Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανακηρύξει την 11η Φεβρουαρίου ως «Ευρωπαϊκή Ημέρα του 112», καθώς ο αριθμός 112 σχηματίζεται από τη συγκεκριμένη ημερομηνία (11/2). Υπενθυμίζεται κάθε χρόνο, για να γίνει γνωστή η σπουδαιότητα αυτού του κοινού αριθμού στους ευρωπαίους πολίτες, που δείχνουν να αγνοούν την ύπαρξή του.
Ο αριθμός για επείγουσες ανάγκες 112 λειτουργεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 1991. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η συντριπτική πλειονότητα των Ευρωπαίων πολιτών επικροτεί τη λειτουργία ενός τέτοιου τηλεφωνικού αριθμού. Ωστόσο, τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους εξακολουθούν να αγνοούν το 112 και να μην το χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της ενιαίας αγοράς «Νοικοκυριό E-επικοινωνιών και τηλεπικοινωνιών», το 49% των Ελλήνων γνωρίζει ότι μπορεί να χρησιμοποιεί το 112 οπουδήποτε στην ΕΕ.
Τι είναι το 112;
Ο ευρωπαϊκός αριθμός κλήσης έκτακτης ανάγκης 112 καθιερώθηκε στην Ελλάδα το 1999, παράλληλα µε τους εθνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης, για να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στις υποστηρικτικές υπηρεσίες σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ. Το 112 δεν αντικαθιστά τους εθνικούς τηλεφωνικούς αριθμούς επειγουσών καταστάσεων.
Στην Ελλάδα το 112 λειτουργεί παράλληλα µε τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (166-ΕΚΑΒ, 100-αστυνομία, 199-πυροσβεστική) εξυπηρετώντας όλους τους πολίτες της χώρας καθώς και τους πολίτες που επισκέπτονται τη χώρα μας.
Σε άλλες χώρες εξακολουθούν να λειτουργούν οι αριθμοί της χώρας όπως π.χ. το 199 για την Κύπρο. Παρέχει πρόσβαση στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικό σώμα, αστυνομική αρχή) µέσω σταθερών και κινητών τηλεφώνων χωρίς χρέωση για άμεση επικοινωνία επί 24ώρου
Σε κάθε χώρα της ΕΕ το 112 λειτουργεί µε βάση τα εθνικά δεδομένα. Σε ορισμένες χώρες (π.χ. Βουλγαρία, Ρουμανία) το 112 είναι ο μοναδικός αριθμός επειγόντων που καλύπτει και τις τρεις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστική, αστυνομία).
Σε άλλες χώρες π.χ. Ηνωμένο Βασίλειο, Ιρλανδία το 112 λειτουργεί παράλληλα με τον μοναδικό εθνικό αριθμό έκτακτης ανάγκης προς τον οποίο και διαβιβάζονται αυτόματα όλες οι κλήσεις.
H κλήση στο 112 από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, από τηλεφωνικό θάλαμο ή υπαίθρια τηλεφωνική συσκευή με κερματοδέκτη ή καρτοδέκτη είναι χωρίς χρέωση
O αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Δηλαδή ακόμη κι αν το δικό σας δίκτυο δε λειτουργεί σε συγκεκριμένη τοποθεσία, μπορείτε να καλέσετε το 112, αρκεί να υπάρχει κάλυψη από άλλο δίκτυο. Λειτουργεί με κάρτα SIM ή χωρίς κάρτα SIM στο κινητό σας
Πότε καλούμε στο 112;
Σε καταστάσεις Έκτακτης Ανάγκης που απαιτούνται να παρέμβουν υπηρεσίες πρώτων βοηθειών, πυροσβεστικής ή αστυνομίας. Τέτοιες σοβαρές καταστάσεις μπορεί είναι:
• Τροχαίο ατύχημα
• Ξαφνική αδιαθεσία
• Εργατικό ατύχημα
• Πυρκαγιά
• Εκρήξεις
• Σεισμός
• Ένοπλη Ληστεία
• Τρομοκρατικά συμβάντα
• Αυτοκτονία/ θάνατος
Τι πρέπει να αναφέρουμε όταν καλέσουμε;
Πραγματοποιώντας κλήση στο 112, θα πρέπει να δώσουμε τα εξής στοιχεία:
• Όνομα
• Αριθμό τηλεφώνου που καλούμε
• Διεύθυνση (ακριβή θέση, για ευκολότερη πρόσβαση της βοήθειας)
• Περιγραφή του περιστατικού για το οποίο καλούμε.
Κλείνουμε πάντα τελευταίοι το τηλέφωνο ρωτώντας αν θέλουν κάτι άλλο από εμάς. Το προσωπικό του τηλεφωνικού κέντρου μπορεί να χρειάζεται κάποια άλλη πληροφορία ή, ίσως χρειασθεί, περισσότερα στοιχεία από αυτά που δώσατε. Το προσωπικό που απαντά στο 112 είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο να απαντά σε μία από τις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες. Προσφέρει βοήθεια σε κάθε κλήση ή την διαβιβάζει στην αρμόδια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης. Η ψυχραιμία είναι ο σημαντικότερος παράγοντας για την αποτελεσματική διαχείριση ενός σοβαρού έκτακτου περιστατικού. Επίσης σημασία έχουν οι γνώσεις για την αντιμετώπισή του.
Διαβάστε επίσης:
Πρώτες Βοήθειες τον Χειμώνα
Τραυματιστήκατε; Πότε πρέπει να κάνετε το εμβόλιο για τον τέτανο; (video)
Τι πρέπει να κάνετε αν πατήσετε πρόκα ή γυαλί;
Τι πρέπει να κάνετε αν καείτε (πάθετε έγκαυμα)
Τι πρέπει να κάνετε αν μπει κάτι στο μάτι σας. Τραυματισμός και πρώτες βοήθειες.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου