Responsive Ad Slot

Εγκαίνια του Μουσείου του Νοσοκομείου Νοσημάτων Θώρακος «Η Σωτηρία»

Εγκαίνια του Μουσείου του Νοσοκομείου Νοσημάτων Θώρακος «Η Σωτηρία»
medlabnews.gr iatrikanea

Στα εγκαίνια του Μουσείου του Γενικού Νοσοκομείου Νοσημάτων Θώρακος «Η Σωτηρία», - ενός χώρου που αναδεικνύει την ιστορική διαδρομή, την επιστημονική προσφορά και τον διαχρονικό ρόλο του Νοσοκομείου, στην προάσπιση της δημόσιας υγείας,- που έγιναν παρουσία του Υπουργού Υγείας κ. Α. Γεωργιάδη - παρέστη ο Πρόεδρος του ΙΣΑ κ. Γ. Πατούλης .

Το νέο Μουσείο αποτελεί έναν θεσμό μνήμης και αναγνώρισης της προσφοράς των ιατρών, των υγειονομικών και όλων όσων υπηρέτησαν τον ασθενή με αφοσίωση και υψηλό αίσθημα ευθύνης. Παράλληλα, ενισχύει τη συλλογική ταυτότητα του ιατρικού κόσμου, αναδεικνύοντας την εξέλιξη της ιατρικής επιστήμης και της νοσοκομειακής φροντίδας στη χώρα μας.

Ο κ. Πατούλης αφού συνεχάρη την κα Νέλλυ Μιχαλάκη για την προσήλωσή της στον στόχο, καθώς και όλους όσους συνέβαλαν καθοριστικά στην υλοποίηση του Μουσείου επισήμανε ότι η δημιουργία του Μουσείου αποτέλεσε μια διαχρονική επιδίωξη της ιατρικής κοινότητας και εξέφρασε την ιδιαίτερη ικανοποίησή του, για την ολοκλήρωση του έργου, τονίζοντας ότι κατά τη θητεία του, στην Περιφέρεια Αττικής, συνέβαλε ώστε να δρομολογηθεί η υλοποίησή του και να στηριχθεί έμπρακτα, η προσπάθεια που για χρόνια παρέμενε σε εκκρεμότητα.

«Το Μουσείο του Νοσοκομείου “Η Σωτηρία” αποτελεί φόρο τιμής στους ανθρώπους που αφιέρωσαν τη ζωή τους στην ιατρική επιστήμη και στην υπηρεσία του ασθενούς. Η διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικής μνήμης της υγείας είναι υποχρέωση όλων μας. Συγχαίρω θερμά όσους εργάστηκαν με επιμονή και συνέπεια για την ολοκλήρωση αυτού του σημαντικού έργου. Αποτελεί ιδιαίτερη τιμή για εμένα, το γεγονός ότι συνέβαλα ως Περιφερειάρχης, ώστε το έργο να πάρει τον δρόμο της υλοποίησης.», τόνισε ο Πρόεδρος του ΙΣΑ.

Νέος ρόλος στην Ψηφιακή Υγεία για τον Ιωάννη Κωτσιόπουλο, Γενικό Διευθυντή του PIF

Νέος ρόλος στην Ψηφιακή Υγεία για τον Ιωάννη Κωτσιόπουλο, Γενικό Διευθυντή του PIF
medlabnews.gr iatrikanea

Το PhARMA Innovation Forum ανακοινώνει την ολοκλήρωση της συνεργασίας του Γενικού Διευθυντή του, κ. Ιωάννη Κωτσιόπουλου, ο οποίος προχωρά στο επόμενο επαγγελματικό του βήμα, αναλαμβάνοντας νέο ρόλο στον τομέα της Ψηφιακής Υγείας- έναν χώρο με τον οποίο έχει ασχοληθεί εκτενώς και διαθέτει σημαντική εμπειρία και τεχνογνωσία.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στο PIF, ο κ. Κωτσιόπουλος συνέβαλε ουσιαστικά στην ενίσχυση της στρατηγικής παρουσίας του οργανισμού στον δημόσιο διάλογο για την πολιτική φαρμάκου και την προώθηση της φαρμακευτικής καινοτομίας στη χώρα. Η δράση του συνδέθηκε με την περαιτέρω εδραίωση του Forum ως αξιόπιστου συνομιλητή της πολιτείας, των θεσμικών φορέων και της ευρύτερης κοινότητας των επαγγελματιών στον χώρο της υγείας.

Η κ. Λαμπρίνα Μπαρμπετάκη, Πρόεδρος του PIF, ανέφερε: «Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Κωτσιόπουλο για την συμβολή του στην ενδυνάμωση του στρατηγικού ρόλου του PIF σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προσκλήσεις. Ο κ. Κωτσιόπουλος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην ανάδειξη της φαρμακευτικής καινοτομίας και της προστιθέμενης αξίας που φέρνει στην οικονομία και την κοινωνία.»

O κ. Ιωάννης Κωτσιόπουλος δήλωσε χαρακτηριστικά: «Θέλω να ευχαριστήσω όλα ανεξαιρέτως τα μέλη του PhARMA Innovation Forum αλλά και το Διοικητικό Συμβούλιο για την αμέριστη στήριξη και συνεργασία.»

Το Διοικητικό Συμβούλιο και τα μέλη του Pharma Innovation Forum ευχαριστούν θερμά τον κ. Κωτσιόπουλο για την καθοριστική συμβολή του, τον επαγγελματισμό, τη γνώση και τη συνεργατικότητα που χαρακτήρισαν τη θητεία του, στοιχεία που άφησαν ισχυρό αποτύπωμα στον οργανισμό και στους συνεργάτες του, και του εύχονται κάθε επιτυχία στο νέο επαγγελματικό του βήμα.

Μάθετε περισσότερα για τις δράσεις και την αποστολή του PIF:

Linkedin

www.pifgreece.gr

Πέθανε η ακαδημαϊκός ιστορικός βυζαντινολόγος Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ σε ηλικία 99 ετών

 medlabnews.gr

Πλήρης ημέρων έφυγε η ιστορικός και καθηγήτρια Πανεπιστήμιου Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ.

Η Ελένη Γλύκατζη – Αρβελέρ ήταν η πρώτη γυναίκα πρύτανης στη Σορβόνη, με πλούσιο συγγραφικό έργο για το Βυζάντιο, βραβεύσεις, αλλά και ενεργή παρουσία και παρεμβάσεις ως το τέλος της ζωής της.

Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 29 Αυγούστου 1926 από Μικρασιάτες γονείς. Πατέρας της ήταν ο Νίκος Γλύκατζης, Μικρασιάτης έμπορος και επιστάτης των κτημάτων της οικογενείας της μητέρας της, Καλλιρόης, το γένος Ψαλτίδη, η οποία προερχόταν από εύπορη οικογένεια της Προύσας. Αποφοίτησε από το Δ΄ Γυμνάσιο Αθηνών και σπούδασε στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.Στην Κατοχή εντάχθηκε στην ΕΠΟΝ και ήταν η υπεύθυνη μαθητριών του Παγκρατίου, υπό την καθοδήγηση του Χρήστου Πασαλάρη.

Κατά τα Δεκεμβριανά, ακολούθησε τον ΕΛΑΣ Αθηνών, στην υποχώρηση του από την Αττική και επέστρεψε στον Βύρωνα μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας.

Την περίοδο του 1950, ενώ ήταν φοιτήτρια του πανεπιστημίου, εργάστηκε ως γνώστρια της γαλλικής γλώσσας στον κύκλο της βασίλισσας Φρειδερίκης.

Μετά την αποφοίτησή της από τη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ εργάστηκε ως ερευνήτρια στο Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών (1949-1953).

Την περίοδο του 1950, ενώ ήταν φοιτήτρια του πανεπιστημίου, εργάστηκε ως γνώστρια της γαλλικής γλώσσας στον κύκλο της βασίλισσας Φρειδερίκης.

Μετά την αποφοίτησή της από τη Φιλοσοφική Σχολή του ΕΚΠΑ εργάστηκε ως ερευνήτρια στο Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών (1949-1953).

Εγκαταστάθηκε στο Παρίσι το 1953 για να συνεχίσει τις σπουδές της. Δύο χρόνια μετά την άφιξή της, διορίσθηκε στο Εθνικό Κέντρο Επιστημονικών Ερευνών (Γαλλία) (CNRS) και το 1964 έγινε διευθύντρια σπουδών του Κέντρου και το 1967 καθηγήτρια στη Σορβόννη.

Το 1966 έλαβε το δίπλωμα doctorat ès lettres, με τη μελέτη της για το Βυζάντιο και τη θάλασσα, που εκδόθηκε από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις της Γαλλίας (Byzance et la mer, Παρίσι: Presses universitaires de France). Διετέλεσε Διευθύντρια του Κέντρου Ιστορίας και Πολιτισμού του Βυζαντίου και της Χριστιανικής Αρχαιολογίας, έγινε Αντιπρύτανις (1970-1973) και το 1976, Πρύτανις στο Πανεπιστήμιο της Σορβόννης (Paris I). Είναι η πρώτη γυναίκα Πρύτανης στην ιστορία των 700 χρόνων του Πανεπιστημίου της Σορβόννης αλλά και η πρώτη γυναίκα παγκοσμίως που είχε τέτοια θέση σε διεθνώς αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο.

Εκεί γνώρισε τον σύζυγό της, τον Ζακ Αρβελέρ (1918–2010) που ήταν αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού της Γαλλίας και ο οποίος καταγόταν από μεγαλοαστική οικογένεια του Παρισιού. Με τον Ζακ Αρβελέρ απέκτησε μία κόρη, την Μαρί-Ελέν.

Η ίδια ζούσε μόνιμα στη Γαλλία.

Έχει λάβει τις εξής τιμητικές διακρίσεις από τη Γαλλική Δημοκρατία:

-Ταξιάρχης της Λεγεώνας της Τιμής

-Μεγαλόσταυρος του Εθνικού Τάγματος της Τιμής

-Διοικητής της Τάξης των Ακαδημαϊκών Φοινίκων

-Ταξιάρχης των Τεχνών και των Γραμμάτων

-Ακόμη έχει λάβει τις εξής διακρίσεις: Ταξιάρχης της Λεγεώνας της Τιμής (Ελλάδα), Επίτιμη Πολίτης (Γαλλία), Υψηλότατη Ταξιάρχης (Μεξικό), Ταξιάρχης της Εθνικής Ταξιαρχίας (Λουξεμβούργο), Υψηλότερη Ταξιάρχης της Ταξιαρχίας των Τιμών (Αυστρία), Ταξιάρχης της Βασιλικής Ταξιαρχίας της Δανίας, Ταξιάρχης των Επιστημών, της Παιδείας και της Τέχνης (Πορτογαλία), Ταξιάρχης της Ταξιαρχίας της Τιμής (Ιταλία), τιμητικό μετάλλιο από τη Πολωνική Ακαδημία Επιστημών και Ασημένιο Μετάλλιο του Ολυμπιακού Τάγματος από τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή.

Συγκινητικό. Ο αδελφός έγινε δότης για την 13χρονη Κατερίνα.

 medlabnews.gr iatrikanea

Με αφορμή την ημέρα, στο Ηράκλειο πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης με τίτλο «Η Γνώση είναι Δύναμη», που διοργανώθηκε από την 7η Υγειονομική Περιφέρεια Κρήτης, την Κλινική Αιματολογίας-Ογκολογίας Παίδων ΠΑΓΝΗ και τον Σύλλογο η Παρέα της Αγάπης. Ήταν μια βιωματική εκδήλωση, όπου παιδιά που νόσησαν και τα κατάφεραν στάθηκαν μπροστά στο κοινό και μίλησαν για την εμπειρία τους. Γονείς μοιράστηκαν στιγμές αγωνίας, αλλά και ανακούφισης. Κάποιοι μίλησαν για τη θεραπεία. Κάποιοι για την απώλεια. Γιατί, όπως ειπώθηκε, κανείς και ποτέ δεν πρέπει να ξεχνά τα παιδιά που έφυγαν και που μένουν στη μνήμη και στην καρδιά.

Ο ένας από τους δύο γιους του έγινε δότης για την αδελφή του και πως αυτή η μεγάλη μάχη που ζουν, μέρα με τη μέρα, γίνεται λίγο πιο διαχειρίσιμη, λόγω της γενναιότητας της Κατερίνας

Στην εκδήλωση συγκλόνισαν τα λόγια του Μανώλη Ξυδάκη, πατέρα της 13χρονης Κατερίνας, που δίνει τη δική της μεγάλη μάχη τα τελευταία χρόνια και από πέρυσι βρίσκεται αντιμέτωπη με υποτροπή.

Με δάκρυα στα μάτια, ο κ. Ξυδάκης είπε ότι ο ένας από τους δύο γιους του έγινε δότης για την αδελφή του και πως αυτή η μεγάλη μάχη που ζουν, μέρα με τη μέρα, γίνεται λίγο πιο διαχειρίσιμη, λόγω της γενναιότητας της Κατερίνας, που τους οδηγεί, όπως τόνισε.

Μήνυμα στήριξης έστειλε και η πρόεδρος της εθελοντικής ομάδας, τονίζοντας πως ο στόχος είναι η συνεχής παρουσία δίπλα στις οικογένειες, μέσα στην κλινική, αλλά και μέσα από παράλληλες δράσεις, όπως οι αιμοδοσίες και οι πρωτοβουλίες ενίσχυσης του έργου της.

Ενόψει της ημέρας, η Νομαρχιακή Διοικούσα Επιτροπή Ηρακλείου Νέας Δημοκρατίας στόλισε δέντρα στο κέντρο του Ηρακλείου με τον χαρακτηριστικό χρυσού χρώματος φιόγκο, ενώ μοίρασε και φιόγκους στους πολίτες, επιχειρώντας να στηρίξει, με τον τρόπο αυτό, τον αγώνα των παιδιών και των οικογενειών τους, με το βλέμμα στραμμένο και στην κοινωνική ευαισθητοποίηση.

Πηγή: Νέα Κρήτη

Η «ανεπαίσθητη» αλλαγή που παρατήρησε ο Βαν Ντερ Μπικ. Τα σημάδια που δεν πρέπει να αγνοούμε για τον καρκίνο του παχέος εντέρου

 medlabnews.gr iatrikanea

Τα σημάδια που δεν πρέπει να αγνοούμε, Ο θάνατος του Τζέιμς Βαν Ντερ Μπικ από καρκίνο του παχέος εντέρου επαναφέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση για την πρόληψη και τα σημάδια που δεν πρέπει να αγνοούμε.

Η η Δρ. Trisha Pasricha -γιατρός στο Beth Israel Deaconess Medical Center, επίκουρη καθηγήτρια Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Harvard Medical School και αρθρογράφος της στήλης «Ask a Doctor» της Washington Post, ανέφερε μερικά από αυτά.

Ο ηθοποιός είχε μιλήσει σε συνέντευξή του για το πρώτο σημάδι του καρκίνου του παχέος εντέρου. Όπως είπε στο περιοδικό People, ήταν μια αλλαγή στις συνήθειες του εντέρου. Σκέφτηκε ότι ίσως φταίει ο καφές που έπινε, ίσως κάτι που έβαζε στον καφέ.

«Αυτό ήταν. Ήταν πραγματικά ανεπαίσθητο», σχολιάζει η Δρ. Pasricha, η οποία παρουσίασε μερικά συμπτώματα τα οποία δεν πρέπει να περνούν απαρατήρητα.

«Πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του προειδοποιώντας τους ανθρώπους για το σύμπτωμα που σχεδόν του ξέφυγε μια ανεπαίσθητη αλλαγή στις συνήθειες του εντέρου που αρχικά νόμιζε ότι μπορούσε να οφείλεται απλώς στον καφέ που έπινε» και πρόσθεσε: «Μια μελέτη του 2023 εντόπισε 4 κοινά συμπτώματα σε άτομα που διαγνώστηκαν με καρκίνο του παχέος εντέρου σε πρώιμο στάδιο: κοιλιακό άλγος, διάρροια, αιμορραγία από το ορθό και αναιμία από έλλειψη σιδήρου. Η παρουσία τριών ή τεσσάρων από αυτά τα συμπτώματα συσχετίστηκε με εξαπλάσια αύξηση του κινδύνου διάγνωσης».

«Θυμηθείτε», τονίζει Δρ. Pasricha: «Αν αισθανθείτε ότι κάτι δεν πάει καλά με την υγεία του εντέρου σας, μιλήστε με τον γιατρό σας και μην καθυστερείτε, Αυτό ήταν που υποστήριζε κατά τα τελευταία χρόνια της ζωής του και άφησε μια απίστευτη κληρονομιά στην κοινότητά μας».

Το 2024 ο ηθοποιός γνωστοποίησε πως είχε διαγνωστεί με καρκίνο του παχέος εντέρου. Ο Τζέιμς Βαν Ντερ Μπικ ήταν πατέρας έξι παιδιών.

Το πρώτο σύμπτωμα

Σε συνέντευξή του στο Business Insider, αποκάλυψε ότι άρχισε να παρατηρεί αλλαγές στις κενώσεις του εντέρου του -ένα συχνό σύμπτωμα του καρκίνου του εντέρου. Σταμάτησε να πίνει καφέ για να δει αν αυτό θα βοηθούσε, πριν υποβληθεί τελικά σε προληπτικό έλεγχο.

Ο έλεγχος έδειξε ότι είχε καρκίνο σταδίου 3, πράγμα που σήμαινε ότι η νόσος είχε εξαπλωθεί σε κοντινούς λεμφαδένες.

Σύμφωνα με την Cleveland Clinic, ο καρκίνος του παχέος εντέρου αναπτύσσεται από μορφώματα στην εσωτερική επένδυση του παχέος εντέρου και μπορεί να εξαπλωθεί αν δεν αντιμετωπιστεί.

Περισσότεροι άνδρες εμφανίζουν αυτή τη μορφή καρκίνου σε σχέση με τις γυναίκες. Οι αυξημένοι προληπτικοί έλεγχοι έχουν βοηθήσει στην έγκαιρη διάγνωση και έχουν μειώσει τον αριθμό των θανάτων από καρκίνο του παχέος εντέρου, σημειώνει η κλινική.

Όλα όσα χάθηκαν

Ο Τζέιμς Βαν Ντερ Μπικ δήλωσε ότι το «χαμηλότερο σημείο» της θεραπείας του ήταν το αίσθημα ότι έχανε βασικά κομμάτια της ταυτότητάς του.

«Όλα αυτά τα όμορφα πράγματα που αγαπώ και με τα οποία όριζα τον εαυτό μου – πατέρας, προστάτης της οικογένειας, σύζυγος – όλα αυτά χάθηκαν ή, τουλάχιστον, μπήκαν σε παύση», είπε. «Έπρεπε να καθίσω και να πω: “Λοιπόν, ποιος είμαι;”. Και η απάντηση ήταν: “Είμαι ακόμη άξιος αγάπης”».

Μετά τη διάγνωσή του, ο Τζέιμς Βαν Ντερ Μπικ αφιέρωσε χρόνο στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για τον προληπτικό έλεγχο.

«Έμαθα πολλά», είπε στο Business Insider και συμπλήρωσε: «Αν μπορέσω να γλιτώσω έστω και έναν άνθρωπο από το να περάσει αυτό που πέρασα εγώ, αυτό είναι μαγικό».

Διαβάστε επίσης

Φρίκη. Δύο νεαροί βασάνισαν, βίασαν ανήλικο και τραβούσαν βίντεο με ανήλικη συνεργό

 medlabnews.gr 

Στη σύλληψη δύο νεαρών ηλικίας 20 και 19 ετών προχώρησαν αστυνομικοί της ειδικής ομάδας της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης Αττικής,   στη Νίκαια.

Οι δύο νεαροί κατηγορούνται για βιασμό, προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και πορνογραφία ανηλίκου, σε βαθμό συναυτουργίας, ενώ σε βάρος τους είχε εκδοθεί ένταλμα σύλληψης. Η υπόθεση συνδέεται με σοβαρά περιστατικά κακοποίησης ανηλίκου, τα οποία είχαν αποκαλυφθεί μετά από προσεκτική προανάκριση και αξιολόγηση των στοιχείων που συγκεντρώθηκαν από τις αρμόδιες αρχές.

Στη δικογραφία περιλαμβάνεται και μία ανήλικη, η οποία, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, φέρεται να είχε συμμετοχή στα γεγονότα. Το περιστατικό ήρθε στο φως της δημοσιότητας έπειτα από καταγγελία της μητέρας του 17χρονου θύματος, η οποία κατήγγειλε την εμπλοκή τριών ατόμων. Όπως προέκυψε από την έρευνα, τον Δεκέμβριο ο ανήλικος επισκέφθηκε την οικία ενός φίλου του, όπου βρίσκονταν επίσης ο κοινός τους φίλος και η ανήλικη σύντροφος του πρώτου, η οποία κατά τον χρόνο των γεγονότων δεν είχε συμπληρώσει τα 15 έτη της ηλικίας της.

Σύμφωνα με όσα περιλαμβάνονται στη δικογραφία, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο σπίτι, το θύμα δέχθηκε επιθέσεις με αυγά και ξύδι, βιντεοσκοπήθηκε και εξαναγκάστηκε σε γενετήσιες πράξεις. Οι δύο συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα για τα περαιτέρω, ενώ η υπόθεση αναμένεται να απασχολήσει περαιτέρω τις δικαστικές αρχές, λόγω της σοβαρότητας των πράξεων και της εμπλοκής ανηλίκων. Η έρευνα συνεχίζεται για να διαπιστωθεί η πλήρης διάσταση των γεγονότων και τυχόν επιπλέον εμπλεκόμενα πρόσωπα.

Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ.

Για την υπόθεση, η επίσημη ανακοίνωση της Αστυνομίας αναφέρει:

«Από αστυνομικούς ειδικής ομάδας της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων/Δ.Δ.Ε.Ε.Α./Γ.Α.Δ.Α., συνελήφθησαν, δυνάμει εντάλματος, την 13-2-2026 σε περιοχή της Αττικής, -2- ημεδαποί, ηλικίας 20 και 19 ετών, κατηγορούμενοι για βιασμό, προσβολή γενετήσιας αξιοπρέπειας και πορνογραφία σε βάρος ανηλίκου κατά συναυτουργία. Στη δικογραφία περιλαμβάνεται και έτερη ανήλικη.

Ειδικότερα, οι δύο συλληφθέντες μαζί με την ανήλικη, κατηγορούνται ότι προέβησαν στις ανωτέρω αξιόποινες πράξεις σε βάρος ανηλίκου, τον περασμένο Δεκέμβριο, εντός της οικίας του 19χρονου συλληφθέντα.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα».

Σε δημοπρασία φωτογραφίες των εκτελεσθέντων στην Καισαριανή 82 χρόνια μετά. Βανδάλισαν το μνημείο.

medlabnews.gr  

Ένας πωλητής από το Βέλγιο, έβγαλε σε δημοπρασία στο ebay, φωτογραφίες που κανείς δεν ήξερε πως υπάρχουν και αφορούν τους 200 εκτελεσθέντες κομμουνιστές στην Καισαριανή, την 1η Μάη του 1944.

Μέχρι πριν λίγες ώρες κανείς δεν γνώριζε πως υπήρχαν φωτογραφικά ντοκουμέντα από τις τελευταίες στιγμές κάποιων εκ των 200 κομμουνιστών που εκτελέστηκαν από τους ναζί στην Καισαριανή.

Εκτελέστηκαν ως μέρος των αντιποίνων για την επίθεση ανταρτών του ΕΛΑΣ από διμοιρία του 8ου Συντάγματος Λακωνίας υπό τον ανθυπολοχαγό Μανώλη Σταθάκη του γερμανού υποστράτηγου Φράντς Κρεχ και τεσσάρων μελών της συνοδείας του στους Μολάους στις 27 Απριλίου του 1944.

Οι φωτογραφίες φέρονται σύμφωνα πάντα με τον πωλητή να προέρχονται από την συλλογή του γερμανού λοχία Χέρμαν Χόϊερ, που υπηρετούσε σε τάγμα με έδρα τη Μαλακάσα. Οι φωτογραφίες και η δημοπρασία έγιναν γνωστά το βράδυ του Σαββάτου από μια σελίδα στο Facebook που ονομάζεται Greece at WWII Archives. Από εκεί ανιχνεύθηκε ο πωλητής και επιπλέον δύο φωτογραφίες. Φωτογράφος πρέπει να θεωρείται εφόσον δεν υπάρξει κάποια διευκρίνηση, ο γερμανός λοχίας.

Μετά από 82 ολόκληρα χρόνια η εκτέλεση των 200 κομμουνιστών που η πλειονότητά τους είχε μεταφερθεί από την Ακροναυπλία και είχαν παραδοθεί στους ναζί από το καθεστώς Μεταξά (είχε πεθάνει το 1941), αποκτά και αφορά πρόσωπα και η συλλογική μνήμη αποκτά κάποια υπερπολύτιμα ντοκουμέντα. Τόσο μικρά, με διαστάσεις έως 6 εκατοστά, όμως τόσο πολύτιμα.

Οι πέντε φωτογραφίες και ακόμα μια κακής ποιότητας που δείχνει ένα από τα κτίρια περιγράφονται σαν να αφορούν την εκτέλεση των 200 της Καισαριανής και οφείλουμε να τις θεωρήσουμε γνήσιες μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου.

Οι αγωνιστές που οδηγούνται μπροστά στο εκτελεστικό απόσπασμα, πλέον έχουν πρόσωπο και πιθανώς να μπορούν να αναγνωριστούν εφόσον υπάρχουν φωτογραφίες από τους απόγονούς τους. Ώστε η ιστορία στη λεζάντα της να γράψει τα ονόματά τους στις φωτογραφίες αυτές.

Η περιγραφή του πωλητή των σπάνιων φωτογραφιών

Ο πωλητής μιλά για τον ναζί υπολοχαγό ο οποίος τράβηξε τις φωτογραφίες και τις κράτησε στην συλλογή του. Ο Χέρμαν Χόιερ ξεκίνησε ως λοχίας και διμοιρήτης, με συμμετοχή στην επίθεση στην Πολωνία το 1939, στη Γραμμή Ζίγκφριντ (σύνορα Γερμανίας με Ολλανδία, Βέλγιο, Λουξεμβούργο, Γαλλία έως τα σύνορα με την Ελβετία, ήταν η απάντηση στη Γραμμή Μαζινό) και στις επιθέσεις σε Ολλανδία, Βέλγιο και Γαλλία.

Αποστρατεύτηκε το καλοκαίρι του 1940 και τον Σεπτέμβριο 1943 επιστρατεύτηκε ξανά. Στα τέλη του 1943 πέρα από τη Γιουγκοσλαβία στην Ελλάδα με τον στρατό κατοχής. Αποχώρησε τον Σεπτέμβριο του 1944 από τα Βαλκάνια σύμφωνα με την περιγραφή (η Αθήνα απελευθερώθηκε τον Οκτώβρη, έφυγε με την μονάδα του νωρίτερα). Σύμφωνα με τον πωλητή ο υπολοχαγός επέζησε του πολέμου.

Ο πωλητής, η ιστοσελίδα και οι φωτογραφίες είναι εν γνώση του αρθρογράφου, όμως καθώς πρόκειται για πλειστηριασμό δεν αξίζει να πωληθούν «χρυσάφι» για να καταλήξουν σε ιδιωτική συλλογή. Τα λογότυπα αφαιρέθηκαν με εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης. Δεν μπορεί να πιστοποιηθεί η αυθεντικότητα των φωτογραφιών, όμως ο πωλητής έχει θετικές αξιολογήσεις. Ο ίδιος ο πωλητής χρησιμοποιεί την ορολογία «Bandenüberfall» η οποία μεταφράζεται ως επίθεση/επιδρομή συμμορίας.

Ο ίδιος περιγράφει ή προμοτάρει το υλικό του ως: «Πολύ σπάνια σειρά φωτογραφιών των γερμανικών μέτρων μετά την επίθεση της συμμορίας εναντίον του στρατηγού Φραντς Κρεχ (27.04.1944 στους Μολάους), με την εκτέλεση 200 κομμουνιστών αιχμαλώτων ως ομήρων στην Καισαριανή, κοντά στην Αθήνα, Ελλάδα, την 1η Μαΐου 1944».

Αυτά τα ντοκουμέντα των 200 δεν είναι για δημοπρασία

Ο πωλητής, συλλέκτης και ο ίδιος ντοκουμέντων ως επί το πλείστον των ναζί, παλεύει να πουλήσει φωτογραφίες σε άλλους συλλέκτες των ναζί, πουλώντας τις φωτογραφίες μία – μία για δύο και πέντε ευρώ. Όσο το ζήτημα γίνεται πιο γνωστό οι τιμές ανεβαίνουν. Οι φωτογραφίες απ’ της «Καισαριανής τον τοίχο» έχουν φτάσει τα 176 ευρώ και τα 100 ευρώ αντίστοιχα. Οι δύο που δείχνουν τα πρόσωπα από κοντά, έχουν φτάσει τα 36 και τα 40 ευρώ.

Δεν είναι θέμα πλειστηριασμού και χρημάτων. Οι φωτογραφίες θα αγοραστούν όπως και να έχει. Η μνήμη όμως των εκτελεσθέντων δεν είναι προς πώληση προς τέρψιν κάποιου συλλέκτη ναζιστικών αντικειμένων που θέλει να κάνει την τύχη του στην πλάτη των 200 εκτελεσθέντων της Καισαριανής και πιστεύει πως έπιασε τον πρώτο αριθμό του βελγικού λαχείου για 8 φωτογραφίες των 6χ6 εκατοστών.

Αν μπορεί να υπάρξει μια και μόνη έκκληση είναι μην ανέβουν οι τιμές των φωτογραφιών αυτών. Οι φωτογραφίες έχουν γίνει ήδη μεγέθυνση και μπορείτε να τις πάρετε. Το αίμα των αγωνιστών και των πατριωτών που δολοφονήθηκαν από ναζί δεν είναι προς πώληση.

Βανδάλισαν το μνημείο στην Καισαριανή, λίγες ώρες μετά τη δημοσίευση των ιστορικών φωτογραφιών

Λίγες ώρες μετά τη δημοσίευση με τα φωτογραφικά ντοκουμέντα, το μνημείο των εκτελεσθέντων κομμουνιστών στην Καισαριανή βανδαλίστηκε από αγνώστους.

Σε ανακοίνωσή της η δημοτική αρχή της πόλης καταδικάζει τις υλικές φθορές και υπογραμμίζει ότι το μνημείο θα αποκατασταθεί άμεσα.

«Η Δημοτική Αρχή καταδικάζει τις υλικές φθορές που προκλήθηκαν στο Μνημείο των 200 κομμουνιστών στην Καισαριανή, στη μοναδική μαρμάρινη πλάκα που ανέφερε το γεγονός της εκτέλεσης την Πρωτομαγιά του 1944.

Η κίνηση αυτή έγινε λίγες ώρες μετά τη δημοσίευση των ιστορικών φωτογραφιών που έχουν προκαλέσει ρίγος συγκίνησης για την ηρωική παλικαρίσια στάση των 200 κομμουνιστών ηρώων οι οποίοι στάθηκαν όρθιοι στο εκτελεστικό απόσπασμα.

Η ιστορική μνήμη δε σβήνει όσο κι αν ενοχλεί κάποιους! Η Δημοτική Αρχή θα προβεί στην αποκατάσταση των φθορών και θα πρωτοστατήσει με όλες της τις δυνάμεις στην ανάδειξη και αναβάθμιση του ιστορικού αυτού τόπου, κόντρα σε όλους όσους εμποδίζουν την απόδοση της ιστορικής μνήμης».

Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων