medlabnews.gr iatrikanea
Η Αστυνομία της Βικτώριας απήγγειλε κατηγορίες σε έναν άνδρα από τα βορειοανατολικά προάστια της Μελβούρνης για τη χρήση της απάτης με γραπτό μήνυμα τηλεφώνου (SMS) με την ονομασία «Γεια σου μαμά» (Hi Mum) προκειμένου να εξαπατήσει και να του δώσουν ένα «σημαντικό χρηματικό ποσό».
Ο 21χρονος από το Templestowe αντιμετωπίζει πέντε κατηγορίες για «απόκτηση περιουσίας με εξαπάτηση» μετά από έρευνα έξι εβδομάδων, σύμφωνα με τις Αρχές.
Η Αστυνομία ισχυρίζεται ότι ο κατηγορούμενος αγόρασε ηλεκτρονικά αγαθά αυτοπροσώπως χρησιμοποιώντας πλαστά έγγραφα και απέκτησε χρήματα μέσω της απάτης «Hi Mum» (πρόκειται για μία απάτη κατά την οποία αποστέλλεται ένα μήνυμα που ισχυρίζεται ότι προέρχεται από ένα παιδί της οικογένειας που έχει χάσει το τηλέφωνό του ή χρειάστηκε να αλλάξει αριθμό για κάποιο άλλο λόγο).
Οι κατηγορίες, ανέφεραν οι Αρχές, αφορούν δόλιες συναλλαγές που έγιναν μέσω διαδικτυακών αγορών τον Δεκέμβριο στις περιοχές Ringwood, Narre Warren, Mill Park, Mitcham και Doncaster East.
Ο άνδρας έχει αφεθεί ελεύθερος με εγγύηση και προγραμματίστηκε να εμφανιστεί Ringwood Magistrates’ Court στις 18 Ιουλίου.
Η Αστυνομία καλεί το κοινό να ενημερωθεί καλύτερα για τις απάτες από την επίσημη ιστοσελίδα www.scamwatch.gov.au της Αυστραλιανής Επιτροπής Ανταγωνισμού και Καταναλωτών (Australian Competition and Consumer Commission – ACCC).
Το «Scamwatch», η υπηρεσία καταπολέμησης απάτης της ACCC, ήδη από τον περασμένο Αύγουστο έχει απευθύνει έκκληση προς το κοινό να είναι ιδιαίτερα προσεκτικό με γραπτά μηνύματα που λαμβάνει από υποτιθέμενους «συγγενείς» ή «φίλους», που ισχυρίζονται ότι χρειάζονται βοήθεια.
Ενδεικτικό είναι ότι πάνω από 1.150 στην Αυστραλία έχουν πέσει θύματα της απάτης με την ονομασία «Hi Mum» σε επτά μήνες, με τις συνολική ζημία που έχει αναφερθεί να ανέρχεται σε 2,6 εκατ. δολ.
Σύμφωνα με την ACCC:
Στην απάτη «Hi Mum» (Γεια σου μαμά) ή άλλες σχετικές, κάποιος έρχεται σε επαφή με τα υποψήφια θύματα στο κινητό τηλέφωνο -πιο συχνά μέσω της εφαρμογής WhatsApp- και παρουσιάζεται ως «μέλος της οικογένειας» ή «φίλος».
Συνήθως ισχυρίζεται ότι έχασε το τηλέφωνό του ή αυτό υπέστη κάποια βλάβη και γι αυτό επικοινωνούν από έναν νέο αριθμό.
Αφού ξεκινήσουν τη συζήτηση με τον «στόχο», θα ζητήσουν προσωπικές πληροφορίες, όπως φωτογραφίες ή χρήματα, για να πληρώσουν κατ’ επείγον λογαριασμούς, υποχρεώσεις ή να αντικαταστήσουν το τηλέφωνό τους, καθώς οι ίδιοι δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση -μέσω κινητού- στην τράπεζα.
Ορισμένα μηνύματα γράφουν απλά «it’s me» (εγώ είμαι), ενώ σε άλλα, οι απατεώνες φαίνεται να έχουν περισσότερα στοιχεία αυτού με τον οποίο επικοινωνούν κι αναφέρουν γνωστά ονόματα.
«Έχουμε δει μία ‘έκρηξη’ του αριθμού της απάτης ‘Hi Mum’ … και γι’ αυτό προειδοποιούμε τους Αυστραλούς να είναι πολύ προσεκτικοί με τα μηνύματα από άγνωστους τηλεφωνικούς αριθμούς, που ισχυρίζονται ότι είναι τα παιδιά τους, γονείς, συγγενείς ή φίλοι», δήλωσε η αναπληρώτρια επικεφαλής της ACCC, Delia Rickard.
«Οι απατεώνες δε θα σταματήσουν σε τίποτε για να αποκτήσουν τις προσωπικές σας πληροφορίες ή χρήματα κι αυτήν η συγκεκριμένη απάτη είναι σχεδιασμένη να σας ‘χτυπάει’ στο συναίσθημα. Είναι σημαντικό να ‘κάνετε παύση’ και να σκεφτείτε από που λάβατε το μήνυμα, ειδικά στο WhatsApp, επειδή υπάρχει η πιθανότητα να μην είναι μέλος της οικογένειας ή φίλος, αλλά απατεώνας», πρόσθεσε.
Η ACCC απευθύνει έκκληση προς λάβουν τέτοια μηνύματα, από αριθμό που δε γνωρίζουν, να εξακριβώσουν, μέσω τρίτου, ότι η επικοινωνία δεν είναι απάτη.
«Αν επικοινωνήσει κάποιος μαζί σας -από άγνωστο αριθμό- που ισχυρίζεται ότι είναι ο γιος, η κόρη, συγγενής ή φίλος σας, ξεκινήστε καλώντας τους στον τηλεφωνικό αριθμό που ήδη έχετε …για να επιβεβαιώσετε αν είναι ακόμη σε χρήση. Αν απαντήσουν, θα ξέρετε ότι πρόκειται για απάτη», εξήγησε η κυρία Rickard.
«Αν δεν μπορείτε να επικοινωνήσετε -στον αριθμό που ήδη έχετε- θα πρέπει να επιχειρήσετε μέσω άλλου γνωστού σας ατόμου να επιβεβαιώσετε ποιος επικοινωνεί μαζί σας … επίσης εξετάστε το ενδεχόμενο να υποβάλλετε μία προσωπική ερώτηση για την οποία ένας απατεώνας δε θα γνωρίζει την απάντηση».
«Πάνω απ’ όλα, ποτέ μη στέλνετε χρήματα αν δεν είστε απολύτως σίγουροι σε ποιον τα στέλνετε», τόνισε η αναπληρώτρια επικεφαλής της ACCC.
«Δυστυχώς -πρόσθεσε- αυτοί οι αδίστακτοι απατεώνες στοχεύουν -κυρίως- γυναίκες και ηλικιωμένους, με το 82% των περιστατικών … να έχουν αναφερθεί από άτομα 55 ετών κι άνω, αντιστοιχώντας στο 95% της συνολικής ζημίας», πρόσθεσε.
Υπογράμμισε δε ότι «αν έχετε λόγο να πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης επικοινωνήστε με την τράπεζά σας το συντομότερο δυνατόν».
Μπορείτε να καταγγείλετε μία απάτη στην ιστοσελίδα scamwatch.gov.au. ή να καλέσετε στο 1300 302 502.
Πηγή neoskosmos.com
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου