Το ρεπερτόριο του Θεάτρου τέχνης για τη νέα σεζόν, με παράλληλες εκδηλώσεις, παιδική σκηνή και ψηφιακές προβολές | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Το ρεπερτόριο του Θεάτρου τέχνης για τη νέα σεζόν, με παράλληλες εκδηλώσεις, παιδική σκηνή και ψηφιακές προβολές

Το Θέατρο Τέχνης προτείνει φέτος ένα ρεπερτόριο όπου κυριαρχεί το ελληνικό κείμενο

medlabnews.gr iatrikanea 

Το Θέατρο Τέχνης προτείνει φέτος ένα ρεπερτόριο όπου κυριαρχεί το ελληνικό κείμενο είτε με πρωτότυπα έργα, είτε με κείμενα που εμπνέονται από ιστορικά/κοινωνικά γεγονότα ή το έργο/τη ζωή ξένων και Ελλήνων δημιουργών. Έτσι θα δούμε (με χρονική σειρά) νέα έργα των: Ηρώς Μπέζου, Λένας Κιτσοπούλου, Γιάννη Καλαβριανού, Γιώργου Μπλάνα, Γιώργου Βαλαή, Ιόλης Ανδρεάδη - Άρη Ασπρούλη, Βασίλη Μαυρογεωργίου). Το κλασικό κείμενο εκπροσωπείται φέτος από τρία εμβληματικά έργα των Σαίξπηρ, Ανούιγ και Ξενόπουλου. 

Το Υπόγειο απευθύνεται φέτος και σε ένα νεότερο ηλικιακά κοινό, με τέσσερις διαφορετικές παραγωγές κλασικών ξένων και σύγχρονων ελληνικών κειμένων, ενώ στη Φρυνίχου συναντάμε μόνο ελληνικά κείμενα και μουσικές παραστάσεις («Στην οδό Φρυνίχου», «Παράξενη κοπέλα») ή παραστάσεις με έντονο το μουσικό στοιχείο («Ποπολάρος», «Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα»).  

Να σημειωθεί ότι προγραμματίζονται επίσης μια σειρά από παράλληλες εκδηλώσεις (ομιλίες, συναυλίες, εκπαιδευτικά προγράμματα) που ξεκινούν από τον Δεκέμβριο του ’21 και θα είναι αφιερωμένες στα 100 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης αλλά και στο ρεμπέτικο τραγούδι, καθώς και στα 80 χρόνια από την ίδρυση του Θεάτρου Τέχνης(1942). Τα εκπαιδευτικά προγράμματα θα συνδεθούν με το ρεπερτόριο, τους δημιουργούς και τις θεματικές της σεζόν. Αναλυτικό πρόγραμμα όλων των παράλληλων δράσεων και εκδηλώσεων θα ανακοινωθεί τον Νοέμβριο.

Όσον αφορά στην Παιδική Σκηνή, για αυτή την ιδιαίτερη, μεταβατική για όλους μας και ειδικά για το παιδικό κοινό σεζόν, το Θέατρο Τέχνης προτείνει μια μουσική παράσταση («Τα καινούρια ρούχα του Αυτοκράτορα») ειδικά σχεδιασμένη για να παρουσιάζεται σε σχολεία και σε κάθε είδους χώρους εκδηλώσεων. Η παράσταση, αν όλα συνεχίσουν να πηγαίνουν καλύτερα σε σχέση με την πανδημία, αναμένεται να ενταχθεί στον προγραμματισμό του Θεάτρου Τέχνης από την περίοδο των Χριστουγέννων ενώ μέχρι τότε μπορεί να προσκαλείται από ομάδες, σχολεία κτλ.  

Τέλος, το Θέατρο Τέχνης θα παρουσιάσει με την υποστήριξη του ΥΠΟΟΑ και ψηφιακό ρεπερτόριο για την σεζόν 2021-22, «ανεβάζοντας» τα έργα που διακρίθηκαν στον web και audio διαγωνισμό που προκηρύχθηκε το 2021 με θέμα «Και τα στόματα εφωνάξαν όσα αισθάνετο η καρδιά». Το ψηφιακό ρεπερτόριο θα συμπληρωθεί από δύο audio έργα που θα αρχίσουν να  διατίθενται σε podcasts από τον Νοέμβριο ( “Τα ρούχα του Αυτοκράτορα» για παιδιά, «Το Γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου» για εφήβους/ενήλικο κοινό) και μια web παράσταση που ζωντανεύει το λόγο και τις ιστορίες τριών «θαρραλέων» γυναικών που πρώτες ασχολήθηκαν με το θέατρο κατά τα χρόνια της Επανάστασης («Η δική της επανάσταση»).

Το φετινό πρόγραμμα του Θεάτρου Τέχνης επιθυμεί να λειτουργήσει όπως η κίνηση ενός «τρυφερού χεριού» που θέλει να απαλύνει τον πόνο, να σβήσει το «μαύρο» που σκεπάζει τη ζωή μας τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Ενός χεριού που μας καλεί να το κρατήσουμε, να το σφίξουμε προκειμένου να βρεθούμε και πάλι όλοι μαζί. Από κοντά. Ζωντανά. Και να ονειρευτούμε τον κόσμο από εδώ κι εμπρός.

Από Οκτώβριο-Νοέμβριο στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ

«Ο Ποπολάρος», Γρηγορίου Ξενόπουλου

Για πρώτη φορά, η θεατρική διασκευή του διηγήματος με ζωντανή μουσική.

Σκηνοθεσία-μουσική: Θοδωρής Αμπαζής

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Παραστάσεις: Τετάρτη και Κυριακή στις 8μμ, Πέμπτη έως Σάββατο στις 9μμ

Από 14 Οκτωβρίου έως 12 Δεκεμβρίου

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΦΡΥΝΙΧΟΥ

Από την ομάδα ΟΠΕRA

H παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΟΟΑ

Το διήγημα του Γρηγορίου Ξενόπουλου «Ο ποπολάρος» πρωτοδημοσιεύθηκε το 1913 με τίτλο «Ο αντάρτης». Σε αντίθεση με την μεταγενέστερη διασκευή του από το συγγραφέα για το θέατρο, όπου η προσαρμογή, κατά τα ειοθώτα της εποχής και τη συνήθη πρακτική του Ξενόπουλου, είναι δραστική (μετατόπιση του θεματικού άξονα στην ιστορία αγάπης έναντι της πολιτικο-κοινωνικής ανατομίας, μετατροπή του τέλους σε happy-end), ακολουθώντας την πεπατημένη που σχετίζεται με την εμπορική απήχηση, το διήγημα αξιοποιεί το ειδύλλιο μεταξύ της Κοντεσσίνας Έλδας και του ποπολάρου Ζέππου Πεμπονάρη στο επίπεδο της πλοκής και όχι του θέματος. Ο Ξενόπουλος αξιοποιεί τις ιδιαιτερότητες της ζακυνθινής κοινωνίας για να διαπραγματευθεί, όχι απλώς το διαχωρισμό μεταξύ τάξεων, αλλά την εσωτερίκευση αυτής της στεγανοποίησης από τα ίδια τα πρόσωπα, και μάλιστα στη συνθήκη μιας ήδη μεταβατικής εποχής, που εγκυμονεί την ανατροπή ακριβώς αυτών των στεγανών. Η Ομάδα ΟΠΕRΑ αξιοποιώντας την εικοσαετή πλέον εμπειρία της στο μουσικό θέατρο παρουσιάζει μια νέα σκηνική εκδοχή του «Ποπολάρου» σε διασκευή της  Έλσας Ανδριανού, η οποία επικεντρώνεται, τόσο στην αναλογία της σημερινής ταξικής διαστρωμάτωσης, όσο και στην αφομοίωση των παντός είδους στεγανών περιχαρακώσεων που λειτουργούν ως εσωτερική επιταγή σε μια εποχή ακραίας ατομικιστικής απομόνωσης και ψευδαισθητικής επικοινωνίας. Οι πέντε ερμηνευτές-ηθοποιοί αναλαμβάνουν τη σκηνική αφήγηση του διηγήματος λειτουργώντας ως «χορός», μέσα από τον οποίο προκύπτουν τα βασικά πρόσωπα του διηγήματος. Η μουσική της παράστασης αξιοποιεί την πλούσια επτανησιακή μουσική παράδοση σε μια σύγχρονη μουσική εκφορά.

Διασκευή                                                   Έλσα Ανδριανού

Σκηνικά-Κοστούμια                                    Ελένη Μανωλοπούλου

Φωτισμοί                                                   Αλέκος Αναστασίου

Συνεργασία στη σκηνοθεσία                     Ελεάνα Τσίχλη

Ερμηνεύουν

Ζέππος                                                     Γιάννης Καράμπαμπας

Έλντα                                                       Ιφιγένεια Καραμήτρου

Μαρινέρης                                               Παντελής Δεντάκης    

Μαρινέραινα                                            Μαρία Παρασύρη

Κόντε Ντιμάρας                                       Νίκος Αλεξίου

 

 «Οι Ναυαγοί», Ηρώς Μπέζου

Το πρώτο έργο της Ηρώς Μπέζου για τρία πρόσωπα, τρεις δυνατές ερμηνείες.

Σκηνοθεσία: Ηρώ Μπέζου-Γιάννης Παπαδόπουλος

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 18 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Παραστάσεις: Δευτέρα-Τρίτη στις 9μμ

Από 18 Οκτωβρίου έως 11 Ιανουαρίου

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΥΠΟΓΕΙΟ

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΟΟΑ

Ένας νεαρός δημοσιογράφος επισκέπτεται το απομονωμένο σπίτι ενός καταξιωμένου συγγραφέα με σκοπό να του πάρει συνέντευξη. Σύντομα  οι δύο άνδρες αντιλαμβάνονται ότι έχουν ασκήσει καθοριστική επίδραση ο ένας στην ζωή του άλλου. Στο σπίτι όμως δεν είναι μόνοι. Μαζί με τον οικοδεσπότη ζει και η ανήλικη κόρη του. Ο έρωτας των δύο νέων έχει γεννηθεί πολύ πριν γνωριστούν και οι τρεις ήρωες θα βρεθούν σε ένα χρωματιστό λούνα παρκ με τις ίδιες τους τις λέξεις για παιχνίδια. Μέσα από τις λέξεις  παλεύουν να κοιταχτούν, να αγαπήσουν, να "βγούν στη ζωή".

Σκηνικά-κοστούμια: Εύα Γουλάκου

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Εκτέλεση παραγωγής:  TooFarEast Productions

Παίζουν: Σοφία Κόκκαλη, Γιάννος Περλέγκας, Μιχάλης Τιτόπουλος

 

«Μακμπέθ», Ουίλιαμ Σαίξπηρ

Μια νέα προσέγγιση του σκοτεινού αριστουργήματος του Σαίξπηρ.

Σκηνοθεσία: Θανάσης Δόβρης

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 4 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Παραστάσεις: Τετάρτη και Κυριακή στις 8μμ., Πέμπτη έως Σάββατο στις 9μμ.

Από 4 Νοεμβρίου έως 30 Ιανουαρίου

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΥΠΟΓΕΙΟ

Από την ομάδα «Εν τώ άμα»

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΟΟΑ

Ο ΣΑΙΞΠΗΡ, στον Μάκμπεθ λέει το φοβερό, προφητικό και δυστοπικό: "δεν μπορεί να συμβεί χειρότερη αρρώστια στον άνθρωπο, απ' το όλες οι αισθήσεις του να γίνουν όραση". Και είναι φοβερό το πώς συνδέει αυτήν την αρρώστια με τη διαφθορά της εξουσίας ως το νούμερο ένα και πρώτο αίτιο πρόκλησης της. Ο άνθρωπος - όραση είναι ο άνθρωπος που δεν ακούει δεν μυρίζει, δε γεύεται δεν αγγίζει. Είναι ένας πεντακάθαρος φονιάς...

Μετάφραση: Θέμελης Γλυνάτσης

Σκηνικά- κοστούμια: Γιάννης Κατρανίτσας

Ηχητικό τοπίο: Αλέκος Βασιλάτος

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Βοηθοί σκηνοθεσίας: Κυβέλη Δραγούμη, Μάγδα Καυκούλα, Νικόλας Λαμπάκης

Παίζουν: Θάνος Τοκάκης, Εύη Σαουλίδου, Κώστας Κουτσολέλος, Κώστας Ξυκομηνός, Γρηγόρης Ποιμενίδης, Κωνσταντίνος Πλεμμένος.

 

«Στην οδό Φρυνίχου»

Μια μουσική παράσταση με τον Θοδωρή Βουτσικάκη σε ρεπερτόριο με βάση την

« Όμορφη Ζωή» των Piovani – Νικολακοπούλου – Βουτσικάκη αλλά και αγαπημένες στιγμές της ελληνικής μουσικής δημιουργίας και του διεθνούς ρεπερτορίου. 

 Καλλιτεχνική επιμέλεια: Λίνα Νικολακοπούλου

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

Μόνο για 6 παραστάσεις

Δευτέρα/Τρίτη: 15-16, 22-23, 29-30 στις 9μμ.

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΦΡΥΝΙΧΟΥ

Το Θέατρο Τέχνης φιλοξενεί για πρώτη φορά το Θοδωρή Βουτσικάκη σε μια μουσική παράσταση που ανθολογεί η Λίνα Νικολακοπούλου. «Στην οδό Φρυνίχου» το τραγούδι πρωταγωνιστεί και ζεσταίνει τα σώματα μας σε έναν ιστορικό και ηλεκτρισμένο θεατρικό χώρο. Τα εμπνευσμένα τραγούδια της Όμορφης Ζωής των Piovani – Νικολακοπούλου - Βουτσικάκη θα φωτίσουν για 6 παραστάσεις το Θέατρο Τέχνης και μαζί με αγαπημένες στιγμές της ελληνικής μουσικής δημιουργίας αλλά και του διεθνούς ρεπερτορίου θα χαράξουν μια διαδρομή, όπου ερμηνευτές και ακροατές θα συναντηθούν ξανά στα σοκάκια της Αθήνας, για να μοιραστούν όσα μας ενώνουν, σήμερα.

Παίζουν οι μουσικοί:

Νεοκλής Νεοφυτίδης, πιάνο

Βασίλης Ραψανιώτης, βιολί

Από Δεκέμβριο-Ιανουάριο στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ

 

 «Μικροί πυροβολισμοί μέσα στη νύχτα», Γιάννη Καλαβριανού

Ένα νέο έργο με αφορμή τη νουβέλα «Μίχαελ Κόλχαας» του Χάινριχ Φον Κλάιστ

Σκηνοθεσία: Γιάννης Καλαβριανός

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 13 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ

Παραστάσεις: Δευτέρα-Τρίτη 9μμ.

Από 13 Δεκεμβρίου-22 Φεβρουαρίου

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΦΡΥΝΙΧΟΥ

Από την ομάδα Sforaris

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΟΟΑ

Το κείμενο της παράστασης είχε ως αφορμή τη νουβέλα «Μίχαελ Κόλχαας», του Χ. Φ. Κλάιστ. Μεταφερόμαστε στον 16ο αιώνα, όταν ένας φιλήσυχος και νομοταγής πολίτης, ο εκτροφέας αλόγων Μίχαελ Κόλχαας, ξεκινά από το χωριό του στο Βρανδεμβρούργο, για να πουλήσει στη γειτονική Σαξονία, τα άλογα που με πολύ κόπο εξέθρεψε.  Ο νέος ηγεμόνας της Σαξονίας, Βέντσελ Φον Τρόνκα, έχει κλείσει τον δρόμο και ζητά πια άδεια διέλευσης και χρήματα. Ο Κόλχαας που δεν έχει την άδεια, προτείνει να τον αφήσουν να περάσει για μία φορά και να φέρει την άδεια επιστρέφοντας. Φεύγει, αφήνοντας ως εγγύηση τα δύο καλύτερα άλογά του. Όταν επιστρέφει, βρίσκει τα άλογα εξαθλιωμένα και σε κακή κατάσταση, αφού τα έχουν υποχρεώσει σε καθημερινές, εξαντλητικές εργασίες, και τον φίλο του και φροντιστή τους, βίαια χτυπημένο. Ο Κόλχαας ζητά να αποζημιωθεί. Ο ηγεμόνας τον ταπεινώνει, τον διώχνει και σκοτώνει τη γυναίκα του. Ο Κόλχαας προσπαθεί με κάθε έννομο τρόπο να δικαιωθεί. Το Κράτος, ο Νόμος και η Εκκλησία αδιαφορούν. Ο Μαρτίνος Λούθηρος, που έχει μόλις τοιχοκολλήσει τις 95 θέσεις της Προτεσταντικής Εκκλησίας στον Καθεδρικό Ναό της Βιτεμβέργης, τον καλεί να σταματήσει. Ο Κόλχαας νιώθοντας τεράστια απογοήτευση, αποφασίζει να πάρει τον Νόμο στα χέρια του και πυρπολεί τη Βιτεμβέργη. Το μέτρο και η λογική γρήγορα καταλύονται. Διάφοροι  άνθρωποι, απογοητευμένοι από την αδικία που βιώνουν καθημερινά, συντάσσονται δίπλα του και φτιάχνουν έναν μικρό στρατό που καίει, δολοφονεί και λεηλατεί. Ο ηγεμόνας προτείνει έστω και αργά, να τον αποζημιώσει. Όμως, ο Κόλχαας δεν αρκείται πια σε αυτό. Ο στόχος του είναι πλέον ο ίδιος ο ηγεμόνας και η υπόθεση δύο αλόγων απειλεί να διαλύσει μία ολόκληρη χώρα. Το κείμενο είναι μια ελεύθερη μεταφορά της νουβέλας. Ο Κλάιστ έβαλε στο κέντρο της τη δύναμη που μπορεί να αποκτήσει η φωνή του ενός, αλλά και τα άκρα στα οποία μπορεί να φτάσει μια λογική απαίτηση, δίνοντάς μας ένα από τα σημαντικότερα έργα της γερμανικής γλώσσας.  Ο Κόλχαας αδικήθηκε, αλλά μετατράπηκε κυριολεκτικά σε τρομοκράτη. Το θέμα του νομοταγούς πολίτη που παρανομεί, της φύσης της εξουσίας και τα ζητήματα των κοινωνικών εκρήξεων και τις ριζοσπαστικοποίησης πολιτών, ανοίγουν και πάλι τη συζήτηση για τα ηθικά όρια μιας εξέγερσης, κάνοντας τον Μίχαελ Κόλχαας τον πιο σύγχρονο Ευρωπαίο ήρωα αυτή τη στιγμή.

Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα

Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλους

Βοηθός σκηνοθέτη: Κέλλυ Παπαδοπούλου

Προετοιμασία ηθοποιών: Αλεξία Μπεζίκη

Εκτέλεση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα

Παίζουν: Γιώργος Γλάστρας, Χριστίνα Μαξούρη, Μάνος Πετράκης, Γιώργο Σαββίδης


Cry”, Λένας Κιτσοπούλου

Μετάκληση του άπαιχτου στην Ελλάδα έργου της “Cry”, σε παραγωγή του Théâtre Saint-Gervais και της Compagnie Bleu en Haut Bleu en Bas (Γενεύη)

Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 5 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Μόνο για 5 παραστάσεις: 5,6,7,8,9 Ιανουαρίου στις 9μμ

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΦΡΥΝΙΧΟΥ

Τα θέματα συζήτησης είχαν επιλεγεί προσεκτικά. Όλοι ήταν αποφασισμένοι να «περάσουν καλά». Τότε πώς και γιατί «ξέφυγε» έτσι η βραδιά; Πώς χύθηκε όλο αυτό το αίμα; Παντού; Στην κόψη του ξυραφιού, το Cry (κλάμα…; κραυγή...;) διερευνά καταρχάς τα όρια της ευγένειας. Τι συμβαίνει όταν η ευγένεια μας οδηγεί να ανεχτούμε καταστάσεις που δεν αντέχουμε; Πότε ακριβώς πεθαίνει η ευγένεια και γεννιέται η βία;  Μια πρώτη εκδοχή του Cry ανέβηκε το 2017 στην Γενεύη, ύστερα από ανάθεση του Θεάτρου Saint-Gervais και της θεατρικής εταιρίας Bleu en Haut Bleu en Bas με έδρα την Ελβετία, στην Λένα Κιτσοπούλου σε συνεργασία με την Άννα Λεμονάκη στη δραματουργία και στη διανομή. Στις 3 Δεκεμβρίου 2021, η νέα εκδοχή του Cry ανεβαίνει στη Γενεύη         με ανανεωμένη διανομή και έρχεται στη Φρυνίχου στις 3 Ιανουαρίου 2022, μόνο για 5 παραστάσεις.

Δραματουργική επεξεργασία: Άννα Λεμονάκη

Σκηνογραφία: Λένα Κιτσοπούλου

Φωτισμοί:  Renato Campora

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου

Ηχητική επιμέλεια: Samuel Schmidiger

Επιστημονικός συνεργάτης: Thomas Jammet

Επικοινωνία: Yolanda Herradi

Παραγωγή: Bleu en Haut Bleu en Bas

Παίζουν: Νίκος Καραθάνος, Λένα Κιτσοπούλου, Άννα Λεμονάκη, Πωλίν Ουγκέ

 

«Παράξενη κοπέλα», Γιώργου Μπλάνα

Ένα πρωτότυπο «ρεμπέτικο μιούζικαλ» με αφορμή τα 100 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης και με έμπνευση τη ζωή και το έργο της Μαρίκας Νίνου

Μουσική: Δημήτρης Παπαδημητρίου

Σκηνοθεσία-δραματουργική επεξεργασία: Μαριάννα Κάλμπαρη

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ

Παραστάσεις: Τετάρτη 6.30μμ, Κυριακή 8μμ., Πέμπτη έως Σάββατο 9μμ.

Από 14 Ιανουαρίου-1 Μαρτίου

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΦΡΥΝΙΧΟΥ

1922: Μια «παράξενη κοπέλα» γεννιέται πάνω σε ένα καράβι γεμάτο πρόσφυγες από τη Σμύρνη που καίγεται. Με αυτό το καράβι, με όλα τα καράβια που κατέφτασαν από την πολύπαθη Σμύρνη, ταξίδεψε όχι μόνο ένας ολόκληρος κόσμος και μια κουλτούρα που έμελλε να αναδιαμορφώσει τη σύγχρονη Ελλάδα, αλλά και ένα μοναδικό μουσικό είδος: το ρεμπέτικο. Ένα είδος που ξεκίνησε από το «περιθώριο», για να «νομιμοποιηθεί» από τον Γιώργο Χατζιδάκι, με την περίφημη διάλεξή του στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Ένα είδος που αγαπήθηκε και αγαπιέται ακόμα. Γιατί όπου υπάρχει καϋμός, υπάρχει ρεμπέτικο.                  Κι ας έχει πεθάνει ως είδος, όπως ισχυρίστηκε ο παθιασμένος μελετητής του, Ηλίας Πετρόπουλος…

Το έργο εμπνέεται από πραγματικά πρόσωπα και γεγονότα για να συνθέσει μια μυθοπλασία που έχει ως θέμα την ελεγεία του έρωτα αλλά και του ίδιου του ρεμπέτικου. Μια ιστορία γύρω από μια παθιασμένη, ταλαντούχα τραγουδίστρια που σώθηκε από τη φωτιά της Σμύρνης, για να «καεί» από την τρελή λαχτάρα της να ζήσει τον απόλυτο έρωτα, την μεγάλη επιτυχία, την άπιαστη ευτυχία. Η παράσταση θα πλαισιωθεί από μια σειρά εκδηλώσεων και συναυλιών που θα λάβουν χώρα και στις δύο σκηνές του Θεάτρου Τέχνης τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο και θα έχουν ως θέμα τους την καταστροφή της Σμύρνης αλλά και το ρεμπέτικο. Το πρόγραμμα των παράλληλων εκδηλώσεων θα ανακοινωθεί με το αναλυτικό δελτίο τύπου της παράστασης.

Σκηνικά-κοστούμια: Λουκία Χουλιάρα

Σχεδιασμός φωτισμών: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου

Εικαστικό: Χριστίνα Κάλμπαρη, Εφήμερα, κιμωλία σε μαυροπίνακα, 2007

Πρωταγωνιστούν: Βερόνικα Δαβάκη, Γιάννος Περλέγκας κ.ά.


Από Φεβρουάριο-Μάρτιο στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ

«Αντιγόνη», Ζαν Ανούιγ

Μετά το επιτυχημένο «Ρίτερ, Ντένε, Βος», η σκηνοθέτις προσεγγίζει ένα από τα ωραιότερα κείμενα που γράφτηκαν ποτέ για την εξουσία.

Σκηνοθεσία: Μαρία Πρωτόπαππα

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 4 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Παραστάσεις: Τετάρτη και Κυριακή στις 8μμ, Πέμπτη έως Σάββατο στις 9μμ

Από 4 Φεβρουαρίου έως 17 Απριλίου

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΥΠΟΓΕΙΟ

Από την ομάδα KART

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΟΟΑ

Σε ακραίες καταστάσεις της Ιστορίας, σαν αυτή που ζούμε τώρα, κατά τις οποίες συντελούνται κοσμογονικές αλλαγές, των οποίων την επίγνωση ΔΕΝ μπορούμε να έχουμε πριν ολοκληρωθούν, σε αυτά τα Απότομα Περάσματα-Μεταλλάξεις του ιστορικού ανθρώπου, το πλαίσιο και η ανάγκη για το Συλλογικό ΣΥΝΘΛΙΒΟΥΝ τα άτομα, αλλά και το δημόσιο χαρακτήρα τους. Περνάμε απότομα στον καθηλωμένο τεχνολογικά, πολιτικά άνθρωπο, που ενώ απολαμβάνει δημόσιο λόγο, τον στερείται, όπως στερείται δημοκρατίας και ελέγχου του εαυτού και του βίου του. Πόσω δε μάλλον των ατομικών ελευθεριών και της ιδιωτικότητάς του, την στιγμή που 'ηθελημένα' βρίσκεται εκτεθειμένος μαζί με όλους, στα μάτια όλων. Η διαφορά του έργου του Ανούιγ με τη σοφόκλεια τραγωδία, είναι ότι ο Ανούιγ βγάζει το Θεό από τη μέση, δεν υπάρχει εδώ το Ανώτερο Ον. Στέκεται στην αντιπαράθεση του ανθρώπου, ως μονάδα, με την εξουσία.

Σκηνικά – φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης

Κοστούμια: Εύα Νάθενα

Κίνηση: Κατερίνα Φωτιάδη

Μουσική: Λόλεκ

Παίζουν: Χρήστος Στέργιογλου, Γιάννης Τσορτέκης, Κίττυ Παϊταζόγλου, Αντριάνα Ανδρέοβιτς, Δημήτρης Μάμιος

 

«Κόκκαλο», Ιόλης Ανδρεάδη & Άρη Ασπρούλη

Mια ποιητική γκραν γκινιόλ τελετουργία βασισμένη στη ζωή και το έργο του Αντονέν Αρτώ

Σκηνοθεσία: Ιόλη Ανδρεάδη

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Παραστάσεις: Δευτέρα/Τρίτη στις 9 μμ.

Από 14 Φεβρουαρίου έως 12 Απριλίου

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΥΠΟΓΕΙΟ

Από τον πολιτιστικό οργανισμό «Ρέον»

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΟΟΑ

Για να υπάρξεις χρειάζεται απλώς να αφεθείς.

Αλλά για να ζήσεις, πρέπει να είσαι κάποιος.

Πρέπει να έχεις ένα κόκκαλο.

Και να μη φοβάσαι να το δείξεις

- ακόμα και αν χρειαστεί να χάσεις τη σάρκα σου για αυτό.

Αντονέν Αρτώ

Ο επιδραστικότερος διανοητής, καλλιτέχνης και θεωρητικός του σύγχρονου θεάτρου επιστρέφει στη σκηνή με τη μορφή περφόρμερ. Ένας περφόρμερ που κουβαλά μέσα του όλες τις εκδοχές του εαυτού του: ο καλλιτέχνης Αρτώ, ο ιδιοφυής Αρτώ, ο επαναστάτης Αρτώ, ο σκηνοθέτης, ο ερωτευμένος, ο αναθεωρητής, ο έγκλειστος, ο ποιητής, ο παραληρηματικός, ο επιθετικός, ο επιληπτικός, ο αυτοκαταστροφικός, ο τοξικομανής Αρτώ, ο Αρτώ των 51 ηλεκτροσόκ μέσα σε έναν χρόνο, ο Αρτώ που πίστευε ότι έρχονται στον ύπνο του και του δηλητηριάζουν τα όνειρα κάνοντας μάγια, ο Αρτώ που έπεσε σε κόμμα και ξύπνησε όταν τον έβαζαν στο νεκροτομείο, ο «παράφρων» Αρτώ για τον οποίο ο Λακάν θριαμβολογούσε πως «επιτέλους θεραπεύτηκε και δεν θα χρειαστεί να ξαναγράψει τίποτα πια». Ο περφόρμερ-Αρτώ φέρνει την ψυχή του στο προσκήνιο, την ξεγυμνώνει και την τραγουδά. Την απαγγέλει. Σε ένα ονειρικό τοπίο μνήμης ανασύρει θραύσματα από φράσεις, εικόνες, ποιήματα, θεατρικά έργα, δοκίμια, διαλέξεις και επιστολές και με το ρυθμό της μουσικής ακολουθεί την κάθοδο μιας βαθιάς και ανείπωτης εξομολόγησης. Συνθέτει με τρόπο βαθιά προβοκατόρικο την τελική του ετυμηγορία απέναντι στον σύγχρονο καθωσπρεπισμό, βγάζοντας τη γλώσσα στην υποκρισία της πολιτικής ορθότητας και επαναφέροντας το θέατρο της σκληρότητας στη θέση που του ανήκει: στις φλογισμένες καρδιές των εξεγερμένων.

Το καστ και οι συντελεστές θα ανακοινωθούν.

Artwork: Παναγιώτης Ανδριανός

 

«Δράκος», Γιώργου Βαλαή

Mια μεταγραφή αποσπασμάτων και αναφορών από την ομώνυμη ταινία, το σύμπαν του βιβλίου 2666 του Roberto Bolaño και την έκρηξη του κινήματος #MeToo.

Δραματουργία-σκηνοθεσία: Γιώργος Βαλαής

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ

Παραστάσεις: Δευτέρα-Τρίτη 8.30μμ, Τετάρτη 9.30μμ

Από 28 Φεβρουαρίου έως 19 Απριλίου

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΦΡΥΝΙΧΟΥ

Από την One Plant productions

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΟΟΑ

Η παράσταση Δράκος είναι μια μεταγραφή αποσπασμάτων και αναφορών από την ομώνυμη ταινία, το σύμπαν του βιβλίου 2666 του Roberto Bolaño και την έκρηξη του κινήματος #MeToo. Η μεταγραφή αυτή θα χρησιμοποιήσει ένα πολύ μικρό ποσοστό γεγονότων, αφηγηματικών αλληλουχιών και διαλόγων από τις αρχικές αναφορές της, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι ένα εντελώς πρωτότυπο έργο. Το κίνημα #MeToo έχει οδηγήσει σε ένα πρωτοφανές κύμα ελευθερίας λόγου για τις γυναίκες που έχουν νιώσει τη σεξουαλική βία ή τη σεξουαλική παρενόχληση. Οι αποκαλύψεις τέτοιων υποθέσεων, από το Hollywood και την Ευρώπη μέχρι την Αθήνα έγιναν καθημερινότητα και καταρρίπτουν  όλο και περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο δεχόμασταν μια κρυμμένη βία που υπήρχε γύρω μας.  Οι ετεροχρονισμένες καταγγελίες σεξουαλικής παρενόχλησης και η παγκόσμια κατακραυγή εναντίων των ανθρώπων που χρησιμοποίησαν βία ή εξουσία για να έρθουν σε επαφή ή να παρενοχλήσουν σεξουαλικά κάποιους, καθώς και όλοι εμείς που συμφωνούμε με την δημόσια διαπόμπευση αυτών των ανθρώπων δεν καταφέρνουμε να απαντήσουμε σε κάποιες βασικές ερωτήσεις. Γιατί τόσοι πολλοί άντρες κακοποιούν γυναίκες;  Γιατί υπάρχει αυτή η μακρά παράδοση από άντρες που βιάζουν γυναίκες, άντρες ή μικρά παιδιά; Πως μια κοινωνία μπορεί να αντιμετωπίσει την αλλαγή των ρόλων μεταξύ των φύλων που συμβαίνει αυτή τη στιγμή;

Σκηνογραφία, Κοστούμια: Εύα Γουλάκου

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Κίνηση: Γιάννης Νικολαΐδης

Μουσική: TBC

Ηθοποιοί: Γιώργος Βαλαής, Κατερίνα Ζησούδη, Μάγδα Καυκούλα, Θοδωρής Πεντίδης, κ.α.


 «Μοτέλ», Βασίλη Μαυρογεωργίου

Το πρώτο έργο πάνω στο θεματικό κύκλο «Η βία παντού», που θα απασχολήσει    θεατρικούς συγγραφείς στους οποίους το Θέατρο Τέχνης ανέθεσε να δημιουργήσουν έργα για τη φετινή και την επόμενη σεζόν.

Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου

ΠΡΕΜΙΕΡΑ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ  

Παραστάσεις: Τετάρτη στις 6.30μμ,  Κυριακή στις 8μμ, Πέμπτη-Σάββατο στις 9μμ

Από 4 Μαρτίου έως 17 Απριλίου

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ-ΦΡΥΝΙΧΟΥ

Η παράσταση επιχορηγείται από το ΥΠΟΟΑ

Σ’ ένα φτηνό, μοναχικό Μοτέλ διαπράχθηκε ο φόνος μιας γυναίκας. Ο δράστης διέφυγε και το δωμάτιο της δολοφονίας μοιάζει πια σαν να είναι βγαλμένο από θρίλερ. Ο ιδιοκτήτης του Μοτέλ, προσλαμβάνει έναν άνθρωπο που κάνει ένα περίεργο επάγγελμα, περιπλανιέται από τόπο σε τόπο, και αναλαμβάνει να επαναφέρει σε λειτουργική κατάσταση χώρους όπου έχουν γίνει άγρια εγκλήματα. Σ’ αυτή τη δουλειά γίνεται βοηθός του η κόρη του ιδιοκτήτη - ένα κορίτσι είκοσι χρονών, λίγο διαφορετικό από τα άλλα - που ο κόσμος την αντιμετωπίζει ως “περίεργη” ή “ανισσόροπη”. Η σχέση που δημιουργείται ανάμεσα τους γίνεται σταδιακά όλο και πιο ουσιαστική, πέρα από κάθε σύμβαση. Καθώς καθαρίζουν κι επισκευάζουν το χώρο, καταλήγουν να “καθαρίζουν” τις ιστορίες τους και να “επισκευάζουν” τα τραύματά τους. Το νέο έργο του Βασίλη Μαυρογεωργίου διερευνά τις σχέσεις των φύλων, τη συνύπαρξη των ανθρώπων μέσα στα κοινωνικά στερεότυπα και τις ταυτότητες που μας βασανίζουν μέσα από “ταμπέλες” που μας φοράνε οι άλλοι. Άραγε η έννοια της επούλωσης βασίζεται σε κάτι που “χτίζεται” μεταξύ των ανθρώπων ή μοιάζει με μια ταπετσαρία που σκεπάζει τους “λεκέδες” ενός εγκλήματος με σκοπό να ξεχαστούν για να προχωρήσουμε παρακάτω;

Σκηνικά: Θάλεια Μέλισσα

Μουσική: Νίκος Κυπουργός

Κουστούμια: Ιφιγένεια Νταουντάκη

Κίννηση: Πάρης Μαντόπουλος

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Βοηθός: Καλή Βοϊκλή

Εκτέλεση Παραγωγής: Μαριλένα Μόσχου

Παίζουν: Νίκος Αλεξίου, Ιωάννα Μαυρέα, Μαριάννα Κάλμπαρη, Χρήστος Σαπουντζής κ.ά.

 

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

 «Τα καινούρια ρούχα του αυτοκράτορα»

Μια νέα διασκευή- θεατρική προσαρμογή του γνωστού παραμυθιού  «Τα καινούργια ρούχα του Αυτοκράτορα» του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν.

Το πανέξυπνο, αγαπημένο παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν σε μια ολοκαίνουργια θεατρική διασκευή με πολλή μουσική, χορό και τραγούδια που ερμηνεύονται ζωντανά από τους ηθοποιούς. Ένα έργο- καθρέφτης της εποχής μας, εποχής του φαίνεσθαι και της παντοδυναμίας της εικόνας. Μια παράσταση που έμμεσα προτρέπει τα παιδιά να σταθούν κριτικά απέναντι στην υποκρισία και τη ματαιοδοξία εκτιμώντας την αξία της ειλικρίνειας, της καθαρότητας, της απλότητας. Με αφορμή τους περιορισμούς που έθεσε η πανδημία σχετικά με την επίσκεψη των σχολείων σε θεατρικούς χώρους, η παράσταση σχεδιάστηκε ειδικά για να ταξιδεύει και εκτός θεατρικής σκηνής και να παίζεται σε χώρους σχολείων αλλά και κάθε είδους αίθουσες εκδηλώσεων.

Η παράσταση σχεδιάζουμε να ενταχθεί κανονικά στον προγραμματισμό του θεάτρου κατά την περίοδο των εορτών και εφόσον φυσικά το επιτρέψουν οι συνθήκες. Μέχρι τότε, μπορεί να προσκαλείται και να παίζεται σε μη θεατρικούς χώρους, τηρώντας αυστηρά το υγειονομικό πρωτόκολλο.

 

ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ σε χώρους σχολείων, εκδηλώσεων κτλ : 12 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Η έναρξη παραστάσεων στο θέατρο θα ανακοινωθεί τον Νοέμβριο.

Θεατρική διασκευή: Εύα Στυλάντερ

Επιμέλεια κειμένου: Κατερίνα Χαλκούτσου

Σκηνοθεσία, στίχοι, μουσική: Κωνσταντίνος Ευστρατίου

Σκηνικά, κοστούμια, κατασκευές: Μυρτώ Κοσμοπούλου

Κατασκευές κοστουμιών: Μάρθα Χαραλαμπίδου

Γραφιστική επιμέλεια σκηνικού: Εύα Ανδρονικίδου

Παίζουν: Κωνσταντίνος Ευστρατίου, Ιωάννα Μπιτούνη, Κωνσταντίνος Βασιλόπουλος

Για παιδιά έως 12 ετών. Για πληροφορίες – κρατήσεις: 210-8665144, 210-8674657 

 (Δευτ - Παρ 9.30-13.30) theatropol@otenet.gr

 

ΨΗΦΙΑΚΟ ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ 2021-22

Το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ συνεχίζει με την υποστήριξη του ΥΠΟΟΑ τις διαδικτυακές δράσεις που εγκαινίασε κατά την περίοδο της καραντίνας, μέσα από παραγωγές που σχεδιάζονται αποκλειστικά ή ειδικά για διαδικτυακή χρήση.

Έτσι προγραμματίζεται, παράλληλα με τις παραστάσεις της ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ που θα παρουσιάζονται σε χώρους σχολείων, αιθουσών εκδηλώσεων κτλ.,

η διάθεση της audio εκδοχής του έργου «Τα καινούρια ρούχα του Αυτοκράτορα» σε διασκευή-ραδιοσκηνοθεσία Εύας Στυλάντερ και μουσική Κωνσταντίνου  Ευστρατίου, προκειμένου το έργο να είναι προσβάσιμο μέσω podcast σε όλους τους μικρούς φίλους του Θεάτρου Τέχνης, όπου κι αν βρίσκονται. Στην audio εκδοχή, τους ρόλους ερμηνεύουν νέοι ηθοποιοί-σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ audio παράστασης: 1η Νοεμβρίου

Σε audio μορφή θα παρουσιαστεί και η παράσταση «Το Γεφύρι της Άρτας και οι Λυγερές του Κάτω Κόσμου», που έκανε πρεμιέρα στο ιστορικό γεφύρι της Άρτας τον Ιούλιο 2021 στο πλαίσιο της διοργάνωσης του ΥΠΟΟΑ «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός». Η ραδιοσκηνοθεσία είναι του Θοδωρή Αμπαζή που υπογράφει και τη μουσική της παράστασης. Ερμηνεύουν οι : Κατερίνα Λυπηρίδου, Βασίλης Μαυρογεωργίου, Θοδωρής Σκυφτούλης, Αμαλία Τσεκούρα.

Σαντούρι: Στέλλα Αραμπατζόγλου( σαξόφωνο), Ιωάννα Ρήγα (σαντούρι)

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ : 25 Νοεμβρίου, ημέρα εξάλειψης της βίας κατά των γυναικών

Την ίδια μέρα θα κάνει διαδικτυακή πρεμιέρα και η αποκλειστικά web παράσταση «Η δική της επανάσταση» (κείμενο-σκηνοθεσία Μαριάννα Κάλμπαρη) που δίνει φωνή στις θαρραλέες γυναίκες που έγραψαν και σκηνοθέτησαν θέατρο στα χρόνια της Επανάστασης. Παίζουν αλφαβητικά οι ηθοποιοί και οι χορευτές-ακροβάτες:

Βερόνικα Δαβάκη, Νώντας Δαμόπουλος, Λένα Κιτσοπούλου, Νέστωρ Κοψιδάς, Αντιγόνη Λινάρδου, Δημήτρης Μαγγίνας, Ιωάννα Μαυρέα, Μαριλένα Μόσχου, Λένα Παπαληγούρα, Δημήτρης Πασσάς, Χριστίνα Σουγιουλτζή, καθώς και ο μουσικός Κλέων Αντωνίου. Η web παράσταση επιχορηγήθηκε από την Περιφέρεια Αττικής.  

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΡΕΜΙΕΡΑ : 25 Νοεμβρίου, ημέρα εξάλειψης της βίας κατά των γυναικών

Το ψηφιακό ρεπερτόριο θα συμπεριλάβει τα έργα που διακρίθηκαν στον web και audio διαγωνισμό που προκήρυξε το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ τη σεζόν 2020-21 με θέμα «και τα στόματα εφωνάξαν όσα αισθάνετο η καρδιά». Υπήρξαν πολλές συμμετοχές με πολλά ενδιαφέροντα κείμενα. Τα έργα που διακρίθηκαν και πρόκειται να «ανέβουν» ψηφιακά από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ θα ανακοινωθούν με ειδικό δελτίο τύπου την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου. 

ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ 2021-22

Προγραμματίζονται μια σειρά από παράλληλες εκδηλώσεις (ομιλίες, συναυλίες, εκπαιδευτικά προγράμματα) που ξεκινούν από τον Δεκέμβριο του ’21 με κύριους θεματικούς άξονες τα 100 χρόνια από την καταστροφή της Σμύρνης, το ρεμπέτικο τραγούδι αλλά και τα 80 χρόνια από την ίδρυση του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν (1942).

Τα φετινά εκπαιδευτικά προγράμματα θα συνδεθούν με όλα τα παραπάνω αλλά και με το ίδιο το ρεπερτόριο, τους δημιουργούς και τις θεματικές της σεζόν.

Αναλυτικό πρόγραμμα όλων των παράλληλων δράσεων και εκδηλώσεων θα ανακοινωθεί από το ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ τον Νοέμβριο.

* Το Θέατρο Τέχνης θα λειτουργήσει ως covid free χώρος. Για την είσοδο στον χώρο είναι απαραίτητη η επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού ή πιστοποιητικού νόσησης τελευταίου εξαμήνου

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων