Απίστευτο. Mετέφεραν ολοκαίνουργιο βαγόνι σε χωριό, χωρίς γραμμές, για προεκλογικούς λόγους | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Απίστευτο. Mετέφεραν ολοκαίνουργιο βαγόνι σε χωριό, χωρίς γραμμές, για προεκλογικούς λόγους

13 εκατ. ευρώ για ένα τρένο που δε σφύριξε ποτέ

επιμέλεια medlabnews.gr

Ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νίκος Τσουρίδης, μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ για την τραγωδία στα Τέμπη με τη φονική σύγκρουση τρένων και προχώρησε σε μια τραγελαφική αποκάλυψη για την κατάσταση που διαχρονικά επικρατεί στον ΟΣΕ. Εν έτει 2004, ένας υπουργός του ΠΑΣΟΚ ζήτησε να μεταφερθεί ένα ολοκαίνουργιο βαγόνι στο χωριό του, προκειμένου να το δουν οι ψηφοφόροι του, στο πλαίσιο της προεκλογικής εκστρατείας.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε στην εκπομπή "Σήμερα" του ΣΚΑΪ, ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών, Νίκος Τσουρίδης: "Εάν με ακούσουν κάποιοι θα πουν αυτός είναι νεοδημοκράτης, στον ΣΥΡΙΖΑ ή στο ΚΚΕ. Καμία σχέση. Εγώ ήμουν ΠΑΣΟΚ, ήμουν αποσπασμένος στη Βουλή των Ελλήνων στο γραφείο του υπουργού Ναυτιλίας – επί Ανδρέα Παπανδρέου – Αντώνη Ντεντιδάκη. Το 2004, ήμουν στην Επιτροπή που παραλαμβάναμε τα καινούργια τα ελβετικά τρένα Railbus για την Πελοπόννησο. Μας φωνάζει ο γενικός διευθυντής και μας λέει ότι είχε δώσει εντολή ένας υπουργός του ΠΑΣΟΚ να το πάμε στο χωριό του το βαγόνι το καινούργιο, για να κάνει προεκλογικό αγώνα!".

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων για το κατά πόσο υπήρχε γραμμή του ΟΣΕ εκεί, ο κ. Τσουρίδης απάντησε: "Είχε μια γραμμή 5 χιλιομέτρων, έλεγε ότι θα κάνει γραμμή στο χωριό του[...]Από το Αντίρριο μέχρι το Μεσολόγγι, στο Κρυονέρι συγκεκριμένα. Στην Αιτωλοακαρνανία. Ολοκαίνουργιο βαγόνι σε ζελατίνες, πάνω σε ειδικές πλατφόρμες και φώναζαν οι Ελβετοί ότι θα αποσύρουν τις εγγυήσεις, επειδή το τρένο ήταν στα χωράφια. Και όλη αυτή η μεταφορά του βαγονιού, είχε από πίσω ολόκληρη διαδικασία, φύλακας να το φυλάει επί 24ώρου βάσεως, μηχανοδηγοί να το βάζουν μπροστά κάθε μέρα, έξοδα, να πληρώνουμε επιδόματα εκτός βάσεως κλπ".

Σύμφωνα με τον κ. Τσουρίδη, "αυτά τα τρένα είχαν μία ιδιομορφία. Για να τα βάλει μπροστά ο οδηγός έπρεπε να κάνει προθέρμανση. Είχαν σύστημα σαν θερμοσίφωνο. Επειδή οι θερμοκρασίες του νερού του κινητήρα ήταν χαμηλές έπρεπε να το βάλει να δουλέψει, να πάει στους 60 βαθμούς και μετά να πάρει μπροστά. Χρειαζόταν ρεύμα 380 βόλτ. Στείλαμε παιδιά από την Πάτρα, συναδέλφους, να δείτε τι θα κάνετε. Με παίρνουν τηλέφωνο και μου λένε ότι για να πάρουμε ρεύμα πρέπει να ρίξουμε καλώδιο σε απόσταση ένα χιλιόμετρο σε βενζινάδικό. Πήγαμε στον άνθρωπο, μας έδωσε ρεύμα. Κάθε μέρα αυτό γινόταν. Έκαναν 50 μέτρα μπροστά, 10 μέτρα πίσω και έφευγαν. Είχαμε και φύλακα 24 ώρες για να μη το σπάσουν. Μία φορά με παίρνουν τηλέφωνο και μου λένε δεν έχουμε ρεύμα. Ο βενζινάς είχε βγάλει την πρίζα γιατί δεν τον είχαν πληρώσει. Αυτή η διαδικασία γινόταν".

"Γίνονται οι εκλογές, χάνει ο υπουργός, το βαγόνι εκεί, έρμαιο, για έξι μήνες. Το τρώγανε τα χορτάρια. Ξέρετε πόσο στοίχισε να το πάρουμε το βαγόνια από εκεί να το πάμε στην Καλαμάτα; Έξι εκατομμύρια δραχμές για να βγει αυτός υπουργός! Τα 6 εκατομμύρια μπορούσαν να τα δώσουν για την τηλεδιοίκηση", συνέχισε ο συνταξιούχος εκπαιδευτής μηχανοδηγών.

Εκανε όμως λάθος αφού ψάξαμε και βρήκαμε ότι δεν ήταν δραχμές αλλά 6 εκατ. ευρώ. Και δείτε τι βρήκαμε. 

13 εκατ. ευρώ για ένα τρένο που δε σφύριξε ποτέ

Ο Προαστιακός Αιτωλοακαρνανίας ξεκίνησε τις δοκιμές του το 2004 στην ανακαινισμένη μετρική γραμμή Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου των ΣΒΔΕ. Η γραμμή των ΣΒΔΕ (Σιδηρόδρομοι ΒόρειοΔυτικής Ελλάδας) πρωτολειτούργησε το 1890. Ήταν έργο του Χαρίλαου Τρικούπη που είχε αρχίσει να κατασκευάζει σιδηρόδρομο σε όλο το νεοσύστατο τότε Ελληνικό κράτος. Το συγκεκριμένο σιδηροδρομικό δίκτυο λειτούργησε μέχρι το 1970 αποτελώντας άξονα της ανάπτυξης για την περιοχή, εξυπηρετώντας τους πολίτες. Το 1997 και το 2002 άρχισε η ανακατασκευή του με σκοπό την επαναλειτουργία του. Το 2004 ολοκληρώθηκε το μεγαλύτερο μέρος των έργων ώστε κυκλοφόρησε στη γραμμή δοκιμαστικά η καινούργια αυτοκινητάμαξα «Standler GTW Rail Bus». Έκτοτε η γραμμή παραμένει εγκαταλειμμένη, η αυτοκινητάμαξα μεταφέρθηκε αλλού και έχουν αρχίσει να παρατηρούνται σημαντικές φθορές στο δημόσιο έργο.

Το Μεσολόγγι μπορεί να μην έχει τρένο, αλλά έχει γραμμές. ‘Αλλωστε, στην Ελλάδα σημασία δεν έχει ο προορισμός, αλλά το ταξίδι. 13 εκατομμύρια ευρώ για ένα τραίνο-φάντασμα, για μια γραμμή που δεν είχε ποτέ σκοπό να επαναλειτουργήσει.

Η Ε.Ε χρηματοδότησε τη σύνδεση Αγρινίου με Πάτρα, μη γνωρίζοντας ότι στα σχέδια του Υπουργείου ήταν η σύνδεση Ρίου Αντιρρίου με Flying Dolphin και έπειτα η γραμμή Κρυονερίου-Αγρινίου με RailBus, όχι με ευρωπαϊκών προδιαγραφών τρένα. “Δεν είναι σιδηροδρομικό δίκτυο αυτό, μόνο σιδηροδρομικές γραμμές”, κατέληξε ο κ. Βερελής. “Κάποια στιγμή η Ελλάδα θα έχει τεράστιο πρόβλημα έλλειψης σιδηροδρόμου”.

Δεν ήταν όμως η μόνη φορά που μια προσπάθεια αναβίωσης έπεσε στο νερό. Το 1997, δημοπρατείται με το ποσό των 2 δις. δραχμών η πρώτη ανακαίνιση της γραμμής με σκοπό τη λειτουργία προαστιακού Αιτωλοακαρνανίας. Η εργολαβία ξεκινάει με την παλιά επιδομή να ξηλώνεται και τη διασπορά νέων υλικών για την τοποθέτησή τους. Ο ΟΣΕ, προφασιζόμενος ανάγκη κάλυψης της μισθοδοσίας, περικόπτει το 50% της χρηματοδότησης, δηλαδή 1 δις. Η ανάπλαση σταματάει λόγω κόστους. Όλα τα υλικά εγκαταλείπονται στην τύχη τους σε διάφορα σημεία των έργων και τελικά κλέβονται.

Απίστευτο: Πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ είχε πάει ολοκαίνουργιο βαγόνι για έκθεμα στην περιφέρεια του

Πηγή ΣΚΑΙ, .koutipandoras.gr, Άμεση έναρξη λειτουργίας του προαστιακού Αιτωλοακαρνανίας, σελίδα FB

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων