Υπουργείο Υγείας: Παρουσίαση του σχεδίου για τη μείωση του χρόνου αναμονής στα επείγοντα | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Υπουργείο Υγείας: Παρουσίαση του σχεδίου για τη μείωση του χρόνου αναμονής στα επείγοντα

Παρουσίαση της νέας ηλεκτρονικής πλατφόρμας finddoctors.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού εύκολα και γρήγορα
Υπουργείο Υγείας: Παρουσίαση του σχεδίου για τη μείωση του χρόνου αναμονής στα επείγοντα
medlabnews.gr iatrikanea

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη και οι Υφυπουργοί Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους και Δημήτρης Βαρτζόπουλος παραχώρησαν τη Δευτέρα 13 Ιανουαρίου 2025, συνέντευξη τύπου με θέμα την εξειδίκευση των μέτρων για τη βελτίωση της εφημέρευσης στα νοσοκομεία της Αττικής (α’ μέρος) καθώς και την παρουσίαση νέων πρωτοβουλιών και αναβαθμίσεις στον τομέα της Υγείας με στόχο τη βελτίωση της προσβασιμότητας, αποτελεσματικότητας και εξυπηρέτησης των πολιτών (β’ μέρος). Το παρών έδωσαν η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη, η Γενική Γραμματέας Δημόσιας Υγείας Φωφώ Καλύβα, ο Γενικός Γραμματέας Στρατηγικού Σχεδιασμού Άρης Αγγελής και η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ, Νίκη Τσούμα.

Αναλυτικά οι εισαγωγικές τοποθετήσεις:

Άδωνις Γεωργιάδης: «Το πρώτο μέρος της συνέντευξης τύπου έχει να κάνει με το πώς υλοποιούμε το σχέδιο το οποίο εκπονήσαμε για την μείωση του μέσου χρόνου αναμονής στις εφημερίες των νοσοκομείων. Θέλω αφετηριακά, πριν αρχίσετε τις ερωτήσεις, να πω ορισμένα πράγματα για το τι εννοούμε μέσο χρόνο αναμονής, για να έχουμε κοινό τρόπο αντιλήψεως των πραγμάτων. Η ιδέα ότι κάποιος μπαίνει σε μία εφημερία και φεύγει αμέσως δεν υπάρχει, δεν γίνεται και δεν πρέπει.

Το σημαντικό στην εφημερία είναι πρώτον, να σε βλέπει γιατρός και να σε κατευθύνει για εξετάσεις όσο το δυνατόν γρηγορότερα και δεύτερον, να γίνεται γρήγορα η διαδικασία των εξετάσεων που πρέπει να κάνεις, ώστε να μπορεί μετά ο γιατρός έχοντας γνώση των εξετάσεων να σου δώσει την κατάλληλη διάγνωση και να πάρει την κατάλληλη ιατρική απόφαση.

Να κάνω μία παρένθεση λέγοντας ότι αυτές οι μέρες είναι γενικά πολύ πιεσμένες στις εφημερίες στα μεγάλα νοσοκομεία, δεν είναι κάτι πρωτόγνωρο. Πάντα μετά τις γιορτές η πίεση στα νοσοκομεία αυξάνεται ραγδαία κυρίως διότι όλες οι νόσοι που σχετίζονται με το χειμώνα, με αναπνευστικά νοσήματα, γρίπες, Covid, τώρα ο μεταπνευμονοϊός κλπ., όλες αυτές οι ασθένειες αυξάνονται πάρα πολύ μετά τις γιορτές. Σε γενικές γραμμές ο εμβολιασμός έχει πάει καλύτερα φέτος και η πίεση στα νοσοκομεία, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, ήταν μικρότερη από την αντίστοιχη πέρυσι. Όμως τώρα είμαστε σε φάση μεγάλης πίεσης, θα κάνουμε ταμείο σε λίγες μέρες όταν και αυτό το κύμα αντιμετωπιστεί. Κλείνει η παρένθεση.

Σήμερα δεν υπάρχει επίσημος δείκτης μέσου χρόνου αναμονής στην εφημερία. Δεν υπάρχουν αξιόπιστα δεδομένα που να σου λένε ποιός είναι ο μέσος χρόνος αναμονής εφημερίας στην Ελλάδα. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που φεύγουν σε 3, 4, 5 ώρες, υπάρχουν πάρα πολλοί που φεύγουν σε 8 ώρες, υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις που φεύγουν σε 12, σε 14 και σε 15 ώρες. Άρα, έχουμε ένα σχετικά μεγάλο εύρος διακύμανσης των εφημεριών και θα λέγαμε με μια σχετική ασφάλεια αλλά όχι στο 100%, ότι αν λέγαμε ότι σήμερα έχουμε έναν μέσο χρόνο εφημερίας 8 με 9 ώρες αναμονής θα ήμασταν κοντά στην πραγματικότητα.

Στόχος του σχεδίου που θα σας παρουσιάσουμε είναι να μειώσουμε αυτό το χρόνο όσο μπορούμε περισσότερο. Τονίζω η προσδοκία δεν είναι να γίνει μηδέν. Μηδέν ούτε μπορεί να γίνει, ούτε υπάρχει πουθενά, ούτε πρέπει και να γίνει. Όσο πλησιάζουμε προς το 5ωρο σε μέσο χρόνο, είμαστε πολύ καλά. Όσο πλησιάζουμε προς το 10ωρο δεν είμαστε καλά. Ο στόχος του σχεδίου που σας παρουσιάζουμε είναι να πηγαίνουμε προς το 5ωρο.

Θα παρουσιάσει το σχέδιο ο κύριος Θεμιστοκλέους και μετά θα πάρει το λόγο η κυρία Αγαπηδάκη για να μας μιλήσει για τη συμμετοχή των κέντρων υγείας στο σχέδιο εφημέρευσης.

Είμαστε εδώ για να δώσουμε μία μάχη μεγάλη για να μειώσουμε την ταλαιπωρία του κόσμου. Καμια φορά, η ώρα της εφημερίας θυμίζει πράγματι συνθήκες πολέμου. Η αλήθεια είναι όχι μόνο στην Ελλάδα, παντού συμβαίνει αυτό, αλλά εμείς ας μείνουμε στη δική μας χώρα. Και η αλήθεια είναι ότι τέτοιου είδους εικόνες δεν είναι εικόνες του 2023, του 2024 ή του 2025. Και το 2013 που ήμουν Υπουργός Υγείας, τέτοιες εικόνες βλέπαμε. Όμως, εμείς δεν θέλουμε να κρύβουμε τα προβλήματα κάτω από το χαλί, θέλουμε να βρούμε λύσεις. Και το σχέδιο που σας παρουσιάζουμε σήμερα είναι για να βρούμε λύσεις».

Μάριος Θεμιστοκλέους: «Η βελτίωση της λειτουργίας των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών αποτελεί βασική μας προτεραιότητα. Με το νέο σχέδιο, ενισχύουμε το ανθρώπινο δυναμικό, αναβαθμίζουμε τις υποδομές με εκτεταμένες ανακαινίσεις στα κτίρια και προμηθεύουμε σύγχρονο εξοπλισμό για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών. Παράλληλα, αξιοποιούμε νέες ψηφιακές τεχνολογίες, όπως σύστημα ιχνηλάτησης «βραχιολάκι», και ενεργοποιούμε εθελοντές του Ερυθρού Σταυρού που θα παρέχουν καθοδήγηση στα ΤΕΠ. Με αυτές τις παρεμβάσεις, στόχος μας είναι η δημιουργία ενός συστήματος υγείας που ανταποκρίνεται στις ανάγκες των πολιτών με σεβασμό και αποτελεσματικότητα, η ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών και η μείωση του χρόνου αναμονής».

Ειρήνη Αγαπηδάκη: «Στόχος μας είναι οι πολίτες να μάθουν τις υπηρεσίες που παρέχουν τα Κέντρα Υγείας και να μπορέσουμε να αυξήσουμε την επισκεψιμότητά τους. Για παράδειγμα, το Κέντρο Υγείας Αλεξάνδρας που ήδη λειτουργεί σε 24ωρη βάση, και μπορεί να εξυπηρετεί ήπια περιστατικά (πχ γρίπη, ιώσεις). Ερχόμαστε να προσθέσουμε και παραπάνω προσωπικό στα Κέντρα Υγείας, πλέον των προσλήψεων του μόνιμου προσωπικού. Με την ενίσχυση 50 νέων προσλήψεων επικουρικού προσωπικού, εξασφαλίζουμε καλύτερη εξυπηρέτηση και κάλυψη των αναγκών, από βασική φροντίδα μέχρι επείγοντα περιστατικά.».

Δημήτρης Βαρτζόπουλος: «Ξέρετε ότι από 1/2/25 τίθεται πλέον και τυπικώς σε λειτουργία το Εθνικό Δίκτυο Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας με τα 7 ΠΕΔΙΨΥ, δηλαδή τα 7 περιφερειακά δίκτυα τα οποία είναι ταυτόσημα των ΥΠΕ. Δεν προβλέπεται καμία αλλαγή στον τρόπο εφημερεύσεως των ψυχιατρικών κλινικών και λοιπών μονάδων τουλάχιστον για το α’ εξάμηνο. Το αν θα υπάρξουν ή όχι αλλαγές μετά, θα εξαρτηθεί από τις διαπιστώσεις που θα κάνουν τα επιστημονικά συμβούλια των περιφερειακών δικτύων τα οποία και θα εκλεγούν εντός του επομένου μηνός. Ευθύς εξαρχής θα υπάρξουν ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο διακινήσεως των εισαγγελικών εντολών, των περιστατικών δηλαδή αναγκαστικής νοσηλείας με σκοπό να εφαρμοστεί ουσιαστικά η τομεοποίηση, δηλαδή να νοσηλεύονται όσο το δυνατόν πιο κοντά στον τόπο κατοικίας τους».

Στο δεύτερο μέρος της συνέντευξης τύπου, παρουσίαστηκε η νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα finddoctors.gov.gr, μέσω της οποίας οι πολίτες μπορούν να κλείνουν ραντεβού εύκολα και γρήγορα, συμβάλλοντας στη μείωση των χρόνων αναμονής και στην αποσυμφόρηση των υπηρεσιών.

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε:

«Όταν ήμουν Υπουργός Υγείας πριν από 12 σχεδόν χρόνια, είχαμε κάνει τη μεταρρύθμιση της Ένωσης των Κέντρων Υγείας και των τότε ιατρείων του ΙΚΑ και ιδρύθηκε το λεγόμενο ΠΕΔΥ. Όταν φτιάχτηκε το ΠΕΔΥ ξεκινήσαμε τη συνεργασία με τις τηλεφωνικές εταιρίες για να κλείνεις τηλεφωνικά ραντεβού και παράλληλα, ανακοινώσαμε την ίδρυση ηλεκτρονικής πλατφόρμας για να κλείνεις τα πρώτα ηλεκτρονικά ραντεβού. Αυτό εξελίχθηκε στην πορεία του χρόνου. Τα ηλεκτρονικά ραντεβού δεν είναι κάτι καινούργιο, υπήρχαν ήδη από το 2014. Το 2015 μπήκαν σε πλήρη λειτουργία και συνεχίστηκαν μέχρι σήμερα. Τώρα εμείς προσθέτουμε στη λειτουργία αυτή όλες τις δημόσιες δομές, τους συμβεβλημένους γιατρούς με τον ΕΟΠΥΥ και τους ιδιώτες γιατρούς οι οποίοι θέλουν να μπουν στο σύστημα.

Να περάσουμε λίγο στα πολιτικά ζητήματα που προέκυψαν. Βγήκε μία δριμεία ανακοίνωση του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου ότι «αιφνιδιαστικά τέλος του χρόνου ο ΕΟΠΥΥ αποφάσισε να τους πει ότι από τις αρχές του χρόνου θα είναι υποχρεωτική η εφαρμογή της πλατφόρμας». Έλαβα την πολιτική απόφαση και μετέφερα την υποχρεωτική εφαρμογή του μέτρου για 1η Φεβρουαρίου, γιατί δεν θέλω μία τόσο ωραία μεταρρύθμιση, που σκοπό έχει να κάνει την εξεύρεση ραντεβού για τον ασθενή εύκολη, να την καταστήσουμε πάλι ένα αντικείμενο καβγά με τους συνδικαλιστές. Όσον αφορά στο ερώτημα που προέκυψε από τη δημοσιογραφική έρευνα αν «ένας ηλικιωμένος που αδυνατεί να μπει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, θα μπορεί να συνεχίσει να κλείνει τηλεφωνικό ραντεβού», η απάντηση είναι, ναι. Δεν καταργείται το τηλεφωνικό ραντεβού. Όποιος θέλει να κλείσει τηλεφωνικά το ραντεβού του με τον γιατρό του θα το κλείνει τηλεφωνικά. Αυτό που αλλάζει είναι ότι ο γιατρός εφόσον κλείσει τηλεφωνικά ένα ραντεβού υποχρεούται να το περάσει στην πλατφόρμα, γιατί αν δεν το περάσει στην πλατφόρμα δεν θα πληρωθεί».

Η Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Νίκη Τσούμα δήλωσε:

«Το σύστημα των ραντεβού λειτουργεί πολλά χρόνια. Το θέμα είναι ότι δεν είναι ένα σύστημα το οποίο απλά λειτουργεί και το αφήνουμε να λειτουργεί ως έχει, αλλά κάθε φορά το βελτιώνουμε είτε τεχνολογικά είτε με καινούριες υπηρεσίες. Τα τελευταία χρόνια έχουμε ενσωματώσει όλα τα διαθέσιμα ραντεβού των μονάδων υγείας και τώρα ενσωματώνονται και τα διαθέσιμα ραντεβού των γιατρών του ΕΟΠΥΥ, έτσι ώστε ο πολίτης να μπορεί εύκολα να βρει ραντεβού για οποιαδήποτε ειδικότητα χρειάζεται στο δημόσιο σύστημα υγείας. Βελτιστοποιήθηκε και το τεχνολογικό κομμάτι του κλεισίματος ραντεβού και ακολούθησε ένας πολύ πιο εύχρηστος και γρήγορος τρόπος ανεύρεσης των ραντεβού για να είναι πιο φιλικό προς τον χρήστη. Το ίδιο το σύστημα και τα ραντεβού, αυτά που έχουν κλειστεί, είναι διαθέσιμα και στο προσωπικό κινητό του πολίτη. Και προχωράμε συνεχώς να κάνουμε όλη αυτή την εμπειρία ακόμα πιο φιλική και πιο γρήγορη».


ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων