Τι κουβαλούσε επιτέλους η εμπορική αμαξοστοιχία ρωτά ο πατέρας της 28χρονης Ελπίδας. Τελικά ποιος φταίει εκτός από το «ανθρώπινο λάθος»; | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Τι κουβαλούσε επιτέλους η εμπορική αμαξοστοιχία ρωτά ο πατέρας της 28χρονης Ελπίδας. Τελικά ποιος φταίει εκτός από το «ανθρώπινο λάθος»;

Αυτό που ζητούν είναι δικαιοσύνη! Δικαιοσύνη για τις ψυχές των ανθρώπων που άδικα έφυγαν από τη ζωή αλλά και δικαιοσύνη για όσους επέβαιναν

 medlabnews.gr

Ένας χρόνος έχει περάσει από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη όταν δύο αμαξοστοιχίας συγκρούστηκαν αφήνοντας πίσω τους 57 νεκρούς και δεκάδες τραυματίες.

Οι πληγές είναι ακόμη νωπές τόσο για τις οικογένειες των θυμάτων όσο και για όσους επέζησαν.

Όσα βίωσαν εκείνο το μοιραίο βράδυ, η προσπάθειά τους να σωθούν αλλά και να σώσουν θα το κουβαλούν για πάντα μέσα τους.

Αυτό που ζητούν είναι δικαιοσύνη! Δικαιοσύνη για τις ψυχές των ανθρώπων που άδικα έφυγαν από τη ζωή αλλά και δικαιοσύνη για όσους επέβαιναν ενώ γνώριζαν ότι υπήρχαν προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο Χρήστος Χούπας είναι ο πατέρας της 28χρονης Ελπίδας που έχασε τη ζωή της και μιλά στην εκπομπή, Ακόμα δεν είδες τίποτα!.

«Η Εξεταστική τελείωσε και προχωράνε οι νομικές διαδικασίες και περιμένουμε να δούμε πότε θα απαγγελθούν οι κατηγορίες.

Όλα αυτά τα μπαζώματα που έχουν γίνει κάτι δείχνουν. Το να πάρουν το χώμα από εκεί, να ρίξουν άλλο, και μετά να ρίξουν από πάνω ασφαλτικό υλικό και να βάλεις και ένα εκκλησάκι… Εμποδίζεις ενσυνείδητα τον κάθε πραγματογνώμονα.

Ας μας λύσουν τις απορίες που έχουμε, όπως για παράδειγμα, τι κουβαλούσε επιτέλους η εμπορική αμαξοστοιχία; Αυτό δεν μας το έχει απαντήσει κανείς. Τα ορυκτέλαια δεν εκρήγνυνται.

Ευχαριστούμε τον ανώνυμο Έλληνα πολίτη που μας συμπαραστέκεται, γιατί είναι πολύ δύσκολος ο αγώνας μας.

Η δικαίωση των νεκρών μας θα έρθει από την τιμωρία των ενόχων».

Τελικά ποιος φταίει εκτός από το «ανθρώπινο λάθος»;

Το πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) που εντοπίζει έναν... συρμό κενών, ελλείψεων και μη συμμορφώσεων της Ελλάδας με την κοινοτική νομοθεσία για την ασφάλεια, είναι έτοιμο από τον περασμένο Οκτώβριο, αλλά παραμένει χωμένο στα βαθύτερα συρτάρια της Κομισιόν.

Ο ERA απάντησε την περασμένη εβδομάδα ότι το πόρισμα ολοκληρώθηκε και μαζί με τις απαντήσεις της ελληνικής πλευράς, «παραδόθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 13 Οκτωβρίου 2023». Όσο για το περιεχόμενο, ο ERA επιλέγει να μας κρατήσει σε αγωνία πετώντας το μπαλάκι της δημοσιοποίησης στην Κομισιόν. Όμως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το τελικό πόρισμα είναι ακόμη δυσμενέστερο από το αρχικό καθώς πολλές από τις απαντήσεις της ελληνικής πλευράς απορρίφθηκαν από τον ERA πανηγυρικά

Στο αρχικό κείμενο ο ERA εντόπιζε, μεταξύ άλλων, ανυπαρξία φορέα που να έχει τη συνολική ευθύνη για τη σιδηροδρομική ασφάλεια στην Ελλάδα, έλλειψη συνεργασίας των εμπλεκομένων και συστηματικής προσέγγισης στα θέματα, πολυνομία και διαχείριση ρίσκου χωρίς συμμόρφωση με τους ευρωπαϊκούς κανόνες. Μείζον θέμα ήταν και το γεγονός ότι ο επίσημος φορέας διερεύνησης ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) παρέμενε τον Σεπτέμβριο στα χαρτιά και χωρίς διοίκηση. Θεωρητικά, πάντως, ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ πρέπει την επόμενη εβδομάδα, στην επέτειο του ενός έτους, να εκδώσει κάποιο πόρισμα.

Στο ίδιο αρχικό κείμενο, οι Ευρωπαίοι τόνιζαν ότι κακώς οι ευθύνες ασφαλείας μεταβιβάστηκαν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που δεν έχει καν στελεχωθεί με επαρκές προσωπικό. Η Ελλάδα απάντησε ότι η μεταβίβαση ευθυνών έγινε νομίμως και ότι θα εξασφαλίσει στη ΡΑΣ πόρους και προσωπικό. Ομως, ο ERA επιμένει ότι αυτό είναι αντίθετο στις κοινοτικές οδηγίες και παραπέμπει το θέμα στην Κομισιόν. Και αν ο αναγνώστης αναρωτιέται ποιο είναι το νόημα μιας τέτοιας διαφωνίας, καλό θα ήταν να θυμίσουμε πως ο πρώην υπουργός Κώστας Καραμανλής, εμφανιζόμενος στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, είπε και ξαναείπε ότι εκείνος δεν γνώριζε τίποτε για θέματα ασφαλείας και θα έπρεπε η ΡΑΣ να τον έχει ενημερώσει.

Ο ERA απορρίπτει επίσης και τις δικαιολογίες για την οικονομική κρίση των προηγούμενων χρόνων, ενώ χαρακτηριστική είναι η απάντηση της Ελλάδας για τη σύγχυση των ρόλων ανάμεσα στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ. Στο αρχικό κείμενο, δηλαδή, ο ERA ανέφερε ότι με τον τρόπο που έχουν κατανεμηθεί οι αρμοδιότητες, «ούτε ο ΟΣΕ μπορεί με αποτελεσματικότητα να παίρνει μέτρα διαχείρισης ρίσκου στην ΕΡΓΟΣΕ (τον φορέα που εκτελεί συγχρηματοδοτούμενα έργα εκατοντάδων εκατομμυρίων, όπως την περιβόητη σύμβαση 717 για τηλεδιοίκηση-σηματοδότηση) ούτε του επιτρέπει να απορρίπτει παραδοτέα, ακόμη και αν δεν είναι πλήρως συμβατά με τις απαιτήσεις της υποδομής».

Εδώ οι πληροφορίες μεταδίδουν εικόνα πλήρους σύγχυσης καθώς το υπουργείο φέρεται να απαντά με βάση τον νόμο 4974 που ψηφίστηκε το 2022 επί Κ. Καραμανλή. Εκείνος ο νόμος οδηγούσε σε πλήρη απόσχιση της ΕΡΓΟΣΕ από τη μητρική ΟΣΕ. Ομως, όχι μόνον ο νόμος δεν εφαρμόστηκε, αλλά ο νυν υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας έχει ανακοινώσει εντελώς διαφορετικό σχέδιο για νέο ΟΣΕ που θα συγχωνεύει όλες τις θυγατρικές.

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων