Οταν αποτυχαίνει ένας διευθυντής παραιτείται. Εκτός αν είναι πολλά τα λεφτά .. | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Οταν αποτυχαίνει ένας διευθυντής παραιτείται. Εκτός αν είναι πολλά τα λεφτά ..

Ποιοι ηταν οι στόχοι για τα ΕΛΤΑ όταν ανέλαβε το 2023 τη διεύθυνσή τους ο Γρηγόρης Σκλήκας; Τους πέτυχε;

 επιμέλεια medlabnews.gr 

Οταν ανέλαβε τα ΕΛΤΑ το 2023 ο Γρηγόρης Σκλήκας ως διευθύνων σύμβουλος είπε, σε forum “Ο «κρυμμένος θησαυρός» των ελληνικών logistics”. Μιλούσε τότε πως στα επόμενα βήματα της εταιρείας εντάσσεται και η αξιοποίηση drones για τις μεταφορές και η επικαιροποίηση του δικτύου αποστολών, προκειμένου να αποδεσμευθούν δυνάμεις με τη βοήθεια των κατάλληλων συνεργατών για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας.

Το 2020-2021, εν μέσω πανδημίας, τα ΕΛΤΑ έλαβαν κρατική ενίσχυση ύψους περίπου 280 εκατομμυρίων ευρώ για την κάλυψη υποχρεώσεων και την επανεκκίνηση του οργανισμού. Ήταν μια τεράστια ένεση δημοσίου χρήματος που θα έπρεπε να σηματοδοτήσει μια νέα αρχή.

Το πρόγραμμα εξυγίανσης ήταν φιλόδοξο, περιελάμβανε εθελούσια έξοδο 2.000 ατόμων, ψηφιακό μετασχηματισμό με νέες υπηρεσίες και συστήματα διαχείρισης, καθώς και εξορθολογισμό δικτύου και δαπανών. Στη θεωρία, όλα ήταν τέλεια σχεδιασμένα. Στην πράξη, όμως, το αποτέλεσμα είναι διαφορετικό…

Παρά την τεράστια αυτή κρατική ενίσχυση των 280 εκατομμυρίων ευρώ, τα ΕΛΤΑ κατέγραψαν ζημίες 15 εκατομμυρίων ευρώ το 2024.

Οι προσπάθειες εξυγίανσης και ο ορίζοντας του 2025, έλεγε το 2023

Ανοιχτή παραμένει η μαύρη τρύπα παραμένουν των ΕΛΤΑ με τη Grant Thornton να αναφέρει ευθέως στην έκθεση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2022 ότι τίθεται σοβαρό ζήτημα βιωσιμότητας, εάν λάβει κανείς υπόψη τα ίδια κεφάλαια και τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις.

Πιο συγκεκριμένα τα ίδια κεφάλαια των ΕΛΤΑ είναι αρνητικά κατά 102 εκατ. Ευρώ, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις διαμορφώνονται στα 257 εκατ. Ευρώ και αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών υποχρεώσεων (τουλάχιστον 55%) που διαμορφώνονται τα 468 εκατ. Ευρώ. Επιπλέον, σύμφωνα με τη Grant Thornton, που είναι ο ανεξάρτητος ορκωτός ελεγκτής, ανησυχητικές είναι και οι ζημίες (27,9 εκατ. ευρώ).

Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο, ότι τα ΕΛΤΑ τα οποία είναι θυγατρική του Υπερταμείου, έχουν λάβει από το 2020 ένεση ρευστότητας 280 εκατ. Ευρώ που εξ΄όσων φαίνεται δεν έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα, ενώ ακόμα και η δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων ήταν κατά πολύ εκπρόθεσμη.

Από το ποσό αυτό τα μισά, σύμφωνα με όσα αναφέρονται στα αποτελέσματα, δηλαδή τα 140 εκατ. Ευρώ αφορούν την αποζημίωση των ΕΛΤΑ για την καθολική υπηρεσία από το 2013 έως και το 2019.


Οι προσπάθειες εξυγίανσης και ο ορίζοντας του 2025

Τα ΕΛΤΑ βρίσκονται σε μία διαδικασία εξυγίανσης που έχει ξεκινήσει από τον Ιούλιο του 2023 και θα αποφέρει καρπούς από το 2025, προχωρώντας στην διακοπή λειτουργίας του 26% των καταστημάτων τους καθώς από το σύνολο των 556 καταστημάτων έχει παύσει η λειτουργία των 145.

Επίσης, έχει σημειωθεί σημαντική πτώση στο κόστος του προσωπικού (22%) καθώς έχει αποχωρήσει μέσω ενός προγράμματος εθελούσιας εξόδου που κόστισε στα ΕΛΤΑ 112 εκατ. Ευρώ. Εκτιμάται, δε, ότι με την κίνηση αυτή έχει μειωθεί σημαντικά το εργατικό κόστος (54%) σε ετήσια βάση, με αποτέλεσμα τα ΕΛΤΑ να συμμαζεύουν σημαντικά ένα μεγάλο κονδύλι. Αξίζει να σημειωθεί ότι με το πρόγραμμα εθελουσίας είχαν αποχωρήσει 2.000 υπάλληλοι με κόστος 137 εκατ. Ευρώ για τα ΕΛΤΑ.

Ωστόσο, η αποχώρηση του προσωπικού και κυρίων των υψηλών στελεχών έχει δημιουργήσει σημαντικές παρενέργειες. Αυτό συμβαίνει καθώς παρά το γεγονός ότι έχει προσληφθεί νέο «οικονομικότερο» προσωπικό, αυτό δεν έχει την εμπειρία των αποχωρησάντων με αποτέλεσμα δημιουργούνται σημαντικά προβλήματα στην καθημερινή εύρυθμη λειτουργία των ΕΛΤΑ. Εκτός, όμως από την εθελούσια έξοδο προσωπικού τα ΕΛΤΑ έχουν προχωρήσει και σε οριζόντια μείωση μισθών κατά 8%.

Όσον αφορά το τι έχουν λαμβάνειν τα ΕΛΤΑ εκτιμούν ότι εντός του 2023 ή τις αρχές του 2024 θα προστεθούν στα ταμεία τους συνολικά 20 εκατ. Ευρώ λόγω είσπραξης οφειλών για το 2020 και το 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι πραγματοποιείται διαχειριστικός έλεγχος για τα πεπραγμένα του 2021 και του 2022.

Επιπλέον, τα ΕΛΤΑ προχωρούν στην αντικατάσταση του στόλου τους με οχήματα νέας τεχνολογίας μέσω leasing, καθώς και η σταδιακή απεξάρτηση από εξωτερικούς συνεργάτες (outsourcing) και ενοικιαζόμενο προσωπικό.

Σχετικά με τα ΕΛΤΑ Courier, προκύπτει ότι έχουν δυσμενή οικονομική απόδοση η οποία οφείλεται στην αποδιοργάνωση λόγω της αποχώρησης σημαντικού αριθμού στελεχών. Για να βελτιωθεί η κατάσταση θα γίνει προσπάθεια επαναστελέχωσης της εταιρείας και επιδιώκεται τα ετήσια προ φόρων κέρδη να ανέρχονται στα 5 εκατ. ευρώ

Το 2024 τα ΕΛΤΑ διπλασιάσαν τις αμοιβές της διοίκησης, αλλά δεν είπαν τίποτα για την έρευνα της Deloitte

Διπλασιασμό των αμοιβών των στελεχών των ΕΛΤΑ υπόσχεται ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης, με το νέο νομοσχέδιο για το Υπερταμείο το οποίο θα εφαρμόσει «μοντέλο ΔΕΗ» σε ότι αφορά τις αμοιβές.

Η προοπτική είναι θετική για την διοικητική πυραμίδα από τον βαθμό του γενικού διευθυντή τον διευθύνοντα σύμβουλο, όπως και για του προέδρου των ΕΛΤΑ. Όμως, το παρελθόν των ΕΛΤΑ δεν δίνει εγγυήσεις για το μέλλον καθώς αξιοποιείται από τις κυβερνήσεις για τον διορισμό διοικήσεων των «φίλων» και των «γνωστών». Το νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΟ με το καλημέρα θα αυξήσει τις αμοιβές των στελεχών σε βαθμό που διπλασιαστούν. Σήμερα, οι ετήσιες αποδοχές διαμορφώνονται στις 60.000 ευρώ για τους Γενικούς Διευθυντές και αναμένεται να ξεπεράσουν τις 120.000 ευρώ. Ο διευθύνων σύμβουλος και ο πρόεδρος με σημερινές ετήσιες αποδοχές των 200.000 ευρώ, θα ξεπεράσουν τις 300.000 ευρώ.

Ο τότε υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης όταν τέθηκαν τα θέματα για τα ΕΛΤΑ έδειξε τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου, προσδιορίζοντας ότι η δική του δικαιοδοσία σταματά εδώ.

Προσδιόρισε ότι πολλές φορές έγιναν προσπάθειες ιδιωτικοποίησης των ΕΛΤΑ αλλά απέτυχαν, για να κλείσει το κύκλο λέγοντας, «τι να κάνουμε, να τα κλείσουμε» το οποίο τέθηκε ως φιλοσοφικό ερώτημα. Τέλος, να σημειωθεί ότι η διοίκηση με τους εργαζόμενους υπέγραψαν σύμβαση εργασίας που προβλέπει αύξηση των αποδοχών τους κατά 3,4% το 2024 και 3,2% το 2025.

Τι πέτυχε το 2024 από αυτά που έλεγε ο CEO των ΕΛΤΑ;

Σημαντικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της και στην αξιοποίηση των υποδομών της σχεδιάζει η διοίκηση των ΕΛΤΑ, στοχεύοντας το 2024 να είναι μια χρονιά χωρίς ζημίες. Με αφορμή τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2023, όπως τόνισε χθες ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρηγόρης Σκλήκας, «από το 2023 τα Ελληνικά Ταχυδρομεία υλοποιούν ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο ανάκαμψης, με κύριους άξονες τη μείωση κόστους, την επικαιροποίηση δομών, τη βελτίωση του μείγματος προϊόντων & υπηρεσιών, την ανάδειξή τους σε βασικό πρωταγωνιστή του e-commerce στη ΝΑ Ευρώπη μέσα από συνεργασίες και εμπορική εξωστρέφεια. Πιστεύουμε ότι είναι μια επιχείρηση που μπορεί να ανακάμψει και να αναδειχθεί σε βασικό πρωταγωνιστή της μεσαίας οικονομίας, προσφέροντας ένα νέο ευρύτερο δίκτυο με ολοένα και περισσότερες ψηφιακές λύσεις για ιδιώτες και επιχειρήσεις».

Σε ό,τι αφορά τη συνένωση των ΕΛΤΑ και ΕΛΤΑ Courier, όπως είπε ο κ. Σκλήκας, από αύριο θα έχουμε μια εταιρεία, μια κουλτούρα ένα δυνατό brand.

Στα οφέλη από τη συνένωση ΕΛΤΑ Hellenic Post-ΕΛΤΑ Courier συμπεριλαμβάνονται, με βάση το νέο σχεδιασμό:

  • Μία εταιρεία, μία κουλτούρα, ένα δυνατό brand.
  • Ένα κοινό δυναμικό προϊοντικό χαρτοφυλάκιο.
  • Ένα κοινό διευρυμένο δίκτυο & third party συνεργασίες
  • Υβριδικά μοντέλα διανομής. Ψηφιακά εργαλεία & αναβαθμισμένες δυνατότητες για ιχνηλάτηση & Last Mile.
  • Κοινές διαδικασίες με βελτιωμένες υπηρεσίες και κοινό reporting.

Πέτυχε κάτι από όλα αυτά που έλεγε το 2024. Όχι; E τότε ή παραιτείται ή τον παραιτείς. Δεν τον αφήνεις να κλείσει τα ΕΛΤΑ για να δείς τι θα πρέπει να κάνεις;

 Και το χειρότερο η ελληνική ταχυδρομική αγορά δεν βυθίζεται – αντίθετα, βιώνει πρωτοφανή άνθηση, ιδιαίτερα μετά την περίοδο του κορονοϊού που επιτάχυνε την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου. Η αγορά εκτοξεύεται, οι ιδιωτικές εταιρείες ταχυμεταφορών πολλαπλασιάζονται και κερδίζουν έδαφος. Τα ΕΛΤΑ, όμως, παρά το σημαντικό μερίδιο αγοράς που κατέχουν (249 εκατομμύρια ευρώ, περίπου 41% της αγοράς), όχι μόνο δεν καταφέρνουν να επωφεληθούν από αυτή την έκρηξη, αλλά συνεχίζουν να χάνουν σταθερά μερίδια υπέρ των ανταγωνιστών τους.

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων