Τέμπη. Αν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717, δεν θα είχε συμβεί η τραγωδία | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Τέμπη. Αν είχε ολοκληρωθεί η Σύμβαση 717, δεν θα είχε συμβεί η τραγωδία

Πώς συνδέονται μεταξύ τους τα δύο τραγικά δυστυχήματα το 2017 και το 2023 με αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης

 

Πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα έναν χρόνο μετά από την τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς.

Παράλληλα, με τη δικαστική έρευνα για την εθνική τραγωδία των Τεμπών, ερευνάται και η αμαρτωλή σύμβαση 717.

Το Star έφερε στο «φως» το βαρύ κατηγορητήριο για 26 συνολικά άτομα, που προέκυψε μετά την έρευνα της Ευρωπαίας Εισαγγελέως.

Οι 106 σελίδες

Το κατηγορητήριο, που υπογράφει η Ευρωπαία Εντεταλμένη Εισαγγελέας, κ. Πόπη Παπανδρέου, απαριθμεί 106 σελίδες.

Δημόσιοι Υπάλληλοι κατηγορούνται για…

απάτη,

ψευδή βεβαίωση,

απιστία σε βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου.

Η έρευνα ξεκίνησε το 2022 μετά από καταγγελία για τις απανωτές παρατάσεις στο έργο που έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί το 2016.

Η έρευνα όμως όπως αποκαλύπτουμε σήμερα έδειξε ότι οι κατηγορούμενοι έδιναν ψευδή στοιχεία προκειμένου να παίρνουν τα χρήματα του κατηγορητηρίου.

Στο κατηγορητήριο γίνεται λόγος για απατηλή συμπεριφορά των κατηγορούμενων υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ και ότι εν γνώσει τους δήλωναν μη ορθά στοιχεία.

Η καταστροφή του ηλεκτρονικού εξοπλισμού

Όπως το 2017, υποστήριζαν ότι οι καθυστερήσεις στο τμήμα, Οινόη-Τιθορέα, οφείλονται σε βανδαλισμούς και κλοπές.

Η Ευρωπαία Εισαγγελέας, όμως, αναφέρει ότι το πρόβλημα των βανδαλισμών και των κλοπών ήταν διαχρονικό και είχε προβλεφθεί μάλιστα στη Σύμβαση και τον προϋπολογισμό του έργου.

Όσον αφορά τις κλοπές θυρών σε μερικά ερμάρια εξωτερικού χώρου, παρότι η ΕΡΓΟΣΕ είχε λάβει γνώση, ουδέποτε από το έτος 2014 μέχρι την ημερομηνία υποβολής του επίμαχου αιτήματος παράτασης (σ.σ. 2017) έδωσε εντολή στην Ανάδοχο Κοινοπραξία να αποκαταστήσει τις θύρες αυτές.

Είχε, λοιπόν, ως αποτέλεσμα να καταστραφεί όλος ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός.

Τραγικό συμπέρασμα;

Αν είχε ολοκληρωθεί η 717, δεν θα είχε συμβεί η τραγωδία στα Τέμπη.

Η βεβαιότητα ότι θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία των Τεμπών, αν εγκαίρως είχε ολοκληρωθεί η περίφημη σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση και τη σηματοδότηση του σιδηροδρομικού δικτύου, διατυπώνεται στο βαρύ κατηγορητήριο που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τη συγκεκριμένη πτυχή της υπόθεσης που έχει συγκλονίσει ολόκληρη την ελληνική κοινωνία.

«Οι κατηγορούμενοι υπάλληλοι της ΕΡΓΟΣΕ δεν είχαν ειλικρινή πρόθεση να εφαρμόσουν τη Σύμβαση 717/2014 και να υλοποιήσουν το αντικείμενο αυτής – το οποίο μάλιστα συνδεόταν άρρηκτα με την ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων, όπως αποδείχθηκε με τον τραγικότερο τρόπο από το δυστύχημα στο Αδενδρο και το πρόσφατο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, τα οποία θα είχαν με βεβαιότητα αποφευχθεί εάν είχε ολοκληρωθεί το αντικείμενο της Σύμβασης 717 με το σύστημα ETCS σε λειτουργία».

Η διαπίστωση που συνδέει ευθέως τη μη υλοποίηση της σύμβασης με δύο μάλιστα σιδηροδρομικά δυστυχήματα, στο Αδενδρο το 2017 και την τραγωδία των Τεμπών το 2023, αποκτά ιδιαίτερα βαρύνουσα σημασία, καθώς περιλαμβάνεται στο κατηγορητήριο που συνέταξε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία – στοιχεία του οποίου «φωτίζουν» ΤΑ Νέα Σαββατοκύριακο – και με βάση αυτό έχουν κληθεί σε απολογία 23 μη πολιτικά πρόσωπα ενώπιον της ευρωπαίας ανακρίτριας Χριστίνας Σαλάππα.

Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι αντίγραφο αυτής της δικογραφίας για τη μη υλοποίηση της σύμβασης βρίσκεται ήδη στα χέρια και του εφέτη – ειδικού ανακριτή Σωτήρη Μπακαΐμη, ο οποίος διεύρυνε τον κύκλο των κατηγορουμένων για το δυστύχημα στα Τέμπη καλώντας σε απολογία πρώην στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ που ελέγχονται ποινικά και για τη μη εκτέλεση της σύμβασης 717.

Η επίμαχη σύμβαση 717 υπεγράφη στις 26.9.2014 μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των νομίμων εκπροσώπων της Κοινοπραξίας και αφορούσε την «ανάταξη και αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» και ως προθεσμία υλοποίησης του έργου ορίστηκε το διάστημα των 24 μηνών.

Αντικείμενό της δηλαδή ήταν η συνολική οργάνωση, αξιοποίηση και διαλειτουργική εναρμόνιση όλων των επιμέρους προσπαθειών που είχαν γίνει με προηγούμενες εργολαβίες με αντικείμενο την ασφαλή σιδηροδρομική διακίνηση.

Βασική προϋπόθεση για την έναρξη των εργασιών υλοποίησης, όπως επισημαίνεται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, ήταν η προηγούμενη εκπόνηση και έγκριση των απαιτούμενων τεχνικών μελετών εφαρμογής για τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, από εξειδικευμένη εργοληπτική εταιρεία (πάροχος εμπειρίας) που διέθετε την ειδική προς τούτο τεχνική ικανότητα και εμπειρία, καθώς το έργο είχε χαρακτηριστεί ως «ειδικής φύσεως». Αυτό πρακτικά σήμαινε ότι η εταιρεία πάροχος εμπειρίας θα παρείχε τις υπηρεσίες και την ειδική τεχνογνωσία προς τα μέλη της Κοινοπραξίας καθ’ όλη της διάρκεια της σύμβασης και στο σύνολο του έργου, ώστε να εξασφαλιστεί η τεχνική αρτιότητά του και η ορθή εκτέλεση του.

ΣΕ ΔΥΟ ΜΕΡΗ.

Ωστόσο, η ελεγχόμενη Κοινοπραξία, φέρεται μετά την υπογραφή της σύμβασης 717 και την ανάληψη του έργου να διαχώρισε αυθαίρετα την εκτέλεση του φυσικού αντικειμένου σε δύο μέρη, ήτοι το βόρειο και το νότιο.

Ενώ όμως στο βόρειο τμήμα το έργο φέρεται να εκτελέστηκε υπό τις οδηγίες και με την τεχνογνωσία της εταιριίας παρόχου εμπειρίας, στο νότιο τμήμα φέρεται να μη συμμετείχε η εταιρεία που διέθετε την τεχνογνωσία και τα έργα να εκτελέστηκαν χωρίς την εμπλοκή της, με αποτέλεσμα την παραβίαση ουσιώδους συμβατικού όρου και την παροχή έργου κατώτερου του αναμενόμενου τεχνικά.

Επίσης η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία κάνει λόγο για πολυετή καθυστέρηση στη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης έργου, αφού από το έτος 2018 θα έπρεπε να την κηρύξουν έκπτωτη την Κοινοπραξία βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας περί δημοσίων έργων, πλην όμως δεν το έπραξαν, διότι επεδίωκαν την εξυπηρέτηση των οικονομικών συμφερόντων της Κοινοπραξίας και όχι την υλοποίηση του έργου εντός της συμβατικά προβλεπόμενης προθεσμίας.

Τέλος, από την πλευρά τους, κατά πληροφορίες, οι εκπρόσωποι της Κοινοπραξίας αντικρούοντας τις κατηγορίες υποστηρίζουν ότι το έργο εκτελέστηκε με τεχνική και επιστημονική επάρκεια και ότι η μη έγκαιρη ολοκλήρωσή του οφείλεται αποκλειστικά σε αντικειμενικές δυσκολίες σχετιζόμενες και με την ταυτόχρονη λειτουργία του δικτύου.

Κουτσούμπας: στοιχεία για πολιτικές ευθύνες. Στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη κατέθεσε χθες ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας το πόρισμα για την τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς, που νωρίς το πρωί είχε κατατεθεί και στη Βουλή μετά το τέλος των εργασιών της Εξεταστικής Επιτροπής.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Κουτσούμπας προχώρησε στην κίνηση αυτή γιατί στο πόρισμα εκτός από τις πολιτικές ευθύνες υπάρχουν στοιχεία που οδηγούν σε ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων τόσο για τα αίτια της σύγκρουσης, όσο και για την έκρηξη που ακολούθησε καθώς και την επιχείρηση συγκάλυψης που αποτελούν πλέον ενιαία δικογραφία για την ποινική Δικαιοσύνη.

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων