SOS: Επικίνδυνα ελαστικά τοποθετούν στα αυτοκίνητά τους χιλιάδες Έλληνες | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

SOS: Επικίνδυνα ελαστικά τοποθετούν στα αυτοκίνητά τους χιλιάδες Έλληνες

Στις δύσκολες οικονομικά στιγμές, που ζούμε δεν είναι περίεργο, πολλοί οδηγοί να σκέφτονται διπλά πριν αντικαταστήσουν τα ελαστικά του αυτοκινήτου τους.
Στις δύσκολες οικονομικά στιγμές, που ζούμε δεν είναι περίεργο, πολλοί οδηγοί να σκέφτονται διπλά πριν αντικαταστήσουν τα ελαστικά του αυτοκινήτου τους. Μια λύση, τουλάχιστον για μερικούς, είναι η επιλογή μεταχειρισμένων ή μερικά φθαρμένων σετ σε χαμηλότερη τιμή.

Όμως είναι η λύση αυτή ιδανική; Ή μήπως ότι κερδίσετε από την τιμή τους θα τα πληρώσετε αργότερα (και ίσως περισσότερο) σε φθορά άλλων τμημάτων του αυτοκινήτου σας, όπως η ανάρτηση, η μετάδοση και οι τροχοί. Όπως έχουμε γράψει στο παρελθόν, ακόμη και αν αγοράσετε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, πρέπει να αντικαταστήσετε τα ελαστικά σας καθώς δεν γνωρίζετε, αυτά που “φοράει” από που προέρχονται. Αν έχουν “ξεραθεί”, αν έχουν μείνει πολλές ημέρες σε σταθμευμένο αυτοκίνητο και έχουν χάσει την αντοχή και την αποτελεσματικότητά τους .
Δείτε για παράδειγμα τα εισαγόμενα αυτοκίνητα από την Γερμανία. Εκεί το ελάχιστο βάθος πέλματος είναι τα τρία χιλιοστά. Στην Ελλάδα η αντίστοιχη τιμή είναι στα 1,6 χιλιοστά. Όσο αφορά τον νόμο, ακόμη και με τρία χιλιοστά βάθος το πέλμα θεωρείται εντάξει. Όμως η δομή και ο σκελετός του μπορεί να έχουν προβλήματα.
Το μικρότερο βάθος πέλματος, τα φθαρμένα τμήματα, θα παράγουν λιγότερη πρόσφυση, από ένα καινούργιο ελαστικό ιδιαίτερα στο βρεγμένο. Αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητό σας θα έχει λιγότερη πρόσφυση και κατά περίπτωση, είναι και λιγότερο ασφαλές ιδιαίτερα στις στροφές και στην κίνηση με λιμνάζοντα νερά στο οδόστρωμα.
Τελικά γιατί να αγοράσετε εσείς κάτι, το οποίο έχει αντικαταστήσει κάποιος άλλος οδηγός λόγω φθοράς;
Το μεγάλο πλεονέκτημα των μεταχειρισμένων ελαστικών, είναι ότι κοστίζουν λιγότερο από τα καινούργια. Άλλο να πρέπει να δώσεις 400 με 500 Ευρώ και άλλο μόνο 70 με 100 Ευρώ. Επιπλέον, αγοράζοντας μία χρησιμοποιημένη τετράδα ίσως είστε σε θέση να αντέξετε οικονομικά μία καλή μάρκα. Μια έρευνα που πραγματοποίησε η Βρετανική υπηρεσία “TyreSafe” διαπίστωσε ότι μέχρι και 98% των μεταχειρισμένων ελαστικών που πωλούνται στη Βρετανία δεν συμμορφώθηκαν με τους κανονισμούς, ενώ το 34% θα μπορούσε να θεωρηθεί επικίνδυνο (φανταστείτε στην Ελλάδα). Ωστόσο, ακόμη και ένα ελαστικό που ικανοποιεί τους κανονισμούς θα μπορούσε να έχει ένα καλά κρυμμένο μυστικό, ενώ ένα ολοκαίνουργιο ελαστικό δεν κρύβει εκπλήξεις.
Είναι γεγονός ότι τα ελαστικά δεύτερης χρήσης δεν διαρκούν όσο τα καινούρια. Θα πρέπει να τα αντικαταστήσετε πολύ πιο γρήγορα, επομένως η εξοικονόμηση χρημάτων αμέσως μειώνεται σημαντικά. Ένα καινούργιο ελαστικό μπορεί να έχει πέλμα πάχους 8 χιλιοστών, ενώ ένα φθαρμένο μπορεί να έχει μόνο το ένα τέταρτο από αυτό. Συνεπώς, θα είναι ικανό μόνο για μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα και θα χρειαστεί αντικατάσταση πολύ σύντομα.
Μπορείτε να εκτιμήσετε τη φθορά των ελαστικών σας ελέγχοντας το δείκτη φθοράς που βρίσκεται στα πλαϊνά. Αν το πέλμα είναι στο ίδιο επίπεδο με τη μύτη του βέλους, το ελαστικό χρειάζεται αλλαγή. Ελέγξτε και το βάθος της χάραξης. Μην στηρίζεστε στην πολύ χαμηλή σύσταση του K.O.K. για τα 1,6 χιλιοστά βάθος είναι και πάλι λίγο.
Θυμηθείτε
Η μέση αποτελεσματική διάρκεια ζωής ενός ελαστικού είναι στα 25.000 χ.λ.μ.
Σε κανονική οδήγηση, το ελαστικό αναπτύσσει 60º C, σε δυνατό φρενάρισμα 250º C και σε μπλοκάρισμα φτάνει τους 2.000º C
Στατιστικά ο μέσος όρος χιλιομέτρων χωρίς να σας “πιάσει λάστιχο” είναι τα 150.000 χ.λ.μ.
newsauto.gr

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων