Γιατί θα απαγορευτεί το χρώμιο στα αυτοκίνητα; Τι κινδύνους επιφυλάσσει για την υγεία; | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Γιατί θα απαγορευτεί το χρώμιο στα αυτοκίνητα; Τι κινδύνους επιφυλάσσει για την υγεία;

Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προτείνει την απαγόρευση του χρωμίου από το 2024 κι έπειτα
Γιατί θα απαγορευτεί το χρώμιο στα αυτοκίνητα; Τι κινδύνους επιφυλάσσει για την υγεία;

medlabnews.gr iatrikanea

Η επίστρωση χρωμίου είναι ο πιο συχνός και διαδεδομένος τρόπος να προσφέρει μια αυτοκινητοβιομηχανία πιο πολυτελή εμφάνιση στα μοντέλα της. Ωστόσο, όλα δείχνουν πως η επιχρωμίωση πρόκειται να απαγορευτεί, αναγκάζοντας ενδεχομένως τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να ξανασκεφτούν ένα από τα πιο αξιοποιήσιμα υλικά που έχουν στα χέρια τους.

Σύμφωνα με όσα αναφέρουν Μέσα του εξωτερικού, η απαγόρευση έχει προταθεί ως αποτέλεσμα προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με τη δημιουργία εξασθενούς χρωμίου, το οποίο είναι γνωστό καρκινογόνο. Συγκεκριμένα, κατηγορείται για την εμφάνιση  καρκίνου του πνεύμονα, με τα μικροσωματίδια που εκπέμπονται στον αέρα κατά τη διαδικασία επιμετάλλωσης να λέγεται ότι είναι 500 φορές πιο τοξικές από το diesel.

Παρόλο που υπάρχει αποδεδειγμένα «αντίδοτο» που μπορεί να μειώσει σημαντικά αυτές τις εκπομπές αερίων, περιέχει υπερφθοροαλκυλιωμένες χημικές ουσίες (PFAS), οι οποίες θεωρούνται εξίσου τοξικές και βλαβερές για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Αυτός είναι ο λόγος που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει προτείνει την απαγόρευση του χρωμίου από το 2024 κι έπειτα, ταράζοντας τα νερά της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και ωθώντας τους κατασκευαστές να αλλάξουν γραμμή πλεύσης, όσον αφορά στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων τους.

Μία τέτοια απαγόρευση θα είχε επιπτώσεις όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και σε άλλους κατασκευαστικούς τομείς, αφού το χρώμιο χρησιμοποιείται και σε άλλα αντικείμενα που αφορούν την καθημερινότητα. Για παράδειγμα, το χρώμιο βρίσκεται σε νεροχύτες, φωτιστικά και αντικείμενα που δε σκουριάζουν, όπως για παράδειγμα ο εξοπλισμός προσγείωσης στα αεροπλάνα κι ο αλιευτικός εξοπλισμός.

Ακόμη και αν η απαγόρευση δεν επηρεάσει τις εταιρείες που κατασκευάζουν νέα σύγχρονα αυτοκίνητα, θα έχει δυνητικά τεράστιο αντίκτυπο σε αυτές που κατασκευάζουν κλασσικά αυτοκίνητα και εξακολουθούν να χρησιμοποιούν την παραδοσιακή διαδικασία επιχρωμίωσης. Μερικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορεί να στραφούν στη εναλλακτική και λιγότερο επιβλαβή χρήση του τρισθενές χρώμιο, αλλά ειδικοί υποστηρίζουν ότι η μετασκευή μιας επιχείρησης για τη χρήση του μπορεί να είναι αρκετά δαπανηρή.

Πολλές είναι οι εταιρείες που έχουν ξεκινήσει να ενσωματώνουν διαφορετικά υλικά στον σχεδιασμό των μοντέλων τους, κι η Renault είναι μία από αυτές. Για παράδειγμα, οι Γάλλοι χρησιμοποιούν, πέραν άλλων, πλάκες σχιστολίθου, φελλό και 60% ανακυκλωμένο ύφασμα alcantara, κάνοντας τα πρώτα βήματα προς μια πιο βιώσιμη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Όπως δήλωσε ο Gilles Vidal, επικεφαλής σχεδιαστής της Renault «Υπάρχουν μη ρυπογόνες λύσεις που διερευνώνται. Ήρθε η ώρα να αλλάξουμε λίγο το παιχνίδι και να ανοίξουμε το μυαλό μας πέρα από το χρώμιο καθώς υπάρχουν πιο βιώσιμες εναλλακτικές».

Διαβάστε επίσης:

Δηλητηρίαση από βαρέα μέταλλα. Προκαλεί καρκίνο, απώλεια μνήμης, πίεση, κατάθλιψη, αλλαγή συμπεριφοράς. Αποτοξίνωση

Ο καρκίνος του πνεύμονα συχνά ΔΕΝ παρουσιάζει συμπτώματα. Αποτελεί την τρίτη συχνότερη μορφή καρκίνου.

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων