Τραγικό θάνατο βρήκαν τρεις νέοι σε δυστύχημα με ένα Tesla Cybertruck, καθώς φέρεται να παγιδεύτηκαν μέσα σε αυτό όταν τυλίχθηκε στις φλόγες, σύμφωνα με αγωγή που κατατέθηκε στις ΗΠΑ.
Οι γονείς μιας φοιτήτριας που έχασε τη ζωή της σε ατύχημα με Tesla Cybertruck έχουν κινήσει νομικές διαδικασίες κατά της Tesla Inc. Αποδίδουν τον θάνατο της κόρης τους στον ηλεκτρονικό σχεδιασμό της πόρτας του οχήματος.
Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα, οι γονείς της Krysta Tsukahara , μιας 19χρονης φοιτήτριας, έχουν καταθέσει αγωγή κατά της Tesla για άδικο θάνατο .
Οι αγωγές ισχυρίζονται ότι η σχεδίαση των θυρών του οχήματος μετέτρεψε τη σύγκρουση, η οποία θα μπορούσε να ήταν επιβιώσιμη, σε μια μοιραία παγίδα, χαρακτηρίζοντας το Cybertruck ως “παγίδα θανάτου”.
Η αγωγή αναφέρει επίσης ότι οι χειροκίνητες ασφάλειες πόρτας είναι δύσκολο να βρεθούν και να χρησιμοποιηθούν, ιδιαίτερα σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.Η αγωγή της οικογένειας Tsukahara, η οποία ζητά απροσδιόριστες αποζημιώσεις, έρχεται σε μια εποχή που η Tesla αντιμετωπίζει ήδη αρκετές νομικές προκλήσεις σχετικά με τον σχεδιασμό της ασφάλειας των οχημάτων της.
Ο πατέρας της Κρίστα, μιλώντας στο KTVU Fox 2, δήλωσε:
«Η Κρίστα ήταν ένα λαμπρό, ευγενικό και ικανό νέο κορίτσι, με όλη της τη ζωή μπροστά της. Έχουμε αναγκαστεί να αντέξουμε όχι μόνο την απώλειά της, αλλά και τη σιωπή γύρω από το πώς συνέβη αυτό και γιατί δεν μπόρεσε να βγει από το αυτοκίνητο. Αυτή η εταιρία αξίζει ένα τρισεκατομμύριο δολάρια - πώς μπορεί να βγάζει μια μηχανή τόσο επικίνδυνη σε τόσα επίπεδα;».
Ο δικηγόρος της οικογένειας, Ρότζερ Ντράιερ, πρόσθεσε:
«Αυτή η αγωγή αφορά την αλήθεια και την ανάληψη ευθύνης. Ο σχεδιασμός του οχήματος πρόδωσε την Κριστίνα. Δεν υπήρχε λειτουργικό και εύκολα προσβάσιμο σύστημα χειροκίνητης απελευθέρωσης ή επείγουσας εξόδου που θα της επέτρεπε να σωθεί. Ο θάνατός της θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί».
Πώς σώθηκε ο τέταρτος επιβάτης;
Και οι τρεις νεαροί που βρίσκονταν στο αυτοκίνητο και βρήκαν τραγικό θάνατο ήταν απόφοιτοι του λυκείου Πιεντμόντ, που είχαν μόλις επιστρέψει στην πόλη τους για την Ημέρα των Ευχαριστιών. Ο τέταρτος επιβάτης ήταν ο μοναδικός επιζών, αφού ένας μάρτυρας έσπασε ένα παράθυρο με κλαδί δέντρου και κατάφερε να τον τραβήξει έξω από το φλεγόμενο όχημα.
Η υπόθεση αυτή έρχεται να προστεθεί σε σειρά προβλημάτων για το Cybertruck, το οποίο έχει ανακληθεί οκτώ φορές και παρουσιάζει χαμηλές πωλήσεις από την κυκλοφορία του . Η εταιρεία είχε πρωτοπορήσει στις ηλεκτρονικές πόρτες οχημάτων που ανοίγουν με το πάτημα κουμπιού, ωστόσο η λειτουργία τους εξαρτάται από την μπαταρία 12 volt. Σε περίπτωση διακοπής ισχύος, όπως σε μια σύγκρουση, ο μηχανισμός μπορεί να μην λειτουργήσει .
Και άλλα αυτοκίνητα
Αντίστοιχες περιπτώσεις έχουν καταγραφεί στο παρελθόν. Το 2016, στην Ινδιανάπολη, ο διευθύνων σύμβουλος Κέβιν Μακάρθι πέθανε όταν ένα Tesla Model S χτύπησε δέντρο και πήρε φωτιά. Μάρτυρες ανέφεραν ότι τον είδαν να προσπαθεί να βγει πριν το όχημα τυλιχθεί στις φλόγες. Πέρυσι, η Tesla διευθέτησε δικαστικά την αγωγή της οικογένειάς του.
Η σχεδίαση των θυρών της Tesla αποτελεί αντικείμενο ομοσπονδιακής έρευνας από τον Σεπτέμβριο, όταν ιδιοκτήτες του Model Y του 2021 παραπονέθηκαν ότι δεν μπορούσαν να ανοίξουν τις πίσω πόρτες, με τέσσερις περιπτώσεις να απαιτούν σπάσιμο παραθύρων για απελευθέρωση παιδιών.
Το θέμα αυτό δεν περιορίζεται στην Tesla· και άλλοι κατασκευαστές όπως Ford, Toyota και Stellantis χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές πόρτες, αλλά έχουν υιοθετήσει διαφορετικούς μηχανισμούς ασφαλείας. Σε ορισμένα μοντέλα Lexus, το χειροκίνητο άνοιγμα γίνεται με διπλό τράβηγμα της λαβής, ενώ στο Volkswagen ID.4 αρκεί να τραβηχτεί πιο δυνατά.
Στο Mustang Mach E και σε κάποια Jeep, πυκνωτής κοντά στον μηχανισμό διατηρεί αρκετή ισχύ για άνοιγμα ακόμη και μετά από αστοχία μπαταρίας .




Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου