Το 2017 ήταν μια μεταβατική χρονιά για τη Philip Morris International. Η εταιρεία ανακοίνωσε τα σχέδιά της για ένα μέλλον "ελεύθερο από καπνό", τοποθετώντας διαφημίσεις σε μεγάλα βρετανικά ΜΜΕ και υποστηρίζοντας τη φιλοδοξία της να σταματήσει να πουλά τσιγάρα στην περιοχή.
Συνεπώς, η ανάπτυξη καπνικών προϊόντων με μικρότερες επιπτώσεις στην υγεία, όπως το IQOS, αναμένεται να βοηθήσει την εταιρεία να αναστρέψει τις μειωμένες της πωλήσεις με τις οποίες ήρθε αντιμέτωπη πρόσφατα. Επίσης, αυτό είναι το προϊόν που σύμφωνα με την εταιρεία μπορεί να αντικαταστήσει το (συμβατικό) τσιγάρο.
Ωστόσο, οι μέχρι τώρα πωλήσεις του εν λόγω προϊόντος ειδικά στην Ιαπωνία δείχνουν ότι, ενώ η εταιρεία έχει προβεί σε εκείνες τις κινήσεις και πρωτοβουλίες που θα προωθήσουν το IQOS στη χώρα, το πραγματικό όφελος θα φανεί την επόμενη χρονιά.
Το θετικό για την εταιρεία είναι πως η συνεισφορά της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντος στα συνολικά έσοδα (συμπιεσμένου καπνού + προϊόντων μειωμένου κινδύνου) είναι πολύ μεγαλύτερη από το μερίδιό της στις συνολικές πωλήσεις (τσιγάρων + προϊόντων θερμαινόμενου καπνού). Κάτι που υπονοεί πως τα έσοδα ανά μονάδα αυτής της κατηγορίας προϊόντος είναι υψηλότερα από τα έσοδα των τσιγάρων.
Αυτά τα στοιχεία είναι πολύ ενθαρρυντικά για την εταιρεία, καθώς αυξημένα έσοδα οδηγούν σε όλο και υψηλότερα κέρδη. Θα προσπαθήσουμε να υπολογίσουμε λοιπόν τη συμβολή του IQOS στα οικονομικά της Philip Morris για το οικονομικό έτος 2018.
Εκτίμηση βασικών δεικτών
1. Μερίδιο όγκου του θερμαινόμενου καπνού. Αναμένουμε το μερίδιο του θερμαινόμενου καπνού στις συνολικές πωλήσεις να συνεχίσει τη δυναμική του ανάπτυξη στο οικονομικό έτος. Αυτή η εκτίμηση βασίζεται στην ανάπτυξη που παρουσίασε η κατηγορία προϊόντος στις αγορές στις οποίες κυκλοφορούσε στα τέλη του 2017, αλλά και στο λανσάρισμά του στις νέες αγορές. Στα τέλη του 2017, το iQOS διατέθηκε προς πώληση σε 37 κομβικές αγορές και πανεθνικά στην Ιαπωνία. Στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2018 κυκλοφόρησε σε 43 συνολικά αγορές. Περιμένουμε, λοιπόν, ότι ο όγκος πωλήσεων των προϊόντων θερμαινόμενου καπνού θα ξεπεράσει τα 42,7 δισ., συγκριτικά με τις εκτιμήσεις της εταιρείας που κυμαίνονται μεταξύ 41-42 δισ.
2. Έσοδα ανά μονάδα για τον θερμαινόμενο καπνό - Τα έσοδα ανά μονάδα παραδοσιακά είναι υψηλότερα για τα προϊόντα θερμαινόμενου καπνού σε σύγκριση με τα τσιγάρα. Αυτό οφείλεται στο ότι ένα πακέτο από 20 ράβδους θερμαινόμενου καπνού κοστίζει περίπου το ίδιο, ή και λίγο ακριβότερα, από ένα πακέτο τσιγάρων Marlboro. Περιμένουμε ανάπτυξη το 2018 σαν αποτέλεσμα της μειωμένης διαφημιστικής δαπάνης, στην οποία προχωρά η εταιρεία στο λανσάρισμα του προϊόντος.
Ως αποτέλεσμα της αύξησης των προηγούμενων δεικτών, η συνεισφορά των προϊόντων μειωμένου κινδύνου στα έσοδα αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά - από 4,9% το 2017 σε 10,6% το 2018, αν και το μερίδιο των πωλήσεών τους αυξάνεται μόνο από 4,5% σε 5,4%.
Από Trefis Team και Great Speculations
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου