροι συμπολίτες μας έχουν δώσει προσωπικά δεδομένα και κωδικούς καρτών στους χειριστές της απάτης, ενώ καλό είναι να παρέμβει άμεσα η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος και η χώρα μας να αποκτήσει νόμο-πλαίσιο για τις διαδικτυακές απάτες.
Οι παπατζήδες – Μπορούν να λείψουν οι παπατζήδες από μια καλή απάτη; Την ώρα λοιπόν που οι πλατφόρμες δεν φέρουν ευθύνη για απάτες μέσω της πλατφόρμας της, παρότι πληρώνεται από τους απατεώνες με διαφήμιση ή το κουμπί αυτόματης μετάβασης στην σελίδα της απάτης που ονομάζεται «apply now», δεν λείπουν οι παπατζήδες!
Όπως μπορείτε να δείτε στις δύο εσωτερικές φωτογραφίες του κειμένου, οι διαχειριστές έχουν φτιάξει ψεύτικα προφίλ, με επίσης ψεύτικα ονόματα περισσότερο από την Ρουμανία και χωρών στα πέριξ των Βαλκανίων με ύπουλο σκοπό. Να στοχοποιήσουν πολίτες μεταναστευτικής καταγωγής που μπορούν να πιστέψουν πως θα αποκτήσουν ετήσια κάρτα με δύο ευρώ και δεν έχουν πολύ καλή γνώση ελληνικών για να καταλάβουν τις προτάσεις που έχουν μεταφραστεί σε Google Translate. Εναλλακτικά να στοχοποιήσουν διαδικτυακά αναλφάβητους συμπολίτες μας (σ.σ. δόκιμος και όχι προσβλητικός όρος), που δεν μπορούν να ανιχνεύσουν την απάτη λόγω μηδαμινής εξοικίωσης με τις νέες -για τους ίδιους- τεχνολογίες.
Κάποιες από τις «μαρτυρίες ατόμων που αγόρασαν το προϊόν» στα σχόλια της ανάρτησης
Όπως ο «χρήστης» Florin Andronic κάτοικος Βουκουρεστίου…Ρουμανίας, ο οποίος γράφει σε άπταιστα ελληνικά πως «Καλέσαμε σήμερα το Μετρό Αθήνας και το OASA S.A. Επιβεβαίωσαν ότι αυτή η προσφορά πράγματι ξεκίνησε online με τη στήριξη της κυβέρνησης. Οπότε, μην διστάσετε».
Ακόμα έχουμε την μαρτυρία του Arseny Mihai Iuhas, της γνωστής οικογενείας, ο οποίος δηλώνει πως «προσωπικά πάντα ήμουν επιφυλακτικός απέναντι σε αυτού του είδους τις προωθητικές ενέργειες. Δεν ξέρω, ποτέ δεν πίστευα σε δωρεάν ή υπό προϋποθέσεις δωρεάν προσφορές. Αλλά εδώ, φαίνεται ότι λειτουργεί. Παρήγγειλα, επιβεβαίωσαν και παρέδωσαν. Στο τέλος, είμαι ικανοποιημένος». Όπου από κάτω ακολουθούν οι ευχαριστίες ή διεκρινήσεις της εταιρείας. Η προηγούμενη απάτη χρησιμοποιούσε ψευδή σελίδα του ΟΑΣΑ με την επωνυμία ΟΑΣΑ – Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας. Ο νέος λογαριασμός είναι στο όνομα της ATH ENA card.
«Πιστεύετε σε αυτήν την υπερβολικά γλυκιά προσφορά; Έχω κάποιες αμφιβολίες» αναφέρει το προφίλ-παπατζής Natalya Pachina, που ο «σεναριογράφος» της απάτης, της έφτιαξε στόρι ως εκπαιδεύτρια και εκτροφέα σκυλιών ράτσας pincher.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου