MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA

Responsive Ad Slot

Η Σελίν Ντιόν και το κολιέ της Μαρίας Κάλλας, τα ισχυρά ηρεμιστικά και το αυτοάνοσο που έχει

medlabnews.gr iatrikanea 

H Σελίν Ντιόν στο νέο της ντοκιμαντέρ, «I Am: Celine Dion» εξιστορεί τα τελευταία τριάντα χρόνια, όπου η Καναδή τραγουδίστρια μαγεύει το κοινό σε όλο τον κόσμο, εκπληρώνοντας ένα όνειρο που είχε από την παιδική της ηλικία, αλλά, μαζί αποκαλύπτονται και ένα σορό άγνωστα μέχρι στιγμής στοιχεία για την ζωή της.

Το 2023, η Ντιόν αναγκάστηκε να βάλει αυτά τα όνειρα στην αναμονή, ακυρώνοντας όλες τις ημερομηνίες της περιοδείας της, αφού αποκάλυψε στους θαυμαστές της ότι είχε διαγνωστεί με το Σύνδρομο του Δυσκίνητου Ανθρώπου του σπάνιου αυτοάνοσου συνδρόμου Stiff Person Syndrome (SPS) που αντιμετωπίζει.

Επί 17 χρόνια, παρουσίαζε σπασμούς που προβλημάτιζαν πολλούς γιατρούς. Αυτοί οι σπασμοί επηρέαζαν τη φωνή της, προκαλώντας αλλαγές στο τονικό ύψος και απώλεια του ελέγχου των φωνητικών χορδών της. «Τώρα ξέρουμε ότι αυτό είναι που προκαλούσε όλους τους σπασμούς», δήλωσε η σταρ σε ένα βίντεο 2022 και πρόσθεσε: «Δυστυχώς, αυτοί οι σπασμοί επηρεάζουν κάθε πτυχή της καθημερινής μου ζωής».

Δείτε το τρέιλερ του ντοκιμαντέρ:


Το «I Am: Celine Dion» προσφέρει μια ματιά στην προσωπική μάχη της Ντιόν με την ασθένεια, παρουσιάζοντας την καθημερινότητά της τον τελευταίο χρόνο, καθώς εργάζεται για την επιστροφή της στη σκηνή. Το ντοκιμαντέρ συνδυάζει το χαρακτηριστικό της χιούμορ με στιγμές ευαλωτότητας, όπως μια ξενάγηση στην αποθήκη με τα διάσημα ρούχα της και μια ειλικρινή προσέγγιση στις νέες ρουτίνες της. Καταγράφει ακόμη και ένα σοβαρό επεισόδιο των σπασμών της, παρέχοντας μια αφιλτράριστη ματιά στις προκλήσεις της.

Ακολουθούν πέντε πράγματα που μάθαμε για τη σπουδαία ερμηνεύτρια από το «I Am: Celine Dion», το οποίο είναι διαθέσιμο για streaming στο Amazon Prime.

1. Η Σελίν Ντιόν ήταν συντετριμμένη που έπρεπε να ακυρώσει συναυλίες

Η Ντιόν ήταν συγκινημένη καθώς εξομολογήθηκε ότι μαζί με την ομάδα της είχαν παραπλανήσει τους θαυμαστές της σχετικά με τους λόγους για τους οποίους ακύρωσε συναυλίες, ενώ αντιμετώπιζε κρυφά το Σύνδρομο του Δυσκίνητου Ανθρώπου. Είχαν ισχυριστεί ότι είχε ιγμορίτιδα ή ωτίτιδα, γεγονός που δυσκόλευε τη σταρ να είναι ειλικρινής με τους υποστηρικτές της, σχετικά με την αδυναμία της να εμφανιστεί. Η Ντιόν εξέφρασε στο ντοκιμαντέρ την άποψη ότι το βάρος αυτών των ψεμάτων την είχε συντρίψει. Κατά τη διάρκεια των εμφανίσεων της, αποκάλυψε δε, ότι όπου δυσκολευόταν με τα φωνητικά της, συχνά έδειχνε το μικρόφωνο στο κοινό, ενθαρρύνοντάς το να τραγουδήσει στη θέση της.

2. Προσπαθούσε να «ξεγελάσει» το πρόβλημα με ισχυρά ηρεμιστικά

Η Σελίν Ντιόν προσπάθησε να διαχειριστεί την ασθένειά της παίρνοντας υψηλές δόσεις Valium, αλλά διαπίστωσε ότι η επίδρασή του μειωνόταν μεταξύ της λήψης του στα παρασκήνια και της εμφάνισής της στη σκηνή. Ομολόγησε ότι βασιζόταν σε ισχυρά ηρεμιστικά για να λειτουργήσει, αυξάνοντας τελικά την πρόσληψή τους σε υπερβολικό επίπεδο. Η Ντιόν αναγνώρισε τη σοβαρότητα της κατάστασης, σημειώνοντας ότι μια τόσο υψηλή δόση θα μπορούσε να είναι μοιραία, δηλώνοντας: «Δεν θέλω να ακουστώ δραματική, αλλά θα μπορούσα να είχα πεθάνει».

3. Φοράει ένα κολιέ της Μαρίας Κάλλας για δύναμη

Σε μια συγκινητική σκηνή του ντοκιμαντέρ, η Ντιόν παρουσίασε ένα κολιέ με γούρια που ήταν δώρο από τον εκλιπόντα σύζυγό της, Ρενέ Ανζελίλ. Ενώ η ταινία σπάνια καταγράφει την Ντιόν να μιλάει για τον Ανζελίλ χωρίς να συγκινείται, έλαμψε ολόκληρη όταν μοιράστηκε ότι η σημασία του κολιέ προερχόταν από την προηγούμενη ιδιοκτήτριά του, τη θρυλική τραγουδίστρια της όπερας Μαρία Κάλλας. Η Σελίν ανέφερε ότι φοράει το συγκεκριμένο κολιέ για δύναμη. Ο θαυμασμός της για την Κάλλας είναι γνωστός, όπως αντικατοπτρίζεται στο άλμπουμ της D’elles του 2007, το οποίο περιλαμβάνει το «La diva», έναν φόρο τιμής στην κορυφαία Ελληνίδα υψίφωνο του 20ού αιώνα.

4. Ζηλεύει τους ροκ τραγουδιστές

Όπως αναφέρει στο ντοκιμαντέρ, ενώ ετοιμαζόταν να γυρίσει μια συνέντευξη για το «John Farnham: Finding the Voice», η Σελίν Ντιόν παρακολούθησε μια παλιά παράσταση του Τζον Φάρναμ σε έναν φορητό υπολογιστή. Σχολίασε τη φωνή του, εκφράζοντας τη ζήλια της προς τους ροκ τραγουδιστές (“σούπερ κουλ άνθρωποι”, όπως τους περιγράφει) που μπορούν να διασκεδάζουν μέχρι αργά, να πίνουν, να καπνίζουν και να ξυπνούν με τέλεια βραχνή φωνή. «Εγώ πίνω νερό και κοιμάμαι 12 ώρες», αστειεύτηκε. Η Ντιόν έχει ονομάσει τον Φάρναμ ως έναν από τους αγαπημένους της τραγουδιστές όλων των εποχών και οι δυο τους ερμήνευσαν μαζί το διάσημο τραγούδι του «You’re the Voice» στη σκηνή το 2018. Σε πρόσφατη συνέντευξή της στην αυστραλιανή εκπομπή Sunrise, η Ντιόν επισήμανε: «Είναι προφητικό το γεγονός ότι ερμήνευσα το “You’re the Voice” μαζί του και μετά έχασα τη φωνή μου».

5. Εργάζεται σκληρά για να επιστρέψει στη σκηνή

Καθ’ όλη τη διάρκεια του ντοκιμαντέρ, η σπουδαία Ντιόν εμφανίζεται να ζεσταίνει τις φωνητικές της χορδές, προσπαθώντας να επιστρέψει στη σκηνή. Διανθισμένο με αποσπάσματα από προηγούμενες εμφανίσεις της, γίνεται φανερό ότι πρέπει να ξαναμάθει πώς να κινείται και να τραγουδάει, ωστόσο έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια. Οι κάμερες την κατέγραψαν σε ένα στούντιο να ηχογραφεί το «Love Again» από την ομώνυμη ρομαντική κωμωδία του 2023, στην οποία επίσης πρωταγωνιστεί. Μετά από μερικές απογοητευτικές λήψεις, εξέφρασε την επιθυμία της: «Θέλω να μπορώ να τραγουδάω με χαρά, χωρίς να σκέφτομαι».

H σπάνια νευρολογική διαταραχή από την οποία πάσχει η Σελίν Ντιόν To Σύνδρομο του Δύσκαμπτου Ανθρώπου (Stiff Person Syndrome-SPS) είναι μία σποραδική, σπάνια νευρολογική διαταραχή. Xαρακτηρίζεται από κυμαινόμενη μυϊκή ακαμψία στον κορμό και τα άκρα και από αυξημένη ευαισθησία σε ερεθίσματα όπως ο θόρυβος, η αφή και η συναισθηματική δυσφορία, που μπορεί να προκαλέσει μυϊκό σπασμό. Αν και δεν υπάρχει θεραπεία για την πάθηση, υπάρχουν αγωγές για την επιβράδυνση της εξέλιξης, με τη Ντιόν να τονίζει ότι κάνει ό,τι μπορεί για να ελαχιστοποιήσει τα συμπτώματα.

To «κορίτσι της Ναπάλμ» η Kim Phuc Phan Thi 52 χρόνια μετά υποβλήθηκε στην τελευταία θεραπεία (video).

 medlabnews.gr iatrikanea

Μισό αιώνα μετά τη συγκλονιστικότερη φωτογραφία του πολέμου του Βιετνάμ, τo «κορίτσι της Ναπάλμ» υποβλήθηκε στην τελική θεραπεία.

 Γνωστή ανά την υφήλιο ως «κορίτσι της Ναπάλμ», η Παν Τι Κιμ Πουκ ήταν μόλις εννέα ετών όταν φωτογραφήθηκε να τρέχει να απομακρυνθεί ουρλιάζοντας από τους πόνους μετά την επίθεση με ναπάλμ στο χωριό της, Τρανγκ Μπανγκ, στο Βιετνάμ στις 8 Ιουνίου του 1972.

Μισόν αιώνα αργότερα, η Πουκ υποβλήθηκε στην τελευταία θεραπεία της για την αποκατάσταση των πληγών στο κορμί της, που της προκαλούσαν πόνους επί πέντε δεκαετίες.

Η φωτογραφία, που απαθανάτισε την εφιαλτική στιγμή με τα παιδιά να τρέχουν με εγκαύματα μετά από επίθεση με βόμβες ναπάλμ, αποτελεί μια από τις συγκλονιστικότερες του πολέμου του Βιετνάμ, αλλά και ολόκληρου του 20ού αιώνα και βραβεύτηκε με Πούλιτζερ. Αλλά για την 59χρονη σήμερα Πουκ ο πόνος 52 χρόνια αργότερα δεν πέρασε και η επιζήσασα του πολέμου βρέθηκε την Τρίτη στο Μαϊάμι για να υποβληθεί στη 12η θεραπεία για τα εγκαύματά της.

Η θεραπεία αυτή στο Ινστιτούτο Λέιζερ και Δερματολογίας του Μαϊάμι ήταν η τελευταία για την Πουκ, που συναντήθηκε με τον φωτογράφο Νικ Ουτ του Associated Press στη μεγαλούπολη της Φλόριντα και θυμήθηκαν τον τρόμο εκείνης της μέρας, πριν από πενήντα χρόνια.

«Κοίταξα στον ουρανό και είδα το αεροπλάνο και τέσσερις βόμβες» Η Πουκ έπαιζε με άλλα παιδιά όταν Βιετναμέζοι στρατιώτες τούς είπαν να τρέξουν να απομακρυνθούν. «Κοίταξα ψηλά και είδα το αεροπλάνο και τέσσερις βόμβες ναπάλμ να προσγειώνονται. Άκουσα τον θόρυβο, μπουπ-μπουπ, μπουπ- μπουπ, και ξαφνικά ξέσπασαν φωτιές παντού γύρω μου και είδα το χέρι μου τυλιγμένο στις φλόγες», δήλωσε η Πουκ, όπως μετέδωσε το δίκτυο NBC 6 South Florida.

O Ουτ, που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επιβίωση της Ουτ και των άλλων παιδιών, θυμήθηκε τη στιγμή που την είδε να τρέχει ουρλιάζοντας: «Είδα το χέρι της να καίγεται, το κορμάκι της να φλέγεται τόσο άσχημα».

«Μου είπε ότι όταν τράβηξε τη φωτογραφία μου, με είδε με τόσο σοβαρά εγκαύματα, που άφησε κάτω τη φωτογραφική του μηχανή και έτρεξε να με μεταφέρει στο κοντινότερο νοσοκομείο», πρόσθεσε η Πουκ.

Ο φωτογράφος περιέγραψε πώς αρνήθηκαν στο νοσοκομείο να παραλάβουν το κορίτσι και του είπαν να τη μεταφέρει σε άλλη κλινική, δύο ώρες δρόμο μακρύτερα: «Εξοργίστηκα, τους έδειξα τη δημοσιογραφική μου ταυτότητα και τους λέω “είμαι από τα ΜΜΕ, αν η μικρή πεθάνει στα χέρια μου, η φωτογραφία της θα είναι αύριο στα πρωτοσέλιδα κάθε εφημερίδας”. Τότε ανησύχησαν με αυτά που τους είπα και την πήραν αμέσως μέσα».

Μετά από έναν χρόνο θεραπειών το «κορίτσι της ναπάλμ» κατάφερε να επιζήσει και έμεινε μέχρι το 1992 στο Βιετνάμ, προτού μετακομίσει με τον άνδρα της στον Καναδά, όπου ζει μέχρι σήμερα. Ωστόσο, δεν σταμάτησε να υποφέρει από τους πόνους και άρχισε ειδικές θεραπείες με λέιζερ πριν από αρκετά χρόνια με τη χειρουργό Ζιλ Ζουαϊμπέλ στο Μαϊάμι, που της προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες της. «Παλαιότερα όσοι είχαν τραύματα σαν της Πουκ έχαναν τη μάχη. Είμαστε ευλογημένοι τώρα που μπορούμε να διατηρούμε στη ζωή τους ανθρώπους, αλλά πρέπει να τους βοηθούμε να ζουν καλά», δήλωσε η χειρουργός.

«Τώρα, 52 χρόνια αργότερα, δεν είμαι πλέον ένα θύμα του πολέμου. Δεν είμαι το “κορίτσι της ναπάλμ», αλλά μια φίλη, μια βοηθός, μια γιαγιά και μια επιζήσασα που απευθύνει έκκληση για ειρήνη», είπε η Πουκ πρόσφατα στο CBS, με αφορμή τη συμπλήρωση μισού αιώνα από τον τραυματισμό της. Και εξέφρασε την ελπίδα να μάθει ο κόσμος «να ζει με αγάπη, ελπίδα και συγχωρητικότητα. Αν μάθουν όλοι να ζουν κατ’ αυτόν τον τρόπο, δεν θα χρειάζονται πια οι πόλεμοι», τόνισε.


Βράβευση του ΟΦΕΤ με ανώτατη διάκριση για την Επιχειρηματική Ηθική

Βράβευση του ΟΦΕΤ με ανώτατη διάκριση για την Επιχειρηματική Ηθική

medlabnews.gr iatrikanea

Με την ανώτατη διάκριση υπευθυνότητας «KOTINOS OLYMPIC WREΑTH» του ΕΒΕΝ.GR - European Business Ethics, βραβεύθηκε ο Όμιλος Φαρμακευτικών Επιχειρήσεων Τσέτη (ΟΦΕΤ).

Η διάκριση αποδόθηκε στο πλαίσιο της εκδήλωσης RESPONSIBLE MANAGEMENT EXCELLENCE AWARDS 2024 που πραγματοποιήθηκε στις 29 Μαΐου 2024 και στην οποία ο ΟΦΕΤ διακρίθηκε ανάμεσα σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, στον ιδιωτικό και δημόσιο φορέα και έχουν αξιολογηθεί, βαθμολογηθεί και πιστοποιηθεί βάση του μοντέλου Responsible Management Excellence του EBEN.

Όπως αναφέρει η Πρόεδρος και CEO του ΟΦΕΤ, Ιουλία Τσέτη, Φαρμακοποιός MSc, Επίτιμη Δρ Φαρμακευτικής του ΕΚΠΑ και του παν. Πατρών, Inspirational Mentor, «Η ανώτατη διάκριση του ΕΒΕΝ.GR αποτελεί για τον Όμιλο και τους 700 εργαζομένους μας ιδιαίτερη τιμή και αναγνώριση της προσήλωσής μας στις αξίες μας. Ο ΟΦΕΤ αποτελεί ένα «ζωντανό παράδειγμα» για το ότι μία βιομηχανία μπορεί να επιτύχει διαρκή ανάπτυξη μέσα από την προσήλωση στην Καινοτομία, την Αριστεία και το ηθικώς επιχειρείν».

Αξίζει να σημειωθεί, ότι την ανώτατη διάκριση υπευθυνότητας «KOTINOS OLYMPIC WREΑTH», οι βιομηχανίες του ΟΦΕΤ την διατηρούν ήδη για τέταρτη συνεχή χρονιά.

Το ελληνικό Ινστιτούτο EBEN in Greece, αποτελεί έναν Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό που ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 2005 και αντιπροσωπεύει το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Επιχειρηματικής Ηθικής. Αποστολή του EBEN είναι να προωθήσει την ηθική και την αριστεία στις επιχειρήσεις, να αυξήσει την ευαισθητοποίηση σχετικά με τις δεοντολογικές προκλήσεις στην παγκόσμια αγορά και να δώσει τη δυνατότητα διαλόγου για τον ρόλο των επιχειρήσεων στην κοινωνία.

Πώς τα σκυλιά κλέβουν με τα μάτια τους τις καρδιές των ανθρώπων;

επιμέλεια medlabnews.gr iatrikanea

Δύσκολα μπορεί να αντισταθεί κανείς στα μάτια των σκυλιών, ιδίως των κουταβιών. Μια νέα βρετανο-αμερικανική επιστημονική έρευνα αποκαλύπτει πως το μυστικό βρίσκεται στο ότι -με το πέρασμα του χρόνου και προκειμένου να επικοινωνούν καλύτερα με τους ανθρώπους- η εξέλιξη χάρισε στα σκυλιά έναν μοναδικό μυ στα μάτια τους, που τους επιτρέπει να θυμίζουν μωρό και να «χειραγωγούν» τα ανθρώπινα συναισθήματα. Η μελέτη, η πρώτη του είδους της, συνέκρινε την ανατομία και τη συμπεριφορά των σκύλων και των στενότερων συγγενών τους, των λύκων, αποκαλύπτοντας ότι ενώ οι μύες του προσώπου των δύο ειδών είναι παρόμοιοι, υπάρχει μόνο στα μάτια των σκύλων ένας μικρός μυς στα φρύδια τους, που τους επιτρέπει να παίρνουν ένα...ακαταμάχητο βλέμμα με τρόπο που οι λύκοι δεν μπορούν (αλλά, βέβαια, ποιος θα ήθελε να κοιτάξει για ώρα ένα λύκο στα μάτια...). 

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την ψυχολόγο δρα Τζούλιαν Καμίνσκι του Πανεπιστημίου του Πόρτσμουθ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), ανέφεραν ότι ο συγκεκριμένος μυς που σηκώνει τα φρύδια, κάνει τα σκυλίσια μάτια να φαίνονται μεγαλύτερα και να θυμίζουν πότε μωρό και πότε λυπημένο άνθρωπο. Το αποτέλεσμα είναι ότι αυτό γεννά στους ανθρώπους μια αντανακλαστική αντίδραση τρυφερότητας απέναντι στα σκυλιά, ιδίως τα κουτάβια.

Μαρία Καβογιάννη και Εβελίνα Παπούλια πρέσβειρες της VICHY για σειρά περιποίησης για τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση

Μαρία Καβογιάννη και Εβελίνα Παπούλια πρέσβειρες της VICHY για σειρά περιποίησης για τις γυναίκες στην εμμηνόπαυση

medlabnews.gr iatrikanea

Η Μαρία Καβογιάννη και η Εβελίνα Παπούλια συναντιούνται μπροστά από την κάμερα, με αφορμή τη νέα digital καμπάνια της Vichy, η οποία βρίσκεται on air, για τη σειρά Neovadiol. Οι δύο κορυφαίες Ελληνίδες ηθοποιοί διανύουν την πιο δημιουργική φάση της ζωής τους και αποδεικνύουν ότι η εμμηνόπαυση είναι μια νέα αρχή στη ζωή της γυναίκας.

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, η Vichy ανανεώνει τη συνεργασία της με τη Μαρία Καβογιάννη, ενώ από φέτος προστίθεται στη δυναμική παρέα και η Εβελίνα Παπούλια, που αποτελεί το νέο πρόσωπο της καμπάνιας. Η επιλογή των προσώπων δεν είναι τυχαία, καθώς τόσο η Μαρία όσο και η Εβελίνα αποτελούν δύο από τις πιο αγαπητές προσωπικότητες του ελληνικού θεάτρου και της τηλεόρασης. Δύο δυναμικές γυναίκες με έντονη καθημερινότητα γεμάτη απαιτήσεις, οι οποίες όμως ξέρουν να απολαμβάνουν τη ζωή σε κάθε της στάδιο και έχουν μαζί τους τον απόλυτο σύμμαχο, την εξειδικευμένη σειρά προϊόντων περιποίησης της επιδερμίδας, Neovadiol της Vichy.

Στόχος της νέας καμπάνιας είναι να ενημερώσει, να ευαισθητοποιήσει και να ενδυναμώσει τις γυναίκες, παροτρύνοντάς τες να νιώσουν άνετα με την επιδερμίδα τους και να μοιραστούν τη δική τους εμπειρία με αυτοπεποίθηση χωρίς στερεότυπα και δισταγμούς.

«Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, παρέα με τη Vichy, μου δίνεται η δυνατότητα να αγκαλιάσω ένα θέμα που απασχολεί όλες τις γυναίκες, να μοιραστώ όσα πιστεύω και να εμπνεύσω. Ναι, είμαι γυναίκα και ναι είμαι στην εμμηνόπαυση. Και τι με αυτό; Για μένα, η περίοδος της εμμηνόπαυσης είναι από τις πιο ωραίες της ζωής μου.», ανέφερε η Brand Ambassador της μάρκας και ηθοποιός Μαρία Καβογιάννη.

«Για τις γυναίκες ακόμη και σήμερα, η εμμηνόπαυση αποτελεί ένα μεγάλο ταμπού. Είναι σημαντικό να αισθανόμαστε άνετα και να αντιμετωπίζουμε την εμμηνόπαυση με ανοιχτό μυαλό και θετική στάση. Ας μιλήσουμε λοιπόν ανοιχτά για την εμμηνόπαυση, ας αγκαλιάσουμε τον εαυτό μας και ας στηρίζουμε η μία την άλλη σε αυτή τη φάση της ζωής μας. Αυτό είναι το μήνυμα που θέλω να μεταφέρω μέσα από αυτή την καμπάνια και ελπίζω να εμψυχώσω κι άλλες γυναίκες να αντιμετωπίζουν την εμμηνόπαυση με αυτοπεποίθηση και αγάπη.» δήλωσε η ηθοποιός Εβελίνα Παπούλια, ως νέο πρόσωπο της καμπάνιας.

«Νιώθουμε ιδιαίτερη χαρά και τιμή για αυτή την συνεργασία. Οι δύο αυτές μοναδικές γυναίκες αποτελούν πηγή έμπνευσης για εμάς και για πολλούς άλλους. Είμαστε σίγουροι ότι μαζί θα καταφέρουμε να δώσουμε στο κοινό την απαραίτητη ενημέρωση για την αποτελεσματική φροντίδα της επιδερμίδας κατά τη διάρκεια αυτής της ιδιαίτερης φάσης της ζωής μιας γυναίκας και να μοιραστούμε μαζί τους αυτό το ταξίδι προς την αυτοπεποίθηση και την ομορφιά.», σημείωσε η Ελένη Λεκκού Brand Manager της Vichy.

Τη νέα καμπάνια της VICHY για τη Neovadiol υπογράφει η Solid Havas, ενώ την παραγωγή των ταινιών έχουν επιμεληθεί η Blackwrap productions και ο Γιάννης Κωσταβάρας.

Γιορτή των Αγίων Αποστόλων. Ποιοι είναι οι Δώδεκα Απόστολοι; 30 Ιουνίου

medlabnews.gr

Οι Απόστολοι του Χριστού θα ξεχωρίζουν μέσα στην Ιστορία της Εκκλησίας, σαν οι υπέρλαμπροι αστέρες πρώτου μεγέθους της πνευματικής ζωής. 

Την 30η Ιουνίου, η Εκκλησία γιορτάζει τους δώδεκα Αποστόλους που αρχικά εξέλεξε ο Κύριος, πλην του Ιούδα Ισκαριώτη. 

Αυτοί είναι: Σίμωνας (Πέτρος), Ανδρέας, Ιάκωβος, Ιωάννης, Φίλιππος, Θωμάς, Βαρθολομαίος (Ναθαναήλ), Ματθαίος, Ιάκωβος του Αλφαίου, Σίμωνας ο Ζηλωτής, Ιούδας ο αδελφός του Ιακώβου του μικρού και ο Ματθίας, που εξελέγη μέσα στο υπερώο τις παραμονές της Πεντηκοστής, σε αντικατάσταση του Ιούδα του Ισκαριώτη.

 Τη ζωή του καθενός των Αποστόλων αυτών, σκιαγραφούμε στις ιδιαίτερες γιορτές τους. Εδώ γίνεται υπενθύμιση της ενότητας που είχαν μεταξύ τους, αλλά και της ηθικής τους, που τόσο συνέβαλε στην πνευματική εν Χριστώ αναγέννηση του κόσμου. Έχουμε, λοιπόν, χρέος και εμείς οι αγωνιζόμενοι χριστιανοί, να κινούμαστε στα ίχνη τους και με θερμό ζήλο για τη διάδοση του σωτηριώδους μηνύματος του Ευαγγελίου, που διέπνεε κι αυτούς, να γίνουμε μιμητές του έργου τους.

Των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Απολυτίκιο Αγ. Αποστόλων. 29 Ιουνίου

medlabnews.gr


Η μνήμη των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου τιμάται σήμερα 29 Ιουνίου και θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της Ορθοδοξίας, καθότι αφορά τους κορυφαίους Αποστόλους.

Προς αυτούς τους δύο μεγάλους άνδρες της θα αποτίσει τον οφειλόμενο φόρο της τιμής και της ευγνωμοσύνης για την ανυπολόγιστα μεγάλη συμβολή τους στο έργο της διαδόσεως της χριστιανικής πίστεως και της εδραιώσεως της Εκκλησίας μας. 

Στις εικόνες τους ζωγραφίζονται οι δύο απόστολοι να κρατούν την Εκκλησία, που συμβολικά εικονίζεται με ένα μικρό βυζαντινό ναό. Γιατί και οι δύο αυτοί απόστολοι υπήρξαν πράγματι οι στύλοι και οι ακρογωνιαίοι λίθοι, επάνω στους οποίους οικοδομήθηκε το ιερό ίδρυμα της Εκκλησίας του Χριστού. 

Και συνημμένοι και οι δύο σε μία εορτή, εικονισμένοι σε μία εικόνα, συμβολίζουν την ενότητα της πίστεως, την ενότητα της Εκκλησίας, που απετελέσθη από ετερογενή στοιχεία, την περιτομή -τους Εβραίους- προς τους όποιους εστράφη το ιεραποστολικό έργο του Πέτρου, και τα έθνη-τους ειδωλολάτρες- για τον εκχριστιανισμό των οποίων κοπίασε ο απόστολος των Εθνών, ο Παύλος. Αυτός ακριβώς ήταν και ο λόγος που προκάλεσε τη σύσταση κοινής εορτής των δύο κορυφαίων, όταν το έτος 258 στις 29 Ιουνίου ο πάπας Σΐξτος ο Β’ μετακόμιζε τα οστά τους στην κατακόμβη του αγίου Σεβαστιανού της Ρώμης. 

Και ήταν τόσο επιτυχής η συζυγία αυτή, ώστε πολύ γρήγορα η εορτή αυτή έγινε παγκόσμιος, εορταζομένη «εν πάσαις ταις κατά τόπον αγίαις του Θεού εκκλησίαις». Οι άλλες εορτές των αποστόλων και η μνήμη του θανάτου τους επισκιάσθηκαν από τη νέα εορτή. Γι’ αυτό και σπάνια θα βρει κανείς ναό τιμώμενο στο όνομα ενός μόνο από τους δυο κορυφαίους και εικόνα που να εικονίζει τον ένα μόνο από αυτούς. Αντιθέτως δεν υπάρχει πόλις ή χωριό που να μη έχει ναό ή παρεκκλήσιο επ’ ονόματι των δύο μεγάλων αποστόλων. Άπειρες είναι οι εικόνες τους. Κοινή η τιμή, κοινή η προσκύνηση, κοινός ο εορτασμός, όπως κοινό ήταν το έργο τους και κοινή η αποστολή τους και κοινή η δόξα τους.

Δεν έχει κανείς παρά να διαβάσει την εποποιία των κορυφαίων, όπως με συγκινητική απλότητα περιγράφεται από τον αυτόπτη και αυτήκοο των περισσοτέρων περιστατικών συγγραφέα των Πράξεων των Αποστόλων, τον Ευαγγελιστή Λουκά. Τις ακούσαμε να διαβάζονται στους ναούς μας κατά την περίοδο του Πεντηκοσταρίου και παρακολουθήσαμε στα αποστολικά αναγνώσματα των Κυριακών από του Πάσχα μέχρι της Πεντηκοστής τα μεγάλα βήματα τους για την κατάκτηση της Οικουμένης. Πώς πήραν τη σημαία του Χριστού, το Σταυρό, και τον περιήγαγαν στα πέρατα του κόσμου μέχρι που τον φύτευσαν στην καρδιά της αυτοκρατορίας, τη Ρώμη. Θα δει στο βιβλίο των Πράξεων τους αγώνες και τα παθήματα τους αλλά και τα περίλαμπρα τρόπαιά τους. 

Τα ίχνη τους σημειώθηκαν άσβεστα στις καρδιές των πιστών. Κάθε πόλη και χώρα έχει να επιδείξει με ευλάβεια τα σημάδια που άφησαν τα πόδια τους, τα ωραία πόδια «των ευαγγελιζομένων την ειρήνην, των ευαγγελιζομένων τα αγαθά», τη σωτηρία. Χαρακτηριστικά ομιλεί για τον απόστολο Παύλο ενα τροπάριο, η «υπακοή», της ακολουθίας του όρθρου της μνήμης τους:

«Ποία φυλακή ουκ έσχε σε δέσμιον; ποία δε Εκκλησία ουκ έχει σε ρήτορα; Δαμασκός μέγα φρονεί επί σοι Παύλε· είδε γαρ σε σκελισθέντα φωτί. Ρώμη σου το αίμα δεξαμενή και αύτη κομπάζει. Αλλ’ η Ταρσός πλέον χαίρει και πόθω τιμά σου τα σπάργανα. Αλλ’ ω Παύλε απόστολε, το καύχημα της οικουμένης, προφθάσας ημάς στήριξον».

Και γύρω από αυτά τα ενθυμήματα της διαβάσεως των αποστόλων πανηγύριζαν οι πόλεις και οι χώρες κατά την ημέρα αυτή, όσες δεν είχαν την τιμή, όπως η Ρώμη, να κατέχουν τα ιερά των λείψανα. Ιδίως ο ελληνικός χώρος είχε να επίδειξει πολλά τέτοια αναμνηστικά σημεία της διαβάσεως του μεγάλου αποστόλου του, του Παύλου. Αλλού έδειχναν και τιμούσαν τη φυλακή, όπως στους Φιλίππους, αλλού το βήμα, όπως στη Βέρροια, αλλού τον τόπο της δίκης, όπως το βήμα του Γαλλίωνος στην Κόρινθο, αλλού το βράχο όπου πάτησαν τα πόδια του και εκήρυξαν το λόγο, όπως στον Άρειο Πάγο στην Αθήνα, αλλού το λιμάνι στο οποίο αποβιβάσθηκε, όπως στους Καλούς λιμένες της Κρήτης και στη Λίνδο. Αλλού συνέδεσαν το πέρασμά του με μύθους και τερατουργίες, όπως στη Μυτιλήνη, όπου έδειχναν τον τόπο όπου φόνευσε διά προσευχής φοβερό δράκοντα. Δεν έχει σημασία αν το αφήγημα αυτό είναι μύθος· δείχνει συμβολικά πως αντελήφθη ο λαός το δυναμικό πέρασμα του αποστόλου, την εξόντωση της θηριώδους ειδωλολατρίας με τη δύναμη του Χριστού.

Ειδικά στη Θεσσαλονίκη επιδεικνύουν και σήμερα τον τόπο όπου κήρυξε ο απόστολος των Εθνών, στο αρχαίο παρεκκλήσιο της Μονής Βλατάδων και τον τόπο όπου καταδιωκόμενος κατέφυγε, στο μικρό σπήλαιο -αγίασμα κοντά στην ομώνυμό του συνοικία. Κατά τον ΙΕ’ αιώνα, ο Συμεών, που είναι ο τελευταίος αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης προ της αλώσεως της πόλεως αυτής από τους Τούρκους (1430), μαρτυρεί ότι στο ναό της Αχειροποιήτου εφυλάσσετο και ετιμάτο κατά τη μνήμη των αποστόλων ο λίθος, πάνω στον οποίο δέθηκε και ραβδίσθηκε ο απόστολος. Το τυπικό του πανηγυρικού εορτασμού, όπως ετελείτο τότε στην Θεσσαλονίκη, μας το δίδει ο Συμεών στο ανέκδοτο Τυπικό του. Αφ’ εσπέρας ετελείτο, χοροστατούντος του μητροπολίτου, η ακολουθία του εσπερινού στην Αγία Σοφία. Μετά το τέλος του εσπερινού εγίνετο λιτανεία και ψάλλοντες τα ιδιόμελα της λιτής έφθαναν στο ναό «του αγίου Παύλου τω συγκειμένω τω ναώ της Θεοτόκου της Αχειροποιήτου, ένθα και ο λίθος, εν ω έτυψαν αυτόν». Στο λίθο είχε χαραχθεί το ακόλουθο επίγραμμα, ανέκδοτο επίσης, που σώζεται σ’ ένα χειρόγραφο της βιβλιοθήκης της Βιέννης:

«Εν τώδε Παύλος ταννυθείς πριν τω λίθω,

ήνεγκε ράβδων αφορήτους αικίας,

ξεσθείς δε τανύν μορφοτύπων γλυφίδι,

τας προσκυνήσεις λαμβάνει και τα γέρα».

«Γι’ αυτούς λοιπόν τους δύο κορυφαίους αποστόλους τον Πέτρο και τον Παύλο, τι μεγαλύτερο εγκώμιο θα μπορούσε κανείς να επινόησει», παρατηρεί το συναξάριο της ημέρας, «παρά τη μαρτυρία και ανακήρυξη του Κυρίου γι’ αυτούς; Τον μεν ένα τον μακάρισε και πέτρα τον ονόμασε, επάνω στην οποία είπε ότι θα ιδρύσει την Εκκλησία Του. Για τον άλλον δε είπε ότι θα γίνει το σκεύος της εκλογής Του και ότι θα βαστάσει το όνομά Του ενώπιον τυράννων και βασιλέων».

Ι. Μ. Φουντούλη (Από το βιβλίο «Λογική Λατρεία»)

Σήμερα, 29 Ιουνίου γιορτάζουν οι: Πέτρος, Πετρής, Πετράς, Πετράκης, Πετρουλάς, Πετρίνος, Πέτρα, Πετρούλα, Πετρία, Πετρίνα, Παύλος, Πώλ, Παυλίνα, Πωλίνα, Παύλιανη.


Πηγή panagiachrysopolitissa.com
Copyright © 2015-2022 MEDLABNEWS.GR / IATRIKA NEA All Right Reserved. Τα κείμενα είναι προσφορά και πνευματική ιδιοκτησία του medlabnews.gr
Kάθε αναδημοσίευση θα πρέπει να αναφέρει την πηγή προέλευσης και τον συντάκτη. Aπαγορεύεται η εμπορική χρήση των κειμένων