Γιατί έχουν πέσει 18 αεροπλάνα στο Νεπάλ από το 2000 μέχρι σήμερα και 350 έχουν χάσει τη ζωή τους; (video) | MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Slider

Γιατί έχουν πέσει 18 αεροπλάνα στο Νεπάλ από το 2000 μέχρι σήμερα και 350 έχουν χάσει τη ζωή τους; (video)

Tο Νεπάλ έζησε τη χειρότερη αεροπορική τραγωδία της πρόσφατης ιστορίας του τον Ιανουάριο του 2023

 

medlabnews.gr

Τουλάχιστον 18 άνθρωποι σκοτώθηκαν όταν μικρό αεροπλάνο συνετρίβη και τυλίχτηκε στις φλόγες κατά την απογείωσή του σήμερα στην πρωτεύουσα Κατμαντού του Νεπάλ, ανακοίνωσαν αξιωματούχοι της χώρας.

Στο αεροπλάνο επέβαιναν 2 μέλη πληρώματος και 17 τεχνικοί, οι οποίοι μεταφέρονταν στην πόλη Ποκάρα για ελέγχους συντήρησης, διευκρίνισε ο επικεφαλής ασφαλείας αεροδρομίων Αρτζούν Τσαντ Τακούρι. Το αεροπλάνο ανήκε στην τοπική αεροπορική εταιρεία Saurya Airlines, σύμφωνα με μέσα ενημέρωσης του Νεπάλ. Αυτή εκτελεί εσωτερικές πτήσεις στο Νεπάλ με δύο Bombardier CRJ-200 περιφερειακά αεροσκάφη, σύμφωνα με τον Flight Radar 24.

Το Νεπάλ έχει επικριθεί για χαμηλά επίπεδα αεροπορικής ασφάλειας, και σχεδόν 350 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί σε συντριβές αεροπλάνων ή ελικοπτέρων στην χώρα αυτή των Ιμαλαΐων από το 2000.

Το πιο θανατηφόρο δυστύχημα σημειώθηκε το 1992, όταν Airbus των Pakistan International Airlines συνετρίβη σε λόφο καθώς προσέγγιζε το Κατμαντού, στοιχίζοντας τη ζωή σε 167 ανθρώπους.

Πιο πρόσφατα, τουλάχιστον 72 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στη συντριβή αεροπλάνου των αερογραμμών Yeti τον Ιανουάριο του 2023, η οποία αποδόθηκε σε σφάλμα των πιλότων. Tο Νεπάλ έζησε τη χειρότερη αεροπορική τραγωδία της πρόσφατης ιστορίας του, όταν ένα αεροπλάνο με 72 επιβάτες έπεσε κοντά στην πόλη Ποκάρα.

Το Νεπάλ, που μόνο άγνωστο δεν είναι στις αεροπορικές τραγωδίες, βρίσκεται μπροστά σε μία μακάβρια κατάσταση: πρόκειται για το 18ο δυστύχημα από το 2000 μέχρι σήμερα (με τα 11 από αυτά να έχουν συμβεί από το 2010 και μετά). 

O απολογισμός σε νεκρούς όλα αυτά τα χρόνια είναι τραγικός: 350 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους.

Το αεροπορικό δυστύχημα, λοιπόν, δεν είναι απλά ένα συμβάν. Είναι η κορυφή σε μία επαναλαμβανόμενη τραγωδία.

Μέχρι στιγμής, τα αίτια πίσω από την πτώση του αεροσκάφους δεν έχουν γίνει γνωστά.

Γιατί όμως το Νεπάλ βρίσκεται τόσο συχνά στο επίκεντρο της διεθνούς ειδησεογραφίας ως αρνητικός πρωταγωνιστής αεροπορικών τραγωδιών;

Είναι χαρακτηριστικό ότι αεροδρόμιο Λούκλα (LUA) της χώρας, το οποίο είναι σκαρφαλωμένο πάνω στο Έβερεστ, φιγουράρει σχεδόν πάντα ανάμεσα στα πιο επικίνδυνα αεροδρόμια του πλανήτη. Μάλιστα, πολύ συχνά, βρίσκεται στην κορυφή. Και δεν είναι μόνο αυτό: τα αεροδρόμια της Σίμικοτ καθώς και της Γιούμλα είναι εξίσου επικίνδυνα σύμφωνα με τις τοπικές αρχές.

Βουνά από τη μία πλευρά και γκρεμός από την άλλη. Αυτή είναι η εικόνα που συναντά κανείς όταν ετοιμάζεται να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο Lukla στο ανατολικό Νεπάλ. O διάδρομος βρίσκεται σε υψόμετρο 2.900 μέτρων πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας και είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους ορειβάτες, οι οποίοι το χρησιμοποιούν ως σημείο εκκίνησης για την ανάβαση στο Έβερεστ.

Η ορεινή ασιατική χώρα αποτελεί παραδοσιακά μία από τις δυσκολότερες περιοχές στον πλανήτη για τους πιλότους. Οι ορεινοί όγκοι του Νεπάλ σε συνδυασμό με την τοπογραφία δημιουργούν ένα δυσεπίλυτο αεροπορικό γρίφο.

Σαν να μην έφτανε αυτό, ο συνεχώς μεταλλασσόμενος και απρόβλεπτος καιρός δε βοηθάει καθόλου για τις ομαλές πτήσεις πάνω από τον εναέριο χώρο της χώρας – το ακριβώς αντίθετο.

Ο κίνδυνος, όμως, δεν αρχίζει και τελειώνει στα καιρικά φαινόμενα και τη γεωγραφία. Ο ανθρώπινος παράγοντας παίζει σημαντικό και αρνητικό ρόλο. Οι αεροπορικές γραμμές του Νεπάλ είναι διαβόητες για την έλλειψη εκπαίδευσης των πιλότων τους, τη μη τήρηση των στάνταρ ασφαλείας καθώς και την ελλιπή συντήρηση των αεροσκαφών.

Το πρόβλημα είναι τόσο μεγάλο ώστε η ΕΕ απαγόρευσε τις πτήσεις προς το έδαφός της από νεπαλέζικες αερογραμμές, σε μία απαγόρευση που ισχύει μέχρι σήμερα. Ο μόνος τρόπος για φτάσει ένας ταξιδιώτης από την Ευρώπη από και προς το Νεπάλ είναι μέσω άλλων διεθνών αερογραμμών. Η συγκεκριμένη απόφαση λήφθηκε με βάση το εξής σκεπτικό: ανάμεσα στο 2008 και το 2012 είχε παρατηρηθεί ότι υπήρχαν τουλάχιστον 2 ατυχήματα τον χρόνο στην περιοχή.

Σε μία χώρα τόσο δύσβατη, ώστε πολλές φορές οι αεροπορικές πτήσεις είναι ο μόνος τρόπος να ενωθούν δύο σημεία της, το πρόβλημα της ασφάλειας γίνεται ακόμα πιο σημαντικό, ακόμα πιο επικίνδυνο και πολλές φορές τραγικό. Δυστυχώς, όπως συνήθως, συμβαίνει οι πενιχρές οικονομικές δυνατότητες του Νεπάλ δε βοηθούν καθόλου ώστε να μπουν οι βάσεις για περισσότερη ασφάλεια.

Έτσι, ο εναέριος χώρος του αποτελεί -και θα αποτελεί, αν δεν αλλάξει κάτι σύντομα- το θέατρο για συχνές αεροπορικές τραγωδίες.

ΓΡΑΨTΕ ΤΟ E-MAIL ΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ

ΜΟΝΟ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΜΑΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ.

ΟΠΟΤΕ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΤΕ ΔΙΑΓΡΑΦΕΣΤΕ!

Ακολουθήστε το medlabnews.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

0

Δεν υπάρχουν σχόλια

blogger
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων