Γουργουλιάνης: εισερχόμαστε σταδιακά σε φάση ενδημική. Ποια η εκτίμηση για την πανδημία; | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Γουργουλιάνης: εισερχόμαστε σταδιακά σε φάση ενδημική. Ποια η εκτίμηση για την πανδημία;

Υπέρ των ανοιχτών σχολείων και Πανεπιστημίων και της διά ζώσης εκπαίδευσης τάσσεται ο διακεκριμένος καθηγητής Πνευμονολογίας Κωνσταντίνος Γουργουλιάνη

medlabnews.gr iatrikanea

Υπέρ των ανοιχτών σχολείων και Πανεπιστημίων και της διά ζώσης εκπαίδευσης τάσσεται ο διακεκριμένος καθηγητής Πνευμονολογίας Κωνσταντίνος Γουργουλιάνης. Με δήλωσή του στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ, εκτιμά ότι εισερχόμαστε σταδιακά σε φάση ενδημική, ενώ υπογραμμίζει ότι «θα ζήσουμε με τον κοροναϊό».

Σύμφωνα με την άποψη, που διατυπώνει ο διευθυντής της Πνευμονολογικής Κλινικής του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας, «εισερχόμαστε σε φάση ενδημική, σε φάση συνύπαρξης με τον κοροναϊό. Δεν θα εξαφανιστεί, θα ζούμε με αυτόν, θα έχουμε λίγα κρούσματα, κάποιοι θα βαραίνουν λίγο περισσότερο, θα εμβολιαζόμαστε, άρα είμαστε στη φάση που μπαίνουμε κανονικά στη ζωή με τον κοροναϊό».

Παράλληλα, δηλώνει «ανήσυχος για τους ενήλικες που είναι ανεμβολίαστοι και εκτίθενται σε κίνδυνο», ενώ εκφράζει τη βεβαιότητα ότι «δεν υπάρχει λόγος να ξανακλείσουμε, με αυτά τα ποσοστά εμβολιασμού και τα προηγούμενα κύματα που άφησαν ανοσία».

Με σαφή τη θέση ότι διανύουμε το τέταρτο κύμα της πανδημίας, τονίζει ότι «δεν έχει πολύ μεγάλη ένταση, είναι ήπιο και αφορά σε ανεμβολίαστους. Θα πάμε και σε ένα πέμπτο κύμα, μικρότερο. Αυτή είναι η εκτίμησή μου. Θα έχουν προχωρήσει, στο μεταξύ, οι εμβολιασμοί και επομένως οι ευάλωτοι θα είναι ακόμη λιγότεροι».

Αναλύοντας τον ρυθμό εξέλιξης της πανδημίας, ο ίδιος εκτιμά ότι «θα υπάρξει, ενδεχομένως, πέμπτο κύμα τον χειμώνα και βλέπω αποσυμφόρηση προς το τέλος της άνοιξης».

Με βάση τα προαναφερθέντα, ο κ. Γουργουλιάνης εκτιμά ότι καλώς επέστρεψαν οι μαθητές στα σχολεία και με ανάλογη διάθεση αναφέρεται στην επιστροφή των φοιτητών στα έδρανα.

«Δεν είναι δυνατόν ένας φοιτητής να παρακολουθεί μαθήματα εξ αποστάσεως. Πρέπει να εκπαιδευτεί. Άρα, είναι σωστό μέτρο η διά ζώσης διδασκαλία, παρ’ ότι έχει αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα, χρειάζεται επαρκής χρόνος ανάμεσα στα μαθήματα για να αερίζονται οι αίθουσες, χρειάζονται μηχανήματα με φίλτρα για να καθαρίζουν τον αέρα, αλλά η εκπαίδευση πρέπει να γίνεται διά ζώσης» όπως παρατηρεί.

Σύμφωνα με την άποψη που διατυπώνει ο ίδιος «μπορούν να πραγματοποιούνται με ανοιχτά παράθυρα τα μαθήματα, έστω κι αν χρειάζεται να είμαστε περισσότερο ντυμένοι. Αλλά ως γενική αρχή, πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου τη διά ζώσης εκπαίδευση».

Υψηλά ποσοστά εμβολιασμού

Μεγάλο το ποσοστό των φοιτητών που έχουν εμβολιαστεί, άνω του 70%, με το αντίστοιχο των εμβολιασμένων καθηγητών να υπερβαίνει, αντίστοιχα, το 90% και τον καθηγητή Πνευμονολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας να τονίζει ότι «οι περισσότεροι είναι προστατευμένοι. Δεν γνωρίζουμε, ωστόσο, το ποσοστό των εμβολιασμών στους νεοεισαχθέντες φοιτητές».

Στο σημείο αυτό ο κ. Γουργουλιάνης υπογραμμίζει ότι πρέπει να ενταθούν οι ρυθμοί των εμβολιασμών, με προτεραιότητα τους διδάσκοντες και τους διοικητικούς υπαλλήλους, που έρχονται σε επαφή με τους φοιτητές. «Οι φοιτητές εμβολιάστηκαν, γιατί θέλουν να γυρίσουν στην πραγματική ζωή. Είναι μεγάλο το ποσοστό των εμβολιασμένων φοιτητών, κατά τη γνώμη μου» τονίζει.

Με αυστηρή τη σύσταση της Πρυτανείας για ακόμη υψηλότερα ποσοστά εμβολιασμών, για τη θωράκιση της πανεπιστημιακής κοινότητας απέναντι στην πανδημία, ο καθηγητής Πνευμονολογίας τονίζει ότι «είναι θετικό το γεγονός ότι ο δείκτης θετικότητας στη χώρα είναι κάτω του 2% και παράλληλα έχει εμβολιαστεί περίπου το 60% του γενικού πληθυσμού».

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων