MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Οι Έλληνες λιγοστεύουμε. Λιγότερες γεννήσεις, περισσότεροι θάνατοι

 «Μίκρυνε» περαιτέρω η Ελλάδα πέρυσι, καθώς οι θάνατοι ήταν περισσότεροι από τις γεννήσεις κατά 41.202 άτομα. Παράλληλα, οι πολίτες στρέφονται όλο και περισσότερο στα σύμφωνα συμβίωσης αντί των θρησκευτικών και πολιτικών γάμων.

Σύμφωνα με την έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ για τη φυσική κίνηση του πληθυσμού που διέμενε στην ελληνική επικράτεια, με στοιχεία από τα ληξιαρχεία των δημοτικών αρχών:

Οι γεννήσεις στην Ελλάδα πέρυσι ανήλθαν σε 83.763 (42.945 αγόρια και 40.818 κορίτσια), καταγράφοντας μείωση 3,1% σε σχέση με το 2018, που ήταν 86.440 (44.525 αγόρια και 41.915 κορίτσια). Στις γεννήσεις δεν συμπεριλαμβάνονται οι γεννήσεις νεκρών βρεφών, οι οποίες το 2019 ανήλθαν σε 454, αυξημένες κατά 35,5% σε σχέση με το 2018, που ήταν 335.

Οι θάνατοι ανήλθαν σε 124.965 (63.088 άνδρες και 61.877 γυναίκες), καταγράφοντας αύξηση 3,9% σε σχέση με το 2018, οπότε ήταν 120.296 (61.386 άντρες και 58.910 γυναίκες). Οι θάνατοι βρεφών ηλικίας κάτω του έτους ανήλθαν σε 314, αυξάνοντας τον δείκτη βρεφικής θνησιμότητας (θάνατοι βρεφών ηλικίας κάτω του έτους ανά 1.000 γεννήσεις ζώντων) από 3,47 το 2018 σε 3,75 το 2019.

Οι γάμοι ανήλθαν σε 47.137 γάμους (23.278 θρησκευτικοί και 23.859 πολιτικοί), παρουσιάζοντας μικρή μείωση 0,6% σε σχέση με το 2018, κατά το οποίο είχαν πραγματοποιηθεί 47.428 γάμοι (23.010 θρησκευτικοί και 24.418 πολιτικοί). Τα σύμφωνα συμβίωσης ανήλθαν σε 7.924, παρουσιάζοντας αύξηση 24,4% έναντι του 2018, που ήταν 6.369. Στα σύμφωνα συμβίωσης πέρυσι συμπεριλαμβάνονται 199 σύμφωνα συμβίωσης μεταξύ ανδρών και 54 μεταξύ γυναικών.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας: Να προφυλάξουμε τους ηλικιωμένους από πιθανή μετάδοση του ιού και να τους στηρίζουμε ψυχολογικά

 

Στις επιπτώσεις της πανδημίας του κοροναϊού και της επακόλουθης νόσου Covid-19, στα άτομα της τρίτης ηλικίας, τα οποία αποτέλεσαν -τόσο όταν εμφανίστηκε ο ιός όσο και τώρα που η κατάσταση εξακολουθεί να είναι κρίσιμη- την ηλικιακή εκείνη κατηγορία που υπέστη τις πιο σοβαρές συνέπειες, σε σωματικό, πνευματικό και ψυχολογικό επίπεδο, εστιάζει η Παγκόσμια Ημέρα των Ηλικιωμένων που εορτάζεται σήμερα.

Τα κουνούπια ΔΕΝ μεταδίδουν τον κοροναϊό


Ένα κουνούπι που τσιμπάει έναν άνθρωπο με Covid-19, δεν μεταδίδει στη συνέχεια τον κοροναϊό SARS-CoV-2 στο επόμενο θύμα που τσιμπάει, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα. 

Πόσο χρήσιμα είναι τα συμπληρώματα διατροφής στον κοροναϊό; Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας

 Τα συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν μικροθρεπτικά συστατικά και βιταμίνες C και D είναι ένας ασφαλής, χαμηλού κόστους και αποτελεσματικός τρόπος για να βοηθήσετε το ανοσοποιητικό σύστημα να καταπολεμήσει διάφορες ασθένειες.

Κράνος στα ποδήλατα. Τι αλλάζει για πατίνια, rollers, skateboards

 Υποχρεωτικά θα φορούν κράνος όσοι κάνουν ποδήλατο καθώς έρχονται νέοι κανόνες κυκλοφορίας στο δρόμο. Τι αλλάζει για ηλεκτρικά πατίνια, rollers, skateboards μέσω νομοσχεδίου που εντάσσεται στα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) και παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο.

Κράνος για όσους κάνουν ποδήλατο αλλά και σειρά αλλαγών μέσω νέων κανόνων για όσους κινούνται στους δρόμους. Με το νομοσχέδιο που παρουσίασαν ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής και ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, ορίζονται ενιαίοι κανόνες για την κατάρτιση των ΣΒΑΚ, προκειμένου να αποτελέσουν μοχλούς βελτίωσης των συνθηκών της αστικής και περιαστικής κινητικότητας, στην κατεύθυνση υλοποίησης του Σχεδίου Δράσης της ΕΕ για αύξηση της υιοθέτησης τέτοιων σχεδίων στην Ευρώπη. 

Οι κανόνες κυκλοφορίας για τη μικροκινητικότητα, που είναι εξαιρετικά επίκαιροι μετά και το τραγικό δυστύχημα στην Κρήτη που στοίχισε τη ζωή ενός 11χρονου αγοριού, ρυθμίζονται στο δεύτερο μέρος του νομοσχεδίου, μέσω, κυρίως, τροποποιήσεων των αντίστοιχων άρθρων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Κανόνες για πατίνια, rollers, skate boards

Όλα τα οχήματα μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate boards), αυτοεξισορροπούμενα οχήματα (όπως Segway) ομαδοποιούνται σε μια κατηγορία. Πρόκειται για τα λεγόμενα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτροκίνητα Οχήματα (ΕΠΗΟ).

Εισάγονται ρυθμίσεις για τη κυκλοφορία τους, στη βάση αξιολόγησης και συγκριτικής μελέτης άλλων χωρών, με βάση την ταχύτητα που αναπτύσσουν. Αναλυτικά:

– Τα οχήματα που αναπτύσσουν μικρή ταχύτητα (έως 6 χλμ./ώρα), παραπλήσια δηλαδή με την ταχύτητα του πεζού, κυκλοφορούν όπου και όπως κυκλοφορούν οι πεζοί.

– Τα ΕΠΗΟ που αναπτύσσουν ταχύτητα έως 25 χλμ./ώρα, λογίζονται ως ποδήλατα και κυκλοφορούν όπου επιτρέπονται τα ποδήλατα.

– Απαγορεύεται για λόγους οδικής ασφάλειας, η κυκλοφορία αυτών των οχημάτων, σε οδούς όπου αναπτύσσονται υψηλές ταχύτητες (άνω των 50 χλμ./ώρα).

Ακόμη, ρυθμίζονται ζητήματα προδιαγραφών και ασφαλούς χρήσης των ΕΠΗΟ, με έμφαση στον υποχρεωτικό εξοπλισμό που πρέπει να φέρουν κατ’ αντιστοιχία με τα ποδήλατα, δηλαδή φρένα, φώτα και ηχητική προειδοποίηση.

Υποχρεωτικό το κράνος στα ποδήλατα

Υποχρεώσεις καθορίζονται και για τους χρήστες των οχημάτων μικροκινητικότητας. Οι οδηγοί ποδηλάτων και ΕΠΗΟ πρέπει υποχρεωτικά να φορούν εγκεκριμένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεμένο.

Κατά τη νύκτα, οι οδηγοί των ποδηλάτων και των ΕΠΗΟ υποχρεούνται να φορούν ορατό αντανακλαστικό εξοπλισμό ορατό. Επίσης, οι οδηγοί των ποδηλάτων που δεν έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 12 ετών και κινούνται σε οδικό δίκτυο που προορίζεται για την κυκλοφορία μηχανοκίνητων οχημάτων θα πρέπει να συνοδεύονται από άτομα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 16 ετών.

Με το σχέδιο νόμου, ρυθμίζεται και η αγορά σε θέματα που αφορούν στην κατασκευή, διάθεση και παροχή προς κοινόχρηστη χρήση των ΕΠΗΟ, καθώς επίσης και ζητήματα εποπτείας της αγοράς και υποχρεώσεων των παρόχων προς χρήση των οχημάτων αυτών.

Οι δήμοι να φτιάξουν πάρκινγκ

Προβλέπεται η τοπική αυτοδιοίκηση να λάβει μέτρα ρύθμισης ή περιορισμού της κυκλοφορίας των ΕΠΗΟ και να καθορίσει χώρους για την οργανωμένη στάθμευση αυτών.

Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στα παραπάνω ζητήματα:

«Στο Νομοσχέδιο προσπαθούμε να λύσουμε ένα εξαιρετικά ευαίσθητο θέμα, αυτό της Μικροκινητικότητας, που αφορά και στα ηλεκτρικά πατίνια. Προχωράμε, λοιπόν, σε τροποποίηση διατάξεων του ΚΟΚ και καθορίζουμε: επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας, κατηγοριοποίηση παραβάσεων και επιβαλλόμενων προστίμων, ειδικούς κανόνες για τους οδηγούς των ηλεκτρικών πατινιών, και ηλικιακά κριτήρια για την κυκλοφορία του».

Αντίστοιχη αναφορά έκανε και ο αρμόδιος υφυπουργός Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, τονίζοντας ότι «με τις διατάξεις για τη μικροκινητικότητα βάζουμε κανόνες στο άναρχο τοπίο που έχει δημιουργηθεί με την απότομη είσοδο στις πόλεις μας των νέων μικρών μέσων μεταφοράς, με προβλέψεις στον ΚΟΚ, καθώς και με προδιαγραφές για την ασφαλή χρήση τους».

Ιωαννίδης: Νοσεί τουλάχιστον το 10% του πληθυσμού της γης. Lockdown σημαίνει έλλειψη στρατηγικής

 Νοσεί με κορωνοϊό τουλάχιστον το 10% του πληθυσμού της γης, λέει στο ράδιο 98,4  ο καθηγητής Ιατρικής, Επιδημιολογίας, Υγείας του Πληθυσμού και Στατιστικής και κλινικός παθολόγος στο Πανεπιστήμιο του Stanford, ένας από τους κορυφαίους παγκοσμίως Έλληνες επιστήμονες , ο Γιάννης Ιωαννίδης, με τη θνητότητα στο 0,15% και το ποσοστό να αυξομειώνει ανάλογα με τα ηλικιακά κριτήρια και τα νοσήματα των ασθενών, ακόμη και 5 φορές πάνω σε ειδικές όμως κατηγορίες.

Μόσιαλος: Η διαχείριση της πανδημίας δεν θα γίνει με ηλικιακό απαρτχάιντ

 Στο ενδεχόμενο να υπάρξει lockdown και απαγόρευση μετακινήσεων στους ηλικιωμένους αναφέρεται σε ανάρτησή του στο Facebook ο Ηλίας Μόσιαλος, ο οποίος υποστηρίζει πως η η διαχείριση της πανδημίας του κοροναϊού δεν πρόκειται να γίνει με ηλικιακό απαρτχάιντ.

Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων