Η ζωή ενός 26χρονου Πατρινού που δεν άφησε τη σκλήρυνση κατά πλάκας να του σταθεί εμπόδιο | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Η ζωή ενός 26χρονου Πατρινού που δεν άφησε τη σκλήρυνση κατά πλάκας να του σταθεί εμπόδιο

Μπορεί σε ηλικία 23 ετών και ενώ είχε ολοκληρώσει τον πρώτο χρόνο του μεταπτυχιακού του, ο πατρινός Αλέξανδρος Φραντζής να ήρθε αντιμέτωπος με συμπτώματα που έδειχναν ότι έχει να αντιμετωπίσει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας αλλά δεν το «έβαλε» κάτω.
Η ζωή ενός 26χρονου Πατρινού που δεν άφησε τη σκλήρυνση κατά πλάκας να του σταθεί εμπόδιο

Μπορεί σε ηλικία 23 ετών και ενώ είχε ολοκληρώσει τον πρώτο χρόνο του μεταπτυχιακού του, ο πατρινός Αλέξανδρος Φραντζής να ήρθε αντιμέτωπος με συμπτώματα που έδειχναν ότι έχει να αντιμετωπίσει ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας αλλά δεν το «έβαλε» κάτω.
Για δύο χρόνια οι γιατροί προσπαθούσαν μέσα από εξετάσεις να διαγνώσουν ποια είναι η πάθηση. Εκείνος ανέμενε τα αποτελέσματα και παράλληλα προσπαθούσε να συνεχίζει τη ζωή του και την καθημερινότητα του, και τις σπουδές του στη Φιλολογία. Σήμερα μετά από ένα μεταπτυχιακό, ετοιμάζεται για το διδακτορικό του ενώ ανυπομονεί να διδάξει σε κάποιο σχολείο.
Η διάγνωση τελικά ήρθε. Σκλήρυνση κατά πλάκας ήταν η πάθηση που είχε να αντιμετωπίσει.
Με μία ιδιαίτερη ευγένεια και ένα χαμόγελο που σε κερδίζει αμέσως μοιράστηκε την ιστορία του στο thebest.gr. Τον συναντήσαμε ένα πρωί, στο Νότιο Πάρκο. Συνεπής στο ραντεβού που είχαμε ορίσει, εμφανίστηκε με το ποδήλατο του.
Κάτσαμε σε ένα σε ένα παγκάκι, κάτω από τον ίσκιο, κι αρχίσαμε τη συζήτηση…
Να σημειώσουμε ότι το Σάββατο 30 Μαΐου 2020–Παγκόσμια Ημέρα ΠΣ, η ΕΕΑΣΚΠ ( Ελληνική Ένωση για την Αντιμετώπιση της Σκλήρυνσης κατά Πλάκας) θα είναι στην Πάτρα στην Πλατεία Γεωργίου από τις 8:00 μ.μ. έως τις 10:00 μ.μ., μπροστά στο Δημοτικό Θέατρο Απόλλων, το οποίο θα φωταγωγηθεί με τα χρώματα της Πολλαπλής Σκλήρυνσης υπό την αιγίδα του Δήμου Πατρέων. Όσοι όσες επιθυμείτε μπορείτε να συμμετάσχετε λαμβάνοντας υπόψη τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.
Τα πρώτα συμπτώματα της πάθησης εμφανίστηκαν το καλοκαίρι του 2016. Ήρθαν τα μουδιάσματα… σε όλη δεξιά πλευρά του σώματος δεν είχα καμία αίσθηση της αφής.
Πότε και πώς εμφανίστηκε η σκλήρυνση κατά πλάκας; Ποια ήταν τα πρώτα σημάδια;
Τα πρώτα συμπτώματα της πάθησης εμφανίστηκαν το καλοκαίρι του 2016. Ήρθαν τα μουδιάσματα… σε όλη δεξιά πλευρά του σώματος δεν είχα καμία αίσθηση της αφής.
Αρχικά απευθύνθηκα σε ορθοπεδικό. Το πρόβλημα επέμενε και τελικά έκανα μία μαγνητική. Από εκεί υπήρχε μία πρώτη ένδειξη ότι κάτι συνέβαινε. ‘Έγιναν όλες οι εξετάσεις, παρακέντηση και τα συναφή, αλλά η διάγνωση έγινε τελικά μετά από δύο χρόνια, το καλοκαίρι του 2018.
Γιατί άργησε τόσο πολύ η διάγνωση;
Άργησε γιατί οι γιατροί ήθελαν να δουν κάτι συγκεκριμένο, σε σχέση με κάποιες εστίες στον εγκέφαλο.
Πώς ήταν το διάστημα μέχρι να ανακοινωθεί ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα;
Ιδιαίτερα δύσκολο. Πέρασα από «40 κύματα». Υπήρχε όλο αυτό το διάστημα η εκδοχή να είναι η σκλήρυνση κατά πλάκας η πάθησή μου και μάλιστα πολλές φορές σκέφτηκα «Ας είναι αυτό, να ξέρω τι έχω να αντιμετωπίσω». Υπήρξαν στιγμές που και φοβήθηκα και νευρίασα. Πολλές φορές αγχώθηκα αλλά σε γενικές γραμμές μπορώ να πω ότι το διαχειρίστηκα ψύχραιμα. Ήξερα ότι με έχουν αναλάβει οι γιατροί και ότι σίγουρα κάτι θα εντοπιστεί.
Ανακουφίστηκα όταν έγινε η διάγνωση- Δεν αναρωτήθηκα ποτέ «Γιατί σε εμένα»;
Ποια ήταν η πρώτη σου σκέψη και αντίδραση όταν υπήρχε πλέον διάγνωση;
Ανακουφίστηκα. Όσο περίεργο κι αν ακούγεται αυτό. Όμως είχα ταλαιπωρηθεί πολύ μέχρι τότε. Κάθε καλοκαίρι υπήρχε έξαρση συμπτωμάτων καθώς η πάθηση εντείνεται με τις υψηλές θερμοκρασίες και την κόπωση. Κάθε καλοκαίρι χρειαζόταν να νοσηλεύομαι στην κλινική του Ρίου.
Όταν άκουσα τη διάγνωση, ήξερα πλέον με τι είχα να κάνω και ήξερα επίσης ότι υπάρχει και τρόπος αντιμετώπισης και κάποιες θεραπευτικές μέθοδοι. Ήξερα ότι από και πέρα θα άλλαζαν κάποια πράγματα στη ζωή μου και ότι θα πρέπει να προσαρμόσω την καθημερινότητά μου στα καινούργια δεδομένα.
Σκέφτηκες πότε… «Γιατί σε εμένα»;
Όχι. Γενικά δεν είμαι αυτής της φιλοσοφίας. Δεν αναρωτιέμαι γιατί γίνεται ή δεν γίνεται κάτι. Με ενδιέφερε να μάθω πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα.
Τι ακριβώς γίνεται όταν εμφανίζονται τα συμπτώματα της πάθησης;
Όταν ξεκινάει ένα σύμπτωμα όπως είναι ένα μούδιασμα ή αστάθεια πρέπει να περάσουν κάποια 24ωρα για να καταλάβεις ότι όντως σχετίζεται με την πάθηση.
Όταν αυτό πλέον είναι σίγουρο, γίνεται εισαγωγή στο νοσοκομείο, για μία εβδομάδα περίπου, και γίνεται θεραπεία με κορτιζόνη για να αντιμετωπιστούν τα σύμπτωμα. Τα δύο τελευταία χρόνια έχω ξεκινήσει ενέσιμη θεραπεία στην οποία ανταποκρίνομαι καλά.

Ήξερα ελάχιστα πράγματα για την σκλήρυνση κατά πλάκας και και την είχα στο μυαλό μου σαν κάτι πολύ «επιθετικό» και σπάνιο
Ήξερες για την σκλήρυνση κατά πλάκας νωρίτερα; Είχες ακούσει κάτι;
Ήξερα ελάχιστα πράγματα και την είχα στο μυαλό μου σαν κάτι πολύ «επιθετικό» και σπάνιο. Δεν είχα και κάποιον στο περιβάλλον μου με αυτή την πάθηση.  Κατάλαβα αργότερα ότι δεν κάτι τόσο σπάνιο τελικά και μάλιστα ότι εμφανίζεται συχνά σε άτομα της ηλικίας μου.
Πώς αντιμετώπισαν την είδηση οι δικοί σου άνθρωποι και ο περίγυρός σου;
Μέχρι να γίνει η επίσημη διάγνωση ήταν σε μία κατάσταση φόβου και άγχους. Αφού μάθαμε ποιο ήταν το πρόβλημα, η μητέρα μου είπε ότι αισθάνθηκε λίγο καλύτερα γιατί επιτέλους ήξερε τι συνέβαινε.
Οι γονείς, η αδελφή, ο άμεσος συγγενικός μου κύκλος και οι φίλοι μου ήταν πάντα δίπλα μου σε όλο αυτό, στάθηκαν στο πλευρό μου και το περάσαμε μαζί. Έβλεπα το φόβο στα μάτια τους αν και προσπάθησαν να με καθησυχάσουν και να με διαβεβαιώσουν ότι όλα θα πάνε καλά. Στην πορεία ενημερώθηκαν και αυτοί παραπάνω για την πάθηση, είδαν ότι αντιμετωπίζεται.
Κάποιες στιγμές βέβαια ήμουν εγώ εκείνος που τους καθησύχαζε. Η αδελφή μου με στήριξε με απόλυτη ψυχραιμία. Μάλιστα εκείνη λόγω επαγγέλματος (είναι φυσικοθεραπεύτρια) είχε καταλάβει από την αρχή ότι μάλλον πρόκειται για νευρολογικό πρόβλημα.
Ο Αλέξανδρος Φραντζής μοιράζεται την ιστορία του στο thebest.gr
www.thebest.gr – Τσίχλα Κωνσταντίνα

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων