Κινητό και οδήγηση; Αυτόφωρο, αφαίρεση άδειας για 2 μήνες και 600 ευρώ πρόστιμο | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Κινητό και οδήγηση; Αυτόφωρο, αφαίρεση άδειας για 2 μήνες και 600 ευρώ πρόστιμο

Όπως αναφέρει η Ελληνική Αστυνομία στην ενημέρωσή της, οι έλεγχοι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση και με στόχο την πρόληψη και τον περιορισμό των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων

Ιδιαίτερη αυστηρή με τους οδηγούς, που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο την ώρα της οδήγησης, αποδεικνύεται η αστυνομία. Πριν λίγες μέρες έπιασαν να οδηγεί με το κινητό στο χέρι, δημοσιογράφο  και του πήραν την άδεια οδήγησης για 60 ημέρες και τον οδήγησαν στο αστυνομικό τμήμα όπου κρατήθηκε από το Σάββατο βράδυ μέχρι την Δευτέρα για περάσει αυτόφωρη διαδικασία.
Όπως αναφέρει η Ελληνική Αστυνομία στην ενημέρωσή της, οι έλεγχοι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση και με στόχο την πρόληψη και τον περιορισμό των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.
Σύμφωνα με το άρθρο 29 παρ. 1 στοιχ. α. του Ν. 4530/2018, που περιλαμβάνει τις διατάξεις του νέου ΚΟΚ, οι οδηγοί οχημάτων που χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο εν κινήσει χωρίς ακουστικά ασύρματης επικοινωνίας ή χωρίς να είναι αυτό τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση, τιμωρούνται με επί τόπου αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας και της άδειας οδήγησης, από το βεβαιούντα την παράβαση, για εξήντα (60) ημέρες επίσης το πρόστιμο για τη χρήση κινητού τηλεφώνου από τον οδηγό, ενώ το όχημα βρίσκεται εν κινήσει, είναι 100 ευρώ.

Τι ισχύει για το handsfree στο αυτοκίνητο; 

Πρέπει να τονιστεί ότι εν ώρα οδήγησης, η χρήση κινητού τηλεφώνου επιτρέπεται μόνον όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση ή όταν χρησιμοποιείται το κινητό τηλέφωνο με ασύρματο Bluetooth, ενώ η χρήση ακουστικών (hands free) απαγορεύεται.
Η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση επιτρέπεται μόνον όταν αυτό είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση ή όταν, χρησιμοποιείται με ακουστικό ασύρματης επικοινωνίας bluetooth.
Σύμφωνα, με τα όσα προβλέπει το νομοσχέδιο που κατέθεσε το υπουργείο Μεταφορώνοι παραβάτες θα τιμωρούνται πιο αυστηρά απ’ ό,τι μέχρι σήμερα, μέχρι και στο τριπλάσιο του αρχικού ποσού με βάση εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
Με τον ΚΟΚ οι παραβάσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
  • Χαμηλής επικινδυνότητας
  • Μεσαίας επικινδυνότητας
  • Υψηλής επικινδυνότητας
Τα πρόστιμα θα είναι:
  • ως 100 ευρώ για την πρώτη κατηγορία,
  • από 101 ως 300 ευρώ για τη δεύτερη κατηγορία
  • και ως 600 ευρώ για τις υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις.
Παράλληλα οι παραβάσεις χωρίζονται σε «υψηλής συχνότητας» και «αντικοινωνικής συμπεριφοράς».
Ταυτόχρονα την άδεια οδήγησης και τις πινακίδες του οχήματος θα χάνουν για 60 ημέρες οι οδηγοί που:
  • Χρησιμοποιούν κινητό χωρίς τα ακουστικά ή στην ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση
  • Παρκάρουν σε θέσεις ή διαβάσεις ΑμεΑ
  • Χρησιμοποιούν την ΛΕΑ
  • Δεν φορούν ζώνη ή κράνος
  • Δεν ασφαλίζουν τα παιδιά σε ειδικά καθίσματα ή με τη ζώνη
  • Πετάνε τσιγάρο ή αντικείμενα που μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιά
Σημαντικός αριθμός ερευνών έχει δείξει ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης προκαλεί απόσπαση της προσοχής και αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο ατυχήματος.
Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν το κινητό τηλέφωνο σύμφωνα με την ΕΕΤΤ:
  • δεν έχουν καλή αντίληψη του τι συμβαίνει στο δρόμο
  • δεν προσέχουν τις πινακίδες
  • δεν διατηρούν την κατάλληλη θέση στη λωρίδα κυκλοφορίας και σταθερή ταχύτητα
  • είναι πιθανό να μην διατηρούν την απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα
  • δεν έχουν καλά αντανακλαστικά
  • αισθάνονται περισσότερο άγχος
Επίσης, οι έρευνες έχουν καταδείξει ότι είναι τέσσερις φορές πιθανότερο οι οδηγοί αυτοί να προκαλέσουν ατύχημα.
Σε περίπτωση που η συνομιλία στο κινητό τηλέφωνο με bluetooth ή με ανοικτή ακρόαση κρίνεται απαραίτητη κατά τη διάρκεια της οδήγησης – κυρίως για επαγγελματίες οδηγούς ή σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης– τότε:
  • Πρέπει να είναι σίγουρο ότι το bluetooth του κινητού τηλεφώνου ενεργοποιείται πριν ξεκινήσει η οδήγηση
  • Η συνομιλία πρέπει να είναι σύντομη. Καλό είναι να αποφεύγονται οι πολύπλοκες και συναισθηματικά φορτισμένες συνομιλίες
  • Πρέπει να ενημερωθεί ο συνομιλητής ότι ο χρήστης κινητού οδηγεί
  • Η σύνταξη γραπτών μηνυμάτων απαγορεύεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης
  • Να τερματίζεται η συνομιλία, αμέσως μόλις γίνει αντιληπτή η απόσπαση της προσοχής από την οδήγηση



Τι συμβαίνει στην Γερμανία
Αντίστοιχη διάταξη περιέχει και ο γερμανικός ΚΟΚ, η οποία έχει το εξής επί λέξει περιεχόμενο:
«Straßenverkehrs-Ordnung, I. – Allgemeine Verkehrsregeln (§§ 1 – 35), § 23 Sonstige Pflichten von Fahrzeugführenden
(1a) Wer ein Fahrzeug führt, darf ein elektronisches Gerät, das der Kommunikation, Information oder Organisation dient oder zu dienen bestimmt ist, nur benutzen, wenn
  1. hierfür das Gerät weder aufgenommen noch gehalten wird und
  2. entweder
  3. a)         nur eine Sprachsteuerung und Vorlesefunktion genutzt wird oder
  4. b)         zur Bedienung und Nutzung des Gerätes nur eine kurze, den Straßen-, Verkehrs-, Sicht- und Wetterverhältnissen angepasste Blickzuwendung zum Gerät bei gleichzeitig entsprechender Blickabwendung vom Verkehrsgeschehen erfolgt oder erforderlich ist.»
Γερμανικό δικαστήριο κλήθηκε πρόσφατα να ερμηνεύσει τη διάταξη αυτή και να κρίνει συγκεκριμένα, εάν η οδήγηση με το κινητό τηλέφωνο απλά ανά χείρας του οδηγού, την παραβιάζει. 
Το δικαστήριο, OLG Celle, με την απόφασή του της 7-2-2019 (3Ss (OWi) 8/19) έκανε δεκτό, ότι στην έννοια της χρήσης κινητού τηλεφώνου, όπως προϋποθέτει το πραγματικό της κρίσιμης διάταξης, δεν εμπίπτει η κατάσταση κατά την οποία ο οδηγός απλώς το κρατά ενώ οδηγεί, π.χ. χειρίζεται το τιμόνι, αλλάζει ταχύτητες κλπ., χωρίς να λαμβάνει κλήση, να διαβάζει μηνύματα, να σερφάρει στο διαδίκτυο κ.α. Αντίθετη ερμηνεία ξεπερνά τα όρια του γράμματος του εφαρμοστέου κανόνα δικαίου και παραβιάζει τους κανόνες της αναλογίας. Σκοπός της διάταξης είναι, άλλωστε, να απαγορεύσει συμπεριφορές που μπορούν να αποσπάσουν την προσοχή του οδηγού από την κυκλοφορία, εκκινώντας την αιτιώδη διαδρομή για την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων.

Λόγω της ομοιότητας της γερμανικής ρύθμισης με την αντίστοιχη ελληνική, η εν λόγω απόφαση αποδίδει τη βούληση και του Έλληνα νομοθέτη. 

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων