medlabnews.gr
Μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή «Συνδέσεις» με τον Κώστα Παπαχλιμίντζο και τη Χριστίνα Βίδου, ο συνταξιούχος πλέον εκπαιδευτής μηχανοδηγών Νίκος Τσουρίδης. ήταν φανερά συγκλονισμένος, έβαλε τα κλάματα και η φωνή του έσπασε τη στιγμή που έλεγε συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων....
«Να δώσω τα συλλυπητήρια στις οικογένειες» ψέλλισε.
«Όταν έχεις κάνει σε αυτόν τον οργανισμό 37 χρόνια… Θέλω να δώσω τα συλλυπητήρια στις οικογένειες των συναδέλφων.
Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα πάντα την πληρώνουν οι μπροστινοί, οι μηχανοδηγοί.
Χάσαμε 4 γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας..
Ο σταθμάρχης έκανε ένα ανθρώπινο λάθος αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας; Ποια είναι αυτοί; Οι φωτοσηματοδότες.
Αυτό το σφάλμα πρέπει να σέρνει πίσω του νεκρούς;
Από το 2000 αγωνίζεται ο έρημος ο ΟΣΕ να βάλουμε αυτό που λέγεται τηλεδιοίκηση. Υπάρχει μόνο στην Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό.
Φταίνε οι συντεχνίες και οι εργολάβοι. Όποιος δεν έπαιρνε έργο πήγαινε στα δικαστήρια και τα συστήματα δεν ήταν συμβατά μεταξύ τους.
Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί επειδή τα σέρνουν οι μηχανοδηγοί, είναι καλά εκπαιδευμένοι
Επειδή άκουσα και για τον φουκαρά σταθμάρχη, ήταν εκπαιδευμένος αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον βάλουν σε έναν μεγάλο σταθμό όπως της Λάρισας μόνο του.
Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο 30 ημερών, δεν το διακινδυνεύεις αυτό το πράγμα».
Μάλιστα όπως επεσήμανε, αν τα δύο τρένα συναντιούνταν στο τμήμα της Τιθορέας δεν θα είχε συμβεί το ατύχημα.
«Από την πίεση, την απειρία, έκανε το βασικό λάθος, να βάλει την εμπορική αμαξοστοιχία στη γραμμή καθόδου
Έπρεπε να έχει και δεύτερο άνθρωπο στη βάρδια.
Θα συνεννοούνταν μεταξύ τους και θα ελέγχανε».
«Αν όλοι αυτοί που μας έχουν κυβερνήσει είχαν λίγο φιλότιμο θα μαζεύονταν όλοι μαζί να πάνε στον Ντογιάκο να τους βάλει μέσα μετά τον σταθμάρχη» είπε συγκινημένος.
Η καταγγελία - Το ένοχο μυστικό
Επανερχόμενος σήμερα στον ΣΚΑΙ και την εκπομπή Αταίριαστοι ο κ. Τσουρίδης είπε ότι έκανε μια σοβαρή παράληψη. Η παράληψη ήταν ότι ο σταθμάρχης και ο μηχανοδηγός ήταν φίλοι. Αυτό ήταν η αιτία που ο μηχανοδηγός εμπιστεύτηκε όχι 100% τον σταθμάρχη αλλά 1000%, παραλείποντας το πρωτόκολλο. Αυτό φαίνεται και από την οικειότητα που έχουν στην μεταξύ τους συνομιλία μέσω ασυρμάτου, που δεν είναι υπηρεσιακή η συνομιλία. Ετσι ο σταθμάρχης δεν αναφέρει ως όφειλε ότι ο μηχανοδηγός θα πρέπει να ακολουθήσει την μονή γραμμή ανόδου και ο μηχανοδηγός έπρεπε να επαναλάβει ότι άκουσε καλά και να ζητήσει επιβεβαίωση.
Επίσης είπε
«Το 2004 κάναμε δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα με 200 χλμ./ώρα, εγώ ως εκπαιδευτής είχα φτάσει τα 210 χλμ./ώρα, γιατί οι μηχανές και οι γραμμές ήταν καινούργιες και για ένα διάστημα λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση, σε ορισμένα κομμάτια της γραμμής. Τότε, δεν ήταν όλη για 200 χλμ./ώρα, ήταν σε ορισμένα τμήματα, το Θεσσαλονίκη-Κατερίνη, κάποια μέχρι Λάρισα», είπε ο κ. Τσουρίδης, αναφερόμενος στην περίοδο που πρόσκαιρα υπήρξε λειτουργική εγκατάσταση συστήματος τηλεδιοίκησης σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνας-Θεσσαλονίκης.
Ωστόσο, ακολούθως «η τηλεδιοίκηση σταμάτησε γιατί κάθε 2 χλμ. ανέθεταν σε ένα εργολάβο να κάνει συγκεκριμένο έργο. Αυτός δεν το τελείωνε ποτέ. Οι προδιαγραφές που είχαν τεθεί δεν τηρούντο. Στο τέλος, πολλές εταιρείες πτώχευαν. Και πήγαινε τώρα εσύ να τους βρεις, πού είναι...» όπως είπε χαρακτηριστικά.
Επιπρόσθετα, «τα συστήματα που είχαν βάλει πάνω στη γραμμή, τα συστήματα στις αμαξοστοιχίες, τις μηχανές, τα ηλεκτρικά desiro, δεν συμβάδιζαν μαζί τους, δεν διαβάζει το ένα το λογισμικό του άλλου ... Προμηθευτήκαμε το 20000 ένα σύστημα που δεν δούλεψε ποτέ ... Έχουμε 2023 και για να ξαναδουλέψει αυτό το σύστημα, να έχουμε ασφαλή κυκλοφορία, πρέπει να βάλουμε καινούργιο, φτου κι από την αρχή», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου