medlabnews.gr
Ερωτήματα σχετικά με τη φύση του φορτίου που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη και τον ρόλο του στην πρόκληση φωτιάς μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, προκάλεσαν ρεπορτάζ των τελευταίων ημερών.
Οπτικό ντοκουμέντο αναμένεται να ρίξει φως για το τι πραγματικά μετέφεραν τα βαγόνια της εμπορικής αμαξοστοιχίας τη μοιραία νύχτα στα Τέμπη. Πρόκειται για το μοναδικό μέχρι σήμερα βίντεο στο οποίο έχει αποτυπωθεί η κίνηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με το Intercity, δεν προέρχεται από τις κάμερες ασφαλείας του ΟΣΕ, αλλά από ένα μίνι μάρκετ στην περιοχή της Λεπτοκαρυάς.
Με βάση το ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ το οποίο επικαλείται πραγματογνώμονες που έχουν στη διάθεσή τους όλο το βίντεο, και έχουν κάνει δική τους επεξεργασία, υπάρχουν ισχυρότατες ενδείξεις με βάση τις οποίες σε ένα από τα τρία ανοιχτά βαγόνια υπάρχει κάτι που παραπέμπει σε δεξαμενή μέσα στην οποία πιθανόν να υπήρχε η εύφλεκτη ουσία που προκάλεσε και την έκρηξη!
Σημειώνεται πως σε περιπτώσεις που τα φορτία έχουν ξεκινήσει από χώρα της ΕΕ και καταλήγουν στην Ελλάδα τα βαγόνια αυτά δεν ελέγχονται και είναι ασφαλισμένα. Αν όμως έρχονται από τρίτες χώρες, όπως τα ελάσματα που υπήρχαν στην εμπορική αμαξοστοιχία τα οποία προέρχονταν από ελασματουργείο στα Σκόπια, τότε ελέγχονται.
Οι πραγματογνώμονες, επικαλούμενοι πληροφορίες που έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν όλο το προηγούμενο διάστημα, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο μετά τον έλεγχο, το ενδεχόμενο παράνομο φορτίο να φορτώθηκε πάνω στα ανοιχτά βαγόνια στο διάστημα που μεσολαβεί από τον εμπορευματικό σταθμό της Θεσσαλονίκης μέχρι τον σταθμό της Σίνδου.
Οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Γάνδης, που ερευνούν τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, έχουν προχωρήσει σε ακριβείς εκτιμήσεις για τα αίτια της φωτιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσίευσε η «Real News», οι Βέλγοι ειδικοί φαίνεται να έχουν καταλήξει σε συμπεράσματα για το φορτίο που μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία, αναφέροντας ότι στο πρώτο βαγόνι υπήρχε τουλάχιστον 3,5 τόνοι εύφλεκτων υγρών.
Αυτά τα εύφλεκτα υγρά, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ήταν πτητικοί υδρογονάνθρακες, πιθανότατα ξυλόλιο και τολουόλιο, οι οποίοι χρησιμοποιούνται και στη νοθεία καυσίμων.
Τα υγρά μεταφέρονταν σε μια δεξαμενή διαστάσεων 1 επί 2,5 μέτρων, χωρίς να έχουν δηλωθεί.
Το εκτιμώμενο βάρος των πτητικών υδρογονανθράκων που εκτιμάται ότι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.
Οι εκρήξεις που ακολούθησαν τη σύγκρουση, διάρκειας περίπου 8 δευτερολέπτων, δημιούργησαν ένα «μανιτάρι» πυρκαγιάς που έφτασε σε ύψος τα 80 μέτρα.
Η διάρκεια της πυροδότησης και το μέγεθος της πυρόσφαιρας επιβεβαιώνουν την παρουσία αυτών των επικίνδυνων υγρών.
Υπενθυμίζεται ότι ο δικηγόρος οικογενειών θυμάτων του δυστυχήματος, Στέλιος Σούρλας, έχει υποστηρίξει σε δηλώσεις του ότι 13 μέρες πριν από το δυστύχημα αγοράστηκαν, κατόπιν δημοπρασίας, 25.000 λίτρα ξυλολίου, που είχαν κατασχεθεί τον Ιανουάριο του 2023 από το Τελωνείο Προμαχώνα. Ο δικηγόρος έχει καταθέσει, όπως είπε, αίτημα στον Ειδικό Εφέτη Ανακριτή, από τις Απριλίου του 2024 προκειμένου να ενημερωθεί πού και πώς μεταφέρθηκε αυτό το φορτίο με το ξυλόλιο που αγοράστηκε.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η φερόμενη ποσότητα, ως ποσότητα διαλυτών χρωμάτων-βερνικιών (25.747 λίτρα), κατασχέθηκε ως λαθραία από το Τελωνείο Σερρών στις 18-1-23 και εκπλειστηριάστηκε κατά τον Τελωνειακό Κώδικα στις 15-2-2023 με πλειοδότρια εταιρεία που έχει έδρα στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης (εκπλειστηρίασμα 15.460 ευρώ).
Δικαστικές πηγές αναφέρουν ότι η εν λόγω εταιρεία, λόγω της δραστηριότητάς της, δικαιούται να προμηθεύεται τέτοια προϊόντα. Η εταιρεία νόμιμα παρασκευάζει διαλύτες, βερνίκια και πετρελαιοειδή. Η συγκεκριμένη ποσότητα παραδόθηκε από το Τελωνείο στην εν λόγω εταιρεία στις 17-2-23 στις εγκαταστάσεις της με πρακτικό παράδοσης – παραλαβής και γραπτή ενημέρωση του Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σερρών και της ΑΑΔΕ. Αυτά προκύπτουν από τα σχετικά έγγραφα του Τελωνείου Σερρών που περιλαμβάνοντα στη δικογραφία και έφτασαν στα χέρια του ανακριτή τον Μάιο του 2024, τονίζουν οι ίδιες πηγές.
Στη συνέχεια, η εταιρεία χρησιμοποίησε την ποσότητα για την παραγωγή των προϊόντων που παρασκευάζει και διαθέτει προς πώληση.
Ο ανακριτής, είχε ζητήσει από την εταιρεία με παραγγελία του σχετικές πληροφορίες και όλα τα έγγραφα και παραστατικά που έχει στην κατοχή της για την συγκεκριμένη ποσότητα καθώς και πού την χρησιμοποίησε.
Ο δικαστικός λειτουργός έλαβε όλες τις απαντήσεις οι οποίες υπάρχουν στη δικογραφία, σημειώνουν δικαστικές πηγές που διευκρινίζουν επίσης ότι το Τελωνείο Σερρών δεν κατάσχεσε-εκπλειστηρίασε άλλη ποσότητα τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2023, τουλάχιστον όπως προκύπτει από τα έγγραφα που εστάλησαν στον ανακριτή.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου